Wie nog steeds Corona vrij?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 19:04

8nnemiek schreef:
Dat je er zelf niet bang voor bent, prima, maar het is jammer dat je niet een beetje moeite doet om rekening te houden met je medemens. Heel veel mensen liepen een serieus risico voordat de vaccinaties beschikbaar waren, en nu wellicht nog steeds, maar jij was dus een van die mensen die lekker bij anderen in de nek stond te hijgen in de rij bij de supermarkt? Wat is er zo vreselijk aan anderhalve meter afstand houden vraag ik me dan af..



Want ik zei:
Een soort van aan de laars gelapt...ik heb netjes achter de getapte strepen staan wachten namelijk in de supermarkt of welke winkel dan ook...als een ander niet achter het streepje staat maar zelf geen 1,5 meter in acht neemt, waarom ik dan wel?

Met een soort van, heb ik het over het niet handen schudden, als mensen mij vragen of ik handen wil schudden of zelf de hand aanrijken, schud ik gewoon, al die tijd ook gedaan.
Avondklok? Mijn risico op een bekeuring maar ik ga echt niet om 9 uur stipt thuis zitten als wij nog even gezellig met wat mensen zitten die het evenmin erg vonden om binnen 1,5 meter van elkaar te zitten oid...

Ik wil best rekening houden met andere mensen, voor alsnog sta ik gewoon netjes achter de streepjes in de supermarkt...maar schijnbaar met alle versoepelingen, ondanks advies om het wel te blijven volhouden, zij er meer mensen die dus vinden dat sommige regels redelijk onzinnig waren...want als ik netjes achter het streepje blijf wachten, maar voor mij en achter mij gaan er 2 mensen binnen de 2 streepjes staan...tja...die mensen zijn dus net als ik best een beetje overtuigd van het niet werken van deze maatregelen...het is mij helemaal best, wat een ander doet, moet diegene zelf weten, bemoei ik me niet mee...als jij je strikt wil houden aan de maatregelen, is je dat goed recht om te doen, ik zal daar niks over zeggen of van vinden, maar andersom zie ik dat dan ook graag gebeuren.

In al die tijd, je moest eens weten hoeveel mensen, bedrijven etc toch wel graag nog handen willen schudden ...maar niet durven omdat iedereen er maar wat van vind...ik heb altijd aangegeven dat als iemand een hand wil schudden, ze welkom zijn dat te doen...ik ben niet bang voor corona, voor mij hoeft ook niemand zich aan te passen...ik wil best rekening houden met anderen...maar ik ga niet verplicht dingen doen omdat het andere mensen anders niet aanstaat...
Dus wat betreft het mondkapje als ik een keertje nies of hoest...als je dat niet aan staat, dan doe je zelf maar een "bewezen uit onderzoeken dat dit mondkapje niet werkt tegen corona" kapje op.

fotolijstje

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-09-21

Re: Wie nog steeds Corona vrij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 19:06

Ik ben corona vrij :j vanaf augustus mijn 1e prik gehad en in september mijn 2e!

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 19:18

kim_1990 schreef:
als jij je strikt wil houden aan de maatregelen, is je dat goed recht om te doen, ik zal daar niks over zeggen of van vinden, maar andersom zie ik dat dan ook graag gebeuren.

Dus je verwacht van anderen dat ze het maar normaal moeten vinden als jij alle regels breekt en je eigen wetten schrijft? Zo werkt de wereld niet. Zou mooi worden zeg.. 'Ik vind dat ik vandaag door rood mag rijden, en daar mag niemand wat van vinden of over zeggen'..
De anderhalve meter regel is inmiddels al een tijdje niet meer van kracht, en de strepen zijn volgens mij zo'n beetje overal weggehaald nu.
Verder was het natuurlijk heel goed te zien aan de besmettingscijfers dat al die maatregelen wel degelijk goed hielpen.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 19:21

Wij zijn Corona vrij en dichtbij ook geen mensen met Corona. Man is gevaccineerd en ik niet.

