Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
besita
Berichten: 6777
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 10:41

bigone schreef:
Robert45, je hebt het over meer overlevers want betere behandeling voor Corona.
Die is er niet of nauwelijks, vergeleken met het allereerste begin wel wat maar dat nu meer mensen de ic verlaten heeft meer te maken met het feit dat patiënten jonger zijn en een betere overlevingskans hebben. Vorig jaar ging 30 % op de ic dood , nu 20% . Dus nog steeds 1 op 5 en dat is hoog.

Ik heb wat opgezocht daarover maar Robert heeft wel gelijk hoor
Er belanden er ruim 30 % minder op ic door betere behandelingen , meer kennis enz
Er gaan er ook ruim 50 % minder dood op ic tov eerste golf

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 10:45

Daar ben ik het niet mee eens hoor bigone. Ze weten nu echt wel een stuk beter hoe ze patiënten moeten behandelen. Mensen die thuis zijn en erg ziek zijn krijgen soms een zuurstofmeter mee om beter te monitoren. Ze weten bijv ook dat sneller een patiënt met zuurstof en dexamethason behandelen de ligduur in het ziekenhuis kan verkorten en soms zelfs IC opname kan voorkomen. Ze weten inmiddels echt al wel veel meer.

Afgaande op de cijfers die jij deelt, is het percentage van mensen dat komt te overlijden op de IC met 10% gezakt en dat is veel hoor. Als daarbij ook nog eens vaker voorkomen wordt dat mensen opgenomen worden op de IC met Corona, dan is dat echt wel winst hoor.

Edit: als de cijfers van Besita en Robbert kloppen is het al helemaal mooi!

Ik vind de vraag van Robbert echt niet eens zo gek. Al met al is al best een groot deel van de bevolking gevaccineerd. Daarnaast blijft het gewoon een feit dat het overgrote deel niet ernstig ziek wordt en het prima thuis kan uitzoeken zonder medische hulp nodig te hebben. Ik ben geen ontkenner, maar ik vraag me toch ook af hoe het zou kunnen dat we nu nog naar code zwart gaan. Een groot deel van de mensen die niet gevaccineerd zijn vallen al in een leeftijdscategorie die je nauwelijks in het ziekenhuis terecht ziet komen met Corona.

Ik vrees eerder voor de combinatie van niet gevaccineerde mensen met Corona die opgenomen worden en kwetsbare mensen die met griep in het ziekenhuis zullen belanden.

Het blijft lastig te voorspellen, maar ze vrezen voor een flink griepseizoen. Eigenlijk te “danken” aan de langdurig opgelegde maatregelen. Door alle afstand, mondkapjes, mensen mijden, weinig bezoek en strikte handhygiëne hebben we nauwelijks ons immuunsysteem onderhouden.

Ik snap Robbert eigenlijk wel, want waar is het einde? De maatregelen werken redelijk tegen Corona en goed tegen griep. Maar dit nog heel lang volhouden of jaarlijks maandenlang is toch geen leven!? En iedereen die wilde kan gevaccineerd zijn en dat zijn er echt al best heel erg veel.

Hier beginnen ze ook al dat eigenlijk alle mensen in de zorg de griepspuit zouden moeten halen. Dat zie ik dan weer niet zitten.
Ik heb 14 febr mijn tweede corona vaccinatie gehad en een derde zou ik op dit moment wel halen. Maar ik hoop niet dat dit iets jaarlijks gaat worden. Ik heb me vooral laten vaccineren of van de maatregelen af te kunnen komen en zo makkelijk mogelijk weer met alles mee te kunnen doen.

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 10:55

Vayo schreef:
Ik vind de vraag van Robbert echt niet eens zo gek. Al met al is al best een groot deel van de bevolking gevaccineerd. Daarnaast blijft het gewoon een feit dat het overgrote deel niet ernstig ziek wordt en het prima thuis kan uitzoeken zonder medische hulp nodig te hebben. Ik ben geen ontkenner, maar ik vraag me toch ook af hoe het zou kunnen dat we nu nog naar code zwart gaan. Een groot deel van de mensen die niet gevaccineerd zijn vallen al in een leeftijdscategorie die je nauwelijks in het ziekenhuis terecht ziet komen met Corona.


Dus vooruit met léven zonder controlepoortjes voor restaurants, bioscoop, Ikea. Laat je wel/niet vaccineren, hou zélf wel/geen masker op/afstand etcetera.

besita
Berichten: 6777
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 11:02

Hier mogen de mondkapjes per 1/10 ook af *\o/* *\o/*
Beetje raar in Belgie dat ze in vlaanderen af mogen en Brussel en Wallonie niet ..want die kunnen nu allemaal hierheen om te shoppen en feesten
Maar ik hoef ze niet meer dus blij mee !
In Brussel corona pas voor bijna alles verplucht voor 3 maanden om de vaccinatie te stimuleren ..zal me benieuwen of het ook gaat lukken bij bepaalde bevolkingsgroepen die stug blijven weigeren

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 11:05

Tja ik ben toch echt nog voor alles opengooien. Wel ben ik ook nog voor vaccineren op dit moment, in deze situatie. Echter lees je heel veel dat vooral niet gevaccineerden vinden dat iedereen moet laten testen, ook gevaccineerden. Daar ben ik echt op tegen en weiger ik. Ik ben wel een voorstander van het Corona paspoort. Het kan me ook weinig schelen dat degene die controleert mijn letters en geboortedatum kan zien. Al zien ze wanneer en waarmee ik gevaccineerd ben … dat maakt me echt niets uit.

