Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 8 [ 176 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Thuiswerkadvies en corona

 
Profiel   

er is vanuit de overheid nog steeds een advies om thuis te werken tenzij dit niet anders kan.

voor degene die ook een kantoorbaan hebben, ben ik wel even benieuwd hoe dit bij jullie gaat.

moeten jullie naar kantoor om brieven te printen bijvoorbeeld? of is daar een vast persoon voor?
werken jullie nog volledig van uit huis?
of verwacht jullie werkgever je toch weer op kantoor?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 19:50 



 
Profiel   

100% vanuit huis. Wij mogen alleen met toestemming naar kantoor en dan moet je echt een geldige reden hebben.

Ik hoef nooit brieven te printen dus daar kan ik niks over zeggen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 19:52 



 
Profiel   

Wij mogen het zelf weten. Ben je er 1 dag prima, ben je er 5 dagen ook prima. Ik ben er zelf 4/5 dagen per week. Ik vind thuiswerken helemaal niks, geef mij maar de gezelligheid van kantoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 19:52 



 
Profiel   

Ik ben vandaag wel naar kantoor geweest.

Om een nieuw plantje neer te zetten en een ander water te geven, echt de slechtste reden ooit haha.

Verder moet ik of m'n directe collega om de week er zijn, ivm legen van een tank wat niet op afstand kan.

1 a 2x per week wordt geaccepteerd, maar hoeft niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 19:53 



 
Profiel   

Bij ons mag je naar kantoor als je dat wilt, maar het hoeft niet. Post wordt door secretaresse gedaan en er is altijd iemand op kantoor die tekeningsbevoegd is. Ik ben in september voor het laatst op kantoor geweest en toen ook maar een paar keer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 19:54 



 
Profiel   

In principe volledig thuis tenzij er een goede reden is om op kantoor te moeten zijn. De collega van de postkamer is er wel, dus die print een eventuele brief uit om te versturen. Het plan was dat we vanaf september weer voor 50% naar kantoor mogen, maar of dat nog doorgaat....

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 19:59 



 
Profiel   

Wij werken al sinds vorig jaar maart volledig thuis. Je kunt een uitzondering aanvragen voor een kantoordag, maar er mag per dag maar 10% van de reguliere bezetting aanwezig zijn, dus dat is niet echt noemenswaardig en er zijn niet veel mensen die dat doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 20:02 



 

Volledig vanuit huis. Collega's mogen wel zachtjes aan weer naar kantoor gaan, maar het kantoor staat in Norfolk en ik ben in Rotterdam. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 20:05 



 
Profiel   

Volledig thuis. Alleen collega's die er mentaal echt onder lijden, kunnen met toestemming naar kantoor. En we hebben een aantal vaste mensen per week die op kantoor alles printen voor alle afdelingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 20:07 



 
Profiel   

Ik ga 1 a 2 keer per week naar kantoor, omdat ik dan werkzaamheden heb die niet vanuit huis kunnen. In de wintermaanden ben ik volgens mij 3 maanden niet naar kantoor geweest. Ben wel blij dat het nu weer zo kan. Mijn collega’s alleen via een scherm spreken leverde soms toch wat irritatie op.

Aanvulling: ik werk in de levensmiddelenindustrie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 20:09 



 
Profiel   

Bij ons werkt er een nieuwe collega op kantoor met een collega om haar (op afstand) in te werken. Verder iedereen thuis. Wij hebben direct aan het begin van het thuis werken alle benodigdheden van de baas gekregen voor thuis dus printen etc kan gewoon thuis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 20:11 



 
Profiel   

Toen het advies kwam om 50% naar kantoor te gaan, werd dat bij ons de regel.
Toen het advies weer veranderde naar volledig thuis, bleven we bij de 50%.
Is nu sowieso bijna niemand door de vakantie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 20:39 



 
Profiel   

We mogen weer naar kantoor maar niet met volledige bezetting. In de praktijk heeft elk team een bepaalde dag. ICT op maandag, financien op woensdag, P&O op donderdag (ik noem maar even wat). Ik ben er dus gemiddeld 1 dag per week en dan plannen we ook de teamoverleggen etc. Nu is het zomervakantie en sla ik ook wel over want er is bijna niemand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 20:59 



 
Profiel   

Volledig thuis, maar vanaf 1 augustus mag ik op reservering en met toestemming van leidinggevende 1 dag per week naar kantoor. Maar ik kan alles vanaf huis doen, dus ik voel niet direct de noodzaak om naar kantoor te gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 21:02 



 
Profiel   

Ik vraag mij af wanneer de overheid iets als noodzaak ziet om niet thuis te kunnen werken. Bij ons op het werk gaan de meeste nu 2 dagen per week naar kantoor om te printen. Er zit dan wel ruim 10 man op kantoor. Lijkt mij toch niet noodzakelijk.

We kunnen vanuit huis de printopdracht voor een brief naar de printer op kantoor sturen, dus als daarvoor iedere dag 1 man op kantoor zou zijn, dan zou dat toch voldoende moeten zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 21:07 



 
Profiel   

Ik werk volledig thuis, af en toe wel naar kantoor om een nieuwe medewerker in te werken. Printen hoef ik niet.

Als straks corona "voorbij" is, blijf ik 2 dagen thuiswerken en 2.5 dag naar kantoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 21:08 



 
Profiel   

Ik werk in de zorg en werk dus wel buiten de deur.
Mijn vriend werkt al vanaf maart 2020 thuis. Ze zouden na de zomervakantie weer naar kantoor mogen, 2 a 3 dagen per week. Echter is dat uitgesteld na de verhoogde besmettingen. Nu is nog niet bekend wanneer hij weer naar kantoor mag.
Er zijn een aantal collega’s die op kantoor werken maar dit moest via leidinggevende aangevraagd worden en wordt niet zomaar gedaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 21:12 



 
Profiel   

Bij ons zijn ze anti thuiswerken. 2 mochten er een paar aantal dagen thuiswerken. De rest niet. En nu mag niemand het meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 21:15 



 
Profiel   

Mijn man werkt weer 2 dagen op kantoor. Samen met een collega die zich afzondert omdat hij niet tussen gevaccineerden wil zitten, en twee collega’s die hun Corona-honden meenemen naar kantoor, want ja, je kan ze toch niet de hele dag thuis laten :roll:

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 21:17 



 
Profiel   

Wij werken in principe volledig thuis.
Alles gaat digtaal.
Ik was sinds 2 weken weer begonnen om 1 dag per week naar kantoor te gaan.
Maar nu weer helemaal thuis.
Mijn directeur heeft een paar maanden geleden al gezegd, dat zij verwacht dat we voor 40% thuis blijven werken, in de toekomst.

Bij mijn man hebben ze de kantoren helemaal aangepast en daar wordt voor 90% al weer op kantoor gewerkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 21:24 



 
Profiel   

verootjoo schreef
Mijn man werkt weer 2 dagen op kantoor. Samen met een collega die zich afzondert omdat hij niet tussen gevaccineerden wil zitten, en twee collega’s die hun Corona-honden meenemen naar kantoor, want ja, je kan ze toch niet de hele dag thuis laten :roll:


You say what? :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 21:27 



 
Profiel   

Onze taak is aan de chauffeursbalie, dus 0% thuis. Alleen toen het echt moest, mochten we omstebeurt thuis werken. Hun geluk dat ik in de ziektewet kwam te zitten door een paar breuken in mijn voet, want toen hoefden ze de keuze niet te maken (de balie is normaal gesproken altijd met 2 meiden bezet). Gewoon kantoorpersoneel heeft wel deeltijds thuis gewerkt, in shifts zeg maar. Dus op dag A en C de ene ploeg op kantoor en op dag B, D en E de andere ploeg. Loodspersoneel heeft ook geen dag thuisgewerkt. Een paar weken terug kwam er een mail dat er gelukkig geen normaal van het thuiswerken wordt gemaakt. Niet dat ik het die mensen niet gun, maar ik vind het echt superoneerlijk tegenover het loodspersoneel. Die dus wél in het heetst van de strijd gewoon op de risicovolle werkvloer moest staan met 500 buitenlandse chauffeurs per dag om zich heen. Vond dat onderscheid heel erg vals, daar werd er namelijk geen gebruik gemaakt van de shifts omdat alle handjes nodig waren. 300 kantoorlui thuis en 80 man op de vloer is ook gewoon niet helemaal eerlijk...

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 21:50 



 
Profiel   

Vind ik nog "netjes" Verootje! Mijn buren hadden een coronahond (want ja, ze wilden het al zoooooooooooooooooo lang) en het moment dat meneer weer 1 dag naar zijn werk moest, was de hond ineens weg. Want ja, "kind is bang en pist in zn broek". Echt... zulke mensen |o

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 21:54 



 
Profiel   

Nou ik weet niet hoor. Het is vakantie. Maar s’ochtends om kwart voor zeven is het al stikdruk op de weg en om half 5 sta ik gewoon in de file terug >;)

Ik werk in de productie, dus fysiek werk op de werkvloer, geen kantoorbaan, en het is nu juist vreselijk druk.Heel veel nieuwe klanten ook.
Het kantoorpersoneel wat verder niet op de werkvloer/ in de fabriek komt werkt nu wel zoveel mogelijk thuis.


Laatst bijgewerkt door Lous op 02-08-21 22:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 21:57 



 
Profiel   

Bij ons is het advies om zoveel mogelijk thuis te werken. Wil je wel naar kantoor dan moet je je aanmelden via een app. Er mogen per dag maar een bepaald aantal mensen naar kantoor, dus als de app zegt dat het vol is dan mag je niet.

Ik vind het heerlijk om thuis te werken. Ik wil nooit meer naar kantoor toe!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 21:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 8 [ 176 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen