Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 8 [ 176 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Thuiswerkadvies en corona

 
Profiel   

idinn schreef
Najah wij hebben zo'n kantoortuin.. en mijn leidinggevende heeft het handsfree bellen uitgevonden. Alleen nu de headset nog :roll:

Maar dit is gewoon asociaal…
Kun je hem daar niet ( netjes uiteraard) op aanspreken dat je dit heel vervelend vindt, omdat jij je op deze manier terecht niet kunt concentreren?

Dat denk ik ook Marije. Dat zal ( denk ik ) in de komende maanden nog wel veranderen. In de tussentijd is het rekeningrijden vast ingevoerd :roll:
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 07:02 



 
Profiel   

Westhof schreef
Ik ben 1. Ik ben één van de weinigen zo te lezen, maar ik háát thuiswerken. Gelukkig werk ik weer full-time op kantoor en hebben we alweer een feestje gehad en meerdere op de planning :))



Ik ook hoor! En al die mensen die wasjes etc tussendoor doen; zo ben ik dus helemaal niet. Ik wil dan met m’n werk bezig zijn en niet met allerlei ander gedoe.

Voor het teamgevoel, het gevoel samen iets neer te zetten vind ik het ook veel beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 08:27 



 
Profiel   

Ik ben een beetje 5 en een beetje 8 :+ Heerlijk om thuis te werken, geen reistijd meer! Maar af en toe naar kantoor vind ik toch ook wel prettig, gewoon om even in een andere omgeving te werken en te socializen met collega's.


Tiggs schreef
Ik ook hoor! En al die mensen die wasjes etc tussendoor doen; zo ben ik dus helemaal niet. Ik wil dan met m’n werk bezig zijn en niet met allerlei ander gedoe.

Voor het teamgevoel, het gevoel samen iets neer te zetten vind ik het ook veel beter.


Ik ben zo iemand die wasjes doet tussendoor! Ideaal :)) Ik kan toch geen uren achter elkaar concentreren op mijn werk dus ik vind het fijn om af en toe een korte pauze te nemen. Dan doe ik dus even een was in de wasmachine of ik stofzuig een kamer, ruim de vaatwasser uit etc. Op kantoor ben ik ook niet continue geconcentreerd aan het werk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 08:33 



 
Profiel   

Ik vraag me af of er mensen zijn die de kantoortuin überhaupt fijn vinden :')
Heb de luid bellende collega's echt gemist /sarcasme

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 08:34 



 
Profiel   

Ik ben geswitched van baan in de Corona tijd, van een eigen kantoor (met max 3 mensen) naar een kantoortuin met 60 man. In Corona tijd max 20 plekken gevuld, vanaf deze week 30 en over drie weken alles weer.
Heb mezelf gelijk op een noise cancelling headphone getrakteerd, anders is het echt niet te doen.

Lees net de drukste ochtendspits dit jaar vandaag. Combinatie van weer en veel meer mensen op pad.

Die lijst in dat artikel trouwens echt herkenbaar! Ik ben 5, met een beetje excel, maar dat is vanuit het bedrijf haha.
Wij hebben een vaste dag en mogen overige dagen intekenen als er nog plek is (in een excel bestand).

Vandaag lekker thuis aan het werk. Dan krijg ik toch andere dingen gedaan dan op kantoor. Maar op kantoor is het connecten met collega's wel heel fijn, en voor sommige taken wel erg handig dat je er zo even heen kan lopen.

Daarnaast vind ik het sociale deel toch wel een beetje de jus over de aardappelen hoor. Klein beetje maakt het net wat lekkerder, teveel dan verzuip je er in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 08:43 



 
Profiel   

Ghostattack schreef
Ik ben een beetje 5 en een beetje 8 :+ Heerlijk om thuis te werken, geen reistijd meer! Maar af en toe naar kantoor vind ik toch ook wel prettig, gewoon om even in een andere omgeving te werken en te socializen met collega's.

Ik ben zo iemand die wasjes doet tussendoor! Ideaal :)) Ik kan toch geen uren achter elkaar concentreren op mijn werk dus ik vind het fijn om af en toe een korte pauze te nemen. Dan doe ik dus even een was in de wasmachine of ik stofzuig een kamer, ruim de vaatwasser uit etc. Op kantoor ben ik ook niet continue geconcentreerd aan het werk.


Hier exact hetzelfde :D
Wij (overheidsinstantie) mogen nu ook weer wat meer naar kantoor. Voorheen mochten maar weinig mensen thuiswerken, maar het is op alle fronten erg goed bevallen dus ook hier gaat/kan voortaan hybride gewerkt worden. Ik werk vanaf nu 2 dagen thuis en 2 dagen op de werkplek. Prima verdeling zo, heel blij mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 08:50 



 
Profiel   

Wij (overheid) mogen sinds kort weer naar kantoor zonder toestemming van een manager, maar ik ben al sinds maart vorig jaar niet meer geweest. Sommige collega's gaan nu weer bijna iedere dag. Tot nu toe wordt nog niemand verplicht om 1 of meerdere dagen te gaan, en tot die tijd blijf ik lekker nummer 8 en 9. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 08:51 



 
Profiel   

Selina schreef
Ik vraag me af of er mensen zijn die de kantoortuin überhaupt fijn vinden :')
Heb de luid bellende collega's echt gemist /sarcasme

Hell no, niets zo storend als constant weg en weer lopende collega's. Veel bellende collega's of collega's die heel lang staan te kletsen (of roddelen). Wij hadden een kantoortuin maar er kwamen zoveel klachten van mij en mijn collega's dat ze koud hadden of in de tocht zaten als er een deur open ging en er hier en daar een raam open stond, of dat het vele lawaai hen stoorde tijdens hun werk dat ze hier weer kleinere ruimtes hebben gecreëerd met deuren die we dicht doen. Nu zitten we met maximum 6 personen en dat werkt veel beter.

Nu na corona blijft het thuiswerken voor deel in voege dus we zijn heel vaak niet meer voltallige aanwezig en dat vind ik ook wel fijn. Gelukkig zijn mijn directe collega's geen grote kletskousen of roddelaars. Net genoeg sociaal contact dus voor mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 08:59 



 
Profiel   

Ik ben nummer 5. Met een vleugje 8 en 9 op de maandagen :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 09:19 



 
Profiel   

petraaken schreef
Selina schreef
Ik vraag me af of er mensen zijn die de kantoortuin überhaupt fijn vinden :')
Heb de luid bellende collega's echt gemist /sarcasme

Hell no, niets zo storend als constant weg en weer lopende collega's. Veel bellende collega's of collega's die heel lang staan te kletsen (of roddelen). Wij hadden een kantoortuin maar er kwamen zoveel klachten van mij en mijn collega's dat ze koud hadden of in de tocht zaten als er een deur open ging en er hier en daar een raam open stond, of dat het vele lawaai hen stoorde tijdens hun werk dat ze hier weer kleinere ruimtes hebben gecreëerd met deuren die we dicht doen. Nu zitten we met maximum 6 personen en dat werkt veel beter.

Nu na corona blijft het thuiswerken voor deel in voege dus we zijn heel vaak niet meer voltallige aanwezig en dat vind ik ook wel fijn. Gelukkig zijn mijn directe collega's geen grote kletskousen of roddelaars. Net genoeg sociaal contact dus voor mij.


Oh ja, ramen open doen is ook wel een ergernis :') Iedereen heeft het warm behalve ik blijkbaar. Thuis kan ik ongegeneerd een plaidje over m'n benen doen O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 09:55 



 
Profiel   

Wij mogen weer naar kantoor. En omdat ik een hoop moet printen dacht ik, ik ga naar kantoor. Ook kijken of ik mij daar beter kan concentreren. Beetje last van concentratie laatste 2 weken... Ivm de vele online meetings had ik vandaag gekozen om naar kantoor te gaan, vandaag heb ik er niet zoveel, dus dat kan. Hier overigens geen tuinen, maar kamers met max 2 personen en een deur die dicht kan 8-)

Maar goed, mijn kantoordag vandaag: ik wilde niet met ov dus met auto. Ivm betaald parkeren rondom kantoor, wilde ik een parkeerplaats in parkeergarage reserveren. Dat lukte niet. Toen vergat ik mijn laptop, gelukkig kwam ik daar in de auto achter voor ik wegreed. We hebben geen computers meer op kantoor, dus laptop mee is essentieel ;) Het goot echt als een malle, er stond best een lange file...

eind stand: Ik was net de stad uit, ben omgedraaid en zit nu weer thuis te werken := Ik ben voorlopig weer genezen met 'naar kantoor gaan' :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 10:25 



 
Profiel   

idinn schreef
Najah wij hebben zo'n kantoortuin.. en mijn leidinggevende heeft het handsfree bellen uitgevonden. Alleen nu de headset nog :roll:


O kijk, je geeft me een goede hint.....ik zet mijn telefoon ook altijd op speaker, als ik dat niet doe dan valt ie stil midden in het gesprek. Hele slechte telefoon, en een andere zit er voorlopig nog niet in.
Mooi argument om thuis te blijven werken, ik ben storend. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 10:49 



 
Profiel   

Kantoortuinen... wie dat bedacht heeft :x :x :x

Bij ons is er ruimte voor ca 60 man (schat ik nu even snel in). Om GEK van te worden. Al dat gelul de hele dag. Ik werk, die ene dag dat ik naar kantoor ga, met een noise cancelling headphone. Collega's kunnen mij bellen als ze mij nodig hebben, als ze mij roepen door het kantoor heen hoor ik ze toch niet :+

En of dat zou zo veel gezelliger/ betere communicatie is dan wanneer ik thuis werk? Nee hoor, ik mis mijn collega's echt niet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 11:03 



 
Profiel   

Ik ben echt zo hard type 8 :') van mij mogen ze het kantoor opdoeken. 3u per dag kwijt aan reistijd? Geen probleem meer nu. Open offices en iedereen te luid aan het bellen? Ook niet meer mijn probleem. Rustig nadenken over problemen in de code zonder dat iemand mij komt lastig vallen? Hemels :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 11:06 



 
Profiel   

Ik ben nummer 7... al snap ik heel goed dat werken in een kantoortuin weer heel andere uitdagingen met zich meebrengt >;) Zo'n kantoortuin zou niets voor mij zijn, dan liever 30 pubers om me heen :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 11:11 



 
Profiel   

Ik ben een mix tussen 2, 5, 7, en 8. Hier namelijk gedwongen terugkomen terwijl mensen op kantoor geen afstand meer houden en ook rustig snotverkouden daar komen zitten. Je mag maar hopen dat je vaccin goed genoeg werkt en dat je 'het' niet terug mee naar huis neemt. Wat mij betreft zou het 1 dag naar kantoor zijn en de rest thuis maar dat gaat niet gebeuren. Die rotfiles, het kabaal in de kantoortuin en constant lastiggevallen worden op momenten dat jij je moet concentreren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 11:13 



 

Onze kantoortuin is tevens voorzien van super veel groen.. allemaal nep. Doet dus ook niks aan het kantoorklimaat, behalve moeilijk veel stof vangen. We hebben ook flexplekken, iedereen een eigen vaste :D

Aan thuiswerken zijn zoveel voordelen gewoon.. ik vind het fijn om 1 of 2 dagen rechtstreeks naar een collega te kunnen lopen, maar voor die collega is de overige dagen fijner. Dan beantwoord die de mail met vraag gewoon wanneer het hem uitkomt..

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 12:44 



 
Profiel   

Hier een 5je inclusief de excel :+

Alleen niet overprikkeld de eerste dagen op kantoor, juist lekker enthousiast en blij weer iedereen te zien.

Alleen had ik gisteren op een thuiswerkdag tussen half 8 en half 10 meer werk verzet dan de kantoordag die ik maandag had...

Meestal kijk ik welke dagen ik meetings heb en kom ik die dagen naar kantoor. Ik probeer ook alle face to face op mijn kantoordagen af te spreken en de Teams vergaderingen lekker thuis te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 13:12 



 
Profiel   

ik ben op het werk ook minder productief dan thuis. Maar, ik kom wel toe aan bijpraten met collega's, die ik lang niet meer gezien heb, ik hoor weer een hoop dingen van zaken die spelen, die je thuis zou missen; kortom,ik investeer in de lange term productiviteit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 15:03 



 
Profiel   

Ghostattack schreef
Tiggs schreef
Ik ook hoor! En al die mensen die wasjes etc tussendoor doen; zo ben ik dus helemaal niet. Ik wil dan met m’n werk bezig zijn en niet met allerlei ander gedoe.

Voor het teamgevoel, het gevoel samen iets neer te zetten vind ik het ook veel beter.


Ik ben zo iemand die wasjes doet tussendoor! Ideaal :)) Ik kan toch geen uren achter elkaar concentreren op mijn werk dus ik vind het fijn om af en toe een korte pauze te nemen. Dan doe ik dus even een was in de wasmachine of ik stofzuig een kamer, ruim de vaatwasser uit etc. Op kantoor ben ik ook niet continue geconcentreerd aan het werk.


Maar dan ben je toch een soort 'aan het werk', mis je dan niet de echte pauzes? Waarin je even niets doet of een praatje met een collega maakt?

Nu heb ik ook wel een fijne werkplek, waar je ook rustig ergens anders kunt gaan zitten als je even rustig kunt werken. En leuke collega's, waarbij je niet het gevoel hebt dat je verplicht gesprekken moet voeren die je niet interesseren :+

Edit: het wordt hier ook op prijs gesteld dat als je moet bellen, je dat in een aparte kamer doet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 15:15 



 
Profiel   

Tiggs schreef
Ghostattack schreef

Ik ben zo iemand die wasjes doet tussendoor! Ideaal :)) Ik kan toch geen uren achter elkaar concentreren op mijn werk dus ik vind het fijn om af en toe een korte pauze te nemen. Dan doe ik dus even een was in de wasmachine of ik stofzuig een kamer, ruim de vaatwasser uit etc. Op kantoor ben ik ook niet continue geconcentreerd aan het werk.


Maar dan ben je toch een soort 'aan het werk', mis je dan niet de echte pauzes? Waarin je even niets doet of een praatje met een collega maakt?

Nu heb ik ook wel een fijne werkplek, waar je ook rustig ergens anders kunt gaan zitten als je even rustig kunt werken. En leuke collega's, waarbij je niet het gevoel hebt dat je verplicht gesprekken moet voeren die je niet interesseren :+

Edit: het wordt hier ook op prijs gesteld dat als je moet bellen, je dat in een aparte kamer doet.


Nee hoor, zit toch alleen thuis met 3 katten en het is juist fijn om mijn tijd efficiënt te gebruiken :D Ik werk in de detachering en zit momenteel niet op opdracht (heb er een jaar uitgelegen, nu reïntegreren) en spreek sowieso niet enorm veel collega's. Mis er niks aan, vermaak me prima en doe ook geregeld even "niks" :+

Mijn lunch eet ik zelfs tijdens het werken

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 18:24 



 
Profiel   

Er zijn dagen, dat ik niet achter mijn laptop vandaan kom.
Mijn broodje eet ik ook tijdens het werk.
Ik ben soms helemaal stijf van het lange zitten.
Ik probeer nu juist af en toe eens tussendoor de vaatwasser uit te ruimen of een wasje te doen.

Ik kan 1 dag per week naar kantoor, maar ik heb erg last van wegopbrekingen, dus ik ben nu al weer 3 weken niet op kantoor geweest. Ik mis wel de lekkere broodjes uit ons restaurant. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 23:00 



 
Profiel   

Dat is hier ook, wasjes en hond knuffelen etc zijn juist de noodzakelijke onderbrekingen, anders zit ik ook veels te lang achter mijn laptop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 09:46 



 
Profiel   

Ohja dat is hier ook inderdaad. Ik heb niet een superlange concentratieboog en als ik dan even wat drinken ga pakken ofzo, doe ik in de tussentijd dat de waterkoker aan staat even een was in de wasmachine, zet ik de robotstofzuiger ergens neer, poets ik even iets kleins (tafels ofzo) of ruim ik iets op. Ik vind dat heerlijk efficient en als ik op kantoor koffie ga halen ben ik ook van mijn plek, klets bij de koffieautomaat even met een collega of lees even wat op het prikbord. Ik vind dat fijn omdat ik gewoon heel ff iets anders moet doen dan naar mijn pc staren. Na een paar minuten kan ik er dan weer tegenaan.

Overigens voelt het voor mij nuttiger als ik dus in diezelfde tijd dat ik op kantoor met een collega klets of iets lees, gewoon thuis iets heb gedaan wat savonds niet meer hoeft.

Ik werk dus op mijn korte dagen op kantoor (2) en de lange dagen thuis (3).

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 11:41 



 
Profiel   

Lielle schreef
ik ben op het werk ook minder productief dan thuis. Maar, ik kom wel toe aan bijpraten met collega's, die ik lang niet meer gezien heb, ik hoor weer een hoop dingen van zaken die spelen, die je thuis zou missen; kortom,ik investeer in de lange term productiviteit.


Helemaal mee eens. Ben vandaag op het werk, heb vooral heel veel gepraat en geluisterd. Overleg met de manager, overleg met collega's, (zowel prive als zakelijk), verbeterpunten in het werk voorgesteld, dat weer overlegd met andere collega's. Kortom, qua werkzaamheden veel minder als thuis, maar toch erg tevreden met zo'n dag. :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 14:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 8 [ 176 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen