Ik ben gevaccineerd en wel of niet ziek geworden
Gevaccineerd en ziek geworden 3%  3%  [ 27 ]
Gevaccineerd en niet ziek geworden 61%  61%  [ 419 ]
Niet gevaccineerd en ziek geworden 3%  3%  [ 26 ]
Niet gevaccineerd en niet ziek geworden 30%  30%  [ 211 ]
Totaal aantal stemmen : 683

Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 5 [ 116 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wel of niet gevaccineerd en ziek geworden (corona)?

 
Profiel   

_MG schreef
In april gevaccineerd, augustus besmet geraakt en flink ziek geweest, inmiddels diagnose long covid gekregen.

Verder eens met de meesten die voor mij gereageerd hebben: bokt geeft geen realistische weerspiegeling van weke cijfers dan ook, behalve wellicht van mensen die affiniteit met paarden hebben :D

Ik vind dit oprecht heel vervelend voor je. Doe je nog zo je best door te vaccineren. Pff, lijkt me heel frustrerend. -O-

Ik denk dat de 'ik geloof de cijfers niet' komt doordat inderdaad verschillende cijfers gebruikt worden.
Daarnaast heb ik het gevoel (dat is dus nog niet onderbouwd, kan haast nog niet) dat de cijfers mbt het ziek worden zelf voor delta helaas niet meer zo gunstig zijn. IC opnames nog steeds relatief goed, maar Sizzle haalde ook een onderzoek aan waaruit bleek dat de kans op long-covid halveert. Halveert is niet precies weg.. Als je relatief veel vergelijkbare gevallen als _MG kent, dan rijst denk het gevoel dat je voor de gek wordt gehouden. Omdat de vaccinatiegraad opgekrikt moet worden, wordt deze kant namelijk amper belicht.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 14:30 



 
Profiel   

Het is inderdaad heel erg balen, maar door de komst van de delta variant verbaasde het me minder. Verder ben ik gewoon blij dat ik leef en redelijke goede vooruitzichten heb, dus de meeste dagen is het te relativeren.

Ik ken trouwens verder niemand persoonlijk die ná vaccinatie ziek werd, voor de meeste mensen in mijn omgeving ben ik ooo de uitzondering.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 14:40 



 
Profiel   

Wel gevaccineerd en zit nu ziek thuis. Vanmorgen voor het eerst getest en nog wachtende op de uitslag

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 16:19 



 
Profiel   

_MG schreef
Het is inderdaad heel erg balen, maar door de komst van de delta variant verbaasde het me minder. Verder ben ik gewoon blij dat ik leef en redelijke goede vooruitzichten heb, dus de meeste dagen is het te relativeren.

Ik ken trouwens verder niemand persoonlijk die ná vaccinatie ziek werd, voor de meeste mensen in mijn omgeving ben ik ooo de uitzondering.



Zelf niet gevaccineerd en tot nu toe ook niet ziek geweest.
Hier buren die corona hadden en waren volledig gevaccineerd.
Gister buurman verderop in het ziekenhuis opgenomen en ook volledig gevaccineerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 12:44 



 
Profiel   

purny schreef
Er zijn mensen die gevaccineerd zijn maar wel corona hebben gekregen. Een vaccin geeft ook geen garantie dat je geen corona meer kan krijgen. Een vaccin geeft wel de garantie dat je niet meer in het ziekenhuis terecht komt, op de IC komt of zelfs in het ergste geval in een kist komt te liggen...



pmarena schreef
Dat is natuurlijk niet waar.

De kans wordt heel groot dat de vaccins je daarvoor behoeden, maar een garantie heb je niet want er is altijd een percentage waarbij het virus er om 1 of andere reden toch dermate heftig tussendoor kan piepen dat het fout afloopt. Het slaat immers niet bij 100% van de mensen 100% goed aan en de geboden bescherming lijkt ook zeker niet bij iedereen eeuwigdurend te zijn....


Janneke2 schreef
De na de centimeters komen de millimeters en die millimeter kan ook weer worden verdeeld....

En in dat licht is het statement 'dat is natuurlijk niet waar' misplaatst.



Sclimpre schreef
Niet misplaatst, het verschil tussen 'een heel grote kans' en 'garantie' is net enorm belangrijk.
Als je het hebt over 'garantie' gaat op het moment dat die ene persoon toch op IC komt het vertrouwen compleet instorten. En bij 'garantie' zou iemand die gevaccineerd is totala niet voorzichtig meer hoeven te zijn. Terwijl er nog zoveel onzekere factoren zijn dat het net belangrijk is dat iedereen nog een beetje oplet.
We zeggen toch ook niet dat iemand die in de auto een gordel draagt niet gewond kan raken?


Precies :j
Je moet wel eerlijk blijven in je informatie-voorziening als je wilt dat mensen het vertrouwen krijgen om zich te laten vaccineren.

De garantie dat je niet in het ziekenhuis komt is er gewoon niet gezien 15% nu blijkbaar toch nog volledig gevaccineerden zijn:
https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... ekenhuizen

Gewoon eerlijk zeggen dat je véél minder kans hebt om in het ziekenhuis terecht te komen als je je prik(ken) haalt, moet ook al goed genoeg zijn. Een potje onwaarheden opentrekken moet je gewoon niet aan beginnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 12:55 



 
Profiel   

pmarena schreef
De garantie dat je niet in het ziekenhuis komt is er gewoon niet gezien 15% nu blijkbaar toch nog volledig gevaccineerden zijn:
https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... ekenhuizen


Wat hierbij wel nog ook van belang is, en niet in die cijfers naar voren komt, is dat een deel van die gevaccineerden een aandoening heeft waardoor het vaccin minder effectief is (het lichaam minder goed antistoffen aanmaakt). Als je dat ook nog meeneemt, biedt het vaccin wel echt goede bescherming tegen ziekenhuisopname/ic opname.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 15:02 



 
Profiel   

mylittlejoy schreef
pmarena schreef
De garantie dat je niet in het ziekenhuis komt is er gewoon niet gezien 15% nu blijkbaar toch nog volledig gevaccineerden zijn:
https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... ekenhuizen


Wat hierbij wel nog ook van belang is, en niet in die cijfers naar voren komt, is dat een deel van die gevaccineerden een aandoening heeft waardoor het vaccin minder effectief is (het lichaam minder goed antistoffen aanmaakt). Als je dat ook nog meeneemt, biedt het vaccin wel echt goede bescherming tegen ziekenhuisopname/ic opname.

Staat gewoon in de link. 5% van die mensen had een afweerstoornis, 95% dus niet.

Zowel beïnvloed die 5% de cijfers niet zou ik zeggen. Kans wordt dus gewoon kleiner, maar niet niet aanwezig :j .

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 15:39 



 
Profiel   

Douce schreef
Staat gewoon in de link. 5% van die mensen had een afweerstoornis, 95% dus niet.

Zowel beïnvloed die 5% de cijfers niet zou ik zeggen. Kans wordt dus gewoon kleiner, maar niet niet aanwezig :j .


5% had een afweerstoornis en was volledig gevaccineerd, 10% had geen afweerstoornis en was volledig gevaccineerd.

Dus 1 op de 3 opgenomen volledig gevaccineerden had een afweerstoornis. Het staat er inderdaad minder duidelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 15:57 



 
Profiel   

Het staat er best duidelijk hoor vind ik, daarom heb ik er ook geen lang verhaal van gemaakt want de link legt het goed uit :)

Feit blijft natuurlijk gewoon dat een gemiddelde volledig gevaccineerde véél minder kans heeft om in het ziekenhuis terecht te komen, dan een gemiddelde ongevaccineerde. En dat nu bijna alle regels er af zijn en we het slechte seizoen in gaan waardoor het risico (van het jezelf in openbare ruimtes moeten begeven) behoorlijk toegenomen is t.o.v. vorige maand.