Ik heb er meer moeite mee als er weer maatregelen zouden komen die doorgetrokken worden in je privéleven. Dus afstand van dierbaren en een Max aantal mensen bezoek zoals afgelopen winter. Dat vond ik heftig en ook gewoon te ver gaan. Hier wil ik niet meer naar terug en ga ik ook niet meer doen.

Juist om ons immuunsysteem op peil te houden zullen we toch het hele jaar door in aanraking moeten komen met virussen en bacteriën. Ik leef op dit moment gewoon mijn leven zoals ik altijd heb gedaan. Ik merk het alleen nog maar aan de strengere maatregelen binnen de horeca.

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 11:14

besita schreef:
In Brussel corona pas voor bijna alles verplucht voor 3 maanden om de vaccinatie te stimuleren ..zal me benieuwen of het ook gaat lukken bij bepaalde bevolkingsgroepen die stug blijven weigeren


En? Een hard getal als doel, als grens voor opheffen erbij?

Het leven binnen en buiten de afgesloten, gecontroleerde ´veilige´ zones. Zal míj benieuwen of we weer van die nieuwe apartheid af komen met enting drie en griepsnotteren voor de deur :roll:

Die 3e, de herhaalenting is namelijk een valkuil: Zie het al helemaal gebeuren dat het wederom, net als met leeftijdsgroepen uitbreiden, een schuivend % gaat worden met vaccinaties ouder dan zeg 9 maanden er weer af tenzij herhaald. Op die manier is het verkapt permanent.
En volgend jaar ´blijkt´ dan de dekking ongeveer een jaar te zijn.

purny

Berichten: 27484
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 11:37

Ik heb ook het idee dat het een stuk langzamer gaat dan vorig jaar. Of misschien is het omdat het niet meer zo opvalt.

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 12:50

Ik hoop ook op het oude normaal.
Maar ik heb geen enkel probleem met de QR-code.
Ik haal ook straks gewoon die 3e prik, net als ik ieder jaar de griepprik haal.

Ik hoop gewoon dat de druk op de zorg afneemt.

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 13:26

Griepprik nog nooit gehaald. Wil ik ook niet aan gaan beginnen.

Wil liever eigen weerstand. Idem Covid19. Zeker nu ik nog vaccindekking heb. Vanavond strandfeest met diner en flamenco. Nee, geen poortje met controle. Wie weet *D

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 13:38

Huertecilla schreef:
Griepprik nog nooit gehaald. Wil ik ook niet aan gaan beginnen.

Wil liever eigen weerstand. Idem Covid19. Zeker nu ik nog vaccindekking heb. Vanavond strandfeest met diner en flamenco. Nee, geen poortje met controle. Wie weet *D


Je kan niet willen, maar soms hebben mensen (aangeboren of erfelijke ) afwijkingen of ziektes, die niets met je weerstand te maken hebben.

Er is ook helemaal niets mis mee, om een griepprik te halen, als je dat behoed voor erger.

Wees blij dat het mogelijk is voor wie het nodig heeft.

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 13:49

Maar als je als gevaccineerde toch besmet kan raken, dan breng je op die manier toch je natuurlijke weerstand evengoed op pijl? Alleen zonder dat je er dood aan gaat, toch?

Overigens, heel Nobel om een 3e vaccin aan arme landen te gunnen, maar zo werkt t denk ik toch niet helemaal…

Als ze hier voor een boostershot willen gaan, mij prima. Wat er nu al in zit gaat er toch ook niet meer uit .. (en gezien dit vaccin slechts een instructie achterlaat, lijkt t me stug dat een derde ineens iets heel anders gaat doen?)

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 13:53

Suzanne F. schreef:
Nou inderdaad. Wel weer echt typisch Nederlands hoor. Eerst tijdens de avondklok hier hele steden verbouwen en winkels plunderen en nu weer niet mee willen werken met de Corona pas. Raar volkje die Hollanders.

Is er echt alleen in NL gereld ?

Australië pakt t ook streng aan las ik net, die hebben amper besmettingen en een hele pittige lockdown… maar zijn ze daar eigenlijk al aan t vaccineren? Dat kon ik niet zo snel vinden..

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 14:07

Electra63 schreef:
Huertecilla schreef:
Griepprik nog nooit gehaald. Wil ik ook niet aan gaan beginnen.

Wil liever eigen weerstand. Idem Covid19. Zeker nu ik nog vaccindekking heb. Vanavond strandfeest met diner en flamenco. Nee, geen poortje met controle. Wie weet *D


Je kan niet willen, maar soms hebben mensen (aangeboren of erfelijke ) afwijkingen of ziektes, die niets met je weerstand te maken hebben.

Er is ook helemaal niets mis mee, om een griepprik te halen, als je dat behoed voor erger.

Wees blij dat het mogelijk is voor wie het nodig heeft.


Wéér een totaal verkeerde aanname terwijl ik herhaald wat anders geschreven heb.

Nog maar een keer speciaal voor jou: Helemaal TOP dat er vaccins zijn en dat wie dat nodig heeft/denkt te hebben die kan krijgen.

Enneh,..... je kan van alles wíllen ;) *D
Is een typefoutje neem ik aan.

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 14:08

Cer schreef:
Maar als je als gevaccineerde toch besmet kan raken, dan breng je op die manier toch je natuurlijke weerstand evengoed op pijl? Alleen zonder dat je er dood aan gaat, toch?



Tatáááá *\%/* en dat heb ik liever dan herhaalprikken tot sint juttemus.

Nieuwe invulling van niet safe sex _O-
Alhoewel, met de vaccinatie is het toch weer soort van veilig.

purny

Berichten: 27484
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 14:22

Ik zal de griepprik weer gaan halen dit jaar. Ik ben blij dat ik hem aangeboden krijg ieder jaar

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 14:30

Griepprik is heel goed dat je die kan halen als je kwetsbaar bent. Bij ons willen ze graag dat we als gezonde zorgmedewerker de griepprik gaan halen en dat wil ik toch niet. Voor mij is griep niet gevaarlijk, dus ik zou me wederom laten vaccineren voor een ander. En daarnaast hoor ik regelmatig dat mensen die nooit griep hebben de griepprik gaan halen en er echt ziek van worden. Ik ken meerdere mensen die 2 jaar de griepprik gehaald hebben en juist die 2 jaar flink ziek zijn geweest.
Voor mij redenen genoeg om geen griepprik te halen. Ik wil prima afstand houden van cliënten, mijn cliënten mogen gerust een mondkapje dragen en als ik me ziek mag melden als ik verkouden ben met behoud van salaris vind ik dat ook echt geen probleem.

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 14:34

Kortom fijn dat die griepprik er is, fijn dat die niet verplicht is. NÓG niet verkapt verplicht is.
Zit er dik in dat het draagvlak bij de gelovers het ook op de pas doet verschijnen.

BigOne
Berichten: 38225
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 14:39

Bullshit HC , misschien is wat minder denken dat je weet wat anderen vinden.

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 14:48

Vayo schreef:
Griepprik is heel goed dat je die kan halen als je kwetsbaar bent. Bij ons willen ze graag dat we als gezonde zorgmedewerker de griepprik gaan halen


Nu is daar een precedent voor.

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 14:52

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het in strijd is met de Bokt regels. Ik heb kort hierboven een moderator opmerking geplaatst met het verzoek om de discussie op de bal te houden, het is niet de bedoeling om hierna weer op dezelfde voet door te discussiëren.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 18-09-21 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie moderator bericht

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 14:54

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het in strijd is met de Bokt regels. Ik heb kort hierboven een moderator opmerking geplaatst met het verzoek om de discussie op de bal te houden, het is niet de bedoeling om hierna weer op dezelfde voet door te discussiëren.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 18-09-21 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie moderator bericht

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 15:07

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het in strijd is met de Bokt regels. Ik heb kort hierboven een moderator opmerking geplaatst met het verzoek om de discussie op de bal te houden, het is niet de bedoeling om hierna weer op dezelfde voet door te discussiëren.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 18-09-21 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie moderator bericht

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 15:09

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het een reactie is op een leeggehaald bericht.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 18-09-21 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reactie op leeggehaald bericht

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 15:16

Electra63 schreef:
Dat heb je later gedaan.
Ik reageerde op je eerdere bericht.

En nee, ik ben niet leesblind, misschien ligt het aan jouw schrijfstijl? ;)


Je reageerde te vroeg en paste het niet aan??

p.s. het in de loop van mijn léven een handvol potentiëel levensbedrijgende virussen opgelopen waarvan 1 met ´long´ effecten. Op die laatste na geen medische behandeling voor nodig gehad. En dat is alleen die waarvan ik het wéét.

Nogmaals; ik ben _/-\o_ dat er vaccins zijn. Maak er zelf ook gebruik van. Zie echter een groot en veelzijdig kwaad in verkapte verplichtingen en passen met controles.
Daarmee beginnen is op een glad hellend vlak stappen zonder eenvoudige weg terug omhoog.

BigOne
Berichten: 38225
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 16:35

Je hebt van die antislip dingen om onder je schoenen te doen, nu genaamd vaccinaties. Ik zie het lang niet zo duister in als jij het doet HC. Wanneer er nu nog steeds geen vaccins waren geweest misschien elk land qua gezondheidszorg en economie in puin lag dacht ik er misschien anders over. Maar die zwartgallige gedachten dat we afglijden naar een totalitaire Chinese kopie ? Nee, denk het niet.