Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

UK quarantaine regels

 
Profiel   

Hallo iedereen!

Op dit moment zit ik in Griekenland, vanmorgen kreeg ik een telefoontje van mijn vader dat mijn opa in de uk is overleden. Hierom vlieg ik dinsdag terug naar Nederland, ik probeer zo snel mogelijk naar de uk te vliegen maar weet iemand hoe het zit met de quarantaine regels? Zowel ik als mijn broertje zijn niet gevaccineerd. Kunnen wij uitgezonderd worden van de quarantaine regel? We zullen dan namelijk alleen voor de begravenis komen, we zullen max 3 dagen blijven.

Buitenlandse zaken hebben we al gebeld, die weten niet of dat mogelijk is. De ambassade in Londen neemt niet op ivm het weekend.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 17:32 



 
Profiel   

https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... reisadvies

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 17:51 



 
Profiel   

https://www.gov.uk/guidance/exemptions- ... te-reasons

Voor iemand die op sterven ligt, is er een uitzondering van geen quarantaine op grond van een comppassionate reason. Ik geloof wel dat ze uitgaan van vaccinatie.

Maar of dit ook geldt voor een begrafenis...
En als je dan ook niet gevaccineerd bent....

Edit: De uitzondering moet je 14 dagen van te voren aanvragen. Dus dit is een dood spoor, tenzij begrafenissen wezelijk anders van aard zijn qua uitzondering.


Ik zou wachten met bellen tot maandag. Je kunt nu vrij weinig. De ambassade kan nu niks betekenen.

Kennelijk kun je toch pas op dinsdag vliegen?


Laatst bijgewerkt door Gaby op 18-09-21 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 18:00 



 
Profiel   

Ik zou ook eerder de ambassade idd bellen dan buitenlandse zaken naar mijn ervaring.
Ik had ook een issue over corona en de UK en de ambassade heeft ons toen heel goed geholpen waar de buitenlandse zaken hele rare antwoorden gaf op onze vragen.

Maar als gevactineerde is het al een circus om de UK in te komen maar ook daar veranderen de regels dus hopelijk kan je bij de begrafenis zijn.

Gecondoleerd in ieder geval.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 18:07 



 
Profiel   

Zoals ik lees op die beide sites is er geen uitzondering om niet in quarantaine te gaan om een begrafenis te bezoeken.
Wat gaby zegt kan je duidelijkheid geven maar dat is pas op maandag.
Ergens staat me bij dat er wel een noodnummer is voor de ambassade in Londen maar hoe je daar terecht komt geen idee.
Zijn begrafenissen niet altijd binnen een week na het overlijden. Als je dan 14 dagen in quarantaine moet loop je de begrafenis dus mis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 18:15 



 
Profiel   

Daar zijn geen uitzonderingen voor. Als gevaccineerde kom je er al amper laat staan ongevaccineerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 18:17 



 
Profiel   

friezenfan2 schreef
Zoals ik lees op die beide sites is er geen uitzondering om niet in quarantaine te gaan om een begrafenis te bezoeken.
Wat gaby zegt kan je duidelijkheid geven maar dat is pas op maandag.
Ergens staat me bij dat er wel een noodnummer is voor de ambassade in Londen maar hoe je daar terecht komt geen idee.
Zijn begrafenissen niet altijd binnen een week na het overlijden. Als je dan 14 dagen in quarantaine moet loop je de begrafenis dus mis.



Ja daar ben ik dus ook bang voor, dinsdag vlieg ik terug naar Nederland aangezien wij hier alleen maar transavia hebben die vliegen naar Nederland. Ik had eventueel ook met een staff ticket naar londen kunnen vliegen maar als ik dan toch in quarantaine moet vind ik dat een beetje sonde van mijn geld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 18:23 



 
Profiel   

En je hebt het nummer gebeld van de ambasade die op deze site staat? Want daar staat dat ze 24/7 bereikbaar zijn. https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... -in-londen

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 18:27 



 
Profiel   

Je kunt ook een test doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 18:44 



 
Profiel   

Echwel schreef
Je kunt ook een test doen

Dat geldt niet.. alleen als je volledig gevaccineerd bent hoef je niet in quarantaine en moet je daarnaast alsnog een test doen op de 2de dag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 18:48 



 

friezenfan2 schreef
Als je dan 14 dagen in quarantaine moet loop je de begrafenis dus mis.

