Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 4 [ 81 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Contact met een Coronapatiënt..

 
Profiel   

Hallo allemaal,

Ik werk in de zorg, nu heb ik gisteren contact gehad met een patiënt die vandaag Corona blijkt te hebben, ook best intensief contact.. Ik ben gevaccineerd tegen Corona met Janssen, ik heb met een mondkapje op gewerkt. Ik moet mij nu op dag 5 laten testen? En ondertussen niet in quarantaine omdat je gevaccineerd bent. Ik zie de laatste tijd veel patiënten die gevaccineerd zijn maar het toch krijgen. Nu moet ik ook morgen naar de kapper, maar toch maar afgezegd. En ik mag gewoon werken met een mondkapje. Ik vind het allemaal maar een beetje krom.. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 19:28 



 
Profiel   

Als je gevaccineerd bent, kun je het virus nog steeds overdragen naar nadere mensen zonder dat jij er ernstig ziek van gaat worden. Ik zou zelf wel in quarantaine gaan. Je kan de GGD gewoon bellen en hen vragen, dan weet je het zeker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 19:32 



 
Profiel   

Ik vind de regels ook zeer krom. Zeker omdat gevaccineerde het op dit moment ook gewoon krijgen en doorgeven. Hopelijk ben je niet besmet. Goed dat je de kapper hebt afgezegd.
Ik zou zelf ook tot de uitslag in quarantaine gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 19:33 



 
Profiel   

Ik zou even overleggen met je leidinggevende ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 19:39 



 
Profiel   

En wat is intensief. Wij hebben contact gehad met een patiënte die later ook positief testte. Omdat wij aan alle voorzorgsmaatregelen hadden voldaan en patiënte niet langer dan een kwartier binnen is geweest, werd het gevaar als verwaarloosbaar gezien. Echt, schiet mij maar lek.

Met als wat jullie hier zeggen, je bent gevaccineerd en mag opeens zo ongeveer alles.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 19:39 



 
Profiel   

België: een collega van mij is vrijdag positief getest, zaterdag is een 2de collega positief getest. Tijdens het werk continu mondmasker op, maar tijdens de middagpauze zonder masker samen gegeten. Ik ben dus voor 10 dagen in quarantaine gezet met test op dag 1 en dag 7. Dag 1 was negatief dus hopen dat dag 7 ook negatief is.

Beide collega's die positief zijn getest zijn volledig gevaccineerd en ik ook. Maar toch moeten we even allemaal de strenge regels volgen in overleg met de werkgever.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 19:39 



 
Profiel   

Je kan dit het beste op je werk navragen. De zorg heeft een ander beleid voor medewerkers, vergeleken met mensen die niet in de zorg werken.

Vind het zelf ook wel ingewikkeld dat de regels steeds veranderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 19:42 



 
Profiel   

Kookaburra schreef
Ik zou even overleggen met je leidinggevende ;)


We hebben een protocol, je mag gewoon werken met een mondkap

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 19:43 



 
Profiel   

Dit is bij ons in het ziekenhuis ook zo. Waar een ander in quarantaine moet, werken wij gewoon door. Bij een collega was het zelfs zo gek, zijn huisgenoten waren positief. Mocht hij zich 10 dagen lang elke ochtend voor zijn dienst gaan testen. Nog nooit zoiets kroms gehoord.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 19:52 



 
Profiel   

Maeve schreef
Mocht hij zich 10 dagen lang elke ochtend voor zijn dienst gaan testen. Nog nooit zoiets kroms gehoord.

Ow wow lichte martelgang dit :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 19:55 



 
Profiel   

In de zorg werken geeft sowieso andere regels, dat is hier ook. Geen klachten = werken. Als we dat niet hadden gedaan hadden we de helft van het personeel thuis kunnen laten zitten. Ben wel benieuwd hoe lang die regel nog blijft.

Los daarvan, toen ik contact had gehad ging ik buiten werk nergens meer heen. Dat was een paar maanden terug en dat was inderdaad na 5 en na ik denk 14 dagen nog eens testen.
Als je twijfelt kan je sowieso de GGD bellen en ik weet niet of jullie nog een coronameldpunt hebben vanuit de zorginstelling? Die zou je ook contact mee kunnen opnemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 19:58 



 
Profiel   

Ik blijf ook thuis naast mijn werk om hoor! Misschien een rondje buiten wandelen maar geen contact met andere mensen.. We hebben een protocol en dat zegt dat je mag werken..

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 20:07 



 
Profiel   

Bij de vaccinatie geven ze aan dat je je moet melden bij de GGD en moet laten testen als je klachten krijgt en de voorschriften moet opvolgen .

In jouw geval dus denk ik ook testen en in quarantaine.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 20:10 



 
Profiel   

Attitude schreef
Bij de vaccinatie geven ze aan dat je je moet melden bij de GGD en moet laten testen als je klachten krijgt en de voorschriften moet opvolgen .

In jouw geval dus denk ik ook testen en in quarantaine.


Ook voor zorgmedewerkers?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 20:21 



 
Profiel   

furious schreef
Attitude schreef
Bij de vaccinatie geven ze aan dat je je moet melden bij de GGD en moet laten testen als je klachten krijgt en de voorschriften moet opvolgen .

In jouw geval dus denk ik ook testen en in quarantaine.


Ook voor zorgmedewerkers?


Tuurlijk!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 20:54 



 
Profiel   

Ja, testen op dag 5. Maar quarantaine hoeft niet meer als je gevaccineerd bent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 21:04 



 
Profiel   

furious schreef
Attitude schreef
Bij de vaccinatie geven ze aan dat je je moet melden bij de GGD en moet laten testen als je klachten krijgt en de voorschriften moet opvolgen .

In jouw geval dus denk ik ook testen en in quarantaine.


Ook voor zorgmedewerkers?


Nee, voor zorgmedewerkers geldt wat anders. Gevaccineerde zorgmedewerkers moeten in thuisquarantaine maar mogen wel blijven werken (met PBM) en moeten 7 dagen na contact testen. (Ik dacht 7, weet niet meer zeker) Ongevaccineerde medewerkers moeten gelijk testen, in thuisquarantaine, wel werken met PBM en na 5 dagen (dacht ik) weer testen.

Dat is ons protocol en volgens mij hanteren alle zorginstellingen dat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 21:15 



 
Profiel   

Ik doelde inderdaad op het quarantaine deel.
Ik moet wel blijven werken na contact.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 21:17 



 
Profiel   

Qua bezetting snap ik het, maar ergens zijn de regels wel krom.

Zo mocht vorig jaar de thuiszorg blijven werken met een snotneus en hoesten zolang ze geen koorts hadden.. in mijn ogen ook niet de meest verstandige beslissing ooit.

Dus TS, pluim voor het afzeggen van de kapper! Ik vind het fijn om te merken dat anderen die nieuwe quarantaine regels ook te losjes vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 08:02 



 
Profiel   

En dan nog zoiets..Morgen moet ik dus werken. Mijn oudste kind moet naar het kinderdagverblijf en mijn jongste naar mijn moeder. Ze is wel ingeënt, maar vind het toch wel een beetje krom...

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 08:06 



 
Profiel   

lovee schreef
Hallo allemaal,

Ik werk in de zorg, nu heb ik gisteren contact gehad met een patiënt die vandaag Corona blijkt te hebben, ook best intensief contact.. Ik ben gevaccineerd tegen Corona met Janssen, ik heb met een mondkapje op gewerkt. Ik moet mij nu op dag 5 laten testen? En ondertussen niet in quarantaine omdat je gevaccineerd bent. Ik zie de laatste tijd veel patiënten die gevaccineerd zijn maar het toch krijgen. Nu moet ik ook morgen naar de kapper, maar toch maar afgezegd. En ik mag gewoon werken met een mondkapje. Ik vind het allemaal maar een beetje krom.. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?


Bij ons in het ziekenhuis is het als je geen klachten hebt met hoog risicocontact tot dag 5 thuiswerken en dan testen. Indien negatief weer aan het werk, indien positief dan niet (logisch). Als er een capaciteitsprobleem is met thuiswerken, werk je met een medisch masker en laat je je testen op dag 5.