Nu met deze nieuwe situatie zullen er best nog mensen zijn die hun afweging nu uit zien komen op toch een beter gevoel krijgen bij alsnog vaccineren of alsnog hun 2e vaccinatie halen :j


Laatst bijgewerkt door pmarena op 15-10-21 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 16:03 



 
Profiel   

Ik heb tot de dag van vandaag nog geen (bevestigde) Corona gehad. Ben wel 2 x flink ziek geweest, vorig jaar en nu op dit moment door luchtweginfectie. Ben ca 5 x getest, alles negatief. Verder niet gevaccineerd en ga ik ook niet doen.

Als toevoeging, ik heb vorig jaar met een groep mensen samengewerkt waarvan binnen een week ca 6 positief waren en daarna volgde er meer. Ben toen dus wel ziek geworden maar geen Corona, luchtweginfectie en in dezelfde periode als nu. Er zijn op werk meerdere uitbraken geweest. Werk ook op een risicovolle plek (Schiphol) waar je met veel mensen in aanraking komt (contactberoep) wat de kans op besmetting wel vergroot.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 16:04 



 
Profiel   

Mizora schreef
Douce schreef
Staat gewoon in de link. 5% van die mensen had een afweerstoornis, 95% dus niet.

Zowel beïnvloed die 5% de cijfers niet zou ik zeggen. Kans wordt dus gewoon kleiner, maar niet niet aanwezig :j .


5% had een afweerstoornis en was volledig gevaccineerd, 10% had geen afweerstoornis en was volledig gevaccineerd.

Dus 1 op de 3 opgenomen volledig gevaccineerden had een afweerstoornis. Het staat er inderdaad minder duidelijk.

Ik had tijdens het typen de link nogmaals geopend en ik lees m nog steeds anders.

15% van de opgenomen patiënten was wel volledig gevaccineerd, maar daarvan had 5 % een al bekende slechte afweer, bijvoorbeeld door een afweerstoornis of het gebruik van medicijnen die de afweer verlagen.

"Daarvan had 5%", lees ik als 5% van de 15%.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 16:12 



 
Profiel   

Douce schreef
Ik had tijdens het typen de link nogmaals geopend en ik lees m nog steeds anders.

15% van de opgenomen patiënten was wel volledig gevaccineerd, maar daarvan had 5 % een al bekende slechte afweer, bijvoorbeeld door een afweerstoornis of het gebruik van medicijnen die de afweer verlagen.

"Daarvan had 5%", lees ik als 5% van de 15%.

Dat krijg je als procenten en procentpunten zo gemakkelijk door elkaar gebruikt worden in populairwetenschappelijke (nieuws)artikelen.

Dan weet je bijvoorbeeld niet of ze met de zin "van de 60% had 50% twee vaccinaties gehad" doelen op 30% of 50% van het totaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 16:47 



 
Profiel   

Daaronder staat de tabel:

https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/cms-images/368d6a35ef777ef3c6befa763e01c30edcb01769-887x509.jpg?w=1024&q=65&auto=format

Het totaal aantal procent komt op 100 uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 17:01 



 
Profiel   

Douce schreef
Mizora schreef

5% had een afweerstoornis en was volledig gevaccineerd, 10% had geen afweerstoornis en was volledig gevaccineerd.

Dus 1 op de 3 opgenomen volledig gevaccineerden had een afweerstoornis. Het staat er inderdaad minder duidelijk.

Ik had tijdens het typen de link nogmaals geopend en ik lees m nog steeds anders.

15% van de opgenomen patiënten was wel volledig gevaccineerd, maar daarvan had 5 % een al bekende slechte afweer, bijvoorbeeld door een afweerstoornis of het gebruik van medicijnen die de afweer verlagen.

"Daarvan had 5%", lees ik als 5% van de 15%.


In het staatje staat 2x volledig gevaccineerd. 10% volledig gevaccineerd, 5% volledig gevaccineerd, maar afweerstoornis. Dus ik lees m echt zoals Mizora.