Wel een paar keer gehoord dat mensen positief getest waren, maar allen zonder of met zeer milde klachten.

Via via via een enkeling gesproken die wel iemand kende die ernstig ziek was/overleden is. Maar echt vrij weinig.

Omdat ik wel kwetsbaar ben, heb ik me wel aan de maatregelen gehouden. Redenen in overleg dat ik geen vaccinatie mag (nog)

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 19:24

Hier ook nog geen corona gehad dat ik weet, maar ben dan ook nog nooit getest.
Niet gevaccineerd en de regels ook niet al te nauw genomen eerlijk gezegd.

Supermarkt en dergelijke plekken met vreemde wel netjes afstand gehouden, maar dat deed ik voor corona al, hou er namelijk sowieso niet van als (vreemde) mensen in mijn nek hijgen. Maar binnen eigen kringen, vrienden en familie, is de wereld gewoon normaal door gegaan :j

Daantjuh88

Berichten: 1733
Geregistreerd: 13-08-07

Re: Wie nog steeds Corona vrij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 19:28

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel anti stoffen we hebben in ons bloed. Voor onze dochter van 1 jaar kreeg ik een oproep om mee te doen aan onderzoek, 10x bloedprikken over 3 jaar en dan krijgen we elke keer de uitslag van het bloed. Ik heb er voor bedankt, maar ben wel benieuwd of ik het zelf al gehad heb. Februari 2020 een week na wintersport hoge koorts, hoesten... maar volgens de geleerden was het toen nog niet in NL. Officieel dus nog corona vrij

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 19:37

8nnemiek schreef:
kim_1990 schreef:
als jij je strikt wil houden aan de maatregelen, is je dat goed recht om te doen, ik zal daar niks over zeggen of van vinden, maar andersom zie ik dat dan ook graag gebeuren.

Dus je verwacht van anderen dat ze het maar normaal moeten vinden als jij alle regels breekt en je eigen wetten schrijft? Zo werkt de wereld niet. Zou mooi worden zeg.. 'Ik vind dat ik vandaag door rood mag rijden, en daar mag niemand wat van vinden of over zeggen'..
De anderhalve meter regel is inmiddels al een tijdje niet meer van kracht, en de strepen zijn volgens mij zo'n beetje overal weggehaald nu.
Verder was het natuurlijk heel goed te zien aan de besmettingscijfers dat al die maatregelen wel degelijk goed hielpen.


Ieder zijn of haar eigen mening :j
Interpreteer het maar zoals je wilt +:)+

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78511
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 19:43

Vandaag nog getest en nog altijd negatief.

En de 1,5 meter is nog altijd van kracht hoor, die staat nog altijd in de basisregels:
Afbeelding

Dus graag respect houden voor de mensen die niet zitten te wachten op anderen die tegen je aan gaan staan.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 19:43

Tja Annemiek voor rood stoppen is niet echt een heel beperkende regel. 1,5 m afstand houden, maar 1 persoon per dag ontvangen, avondklok e.d. zijn echt wel hele zware beperkende maatregelen. Ik heb het een tijdje volgehouden, maar ging er bijna aan onderdoor. Ik ben toen gewoon weer af gaan spreken, geen afstand en zo nu en dan naar een vriendin laat in de avond ondanks de avondklok. En zo nu en dan gewoon een hoognodige knuffel. Het is nogal wat om voor mensen te bepalen wat ze wel en vooral niet in hun eigen woning mogen doen. Om mensen bij elkaar weg te houden.

Ik hoop dat we daar nooit meer terug naar toe gaan want ik vind het dat niet waard. Ik ga me hier ook echt nooit meer aan houden, want ik vind dergelijke maatregelen enorm schadelijk.

Gelukkig heeft iedereen de vrije keuze om zelf 1,5 m afstand van een ander te houden, zelf binnen te blijven en minder of geen mensen te ontmoeten.

justdiesel
Berichten: 4949
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 19:49

Willen jullie die discussie ergens anders voeren, daar zijn al meer dan genoeg topics voor.

