Ik ben gevaccineerd en wel of niet ziek geworden
Gevaccineerd en ziek geworden 3%  3%  [ 27 ]
Gevaccineerd en niet ziek geworden 61%  61%  [ 419 ]
Niet gevaccineerd en ziek geworden 3%  3%  [ 26 ]
Niet gevaccineerd en niet ziek geworden 30%  30%  [ 211 ]
Totaal aantal stemmen : 683

Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 5 [ 116 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wel of niet gevaccineerd en ziek geworden (corona)?

 
Profiel   

Naar aanleiding van topic [CV] Wie nog steeds Corona vrij? valt mij op dat er best veel mensen niet vaccineert zijn maar ook geen corona gekregen hebben.
Vandaar dat ik best nieuwsgierig ben dmv een poll om inzichtelijk te krijgen hoe dat zich verhoudt.
Dit is GEEN topic om weer discussie te krijgen over wel of niet te laten vaccineren,die zijn er al genoeg. En dat "win" je toch niet, beide "kampen" (voor en tegen) hebben goede redenen om het wel of niet te doen). Graag respectvol daarmee om te gaan.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 09:59 



 
Profiel   

Grinnik. Daar hebben we landelijke organisaties voor (RIVM, CBS), en jij denkt een representatieve steekproef uit de leden van bokt te halen? Succes dan maar :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 10:06 



 
Profiel   

Niet gevaccineerd en ook nog niet ziek geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 10:12 



 
Profiel   

Er zijn mensen die gevaccineerd zijn maar wel corona hebben gekregen. Een vaccin geeft ook geen garantie dat je geen corona meer kan krijgen. Een vaccin geeft wel de garantie dat je niet meer in het ziekenhuis terecht komt, op de IC komt of zelfs in het ergste geval in een kist komt te liggen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 10:14 



 
Profiel   

purny schreef
Er zijn mensen die gevaccineerd zijn maar wel corona hebben gekregen. Een vaccin geeft ook geen garantie dat je geen corona meer kan krijgen. Een vaccin geeft wel de garantie dat je niet meer in het ziekenhuis terecht komt, op de IC komt of zelfs in het ergste geval in een kist komt te liggen...


Dat is natuurlijk niet waar.

De kans wordt heel groot dat de vaccins je daarvoor behoeden, maar een garantie heb je niet want er is altijd een percentage waarbij het virus er om 1 of andere reden toch dermate heftig tussendoor kan piepen dat het fout afloopt. Het slaat immers niet bij 100% van de mensen 100% goed aan en de geboden bescherming lijkt ook zeker niet bij iedereen eeuwigdurend te zijn....

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 10:19 



 
Profiel   

Ik heb eerst corona gehad, daarna gevaccineerd. In de opties die er nu staan klinkt het alsof je bedoelt dat mensen na hun vaccinatie alsnog corona hebben gekregen. Dus mijn antwoord staat er niet bij. Of moet ik dan aanklikken ‘niet gevaccineerd en ziek geworden’ omdat ik toen nog niet gevaccineerd was?


Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 14-10-21 10:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 10:24 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Grinnik. Daar hebben we landelijke organisaties voor (RIVM, CBS), en jij denkt een representatieve steekproef uit de leden van bokt te halen? Succes dan maar :))

Tja en daar zit ook het probleem. Die cijfers zijn niet transparant. Want die zeggen dat 85 procent gevaccineerd is, nou dat klopt imo niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 10:24 



 
Profiel   

Wat klopt dan wel volgens jou? En hoezo niet transparant?

Hier gevaccineerd en niet ziek geworden, alleen klopt er weinig van de opties. Je laat nogal veel mogelijkheden erbuiten. Schoonzus heeft wel corona gehad en is daarna gevaccineerd. Zoiets kan je al niet invullen. Ik ben toen ik nog jiet gevaccineerd was niet in contact gekomen met positieve mensen, na vaccinatie wel. Maar toen niet besmet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 10:27 



 
Profiel   

bren979 schreef
Ibbel schreef
Grinnik. Daar hebben we landelijke organisaties voor (RIVM, CBS), en jij denkt een representatieve steekproef uit de leden van bokt te halen? Succes dan maar :))

Tja en daar zit ook het probleem. Die cijfers zijn niet transparant. Want die zeggen dat 85 procent gevaccineerd is, nou dat klopt imo niet.


Maar waar haal jij dan vandaan dat het 'niet' klopt?
door verschil in data-interpretatie kun je uit dezelfde bronnen soms best verschillende conclusies trekken, maar als het gaat over een vaccinatiegraad lijkt me dat redelijk onwaarschijnlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 10:29 



 
Profiel   

hoe is jouw berekening dan waardoor je concludeert dat de cijfers niet kloppen bren979?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 10:29 



 
Profiel   

bren979 schreef
Tja en daar zit ook het probleem. Die cijfers zijn niet transparant. Want die zeggen dat 85 procent gevaccineerd is, nou dat klopt imo niet.


Nope, daar zit dus jóuw probleem. Jij hebt een vooropgestelde mening over de uitkomst. Dat is een doodzonde als 'onderzoeker' :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 10:31 



 
Profiel   

Volgens buitenlandse cijfers ligt het percentage wat zich heeft laten vaccineren in nl veel lager. Als het zo zijn dat inderdaad "maar" 85 procent zich heeft laten enten dan klopt nog de enorme druk/dwang niet om de laatste niet gevaccineerde over te halen om alsnog de prik te halen imo

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 10:33 



 
Profiel   

Kinke schreef
hoe is jouw berekening dan waardoor je concludeert dat de cijfers niet kloppen bren979?

Wat ik gehoord/gelezen heb en in het ziekenhuis.
Als ik zie hoeveel mensen in dit topichttps://www.bokt.nl/forums/viewtop ... &t=2039571

ook zeggen niet gevaccineerd te zijn dan heb ik mijn twijfels of die 85 procent wel klopt. Dus geen berekening of harde bewijzen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 10:39 



 
Profiel   

Bokt is geen goede afspiegeling van de maatschappij op dit gebied.
Aangezien de opkomst bij 50+ers boven de 90% ligt, en die op Bokt nauwelijks te vinden zijn.

Je vermoeden klopt in zekere zin, op Bokt zal de vaccinatiegraad niet op of boven de 85% zitten, maar dat heeft dan weer niets te maken met de vaccinatiegraad in Nederland.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 10:45 



 
Profiel   

bren979 schreef
Volgens buitenlandse cijfers ligt het percentage wat zich heeft laten vaccineren in nl veel lager. Als het zo zijn dat inderdaad "maar" 85 procent zich heeft laten enten dan klopt nog de enorme druk/dwang niet om de laatste niet gevaccineerde over te halen om alsnog de prik te halen imo


Oke.. buitenlandse cijfers? En omdat je in een topic op bokt veel reacties van ongevaccineerden leest kloppen de cijfers van het RIVM niet?

Echt, waaaar komt dat wantrouwen toch vandaan? Denk je nou echt dat zo'n grote instantie als het RIVM ons al die tijd aan het oplichten is? Ik kan dat echt niet begrijpen. Waarom zouden we cijfers voorgeschoteld krijgen die niet kloppen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 10:45 



 
Profiel   

bren979 schreef
Kinke schreef
hoe is jouw berekening dan waardoor je concludeert dat de cijfers niet kloppen bren979?

Wat ik gehoord/gelezen heb en in het ziekenhuis.
Als ik zie hoeveel mensen in dit topichttps://www.bokt.nl/forums/viewtop ... &t=2039571

ook zeggen niet gevaccineerd te zijn dan heb ik mijn twijfels of die 85 procent wel klopt. Dus geen berekening of harde bewijzen.


Ik denk dat dat ook wel een topic is dat meer "vraagt" om reacties van ongevaccineerde mensen, omdat het bij gevaccineerden wat meer voor de hand ligt dat dat ze geen Corona hebben gehad / daar niet veel van gemerkt hebben.

En daarbij nog dat er op Bokt best veel jongeren zitten waarbij de vaccinatiegraad sowieso wat lager zal zijn dan bij het geheel van de Nederlandse bevolking :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 10:47 



 
Profiel   

Mjetterd schreef
Bokt is geen goede afspiegeling van de maatschappij op dit gebied.
Aangezien de opkomst bij 50+ers boven de 90% ligt, en die op Bokt nauwelijks te vinden zijn.

Je vermoeden klopt in zekere zin, op Bokt zal de vaccinatiegraad niet op of boven de 85% zitten, maar dat heeft dan weer niets te maken met de vaccinatiegraad in Nederland.



Ik heb het even opgezocht, ik schat in dat de doelgroep van Bokt voornamelijk te vinden is in de leeftijdscategorie 18 tot 40. Dan zijn dit de cijfers, volgens de overheid, hier zie je dus dat het rond de 70% is qua gevaccineerden in deze leeftijdscategorie.

[ img ]
https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie ... eprogramma

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 10:51 



 
Profiel   

Ik ben volledig gevaccineerd en bij mijn weten corona vrij gebleven. Maar ook dat zou ik wel eens zeker willen weten. TEgenwoordig heb je zo vaak ook dat mensen wel corona hebben maar geen klachten. Dus ergens zou me het niet verbazen als ik het wel heb gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 10:52 



 
Profiel   

Oke.. buitenlandse cijfers? En omdat je in een topic op bokt veel reacties van ongevaccineerden leest kloppen de cijfers van het RIVM niet?

Echt, waaaar komt dat wantrouwen toch vandaan? Denk je nou echt dat zo'n grote instantie als het RIVM ons al die tijd aan het oplichten is? Ik kan dat echt niet begrijpen. Waarom zouden we cijfers voorgeschoteld krijgen die niet kloppen?[/quote]

Nogmaals zoals in het begin stond, was ik benieuwd naar de verhouding van de gevaccineerd/ziek wel naar aanleiding van het topic hier op bokt!!
Heb eigenlijk ook geen zin in discussie of vragen erover, omdat dat ook nergens toe leidt. Zie de vele topics hierover. Ook dat staat duidelijk beschreven in het begin post.
Ik heb nergens gezegd dat ik dat over de cijfers baseer op basis van wat ik hier op bokt lees. Dat zal wel heel kort door de bocht cq niet slim zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 10:52 



 
Profiel   

Maar je poll klopt ergens al niet, want er zijn zoveel mensen die al corona hebben gehad dus anders gevaccineerd zijn. Het 1 sluit het ander niet uit imo. Als in, deze 4 opties zijn er zeker, maar er zijn nog veel meer opties. Mensen die maar 1x zijn gevaccineerd en de 2e niet hebben gehdaan, mensen die maar 1x hoefden omdat ze al corona hebben gehad, mensen met jansenvaccin en dus maar 1x hoefden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 10:55 



 
Profiel   

Even om on topic te blijven :roll:
Ik ben gevaccineerd mijn partner ook. Hij testte toch positief en was verkouden, ik bleef negatief testen.
We hebben wel zoveel mogelijk 1,5m afstand gehouden en al die dingen.
Nu is hij weer oké en test ook negatief.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 10:58 



 
Profiel   

bren979 schreef
Nogmaals zoals in het begin stond, was ik benieuwd naar de verhouding van de gevaccineerd/ziek wel naar aanleiding van het topic hier op bokt!!
Heb eigenlijk ook geen zin in discussie of vragen erover, omdat dat ook nergens toe leidt. Zie de vele topics hierover. Ook dat staat duidelijk beschreven in het begin post.
Ik heb nergens gezegd dat ik dat over de cijfers baseer op basis van wat ik hier op bokt lees. Dat zal wel heel kort door de bocht cq niet slim zijn.


Oh sorry dan, ik las dat je twijfelt of de 85% klopt en dat je daaraan twijfelt vanwege buitenlandse cijfers en een topic op bokt. Maar dan heb ik het verkeerd geinterpreteerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 11:25 



 
Profiel   

85 % volwassenen en 70 % iedereen. En bij iedereen zitten ook kinderen onder de 12. Die dus niet gevaccineerd worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 11:30 



 
Profiel   

Niet gevacineerd, geen corona of ziek geweest en nog steeds niet.
Nooit mondkapje gedragen m.u.v. in ziekenhuizen,nooit 1,5 meter afstand gehouden,nooit handen ontsmet/gewassen,wel in contact geweest met mensen die corona bleken te hebben/positief getest,en val in de risicogroep [longziekte,ziekte van Lyme,zeldzame kanker].
Geen idee waardoor ik niet ziek werd/word.Kan altijd nog gebeuren natuurlijk,maar ik leef zoals ik altijd al deed,heb niks te verliezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 11:51 



 
Profiel   

Mijn optie staat er niet tussen.

2 x corona gehad, voordat ik kon vaccineren :+ Vriend geen corona gehad(beide keren geen afstand genomen etc) en niet gevaccineerd.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 11:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 5 [ 116 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen