Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loriene
Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 12:16

Sheran schreef:
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/in- ... esten-uit/

Stuk bredere invoering van coronapas in Italië, nadruk duidelijker op voorkomen nieuwe lockdowns/gevaccineerden vrijheid laten houden.

Velen van jullie zullen het er niet mee eens zijn maar ik sta hier dus volledig achter. Even stoppen met al dat drama en gewoon leven zonder zwaard van Damocles boven je hoofd.



Heb genoeg beelden gezien van demonstratie`s.
Maarja dat wordt echt niet uitgezonden :z

Exitium

Berichten: 7155
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 12:22

Spenk schreef:
Die heb ik hier al eerder geplaatst maar bij deze https://nos.nl/artikel/2397942-besmetti ... het-najaar

We hebben wel meer van dat soort schema's voorbij zien komen waar uiteindelijk weinig tot niets mee gedaan is, en daarnaast zijn er ook redelijk wat andere dingen gezegd die niet nagekomen zijn. Dat mensen sceptisch zijn is dan ook niet vreemd lijkt me.

Muze
Berichten: 5295
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 12:23

Die zie ik op Facebook ook, maar zonder enige duidelijkheid waar, en wanneer ze opgenomen zijn.
Die filmpjes kunnen elke demonstratie zijn

BigOne
Berichten: 38347
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 12:42

loriene schreef:
Sheran schreef:
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/in- ... esten-uit/

Stuk bredere invoering van coronapas in Italië, nadruk duidelijker op voorkomen nieuwe lockdowns/gevaccineerden vrijheid laten houden.

Velen van jullie zullen het er niet mee eens zijn maar ik sta hier dus volledig achter. Even stoppen met al dat drama en gewoon leven zonder zwaard van Damocles boven je hoofd.



Heb genoeg beelden gezien van demonstratie`s.
Maarja dat wordt echt niet uitgezonden :z

Ja hoor, meer dan genoeg, alleen wanneer je dan goed kijkt en zoekt zie je dat veel van die beelden gemanipuleerd zijn. Zoals bvb Frankrijk, alles rondom de eifeltoren en arc de triomfe vol, echt stampvol.
En dan is het een foto van 2018, voetbalfans die feestvieren.

Sizzle

Berichten: 35708
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 12:43

Hetgene wat me vooral stoort is dat je voor controle en deescalatie normaal gesproken mensen inzet die daar minimaal een cursus voor gedaan hebben.
Nu sta je daar als 17 jarige seveerster tegen minimum jeugdloon met zenuwen in je keel een grote aangeschoten groep te controlleren. Gewoon niet OK :n

purny

Berichten: 27530
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 12:59

Het lijkt mij dat wanneer het meisje iemand de toegang moet weigeren in staat moet kunnen zijn en erop moet kunnen vertrouwen dat ze de hulp van een leidinggevende kan inroepen.
Ik heb tijdens mijn supermarkt tijd ook vaak genoeg iemand alcohol verkoop geweigerd

Sizzle

Berichten: 35708
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 13:00

En als die leidinggevende een bijna gepensioneerde vrouw is die toevallig ook maar gewoon al 40 jaar eigenaar is van die gelegenheid?
Een supermark met >10 medewerkers is GEEN vergelijking met een kleine gelegenheid met 2-3 mensen die normaalgesproken een warme lunch aanbied aan werklui midden in de stad.
Hoe snel mag je verwachten dat de politie te hulp komt?

loriene
Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 13:03

loriene schreef:
Sheran schreef:
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/in- ... esten-uit/

Stuk bredere invoering van coronapas in Italië, nadruk duidelijker op voorkomen nieuwe lockdowns/gevaccineerden vrijheid laten houden.

Velen van jullie zullen het er niet mee eens zijn maar ik sta hier dus volledig achter. Even stoppen met al dat drama en gewoon leven zonder zwaard van Damocles boven je hoofd.