Overigens zeg jij "Kans wordt dus gewoon kleiner, maar niet niet aanwezig", maar dit heb ik absoluut niet gesteld. In mijn bericht staat dat het vaccin goede bescherming biedt tegen ziekenhuisopname/ic opname, niet dat het dit uitsluit. Zeker met een onderwerp waar misinformatie zo snel een eigen leven gaat leiden leek het me even goed om dit te corrigeren. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 17:03 



 
Profiel   

mylittlejoy schreef
pmarena schreef
De garantie dat je niet in het ziekenhuis komt is er gewoon niet gezien 15% nu blijkbaar toch nog volledig gevaccineerden zijn:
https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... ekenhuizen


Wat hierbij wel nog ook van belang is, en niet in die cijfers naar voren komt, is dat een deel van die gevaccineerden een aandoening heeft waardoor het vaccin minder effectief is (het lichaam minder goed antistoffen aanmaakt). Als je dat ook nog meeneemt, biedt het vaccin wel echt goede bescherming tegen ziekenhuisopname/ic opname.


Precies, zodra mensen medicatie gebruiken wat het immuunsysteem onderdrukt zoals bv na een transplantatie kunnen de vaccins al minder goed werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 17:08 



 
Profiel   

2x gevaccineerd, op zondag in de auto met zoonlief naar het andere eind van Nl gereden, wij logeerden ook bij hem en maandag teste hij positief en zijn wij halsoverkop naar Frankrijk terug gereden. 2x getest wij en beiden negatief. Ik heb nergens last van gehad.
Zoonlief was net 10 dagen 1x gevaccineerd en kon spoedig weer naar zijn werk want is 2 daagjes licht ziek geweest.
Zooo ik was blij dat manlief en ik volledig gevaccineerd waren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 21:27 



 
Profiel   

wendely schreef
purny schreef
Er zijn mensen die gevaccineerd zijn maar wel corona hebben gekregen. Een vaccin geeft ook geen garantie dat je geen corona meer kan krijgen. Een vaccin geeft wel de garantie dat je niet meer in het ziekenhuis terecht komt, op de IC komt of zelfs in het ergste geval in een kist komt te liggen...

:') Dat slaat echt nergens op, zeker de helft van wat hier in Noorwegen op de IC ligt is gevaccineerd.

Tja, zijn er dat 20 of gemiddeld 3 per dag die op de ic worden opgenomen.
Makkelijk zeggen , de HELFT. Maar zet er dan ook bij dat gemiddeld 2 tot 6 per dag het ziekenhuis in komen waarbij het absoluut logisch kan zijn dat 50 % gevaccineerd is aangezien veel Noren oud worden en ook bij hun de vaccinaties minder goed of door afweer problemen niet werken. Beetje populistische kreet, de helft gevaccineerd het ziekenhuis in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 09:36 



 
Profiel   

Niet gevaccineerd ons volledige gezin. Ons nooit aan regels gehouden en niet ziek ( voor zo ver we weten).

Vrienden van mij 1 gevaccineerd niet ziek voor zo ver we weten.

Andere vrienden 6 ,2 ziek 4 niet ziek
Waar na ziekte 1 zich 1x heeft laten vaccineren . Rest niet gevaccineerd

Familie mijn ouders gevaccineerd niet ziek
Schoonouders gevaccineerd niet ziek

Ik weet wel dat niemand zich nog eens laat vaccineren die gevaccineerd is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 09:46 



 
Profiel   

Tja, je kent 1 persoon die gevaccineerd is en die laat zich niet nog eens vaccineren?
Kan maar dat is niet veel. Ik ken maar twee niet gevaccineerden in mijn kennissen vrienden familie en dan hebben we het over 100 +. De oudste komen in aanmerking voor de derde en gaan het wel doen. De ene die niet gevaccineerd is werkt thuis en komt echt nergens en de andere kennis wacht de drie jaar af, nu nog twee dus. Die is nog niet ziek geweest en mag hopen dat ze het ook niet krijgt want die heeft veel kenmerken van de gemiddelde ic patiënt .

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 10:16 



 
Profiel   

bigone schreef
Tja, je kent 1 persoon die gevaccineerd is en die laat zich niet nog eens vaccineren?
Kan maar dat is niet veel. Ik ken maar twee niet gevaccineerden in mijn kennissen vrienden familie en dan hebben we het over 100 +. De oudste komen in aanmerking voor de derde en gaan het wel doen. De ene die niet gevaccineerd is werkt thuis en komt echt nergens en de andere kennis wacht de drie jaar af, nu nog twee dus. Die is nog niet ziek geweest en mag hopen dat ze het ook niet krijgt want die heeft veel kenmerken van de gemiddelde ic patiënt .
sorry maar ik heb nog meer kennissen en familie dat jij het dus zo leest kan maar als ik alles moet gaan invullen word beetje lang lijkt me

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 10:26 



 
Profiel   

Niet gevaccineerd en niet ziek geweest, wij leven met ons gezin ons leven met vrienden, werk en school. Ken meerdere mensen, die mét vaccinatie wel ziek zijn (geworden). Eéntje is zelfs overleden aan corona in september. Hij was een half jaar voor zijn overlijden gevaccineerd.

Ken één ongevaccineerde, die net ziek is geweest (weinig klachten) en weer hersteld is. En heb verder ook diverse gevaccineerde kennissen, die nu thuis zitten wegens een positieve test.


Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 17-10-21 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 10:30 



 
Profiel   

Er is ook niemand die beweert dat je geen Covid kunt krijgen wanneer je gevaccineerd bent en ook niet dat je er niet aan kunt overlijden.
AZ bvb beschermd 60 % tegen de delta variant, van de 40 % die het alsnog oploopt is er 8 % die in het ziekenhuis kan belanden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 10:32 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Grinnik. Daar hebben we landelijke organisaties voor (RIVM, CBS), en jij denkt een representatieve steekproef uit de leden van bokt te halen? Succes dan maar :))


Nja maar die cijfers worden allemaal gemanipuleerd door Big Pharma, the NWO en wie weet wat meer voor duistere clubjes natuurlijk :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 10:37 



 
Profiel   

wendely schreef
:') Dat slaat echt nergens op, zeker de helft van wat hier in Noorwegen op de IC ligt is gevaccineerd.

Als 100% van de bevolking gevaccineerd zou zijn, zou 100% van wat op de IC ligt gevaccineerd zijn.
Als 0% gevaccineerd is, is 100% op de IC niet gevaccineerd.
En als het vaccinatie percentage ergens tussen 0% en 100% ligt, zal de verhouding op de IC ook ergens tussen 0% en 100% liggen. Kortom, die helft die je aanhaalt is op deze manier een volledig nietszeggend getal.

NB: bij 100% vaccinatie zal het aantal patiënten op de IC met aan zekerheid grenzende mate van waarschijnlijkheid veel lager zijn dan bij 0% vaccinatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 10:47 



 
Profiel   

Roodvos schreef
wendely schreef
:') Dat slaat echt nergens op, zeker de helft van wat hier in Noorwegen op de IC ligt is gevaccineerd.

Als 100% van de bevolking gevaccineerd zou zijn, zou 100% van wat op de IC ligt gevaccineerd zijn.
Als 0% gevaccineerd is, is 100% op de IC niet gevaccineerd.
En als het vaccinatie percentage ergens tussen 0% en 100% ligt, zal de verhouding op de IC ook ergens tussen 0% en 100% liggen. Kortom, die helft die je aanhaalt is op deze manier een volledig nietszeggend getal.

NB: bij 100% vaccinatie zal het aantal patiënten op de IC met aan zekerheid grenzende mate van waarschijnlijkheid veel lager zijn dan bij 0% vaccinatie.

Wat een hoop woorden om niets te zeggen.
Ik ken de situatie in Noorwegen niet , maar ga ervan uit dat Wendely bedoelt dat als er nu 200 mensen met corona in Noorwegen op de IC liggen, er zeker 100 gevaccineerd zijn.
Dat kun je zo uitrekenen als je weet wie wel en niet gevaccineerd is.
Er liggen er X op de ic
Er zijn er X wel gevaccineerd
Even rekenen en Tadaa.
Ons rivm doet het niet anderd hoor.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 10:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 5 [ 116 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen