Wie nog steeds Corona vrij?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ninette

Berichten: 750
Geregistreerd: 15-06-06

Wie nog steeds Corona vrij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-21 21:33

Als bijna twee jaar is de wereld in de ban van het coronavirus en heeft het helaas al veel ellende veroorzaakt.Toch krijg ik het idee dat de ene persoon het makkelijker krijgt als een ander. Ik heb me altijd erg aan de maatregelen gehouden en let nog steeds goed op en vermijd nog steeds grote groepen buiten mijn werk om. Ik ben niet gevaccineerd. Dit houd dus in dat ik al 22 maanden coronavrij ben ook al heb ik twee dagen samengewerkt met iemand die corona had. Ik ken ook best wel wat mensen die nog geen corona hebben gehad (of ongemerkt wel natuurlijk dat kan ook) dus was benieuwd hoeveel mensen er eigelijk nog coronavrij zijn...en niet voor een discussie maar ben dan ook wel benieuwd of je gevaccineerd bent of niet en in hoever je je aan de maatregelen hebt gehouden of juist niet. Ik vroeg het me gewoon af hoeveel mensen nog steeds virus vrij zijn na al die maanden coronavirus.

Lieffiefi

Berichten: 4695
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: Wie nog steeds Corona vrij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 21:36

Ik ook niet gehad.
Zelfs nooit hoeven testen..

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: Wie nog steeds Corona vrij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 21:37

Mijn vriend en zijn ouders en ik zijn ook nog vrij. Wel gevaccineerd **\O/**

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23421
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 21:37

Ik ben werkzaam in de spoedzorg, ben bijzonder secuur met PBM omgegaan de gehele periode (ook als de besmettingen minder leken). In februari 2020 gevaccineerd, inmiddels 11x getest na contact met positieve mensen (in PBM) of bij klachten maar geen corona gehad (en dat hoop ik zo te houden).

Ellebel123
Berichten: 216
Geregistreerd: 03-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 21:39

Ik heb, (zover als ik weet), nog geen corona gehad. Gevaccineerd ben ik niet en ik ben naar veel evenementen en sociale gelegenheden gegaan, dus ben ook veel onder de mensen geweest. Ook in redelijk grote groepen. Weliswaar heb ik mij wel netjes aan de regels gehouden, mondkapje op als het ergens verplicht is/was, afstand nemen van mensen als hier naar gevraagd word en ik heb tijdens deze corona tijd 2 keer een test gedaan voor vakantie/evenement.

justdiesel
Berichten: 4949
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 21:41

Polly schreef:
Ik ben werkzaam in de spoedzorg, ben bijzonder secuur met PBM omgegaan de gehele periode (ook als de besmettingen minder leken). In februari 2020 gevaccineerd, inmiddels 11x getest na contact met positieve mensen (in PBM) of bij klachten maar geen corona gehad (en dat hoop ik zo te houden).


Al gevaccineerd voordat het uitbrak? :D

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 21:42

Ik heb het niet gehad, wel veel met coronapositieve mensen gewerkt. Ik ben sinds februari gevaccineerd.
Ook niet eens veel hoeven testen eigenlijk.

Matheno

Berichten: 7941
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 21:42

Ik heb het denk ik wel gehad, maar ben nooit ziek geweest. Wel mijn vader verzorgd toen hij corona had, en de oma van mijn man. De rest van de familie was te bang.

Sowieso ben ik eigenlijk nooit ziek. Ook nog nooit de griep gehad bijvoorbeeld.

Ik ben niet gevaccineerd.
Laatst bijgewerkt door Matheno op 12-10-21 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

xYaartje
Berichten: 1462
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 21:42

Voor zover ik weet heb ik ook nog geen corona gehad. Grote groepen vermijd ik ook en ga alleen met het OV als het echt moet. Heb ook nooit hoeven testen.
Ik ben gevaccineerd en val onder de risico groep. Leef wel gewoon mijn leven, maar blijf voorzichtig.

Druif_01

Berichten: 8836
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 21:44

Geen corona gehad, wel twee keer getest. Intussen ook volledig gevaccineerd en heb me altijd aan de maatregelen. Aan mijn kant van de familie 1 iemand gehad met corona. Aan mijn mans ook 1 persoon.

kimmie261

Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 21:45

Hier ook nog geen corona gehad, ik hou mij wel heel erg aan de regels, en hier in Duitsland is het nog steeds strenger als in Nederland, dus alles met mondkapje en 1,5m afstand... Maar ik vermijd druktes en veel visite ed...

JoellaLoves

Berichten: 697
Geregistreerd: 24-10-12
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 21:46

Herkenbaar ik ben niet gevaccineerd, en ik ben iemand die zich niet strikt aan de regels heb gehouden. Ik heb gewoon nog lekker met mijn opa en oma geknuffeld. Ik heb als nog met een groepje mensen een borrel gedaan en gewandeld met vrienden binnen 1,5 meter. Mijn leven is niet anders geworden met corona, ik ben met de mensen die dat ook willen en heb respect voor de mensen die zich liever wel aan de regels houden.

Ik heb zelf nog geen corona gehad, naar mijn weten dan! Ik heb niemand in mijn omgeving die er ernstig ziek van is geweest. Misschien ben ik een van die weinige mensen die daar geluk mee heb?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 21:46

Ik heb nooit positief getest (heb me ook maar één keer hoeven laten testen), maar kan me niet voorstellen dat ik het niet gehad heb. Net als Matheno ben ik nooit ziek, dus kan heel goed zijn dat ik geen symptomen of nauwelijks symptomen gehad heb, aangezien ik ook niet voor ieder kuchje naar een teststraat ren.

Kimsel94
Berichten: 602
Geregistreerd: 04-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 21:47

Geen corona gehad, geen klachten gehad, niet hoeven laten testen.
Vader, zusje, opa, oma en tante ook niet. Zijn er dus nog zat gok ik, of ik leef ook in zo'n speciale bubbel

LiannePuthzy

Berichten: 6959
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 21:47

Ook geen Corona gehad, en ook nooit hoeven testen. Ben nu wel gevaccineerd

Kaatastrof

Berichten: 6260
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Wie nog steeds Corona vrij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 21:50

Hier veel getest geweest door omstandigheden, ik denk echt een stuk of 6x. Altijd negatief. Inmiddels wel 2x gevaccineerd al sinds april. Nooit Corona gehad dus.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 21:50

Is er al mogelijkheid om (particulier) te testen of je Corona gehad hebt?

Memories

Berichten: 2627
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 21:52

Hier ook geen corona gehad, partner met wie ik samenwoon ook niet. Nu voor het eerst sinds begin pandemie klachten, maar gewone verkoudheid. Hoe streng ik me aan de maatregelen heb gehouden wisselt een beetje maar ik vermoed veel minder streng dan de meesten hier aangeven. Nu alles mag sta ik gewoon weer op drukke dansfeesten etc. en vermoed dat ik daarom nu ook voor het eerst weer een verkoudheid te pakken heb, m'n immuunsysteem is niks gewend meer helaas. Ik was voorheen ijzersterk wat dat betreft en echt nauwelijks ziek dus ik hoop niet dat dat al te veel verpest is door de maatregelen, daar zou ik wel van balen. Ik ben sinds deze zomer volledig gevaccineerd.

Maar, ik ben in de periode jan/feb 2020 1 keer wel enorm goed ziek geweest (dat was voor het eerst in 10+ jaar) en betwijfel zeker gezien de omstandigheden waaronder ik ziek werd nog steeds of dat niet toch al Corona is geweest. Helaas is dat achteraf niet meer te bewijzen natuurlijk.

Zertab

Berichten: 12201
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 21:54

Hier ook geen corona gehad, gezin ook niet. En nog maar weinig mensen om mij heen. Een enkele heeft corona gehad, maar was niet meer dan een verkoudheid, gelukkig. Ik heb me een keer laten testen toen ik wat verkouden was, maar negatief.

Ik ben voorzichtig geweest, maar niet overdreven. Ik heb gewoon mensen gezien, heel af een toe een knuffel uitgedeeld als die persoon het moeilijk had en wegwerp mondkapjes héél vaak hergebruikt. :')
Los van mijn werk dan. Daar was en ben ik wel secuur.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101713
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 21:56

Volledig gevaccineerd sinds augustus, nooit hoeven testen en voor zover ik weet ook nooit corona gehad.

nicole_floor

Berichten: 3241
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 21:56

JoellaLoves schreef:
Herkenbaar ik ben niet gevaccineerd, en ik ben iemand die zich niet strikt aan de regels heb gehouden. Ik heb gewoon nog lekker met mijn opa en oma geknuffeld. Ik heb als nog met een groepje mensen een borrel gedaan en gewandeld met vrienden binnen 1,5 meter. Mijn leven is niet anders geworden met corona, ik ben met de mensen die dat ook willen en heb respect voor de mensen die zich liever wel aan de regels houden.

Ik heb zelf nog geen corona gehad, naar mijn weten dan! Ik heb niemand in mijn omgeving die er ernstig ziek van is geweest. Misschien ben ik een van die weinige mensen die daar geluk mee heb?

Hier hetzelfde. Ken alleen wel mensen in mijn omgeving die wel ernstig ziek zijn geweest. Mijn vriend heeft het maart 2020 zeer waarschijnlijk wel gehad, maar toen werd er nog niet zo veel getest. Misschien dat ik het toen ook gehad heb, maar er niet ziek van geweest ben. Ben nadien wel in contact geweest met mensen die de volgende dag positief teste, maar heb het nooit van hun gekregen. Ik ben inmiddels wel gevaccineerd.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 22:00

Volledig gevaccineerd sinds juni.
Tot nu toe 1 Corona geval in mijn, min of meer, direkte omgeving bekend (iemand bij ons op stal).
Heb me redelijk goed aan de regels gehouden, behalve toen hier (in Dld) de eerste lockdown kwam.
Toen werd er gezegd dat de kleinkinderen ook geen contact meer met opa’s & oma’s mochten hebben.
Nu was dat precies in de tijd dat mijn dochter met zwangerschapscomplicaties 6 weken in het z’huis lag. Ik heb toen wel op de twee oudste gepast.
De kinderen waren al een aantal weken thuis van de kleuterschool, mijn sociale Kontakte waren zo goed als 0, dus dat risico heb ik gewoon genomen.

Love_Laugh
Berichten: 837
Geregistreerd: 21-10-15

Re: Wie nog steeds Corona vrij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 22:04

Niet gevaccineerd en nog nooit getest. Heb geen klachten gehad de afgelopen 1,5 jaar dus dan ga ik niet. :+

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 22:05

eilleen333 schreef:
Is er al mogelijkheid om (particulier) te testen of je Corona gehad hebt?

Hier (In Dld) kan je bij de HA een bloedtest laten doen waarmee kan worden vastgesteld of je Corona het gehad en/of dat je voldoende vaccinatie bescherming hebt.

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 22:05

Ik ben 3 keer getest naar aanleiding van verkoudheidsklachten. Heb me eigenlijk gewoon voor het werk laten testen, zelf geloofde ik niet dat het corona was. Ben wel gevaccineerd. En heb mij vanaf het begin in privésferen niet aan de regels gehouden. (Meer mensen dan toegestaan op bezoek, geen 1,5meter afstand gehouden, opa en oma en ouders geknuffeld en gekust, overigens ben ik tijdens mijn verkoudheidjes niet bij opa en o.a geweest, gewoon voor de zekerheid). In het openbaar heb ik netjes de regels gerespecteerd voor de andere mensen, niet voor mezelf, ik ben er gewoon niet bang voor of zo.

En heb dus geen corona gehad.