Wie nog steeds Corona vrij?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38258
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 20:11

loriene schreef:
Hier nog steeds coronavrij.
Niet gevaccineerd.
Veel regels niet aan gehouden alleen met boodschappen doen 1,5 m afstand wel gedaan.

Jij weet ook niet wat je wil, in een ander topic beweerde je dat je waarschijnlijk al Corona had gehad. Dus zeker weten doe jij het niet.

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 20:13

Hier ook nog geen corona gehad. En ook nog niet ziek geweest afgelopen 2 jaar, nouja eigenlijk 10 jaar?

In juni/juli wel gevaccineerd. Dit vooral gedaan omdat ik veel reis.
Heb mij eigenlijk nooit echt aan de regels gehouden. Moest gewoon werken op kantoor waar dagelijks veel verschillende mensen kwamen. Ook veel gewerkt met mensen die bijvoorbeeld. de dag erna positief getest waren.

In juli op vakantie geweest naar Zwitserland en 3 weken terug naar Canada. Niets aan overgehouden.

doezel2

Berichten: 2559
Geregistreerd: 07-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 21:14

Ik gok vorige jaar. Nog voordat het bekend werd. Weken aan het hoesten geweest niets hielp. Nu gevaccineerd. En elke maand wel aan het hoesten

loriene
Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 21:25

Hier nog steeds coronavrij.
Niet gevaccineerd.
Veel regels niet aan gehouden alleen met boodschappen doen 1,5 m afstand wel gedaan.
[/quote]
Jij weet ook niet wat je wil, in een ander topic beweerde je dat je waarschijnlijk al Corona had gehad. Dus zeker weten doe jij het niet.[/quote]




Toen bestonden er nog geen tests.
Niet dat ik zou gaan testen maar dat is wat anders.

scrabbel

Berichten: 947
Geregistreerd: 25-04-14

Re: Wie nog steeds Corona vrij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 07:34

Hier corona vrij
Niet gevaccineerd
Werk elke dag met andere uitzendkrachten (die je alles uit moet leggen dus afstand lukt niet)
Regelmatig van het werk verplicht moeten testen.
Wel in contact geweest met besmette personen.

MiniMouse

Berichten: 3051
Geregistreerd: 23-08-06
Woonplaats: Odijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 07:37

Hier Corona vrij.
Nooit echt aan de maatregelen gehouden.
Nooit getest.
Niet gevaccineerd.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 08:49

Hier ook Corona vrij, wel gevaccineerd en regelmatig getest. Zeker met een klein kind naar kdv vliegen en nog eens wat verkoudheidjes rond. Voordat iedereen kon vaccineren was ik redelijk streng met de maatregelen, vanaf de zomer niet meer.

Misschien we gehad in het allereerste begin. Ben toen op skivakantie geweest en gefeest met een groep waarvan er een aantal bevestigde Corona hebben gehad.
Of gehad zonder klachten, kan natuurlijk ook.

ElCid

Berichten: 9228
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Re: Wie nog steeds Corona vrij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 08:54

Niet gevaccineerd, niet aan maatregelen gedaan ( dus geen mondkapjes etc) , nooit getest en nooit c gehad. Zoals overigens velen die ik ken...........

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 09:19

Hier nog steeds Corona vrij. Zelfs in de periode dat er op mijn werk Corona rond ging hier besmet. Wel heb ik me meermaals laten testen en ben ik gevaccineerd.

mylittlejoy

Berichten: 3291
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 09:20

Hier niet coronavrij. Mijn vriend en ik hebben ons aan de meeste maatregelen netjes gehouden en in ieder geval wel afstand gehouden van vreemden. In januari heeft mijn vriend het gekregen (met klachten) door een collega. We hebben toen samen twee weken in quarantaine gezeten, maar ik bleef negatief. In april was ik plotseling positief (met klachten), maar iedereen in mijn omgeving negatief. Sinds deze zomer gevaccineerd en sindsdien (of eigenlijk sinds dat ik het gehad had) heb ik me niet zozeer meer aan de maatregelen gehouden. Uiteraard wel afstand gehouden van vreemden, ik kan niet voor hen beslissen.

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Wie nog steeds Corona vrij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 09:30

Hier allebei geen Corona gehad, ook niet hoeven testen. Voor het grootste deel ons goed aan de maatregelen gehouden. Sinds van de zomer allebei gevaccineerd, op het werk zijn heel veel mensen gevaccineerd.

hahahatsjoe

Berichten: 2392
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 10:59

ElCid schreef:
Niet gevaccineerd, niet aan maatregelen gedaan (dus geen mondkapjes etc.), nooit getest en nooit c gehad. Zoals overigens velen die ik ken...........


Dit... Niet extra handen wassen (haal je alle goede bacterien weg) maar gewoon net als altijd handen wassen, dus na toilet of schoonmaken kattenbak of stallen mesten en uiteraard met respect voor iemand anders in winkels enzo, netjes afstand gehouden. Verder gewoon doorgegaan met mijn leven en mensen geknuffeld. Mijn vriend heeft wel corona gehad, was 3 dagen min, maar dat was het. Toen ik de week daarna bij hem kwam voelde het heel gek, maar gelukkig vloog hij mij gelijk om de nek dus ik hoefde daarover niet meer na te denken. Ook nooit getest, al zit ik nu wel te dubben want vorig jaar kaartje gekocht voor concert, dat is nu 5 november en ik wil zo graag... Maar ergens gaat dat dus compleet tegen mijn principes in. Wat te doen ?

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 11:21

hahahatsjoe schreef:
ElCid schreef:
Niet gevaccineerd, niet aan maatregelen gedaan (dus geen mondkapjes etc.), nooit getest en nooit c gehad. Zoals overigens velen die ik ken...........


Dit... Niet extra handen wassen (haal je alle goede bacterien weg) maar gewoon net als altijd handen wassen, dus na toilet of schoonmaken kattenbak of stallen mesten en uiteraard met respect voor iemand anders in winkels enzo, netjes afstand gehouden. Verder gewoon doorgegaan met mijn leven en mensen geknuffeld. Mijn vriend heeft wel corona gehad, was 3 dagen min, maar dat was het. Toen ik de week daarna bij hem kwam voelde het heel gek, maar gelukkig vloog hij mij gelijk om de nek dus ik hoefde daarover niet meer na te denken. Ook nooit getest, al zit ik nu wel te dubben want vorig jaar kaartje gekocht voor concert, dat is nu 5 november en ik wil zo graag... Maar ergens gaat dat dus compleet tegen mijn principes in. Wat te doen ?


Gaat gewoon de dag op voorhand testen ook tegen je principes in?

Olga89

Berichten: 1999
Geregistreerd: 17-09-04
Woonplaats: Ekehaar

Re: Wie nog steeds Corona vrij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 12:18

Geen idee of ik corona gehad heb (vorig jaar wel een paar dagen iets lamlendig geweest maarja wat toen 3 keer over natgeregend dus kon ook een "griepje"geweest zijn, ik kon nog wel gewoon werken op ons melkvee bedrijf dus echt ziek kan je het dan niet noemen)

Ik denk dat ik aardig wat weerstand heb ivm ons werk op de boerderij.

-Nog nooit laten testen (ook omdat er op ons bedrijf eigenlijk geen tot amper mensen van buitenaf komen en wanneer wel, ze op grote afstand kunnen blijven, dat was wel mijn voorwaarde dat alle mensen op afstand bleven, bij twijfel of wanneer er corona is onze omgeving zou zijn zou ik me wel laten testen maar nog niemand in onze omgeving heeft corona gehad of ik ben er niet mee in aanraking geweest.

-Niet gevaccineerd

hahahatsjoe

Berichten: 2392
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 13:22

Poekkie schreef:
hahahatsjoe schreef:
Dit... Niet extra handen wassen (haal je alle goede bacterien weg) maar gewoon net als altijd handen wassen, dus na toilet of schoonmaken kattenbak of stallen mesten en uiteraard met respect voor iemand anders in winkels enzo, netjes afstand gehouden. Verder gewoon doorgegaan met mijn leven en mensen geknuffeld. Mijn vriend heeft wel corona gehad, was 3 dagen min, maar dat was het. Toen ik de week daarna bij hem kwam voelde het heel gek, maar gelukkig vloog hij mij gelijk om de nek dus ik hoefde daarover niet meer na te denken. Ook nooit getest, al zit ik nu wel te dubben want vorig jaar kaartje gekocht voor concert, dat is nu 5 november en ik wil zo graag... Maar ergens gaat dat dus compleet tegen mijn principes in. Wat te doen ?
Gaat gewoon de dag op voorhand testen ook tegen je principes in?



Heel eerlijk gezegd wel ja. Ik heb geen symptomen, ben kerngezond. En weet je nog dat Rutte zei dat zonder symptomen testen geen zin heeft ? Ik wil gewoon niet meedoen aan deze onzin. Corona is er, dat is duidelijk, er gaan mensen op een nare manier aan dood en er zijn mensen die longcovid krijgen (ondanks dat ze bijna niet ziek waren), maar de enigen die blij worden van testen zijn farmaceuten. Eerst was alles bedoeld om de zorg te ontlasten, nu worden mensen uitgesloten van leuke dingen kunnen doen. Het slaat gewoon allemaal nergens op, de ziekte doormaken krijg je antistoffen door, net als bij griep. Vriendin van me kreeg een hartspierontsteking na de 2e vaccinatie, net als de schaatser Kjeld Nuis en een of andere wielrenner (weet de naam niet meer). Ben kerngezond dus ik laat me niet inenten, maar als gevolg daarvan mag ik niet uit eten bij mijn favoriete restaurant. Ik mag dan wel weer afhalen, dus kom daar toch binnen, hoef echt niet buiten te wachten. Dus ??? Heb de wijsheid ook niet in pacht hoor, maar het is allemaal zo krom... En zo sneu ook, las laatst het verhaal van een jongen met een ernstige spierziekte. Hij kan zich niet laten spuiten want de kans is groot dat hij daar dood aan gaat. Maar hij mag nu ook nergens meer heen met zijn vrienden, kan geen leuke dingen meer doen en raakt verwijderd van de wereld. Het is allemaal zo... Ik heb er zelf weinig last van verder, maar dit soort mensen, ik vind het ingewikkeld allemaal, dit wil je toch niet.

BigOne
Berichten: 38258
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Wie nog steeds Corona vrij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 14:02

Jij herhaalt het mantra van de wappies, ik mag niks, bla bla bla. Je mag uit eten, je mag naar de bios,je mag op vakantie. Maar dan moet je even een staaf door je neus laten halen.
En myocarditis kan inderdaad optreden bij vaccineren, bij alle vaccinaties trouwens en bij elke infectie trouwens, zelfs met een snotneus. Corona specifiek geeft een 35 x hoger risico op myocarditis dan het vaccin. Die jongen met ziekte kan ook zijn vrienden uitnodigigen, ja het is een triest verhaal maar wanneer al die sceptici die prik halen kan deze jongen en andere kwetsbaren ook weer deel van de samenleving uitmaken.

hahahatsjoe

Berichten: 2392
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 14:05

Moderatoropmerking:
Dit bericht was tegen de regels geformuleerd

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 14:07

bigone schreef:
Jij herhaalt het mantra van de wappies, ik mag niks, bla bla bla. Je mag uit eten, je mag naar de bios,je mag op vakantie. Maar dan moet je even een staaf door je neus laten halen.
En myocarditis kan inderdaad optreden bij vaccineren, bij alle vaccinaties trouwens en bij elke infectie trouwens, zelfs met een snotneus. Corona specifiek geeft een 35 x hoger risico op myocarditis dan het vaccin. Die jongen met ziekte kan ook zijn vrienden uitnodigigen, ja het is een triest verhaal maar wanneer al die sceptici die prik halen kan deze jongen en andere kwetsbaren ook weer deel van de samenleving uitmaken.


Dit dus!

Als ik hier lees dat mensen geen corona hebben gehad (dat denken ze, want het kan wel degelijk zonder symptomen) en zich niet aan de maatregelen hebben gehouden en niet gevaccineerd zijn, lijkt het wel alsof ze er trots op zijn. En vervolgens niet willen laten testen om weer deel te nemen aan de maatschappij. We willen er met zijn allen toch vanaf? Nou dan geen prik is dus een staaf in je neus en anders maar thuis blijven zitten hoor.

BigOne
Berichten: 38258
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Wie nog steeds Corona vrij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 14:36

Tja, Hannah, de realiteit kan aankomen.
En je hoeft er niet tegenin te gaan want er staan bewezen zaken dus is er niets om tegenin te gaan.

hahahatsjoe

Berichten: 2392
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 14:41

Levita schreef:
Dit dus!

Als ik hier lees dat mensen geen corona hebben gehad (dat denken ze, want het kan wel degelijk zonder symptomen) en zich niet aan de maatregelen hebben gehouden en niet gevaccineerd zijn, lijkt het wel alsof ze er trots op zijn. En vervolgens niet willen laten testen om weer deel te nemen aan de maatschappij. We willen er met zijn allen toch vanaf? Nou dan geen prik is dus een staaf in je neus en anders maar thuis blijven zitten hoor.


Dit dus niet. Ik heb de keuze, ik zit in een luxe positie en ik wil me eigenlijk niet laten testen want ik heb geen symptomen maar dat concert... Luxe. Mensen zoals die jongen met die spierziekte die ik noemde hebben geen keuze, die vereenzaamt doordat hij zich niet kan laten spuiten, wat niet zijn eigen keus is maar hij wil niet dood. En dan nog is het te idioot voor woorden, want wat zegt een QR code ? Niet dat je niet besmettelijk bent want gevaccineerden kunnen net zo goed besmettelijk zijn, ook zonder het zelf door te hebben. Zij hoeven zich niet te laten testen en kunnen jou dus besmetten... De QR code zegt alleen dat je het systeem slaafs volgt. Denk daar maar eens over na. En waar ben je bang voor, je bent toch gevaccineerd ? En nee, ik ben geen wappie, geloof niet in complottheorieën, maar ik gebruik mijn gezonde verstand. Verder ga ik de discussie niet aan want dat is zinloos, dit is mijn mening en het andere is jouw mening, niet meer, niet minder.

hahahatsjoe

Berichten: 2392
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 14:41

bigone schreef:
Tja, Hannah, de realiteit kan aankomen.
En je hoeft er niet tegenin te gaan want er staan bewezen zaken dus is er niets om tegenin te gaan.


Zo heet ik niet, maar dat even terzijde. Bewezen zaken :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :D

BigOne
Berichten: 38258
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Wie nog steeds Corona vrij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 14:47

Prima, maakt verder ook niet uit dat je niet zo heet, wanneer het beestje maar een naam heeft toch?

fotolijstje

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 15:05

hahahatsjoe schreef:
ElCid schreef:
Niet gevaccineerd, niet aan maatregelen gedaan (dus geen mondkapjes etc.), nooit getest en nooit c gehad. Zoals overigens velen die ik ken...........


Ook nooit getest, al zit ik nu wel te dubben want vorig jaar kaartje gekocht voor concert, dat is nu 5 november en ik wil zo graag... Maar ergens gaat dat dus compleet tegen mijn principes in. Wat te doen ?

Gewoon niet gaan :+ sorry maar het gaat tegen je principes in om puur een test te nemen?

BigOne
Berichten: 38258
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 15:08

hahahatsjoe schreef:
bigone schreef:
Tja, Hannah, de realiteit kan aankomen.
En je hoeft er niet tegenin te gaan want er staan bewezen zaken dus is er niets om tegenin te gaan.


Zo heet ik niet, maar dat even terzijde. Bewezen zaken :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :D

Hoe is het op je werk? Ook niet testen gezien de diep donker rode kleur?
Misschien gaan ze dat daar wel invoeren, gemeente moet wel bestuurd en bemand blijven natuurlijk.

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 17:33

hahahatsjoe schreef:
Dit dus niet. Ik heb de keuze, ik zit in een luxe positie en ik wil me eigenlijk niet laten testen want ik heb geen symptomen maar dat concert... Luxe. Mensen zoals die jongen met die spierziekte die ik noemde hebben geen keuze, die vereenzaamt doordat hij zich niet kan laten spuiten, wat niet zijn eigen keus is maar hij wil niet dood. En dan nog is het te idioot voor woorden, want wat zegt een QR code ? Niet dat je niet besmettelijk bent want gevaccineerden kunnen net zo goed besmettelijk zijn, ook zonder het zelf door te hebben. Zij hoeven zich niet te laten testen en kunnen jou dus besmetten... De QR code zegt alleen dat je het systeem slaafs volgt. Denk daar maar eens over na. En waar ben je bang voor, je bent toch gevaccineerd ? En nee, ik ben geen wappie, geloof niet in complottheorieën, maar ik gebruik mijn gezonde verstand. Verder ga ik de discussie niet aan want dat is zinloos, dit is mijn mening en het andere is jouw mening, niet meer, niet minder.


Je kunt al besmettelijk zijn 2 dagen voor je symptomen krijgt, dus die vlieger gaat niet op dat als je geen symptomen hebt dat je dus geen corona bij je draagt.

Ik stel voor dat je met mensen gaat praten die op de IC werken, of mensen die long Covid hebben opgelopen en nu nog aan het revalideren zijn. Dat ga je niet doen, want dan wordt je met de neus op de feiten gedrukt.

Ik ben overigens niet bang voor mezelf, maar wel om iemand te besmetten in mijn omgeving die wel op de IC kan belanden door corona. Of iemand die long covid krijgt en dik een jaar aan het revalideren is, of wel langer.