Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 6 [ 132 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Plaats een nieuw onderwerp

Omgaan met complotdenkers

 
Profiel   

Rytir schreef
Die boom is objectiveerbaar, die kun je zien of voelen. Geloof of overtuigingen zijn dat niet, die zijn subjectief. Kun je nonsens vinden maar wederom; het valt en staat bij respect.

Geloof en overtuigingen zijn niet objectief idd, maar wanneer je overtuigd bent van een leugen, en je verspreidt die is dat objectief een onwaarheid.

Punt is dat mensen overtuigd kunnen zijn van complete onzin, en dan roepen: maar het is mijn waarheid.
Rytir schreef
Shadow, dat ben ik met je eens! Vandaar dat dat respect van 2 kanten moet komen. Gebeurd dat niet ben ik er ook klaar mee hoor!


Eens, daar zit een grens aan :j
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 19:01 



 

Avalanche81 schreef
Waarom voel je je zo aangesproken daardoor? Het was een algemene opmerking, helemaal niet persoonlijk :)

Waarom denk je dat ik me aangesproken voel? Ik wijs je er slechts op dat wat jij doet kenmerkend voor een tweedeling is. Dat heeft verder niets met mij te maken.

Shadow0 schreef
Rytir, maar sommige meningen en opvattingen zijn zelf niet respectvol. Als iemands basisopvarting is "ik vind dat ik alles moet kunnen doen zonder dat het me interesseert welke gevolgen dit voor anderen heeft" dan maakt het eigenlijk niet zoveel uit of doorheen wel respect heeft voor de *mening* van anderen. Respect voor mensen zelf en bijvoorbeeld hun fysieke gezondheid doet er ook toe.

Maar dat kan je ook omdraaien natuurlijk. Als jij vind "iedereen moet gewoon maar die vaccinatie nemen en het interesseert me niet of ze dat willen of niet" dan is dat net zo goed geen respect hebben voor hun fysieke en mentale gezondheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 01:21 



 
Profiel   

Enzino, als je dat op die manier welbewust verkeerd wilt weergeven, dan lijkt dat zo ja. Maar Als je je verdiept in wat men werkelijk vindt dan ligt het toch vaak nogal anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 08:26 



 

En hoe kan ik me precies verdiepen in wat "men" werkelijk vindt om tot de conclusie te komen dat ze allemaal hetzelfde denken en het volledig anders is dan wat ik eerder opperde?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 09:18 



 
Profiel   

Ik ben van het weekend uit eten geweest met een klein groepje. We stonden bij de deur de QR-code te openen, maar deze werd vervolgens helemaal niet gecontroleerd(?), en toen barstte er direct weer een discussie los over vaccineren en QR-codes enz. Ik heb toen direct gevraagd 'zullen we het vanavond gewoon niet over corona hebben' en dat hebben we vervolgens ook niet meer gedaan, dat was wel heel fijn. Ik vond mezelf wel enorm lomp overkomen maar achteraf was het ook wel goed denk ik, want het was een gezellige avond. Ik kreeg nog wel van een aantal te horen dat ze het fijn vonden dat ik had 'ingegrepen', ik was zeker niet de enige die de hele discussie helemaal zat was, ook wel heel fijn om te weten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 09:03 



 
Profiel   

Kijk, dat is precies wat ik aangaf, direct afkappen, dat wordt vaak prima geaccepteerd en maakt het veel gezelliger.

En dat het ff lomp voelt, dat gaat na een paar keer wel over haha. Mooi dat je een fijne avond hebt gehad!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 09:16 



 
Profiel   

Ik had zaterdag een feestje en het was in een gebouw er is niet 1 keer over corona gesproken. Dus heerlijk geen discussies.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 11:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 6 [ 132 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen