Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 14:12

Electra63 schreef:
Uit onderzoeken blijkt, dat de beste afweer is, om eerst Corona door te maken en dan nog het vaccin.
Dat geeft tot nu toe de beste resultaten.


Ah, dus Corona doormaken geeft afweer ;)

Kijk, dat een vaccin eroverheen extra bescherming geeft is :)*
Een eigen immunreactie is namelijk niet hetzelfde als een bescherming door een vaccin.
Zie het als veiligheidsgordel en klapzak.

Dat laatste is trouwens ook een goed voorbeeld voor degenen die maskers en afstand niet begrijpen.
Die zijn als minder snel rijden en afstand houden.

Ook een goed voorbeeld mbt goed gezonden en kwetsbaren; veel mensen zijn maar marginale bestuurders die alleen achter het stuur toegelaten worden omdat er een groot economisch belang bij is.

Ik leef gezond, ben gezond, draag masker/hou afstand waar dat gevraagd wordt, ben gevaccineerd en wil liever natuurlijk infectie dan een vaccinatie-afhankelijkheid.

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 14:14

maakt het dan nog uit of je eerst een vaccin hebt en dan een infectie of andersom ?

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 14:28

Cer schreef:
maakt het dan nog uit of je eerst een vaccin hebt en dan een infectie of andersom ?


Dar is tot nu toe nog niet onderzocht, stond in het artikel.

@HC,
Je hebt dus geen onderzoeken die jouw beweringen kunnen staven?

Het is dus eigen interpretatie?

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 14:35

Cer schreef:
maakt het dan nog uit of je eerst een vaccin hebt en dan een infectie of andersom ?


Wat denk je zelf?
Het zijn twee verschillende beschermingen.

Logischerwijze is het de weg van het minste risico om eerst voor de vaccinatie te gaan. Oeps, wat zeg ik nu?! Heb er geen link naar onderzoek voor :P

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 14:42

nou dan lijkt het me logisch dat mensen dus eerst een vaccin krijgen, en daarna wellicht besmet raken omdat ze dan....wellicht... . niet...zo...heel ... ziek ....worden......
Dus wat ik zelf denk? Dat je zit te emmeren over vaccins, dat denk ik :j

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 14:44

Alleen over vaccins Cer? :+

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 14:47


Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 14:50

Cer schreef:
nou dan lijkt het me logisch dat mensen dus eerst een vaccin krijgen, en daarna wellicht besmet raken omdat ze dan....wellicht... . niet...zo...heel ... ziek ....worden......
Dus wat ik zelf denk? Dat je zit te emmeren over vaccins, dat denk ik :j


Bijna mijn hele familie heeft Corona gehad eind januari en wij zijn allemaal nu gevaccineerd.

Dit geldt voor alle mensen die in 2020 en begin 2021 Corona hebben gehad, denk ik.
Immers eerder waren er geen vaccins beschikbaar.

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 14:53

Nou Electra63, jij hebt het opgezocht.. van HC was het eigen interpretatie.. de andere kant op... :')

Dat er geen vaccins waren, daar zeg ik niks over.. Maar nú as we speak op dit moment heute ten tagen zijn die er wel... dus dan is het toch niet zo gek dat mensen zich laten vaccineren... als je daarna Covid krijgt, en je overleeft t goed (zonder langdurige schade) en je bent daarna beter beschermt, is het toch prima?

Citaat:
Na járen griepinjecties is het eigen systeem niet meer klaar voor een infectie. De groep jaarlijks gevaccineerden heeft een resitentie door die vaccinatie. De níet gevaccineerden hebben een eígen resistentie.
Het immuunsysteem van de gevaccineerden is zwakker dan dat van de niet gevaccineerden.
Vaccinatie ´verzwakt´ het immuunsysteem door het ontbreken van stimuli.

Dit stuk vind ik niet getuigen van iemand die denkt dat een vaccin nuttig is.. maar misschien lees ik het verkeerd..

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 15:20

Cer schreef:
Nou Electra63, jij hebt het opgezocht.. van HC was het eigen interpretatie.. de andere kant op... :')

Dat er geen vaccins waren, daar zeg ik niks over.. Maar nú as we speak op dit moment heute ten tagen zijn die er wel... dus dan is het toch niet zo gek dat mensen zich laten vaccineren... als je daarna Covid krijgt, en je overleeft t goed (zonder langdurige schade) en je bent daarna beter beschermt, is het toch prima?

Citaat:
Na járen griepinjecties is het eigen systeem niet meer klaar voor een infectie. De groep jaarlijks gevaccineerden heeft een resitentie door die vaccinatie. De níet gevaccineerden hebben een eígen resistentie.
Het immuunsysteem van de gevaccineerden is zwakker dan dat van de niet gevaccineerden.
Vaccinatie ´verzwakt´ het immuunsysteem door het ontbreken van stimuli.

Dit stuk vind ik niet getuigen van iemand die denkt dat een vaccin nuttig is.. maar misschien lees ik het verkeerd..



Waar staat dit?

Ik ben sowieso geen expert of medicus, ik probeer alleen dingen na te lezen op betrouwbare websites.

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 15:27

Dat stuk staat 1 of 2 pagina's terug, is van HC :j

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 15:32

Cer schreef:
Dat stuk staat 1 of 2 pagina's terug, is van HC :j


:D :D , ik ging al twijfelen. Ik had dit helemaal niet gelezen.
Ik dacht al, dat is helemaal niet de schrijfstijl van de 2 artikelen die ik plaatste. :Y)

Exitium

Berichten: 7142
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 15:43


BigOne
Berichten: 38231
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 16:02

Zal me toch benieuwen wanneer sommige mensen door krijgen dat een vaccin niets anders doet dan je immuunsysteem voorbereiden op virussen die je misschien niet door je aangeboren immuunsysteem kunt verslaan.Je aangeboren immuunsysteem maakt 50 % uit van je bescherming, de andere 50 % door in aanraking te komen met ziekteverwekkers, ofwel door vaccinatie ofwel door het oplopen van het virus. Evolutie? Leuk, apen gaan ook dood aan de griep.

purny

Berichten: 27484
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 16:12


Suzanne F.

Berichten: 49207
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 16:49

Mijn moeder werd vandaag gebeld door de huisarts dat de assistente die eergisteren haar tests heeft afgenomen Corona heeft. Pffffff zucht. Slechte zaak hoor, dat je verdorie bij de huisarts wordt blootgesteld aan Corona. Dus ja moeders overstuur natuurlijk. Huisarts zegt dat ze zich moet laten testen, maar ja als ze dat morgen doen en het is negatief, wat dan? Kan ze dan volgende week alsnog klachten krijgen en positief testen of hoe werkt dat? Ze is gelukkig volledig gevaccineerd.

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 16:58

Suzanne, je kunt overal blootgesteld worden, dus ook bij de huisarts, wat kunnen zij eraan doen? Behalve nu iedereen informeren..

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 17:04

Als ze eergisteren geweest is dan zal ze pas vanaf zondag kunnen testen (5e dag). Morgen testen heeft dan niet heel veel nut.
En ja, je kán tot 2 weken nadien nog klachten krijgen natuurlijk.

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 17:08

Ja, heel vervelend, maar daar doe je niets aan. Die assistente is vermoedelijk ook tijdens het werk besmet geraakt...

purny

Berichten: 27484
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 17:12

Ja want corona blijft weg uit de huisartsenpraktijk :+
Heel vervelend maar als je ergens een grote kans hebt om het op te lopen is het wel in een huisartsenpraktijk of het ziekenhuis.

Spenk
Berichten: 21768
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 17:37

Suzanne F. schreef:
Mijn moeder werd vandaag gebeld door de huisarts dat de assistente die eergisteren haar tests heeft afgenomen Corona heeft. Pffffff zucht. Slechte zaak hoor, dat je verdorie bij de huisarts wordt blootgesteld aan Corona. Dus ja moeders overstuur natuurlijk. Huisarts zegt dat ze zich moet laten testen, maar ja als ze dat morgen doen en het is negatief, wat dan? Kan ze dan volgende week alsnog klachten krijgen en positief testen of hoe werkt dat? Ze is gelukkig volledig gevaccineerd.

Testen hoeft niet meer als je gevaccineerd bent.

U bent een nauw contact als u binnen 24 uur in totaal 15 minuten of langer binnen 1,5 meter was van een besmet persoon:

Bent u niet volledig beschermd?
Ga dan ook in quarantaine.
Laat u meteen testen door de GGD.
U kunt de quarantaineduur verkorten door op dag 5 een nieuwe test te doen.
Bent u wel volledig beschermd?
U hoeft niet in quarantaine.
Doe een zelftest als u zeker wilt weten of u het virus niet doorgeeft.
Maak een testafspraak bij de GGD als u coronaklachten krijgt.

Bron rijksoverheid https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... na-contact

purny

Berichten: 27484
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 17:41

Apart, want toen mijn broer positief besmet was moesten mijn ouders zelfs nog naar de GGD. Zijn beiden gevaccineerd.

Spenk
Berichten: 21768
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 17:44

En wanneer was dat? Dit is nu sinds ik denk juli het beleid.

Als je gevaccineerd bent hoef je niet meer in quarantaine en testen alleen wanneer je klachten krijgt verder niet.

Zebrastreep

Berichten: 9748
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 17:45

Tuurlijk moet je wel testen bij klachten als je gevaccineerd bent , dit gaat meer over het contact moment. 15 minuten binnen 1,5 meter ben je een risico. Maar goed mijn opa en oma zijn binnen 5 minuten al besmet dus ja zeg het maar...

Ik zou gewoon even afwachten totdat er klachten ontstaan , wel heel vervelend zou er zelf ook zenuwachtig van worden :=

bericht bijgewerkt zag dat ik in de war was met een ander topic :+
Laatst bijgewerkt door Zebrastreep op 21-10-21 17:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Spenk
Berichten: 21768
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 17:47

Bij klachten ja! Dat staat er ook! Maar niet zonder klachten. Dat is al maanden niet meer zo.

Alleen wanneer je ongevaccineerd bent moet je zonder klachten meteen testen en op dag 5 nog een keer. Gevaccineerd is dit niet aan de orde en hoef je ook niet thuis te blijven. Pas bij klachten ga je testen.