Pindabear

Berichten: 377
Geregistreerd: 15-11-19

Re: Wie nog steeds Corona vrij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 19:59

Lig ziek thuis en vandaag een Corona test gehad. Gelukkig negatief *\o/* *\o/*
Dus gewoon een griep die ik nu mag uitzieken

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Wie nog steeds Corona vrij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 20:03

Mijn ex en ik zijn beiden niet gevaccineerd, hebben voor zover we weten geen corona gehad en hebben de maatregelen ietwat ruim geïnterpreteerd (bv een wat grotere bubbel vrienden). 2 kinderen op de basisschool en 1 op het kdv. Snotneuzen genoeg. Ook wel een keer dermate verkouden dat er getest is (eenmaal officieel en enkele keren thuistest)...

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 20:09

Volgens mij is de anderhalve meter sinds een aantal weken een advies, toch?
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... -september
Al houd ik nog steeds ruim afstand, ik vind dat sowieso wel fijn, een beetje meer eigen ruimte :))
Ook nooit moeite gehad met de lockdown en avondklok enzo, ik vond het heerlijk, die rust :')

Fijn dat je negatief bent, Pindabear!

fotolijstje

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 20:18

8nnemiek schreef:
Volgens mij is de anderhalve meter sinds een aantal weken een advies, toch?
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... -september
Al houd ik nog steeds ruim afstand, ik vind dat sowieso wel fijn, een beetje meer eigen ruimte :))
Ook nooit moeite gehad met de lockdown en avondklok enzo, ik vond het heerlijk, die rust :')

Fijn dat je negatief bent, Pindabear!

Is een advies ja, geen regel meer :j

_Mir
Berichten: 1358
Geregistreerd: 01-01-20

Re: Wie nog steeds Corona vrij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 20:49

Test uitslagen zijn in veel gevallen gewoon vals positief

BigOne
Berichten: 38262
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 20:50

_Mir schreef:
Test uitslagen zijn in veel gevallen gewoon vals positief

Welke test uitslagen , pcr test? Ook weer zo’n conspiracy onzin.

fenja

Berichten: 3438
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: in het noorden

Re: Wie nog steeds Corona vrij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 20:52

Nog steeds corona vrij. Niet ziek geweest in de afgelopen tijd nog nooit een coronatest ondergaan en sinds eind september twee vaccinaties gehad dus ben nu volledig ingeent.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 21:13

_Mir schreef:
Test uitslagen zijn in veel gevallen gewoon vals positief


In heel veel gevallen ook niet :')

Maar het klopt dat het een sensitieve test is en dat er vals positieve uitslagen bij kunnen zitten. Daardoor ook minder vals negatieven.
Ik vind het zelf niet zo veel, maar doordat er veel getest wordt zullen er wel een aantal bij zitten.

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 23:04

Vayo schreef:
Tja Annemiek voor rood stoppen is niet echt een heel beperkende regel. 1,5 m afstand houden, maar 1 persoon per dag ontvangen, avondklok e.d. zijn echt wel hele zware beperkende maatregelen. Ik heb het een tijdje volgehouden, maar ging er bijna aan onderdoor. Ik ben toen gewoon weer af gaan spreken, geen afstand en zo nu en dan naar een vriendin laat in de avond ondanks de avondklok. En zo nu en dan gewoon een hoognodige knuffel. Het is nogal wat om voor mensen te bepalen wat ze wel en vooral niet in hun eigen woning mogen doen. Om mensen bij elkaar weg te houden.

Ik hoop dat we daar nooit meer terug naar toe gaan want ik vind het dat niet waard. Ik ga me hier ook echt nooit meer aan houden, want ik vind dergelijke maatregelen enorm schadelijk.

Gelukkig heeft iedereen de vrije keuze om zelf 1,5 m afstand van een ander te houden, zelf binnen te blijven en minder of geen mensen te ontmoeten.


Nou precies dit dus...

Ik ben overigens geen discussie gestart...ik plaatste gewoon mijn reactie met mijn kijk erop, die overeenkomt met bovenstaande dus, en dat anderen daar dan een discussie over willen maken omdat diegene het niet eens is met mijn kijk op het hele corona gebeuren kan ik weinig aan doen. Ik heb de mensen niet gevraagd specifiek op mij te reageren maar ik vind wel dat ik kan en mag reageren op anderen als die specifiek op mij reageren om antwoord te kunnen geven op wat zei zeggen.

Verder hou ik me er nu buiten, ik ben het volledig met bovenstaande eens.
Zoals ik zei, mijn lichaam, mijn mening, mijn keuze

loriene
Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Re: Wie nog steeds Corona vrij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 13:04

Hier nog steeds coronavrij.
Niet gevaccineerd.
Veel regels niet aan gehouden alleen met boodschappen doen 1,5 m afstand wel gedaan.

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 16:10

Tot de dag van vandaag Corona vrij ondanks dat ik met veel mensen heb gewerkt die positief waren en ik op een zeer drukke locatie (Schiphol) werk en een contactberoep heb. Niet gevaccineerd, buiten mijn sociale kring om mij redelijk netjes aan de regels gehouden, ben sowieso van persoonlijke ruimte dus dat scheelt een hoop. Wel 5 x laten testen vanwege luchtweginfecties. val onder de risicogroep.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 09:51

Niet gevaccineerd ons gezin allemaal niet en onze vrienden ook niet, op 2 na.Niemand die dat ook echt van plan is.
Hebben ons nooit aan de regels gehouden. Dus geen handenwringen, geen mondkapjes , geen afstand. Gewoon knuffelen en kussen.

En geen Corona voor zo ver we weten, ga ook niet testen doe niet mee aan test samenleving.

FR_Foto

Berichten: 2485
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 10:20

Hier ook nog corona vrij
gevaccineerd en altijd aan de regels gehouden (nog steeds).

Van mij mogen mensen doen wat ze willen zolang ze mij er maar niet mee lastig vallen, dus als jij geen 1,5 meter afstand van mij wilt houden in bijvoorbeeld de rij in de supermarkt en ik vraag of je dat wel wilt doen vind ik dat je dat dan gewoon moet doen uit respect voor elkaar.

Bedoel dat was voor de pandemie toch ook zo, toen hielt je toch ook al een soort afstand van elkaar....? :') Elkaar in zijn waarde laten! of ze nou voor of tegen de maatregelen zijn

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 19:46

Nooit getest, niet gevaccineerd, meerdere keren met mensen in aanraking geweest die besmet waren waaronder mijn man, niet ziek geweest en gewerkt in een omgeving met veel nationaliteiten en onmogelijk 1,5 meter afstand kunnen houden. Zonder mondkapje (want ik ben wel een echte wappie) ook op mijn werk in de winkel.

Ik probeer altijd rekening te houden met andere mensen maar veel mensen zijn zelf gruwelijk hypocriet wat betreft de regels, het is maar hoe het ze uitkomt.

mika11

Berichten: 11108
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 19:50

Ik heb bij mijn weten geen corona gehad, afgelopen 2 jaar ook geen dag ziek geweest.
En één keer getest omdat ik neus verkouden was en moest werken, dat was negatief.
Terwijl ik werk in een verpleeghuis waar bij de eerste golf de helft van de bewoners is overleden en veel collega's corona hebben gehad.
En sommige collega's nog steeds niet helemaal hersteld zijn vanaf het begin.
Ik ben 2 x gevaccineerd, al in de eerste weken dat dit kon, en ook hier nergens last van gehad. :)
Blijkbaar heb ik een goed afweersysteem of zo, want ik heb genoeg situaties meegemaakt dat ik makkelijk besmet kon raken.