Heb genoeg beelden gezien van demonstratie`s.
Maarja dat wordt echt niet uitgezonden :z

Ja hoor, meer dan genoeg, alleen wanneer je dan goed kijkt en zoekt zie je dat veel van die beelden gemanipuleerd zijn. Zoals bvb Frankrijk, alles rondom de eifeltoren en arc de triomfe vol, echt stampvol.
En dan is het een foto van 2018, voetbalfans die feestvieren.[/quote]


Jij ziet ook overal complotten in zeg :Y)

loriene
Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 13:05


Sizzle

Berichten: 35708
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 13:07

Volgens mij had ik net op de vorige pagina al geschreven dat de weerstand in Zwitserland heel groot is. Men schuwt hier zonder covid al niet voor BBQ bij winters weer, dus die prive feestje worden hooguit groter.

BigOne
Berichten: 38347
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 13:11

Nee ik zie zeker niet overal complotten in tegenstelling tot de conspiracy denkers. Maar ik kijk verder dan mijn neus lang is, bij msm en andere media. En probeer niet zo snel allerlei zaken te delen zonder het nader te bekijken en zelfs dan gaat het wel eens fout. Wanneer iedereen dat zou doen schoten we al een heel stuk op met fake nieuws uit te bannen.

Muze
Berichten: 5295
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 13:11

Echt he. Ik zie soms dingen gedeeld worden….

Lughnassadh

Berichten: 1811
Geregistreerd: 11-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 13:16

purny schreef:
Het lijkt mij dat wanneer het meisje iemand de toegang moet weigeren in staat moet kunnen zijn en erop moet kunnen vertrouwen dat ze de hulp van een leidinggevende kan inroepen.
Ik heb tijdens mijn supermarkt tijd ook vaak genoeg iemand alcohol verkoop geweigerd

Dit is geen vergelijk. Mijn lief is beveiliger en dit soort situaties kunnen echt uit de hand lopen. En daar heb je echt wel wat vaardigheden voor nodig. Niet alleen fysiek maar ook verbaal. Dat zie bij wat jij beschrijft eigenlijk nooit.

loriene
Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 13:21

Ieder zijn eigen mening.
Sommigen menen dat ze alles beter weten en de waarheid in pacht hebben.
Maar de waarheid ligt in het midden.
Fake nieuws of niet er zit altijd een kern van waarheid in.
Zoiets naar beneden halen is toch zo gemakkelijk.
Ach, heel veel zoeken toch de weg van de minste weerstand.
Lekker makkelijk.
Maar wanneer je toch nadenkt wil je toch je kinderen of kleinkinderen niet in zo`n wereld laten opgroeien?

BigOne
Berichten: 38347
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 13:22

Nee zeker niet, vooral niet nu. Gezien de hoeveelheid ..... die er zijn.

En zaken proberen goed uit te zoeken de weg van de minste weerstand, oke duidelijk.

Muze
Berichten: 5295
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 13:26

Ja, bijzondere manier om de dingen te bekijken.

purny

Berichten: 27530
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 13:27

Maar er word nu al vanuit gegaan dat er veel problemen gaan komen. Laten we nou eerst eens kijken hoe het gaat lopen.

Sizzle

Berichten: 35708
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 13:36

purny schreef:
Maar er word nu al vanuit gegaan dat er veel problemen gaan komen. Laten we nou eerst eens kijken hoe het gaat lopen.


Of de overheid haalt zelf de kooltjes uit het vuur ipv te hopen dat de horeca personeel hun problemen voor ze oplost ;)
Ik vind het hele Europese beleid hierin zwak en laf.
Of je verplicht het, of je verplicht het niet.

purny

Berichten: 27530
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 13:39

Sizzle schreef:
purny schreef:
Maar er word nu al vanuit gegaan dat er veel problemen gaan komen. Laten we nou eerst eens kijken hoe het gaat lopen.


Of de overheid haalt zelf de kooltjes uit het vuur ipv te hopen dat de horeca personeel hun problemen voor ze oplost ;)
Ik vind het hele Europese beleid hierin zwak en laf.
Of je verplicht het, of je verplicht het niet.

De Qr code is een verplichting. Dat er nou bedrijven zijn die er maling aan hebben is een ander verhaal.
Ik ben een aantal maanden geleden op een terrasje wezen lunchen. Toen ik vroeg aan de mensen of ik mij moest registreren hoefde dat niet.

Sizzle

Berichten: 35708
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 13:45

Nee, de QR code is een slappe manier van je overheidscontrole verplicht laten uitvoeren door slecht bepaalde medewerkers en eigenaren die al moeite hebben om hun hoofd boven water te houden.
Stel dat jouw baas je vanaf morgen permanent aan de deur zet als bouncer Purny, doe je dat dan zonder mekkeren? Ook als het nog maanden gaat duren?

Het is controlewerk zonder functieomschrijving of qualificatie. En omdat die mensen vechten om hun inkomen zulken ze net als zorgmedewerkers niet snel gaan staken.
Gewoon laf. Laat de overheid dan zelf maar mensen opleiden voor die controles.
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 19-09-21 13:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Spenk
Berichten: 21799
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 13:46

Sizzle schreef:
purny schreef:
Maar er word nu al vanuit gegaan dat er veel problemen gaan komen. Laten we nou eerst eens kijken hoe het gaat lopen.


Of de overheid haalt zelf de kooltjes uit het vuur ipv te hopen dat de horeca personeel hun problemen voor ze oplost ;)
Ik vind het hele Europese beleid hierin zwak en laf.
Of je verplicht het, of je verplicht het niet.

Je kunt het niet zomaar verplichten he daar zullen ze wetgevingen voor aan moeten passen en dat duurt lang. Ze willen nu een middel om meer mensen toch te ''dwingen'' en dat kan op deze manier..

karrij
Berichten: 1056
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 15:20

Hier iemand best pissed.

Schoonzus wil absoluut niet gevaccineerd worden, prima mag , eigen keuze!
Vind het persoonlijk stront eigenwijs, echt zo'n type die alles zelf beter weet, maar goed eigen keuze en die moet je accepteren.

Nu geeft zij cursussen voor een bedrijf, die cursussen worden veelal in hotels gehouden, bedoel dan in conferentiezalen van verschillende hotels.

Dus vanaf 25 september heeft zij of een qr code nodig of een negatieve pcr uitslag. Meer smaken hebben wij in Nederland niet!

Nu komt het, mijn schoonpa is dement en woont in een verpleeghuis, jullie voelen hem misschien al wel aankomen.

Ze belde gister met mijn man, hij beheert zijn financieen en belasting zaken.
Nu wil zij zijn ( van haar vader,mijnschoonvader)qr code gaan gebruiken , zodat ze niet 2/3 maal per week getest hoeft te worden ,want ook daar heeft madam geen zin in!

Mijn man en ik zijn echt pissed, want ze heeft "toestemming"gekregen van haar vader!

Hier heb ik het dus echt heel moeilijk mee, niet willen enten of testen maar wel mee willen liften op andermans qr code, ik vind het walgelijk!

Hoe onstaat 2 deling in het land, nou op deze manier dus!

Wat zouden jullie doen? Ik heb haar nog niet gesproken

Sizzle

Berichten: 35708
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 15:22

Lekkere schoonzus 8)7
Als ik jou was zou ik er buiten blijven en je energie beter besteden , ze zoeken het samen maar mooi uit.

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 15:27

Dat werkt toch niet eens? Naast dat het echt super aso is en misbruik maken van alles en iedereen, inclusief haar vader. Ik moest er steeds mijn ID bij laten zien.

Sizzle

Berichten: 35708
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 15:29

Zelfs al werkt het. Probeer de situatie eens anders te zien. Stel dat die schoonzus zegt dat ze systematisch te hard rijdt op de snelweg of stiekum medicijnen in het buitenland inkoopt, heb je dan net zo veel drang om daar iets mee te moeten willen doen?