Geen 14 dagen, maar 5 tot 10 dagen, als ik het goed lees op Nederlandwereldwijd.nl:

Citaat
"De quarantaineplicht van 10-dagen geldt wel voor reizigers die niet (volledig) gevaccineerd zijn. (...) De verplichte quarantaine kan ingekort worden via de ‘Test to Release’ tot 5 dagen.

Maar dat wordt zeker nog steeds krap met de uitvaart? Gecondoleerd ts, alle coronagedoe is onder zulke omstandigheden extra naar. :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 18:48 



 
Profiel   

culaccino schreef
friezenfan2 schreef
Als je dan 14 dagen in quarantaine moet loop je de begrafenis dus mis.

Geen 14 dagen, maar 5 tot 10 dagen, als ik het goed lees op Nederlandwereldwijd.nl:

Citaat
"De quarantaineplicht van 10-dagen geldt wel voor reizigers die niet (volledig) gevaccineerd zijn. (...) De verplichte quarantaine kan ingekort worden via de ‘Test to Release’ tot 5 dagen.

Maar dat wordt zeker nog steeds krap met de uitvaart? Gecondoleerd ts, alle coronagedoe is onder zulke omstandigheden extra naar. :(:)


Ja het is heel lastig door corona. Ik liep zelf stage in Griekenland op de luchthaven dus ik weet wat ik nodig heb, heb iig mijn vlucht naar Nederland kunnen verplaatsen naar een week eerder. Dat geld moet ik kunnen terug krijgen van de verzekering. Ze hebben nog geen datum van de uitvaart omdat het vanmorgen pas is gebeurd. Mijn vader gaat als het goed is morgen of maandag die kant op.

Maar goed voor mij en mn broertje gaat het erg lastig worden om eerst de quarantaine te doen en daarna nog de uitvaart kunnen bij wonen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 18:54 



 
Profiel   

Ik weet dat dit een lastige onderwerp is maar tijdens de diensten van de schoonouders van mijn zus (overleden 1 week na elkaar) was er een lifestream gehouden voor familie buiten Nederland.


Mocht er geen kans zijn om er bij te kunnen zijn in persoon zou dit ook nog een optie kunnen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 19:15 



 

Ja, echt triest. Ik mocht ook niet bij de uitvaart van mijn oma zijn ivm bezoekersaantallen, en heb ook via een livestream gekeken. Dat was tenminste iets, maar het voelde echt heel onwerkelijk en afstandelijk. Ik hoop van harte dat jij en je broertje er toch bij kunnen zijn. :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 19:54 



 
Profiel   

Gecondoleerd, TS.

Dit zijn de regels op dit moment voor niet-gevaccineerden die naar Engeland willen reizen:
https://www.gov.uk/guidance/red-amber-a ... vaccinated

Er geldt op dit moment officieel dus een 10-daagse quarantaine na aankomst in Engeland. Of daar een uitzondering voor gemaakt kan worden op grond van een begrafenis kan ik niet zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 20:07 



 
Profiel   

culaccino schreef
Ja, echt triest. Ik mocht ook niet bij de uitvaart van mijn oma zijn ivm bezoekersaantallen, en heb ook via een livestream gekeken. Dat was tenminste iets, maar het voelde echt heel onwerkelijk en afstandelijk. Ik hoop van harte dat jij en je broertje er toch bij kunnen zijn. :(:)


Ja een livestream is eventueel ook nog een optie idd. Ik heb vandaag mijn laatste werkdag. Maandag ga ik alles regelen om terug te kunnen naar Nederland en moet ik de verzekering bellen om eventueel een gedeelte van mijn geld terug te krijgen van de terug reis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 04:47 



 

Knap hoor, al dat geregel op zo'n emotioneel moment.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 07:35 



 
Profiel   

culaccino schreef
Knap hoor, al dat geregel op zo'n emotioneel moment.


Gelukkig kan ik dat redelijk goed van me afzetten, ik werd gebeld op het werk en ben ook gewoon gebleven. Ik heb contact gehad met mn supervisor en mn docent en ik haal hoe dan ook mijn diploma. Vandaar dat ik besloten heb om zo snel mogelijk terug te vliegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 09:56 



 
Profiel   

Vanmiddag nog even een gesprek gehad met mijn vader. Mn oma is helemaal gesloopt, ze wilt niet meer in hun auto en in hun huis slapen.

Ook hebben we vandaag van de politie gehoord dat het nog weken tot maanden kan duren voordat hij begraven wordt. Omdat hij zo onverwachts overleden is hebben ze een onderzoek ingesteld. Nu is het wachten op de autopsie en dat kan een tijd duren doordat ze ziekenhuizen druk zijn vanwege corona.

Ik heb meteen voor vrijdag een afspraak ingepland voor mn vaccinatie, hij stond officieel op de 29e. Ik heb besloten om janssen te nemen zodat ik na 2 weken er sowieso bij kan zijn als hij nog niet begraven is dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 18:30 



 
Profiel   

Janssen is wel pas na 4 weken geldig nu... Wel iets om rekening mee te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 18:38 



 
Profiel   

Spenk schreef
Janssen is wel pas na 4 weken geldig nu... Wel iets om rekening mee te houden.


Ik had dit op de government van de uk gezien. Dacht dat dat wel zou kloppen. Of heeft alleen NL dat aangepast?

Travel from the rest of the world if you are fully vaccinated

From 4am Monday 4 October, if you have been fully vaccinated for at least 14 days:

under an approved vaccination program in the UK, Europe, US or UK vaccine programme overseaswith a full course of the Oxford/AstraZeneca, Pfizer BioNTech, Moderna or Janssen vaccines from a relevant public health body in Australia, Antigua and Barbuda, Barbados, Bahrain, Brunei, Canada, Dominica, Israel, Japan, Kuwait, Malaysia, New Zealand, Qatar, Saudi Arabia, Singapore, South Korea or Taiwan – mixing between two-dose vaccines

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 19:12 



 
Profiel   

Je krijgt in Nederland dan geen groen vinkje, maar de UK accepteert dan wel een papieren verklaring als je vaccinatie minimaal 2 weken geleden is. Nederland is graag roomser dan de Paus wat regels betreft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 19:15 



 
Profiel   

Jeetje zeg wat een nare wending krijgt het overlijden van je Opa en dat je Oma dit ook nog allemaal mee moet maken. Hopelijk krijg je alles op tijd geregeld om bij zijn begrafenis te kunnen zijn.


Wij zouden in November naar de Uk gaan om een deel van mijn moeder haar as uit te strooien op het strand waar wij als gezin altijd heen gingen.

Maar door alle regels ondanks de enting heb ik het uitgesteld naar volgend jaar.
Ik heb ook speciaal hiervoor mij laten enten anders had ik het niet gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 19:22 



 

melissac schreef
Vanmiddag nog even een gesprek gehad met mijn vader. Mn oma is helemaal gesloopt, ze wilt niet meer in hun auto en in hun huis slapen.

Ook hebben we vandaag van de politie gehoord dat het nog weken tot maanden kan duren voordat hij begraven wordt. Omdat hij zo onverwachts overleden is hebben ze een onderzoek ingesteld. Nu is het wachten op de autopsie en dat kan een tijd duren doordat ze ziekenhuizen druk zijn vanwege corona.

Ik heb meteen voor vrijdag een afspraak ingepland voor mn vaccinatie, hij stond officieel op de 29e. Ik heb besloten om janssen te nemen zodat ik na 2 weken er sowieso bij kan zijn als hij nog niet begraven is dan.

Oh bah, wat een heftige wending inderdaad. Dat is behoorlijk schakelen zo vanuit je laatste werkdag in Griekenland. Heel veel sterkte en ik hoop dat jullie gauw op een fijne manier afscheid kunnen nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 19:27 



 
Profiel   

Sterkte. Uk is een drama. Zelfs als je gevaccineerd bent. Helaas..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 19:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen