Thuiswerkadvies en corona

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 08:38

Advies is bij mij nog werk zoveel mogelijk thuis, kom wanneer nodig.

Dit betekend voor mij 1 dag in de 2 weken. Ivm een systeem wat in niet vanaf thuis kan aansturen.

We mogen vaker komen, zolang je jezelf maar op het rooster zet. De kamer waar ik zit zijn eigen bureaus, maar wanneer een andere kamer vol zit mogen mensen als nog op je plek gaan zitten. Op m'n werk komen en niet op m'n eigenplek bij m'n spullen zitten vind ik niet handig, kan ik net zo goes thuis werken.

Ik ga nu 1 keer per week.
Als het advies vervalt mogen we 50% thuis blijven werken. Worden waarschijnlijk wel vaste dagen, wat dan weer jammer is.

Berdien

Berichten: 64521
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Thuiswerkadvies en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 08:50

Wij gaan van 100% thuis naar 50/50. Ik werkte al een tijdje weer 1 dag op kantoor, dat worden er nu denk ik de ene week 2 en de andere week 3. Zoiets, moet even kijken.

CairnTerrier

Berichten: 987
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Re: Thuiswerkadvies en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 09:40

Hier is het bijgesteld naar twee dagen op de zaak en drie dagen thuis. Die combinatie blijft ook zo en ik vind het heerlijk. Heel de week thuis vind ik te eenzaam en deze combinatie is perfect :j

joke165

Berichten: 519
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Groningen

Re: Thuiswerkadvies en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 11:02

Bij ons, ook overheid, is het nog steeds een hybride vorm. We zijn 1 dag per week met ons gehele team aanwezig en voor de rest ben ik er wanneer afspraken het vereisen. Voor de rest thuis. Ik vind dat heerlijk, ik ben thuis veel productiever, op kantoor word ik vaak meegezogen in de ''waan van de dag''.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 11:03

hier (multinational) wordt t ook 2 dagen kantoor, drie dagen thuis. Niet vreemd met een team dat grotendeels in een ander werelddeel zit. Bellen / teams calls kan ik dan beter vanaf huis doen.

_Lorette_

Berichten: 12082
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 11:12

Voor corona: volledig op kantoor

Tijdens lockdown/thuiswerkadvies: zoveel mogelijk 1 persoon per afdeling op kantoor om wel altijd bezetting te hebben, ook omdat onze vaklieden gewoon op de bouwplaats staan en we daarom geen lege kantoren willen hebben. De rest thuis.

Sinds 27 september: mogelijkheid om 1 dag in de week thuis te werken (afhankelijk van je uren en je functie), verder op kantoor.

Ik zou zelf het liefst 50/50 doen, ook voor de drukte op de weg.

pinto_1

Berichten: 2557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 14:23

Hier anderhalve dag thuis, en 2 dagen op het werk.

Vind deze verdeling perfect. Ik vind 1 dag op het werk te weinig, dus heb voor 2 gekozen. De dagen dat ik thuis ben kan ik de paarden op de wei zetten, en een boswandeling met de honden maken. Het scheelt anderhalf uur reistijd per dag, dus die tijd kan ik mooi voor de dieren gebruiken. En wat later opstaan is ook wel lekker. :')
Daarnaast geeft het ook een stuk vrijheid. Als 1 van de dieren niet goed oogt, kan ik een appje sturen dat ik die dag thuis werk. Hoef ik geen vrij te nemen, en kan ik hier de boel in de gaten houden.

Thuis doe ik vooral klussen waarbij ik me moet concentreren, en op het werk is het toch meer socializen en de hectiek van de dag.

Jessix

Berichten: 16438
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Thuiswerkadvies en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 16:30

Wij konden altijd al vanuit huis werken, alleen ging voor corona nog iedereen voor overleg en afspraken naar kantoor. Nu Teams en Skype heel gewoon is geworden is die nood minder. Inmiddels mogen we weer naar kantoor om te ontmoeten, overleggen en als het thuis niet kan te werken. Het gaat via reserveren van ruimtes en/of werkplekken. Gelukkig geen vastgestelde dagen.

Ik ben er nu vaak wel een dagdeel.

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 17:18

_Lorette_ schreef:
Voor corona: volledig op kantoor

Tijdens lockdown/thuiswerkadvies: zoveel mogelijk 1 persoon per afdeling op kantoor om wel altijd bezetting te hebben, ook omdat onze vaklieden gewoon op de bouwplaats staan en we daarom geen lege kantoren willen hebben. De rest thuis.

Sinds 27 september: mogelijkheid om 1 dag in de week thuis te werken (afhankelijk van je uren en je functie), verder op kantoor.

Ik zou zelf het liefst 50/50 doen, ook voor de drukte op de weg.


Ohh herkenbaar!

Hier was het : doe verstandig, maar we zien je het liefste gewoon op kantoor. Elke dag. Absolute minimum was 1 dag per week naar kantoor. Dat deed ik dus.

Meeste collega's werkten hele lockdown grotendeels of geheel vanuit kantoor. Er zijn er maar weinig die de voorkeur hebben voor thuiswerken.

Mijn voorkeur is thuiswerken. Ik blijf dus 1 keer per week naar kantoor gaan.
Ik mis mijn collega's niet. Absoluut niet. Dat geroddel en prutsmuts de heledag, de nep interesse en vooral de tijdverspilling.
Thuis kan ik meeer dan het dubbele doen op een werkdag. En als ik dan op kantoor ben, mn collega's de kwart van hun tijd kwijt zijn aan gefluister, rondlopen en uitgebreid hun rondje hardlopen van de vorige avond bespreken met 4 man... tja...
Dan moeten ze ook niet klagen als ze einde van hun werkdag nog langer moeten zitten ok hun werk af te maken.

Kortom: ik werk veel liever thuis, en zolang ik ermee weg kom blijf ik dat ook zeker doen!

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Thuiswerkadvies en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 16:33


Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Thuiswerkadvies en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 16:44

Haha, ik ben 8 en 9. :D

_Lorette_

Berichten: 12082
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 16:48

Haha, ik ben ook een soort van 9. _O- Maar weet dat het niet haalbaar is. Zelfs mijn ene thuiswerkdag lijkt niet echt te lukken.

*edit: ik las hem verkeerd. Ik las hem als de werknemer die de fysieke aanwezigheid van collega's niet mist en dat zo wil houden :+
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 05-10-21 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78510
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 16:48

Ik ook 8 en 9. :j

leeslampje

Berichten: 1112
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Re: Thuiswerkadvies en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 16:59

Ik ben nummer 5, echt 100% _O-

Kinke

Berichten: 20530
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 17:04

5 zonder excel en berekening :D

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Thuiswerkadvies en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 17:09

Ik ben 7.
En ik baal van de files die er weer staan...

Ben wel heel blij dat ons werkoverleg weer op locatie bij elkaar mag, ipv online via Teams.
Ik ben voor m'n werk de hele dag in m'n uppie op pad en vond die 1x per 2 maanden teamoverleg altijd wel fijn om mijn eigen collega's te zien, maar via Teams vond ik dat toch echt een stuk minder.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Thuiswerkadvies en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 17:32

5, muv de excel :-)

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Thuiswerkadvies en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 18:22

Ik ben een 5 zonder de berekening dan. Liefst blijf ik zoveel mogelijk thuiswerken. Ik vind het heerlijk.

pinto_1

Berichten: 2557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 20:22

leeslampje schreef:
Ik ben nummer 5, echt 100% _O-


Eens...

Anoniem

Re: Thuiswerkadvies en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 20:35

5 minus excel met een vleugje 8 _O-

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Thuiswerkadvies en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 20:43

7

Westhof

Berichten: 2904
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 21:00

Ik ben 1. Ik ben één van de weinigen zo te lezen, maar ik háát thuiswerken. Gelukkig werk ik weer full-time op kantoor en hebben we alweer een feestje gehad en meerdere op de planning :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 06:45

Najah wij hebben zo'n kantoortuin.. en mijn leidinggevende heeft het handsfree bellen uitgevonden. Alleen nu de headset nog :roll:

Je kan je gewoon nooit 100% concentreren in zo'n volle ruimte. En even in een apart hokje zitten is ook geen doen, met enkel je laptop scherm. Ik heb aan 2 grote schermen soms al tekort.

Volgens mij hebben we wel zo'n beetje alle types aan collega's :')

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 06:52

Ik ga één keer per week naar kantoor en blijf dat ook doen, maar wat vind ik het ongelofelijk zonde dat er weer net zoveel files staan als voor corona. De overheid had er meer op moeten sturen, dit was het moment om een verandering teweeg te brengen. Maar er zal wel teveel geld aan worden verdiend.

Kantoortuinen zijn de hel. Zoveel prikkels en ergernissen. Ik werk 120 km van huis en ga alleen naar kantoor om te laten zien dat ik nog leef :+ Want verder voegt het niks toe. Moet ook zeggen dat ik tijdens corona ben gewitched en bewust ben gaan werken bij een bedrijf waar ik niet vaak naartoe hoef, want de vrijheid van thuiswerken is gewoon geweldig. Je kunt meer doen in minder tijd, heerlijk. Ben dus ook nr 8 :D

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Thuiswerkadvies en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 06:59

Ik denk dat een deel van de files nu veroorzaakt wordt door een groep mensen die eerder met de trein reisde en dat nu nog niet of niet meer ziet zitten.