Vergeet ook niet dat ieder ziekenhuis/zorginstelling zijn eigen beleid maakt rondom COVID. Is dit handig, nee :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 08:08 



 
Profiel   

Douce schreef
Qua bezetting snap ik het, maar ergens zijn de regels wel krom.

Zo mocht vorig jaar de thuiszorg blijven werken met een snotneus en hoesten zolang ze geen koorts hadden.. in mijn ogen ook niet de meest verstandige beslissing ooit.

Dus TS, pluim voor het afzeggen van de kapper! Ik vind het fijn om te merken dat anderen die nieuwe quarantaine regels ook te losjes vinden.


Vind het echt krom, ik probeer zoveel mogelijk thuis te blijven, maar op het werk zijn juist kwetsbare mensen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 08:08 



 
Profiel   

lucifertje schreef
lovee schreef
Hallo allemaal,

Ik werk in de zorg, nu heb ik gisteren contact gehad met een patiënt die vandaag Corona blijkt te hebben, ook best intensief contact.. Ik ben gevaccineerd tegen Corona met Janssen, ik heb met een mondkapje op gewerkt. Ik moet mij nu op dag 5 laten testen? En ondertussen niet in quarantaine omdat je gevaccineerd bent. Ik zie de laatste tijd veel patiënten die gevaccineerd zijn maar het toch krijgen. Nu moet ik ook morgen naar de kapper, maar toch maar afgezegd. En ik mag gewoon werken met een mondkapje. Ik vind het allemaal maar een beetje krom.. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?


Bij ons in het ziekenhuis is het als je geen klachten hebt met hoog risicocontact tot dag 5 thuiswerken en dan testen. Indien negatief weer aan het werk, indien positief dan niet (logisch). Als er een capaciteitsprobleem is met thuiswerken, werk je met een medisch masker en laat je je testen op dag 5.

Vergeet ook niet dat ieder ziekenhuis/zorginstelling zijn eigen beleid maakt rondom COVID. Is dit handig, nee :D


Ik kan niet thuis werken... Maar we volgen het Protocol maar netjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 08:10 



 
Profiel   

verootjoo schreef
furious schreef
Attitude schreef
Bij de vaccinatie geven ze aan dat je je moet melden bij de GGD en moet laten testen als je klachten krijgt en de voorschriften moet opvolgen .

In jouw geval dus denk ik ook testen en in quarantaine.


Ook voor zorgmedewerkers?


Nee, voor zorgmedewerkers geldt wat anders. Gevaccineerde zorgmedewerkers moeten in thuisquarantaine maar mogen wel blijven werken (met PBM) en moeten 7 dagen na contact testen. (Ik dacht 7, weet niet meer zeker) Ongevaccineerde medewerkers moeten gelijk testen, in thuisquarantaine, wel werken met PBM en na 5 dagen (dacht ik) weer testen.

Dat is ons protocol en volgens mij hanteren alle zorginstellingen dat.


Ontzettend krom eigenlijk. En best vreemd dat een zorgorganisatie zomaar andere regels op mag leggen dan RIVM/GGD wbt thuisisolatie. Testen is wel op dag 5, dat is bij ons op het werk iig wel zo en ook de richtlijn van de GGD.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 08:36 



 
Profiel   

lovee schreef
Hallo allemaal,

Ik werk in de zorg, nu heb ik gisteren contact gehad met een patiënt die vandaag Corona blijkt te hebben, ook best intensief contact.. Ik ben gevaccineerd tegen Corona met Janssen, ik heb met een mondkapje op gewerkt. Ik moet mij nu op dag 5 laten testen? En ondertussen niet in quarantaine omdat je gevaccineerd bent. Ik zie de laatste tijd veel patiënten die gevaccineerd zijn maar het toch krijgen. Nu moet ik ook morgen naar de kapper, maar toch maar afgezegd. En ik mag gewoon werken met een mondkapje. Ik vind het allemaal maar een beetje krom.. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Alles van Corona is krom. Maar goed iedereen komt er achter dat heel veel niet klopt en tegenstrijdig is.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 08:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 4 [ 81 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen