Ik ben gevaccineerd en wel of niet ziek geworden
Gevaccineerd en ziek geworden 3%  3%  [ 27 ]
Gevaccineerd en niet ziek geworden 61%  61%  [ 419 ]
Niet gevaccineerd en ziek geworden 3%  3%  [ 26 ]
Niet gevaccineerd en niet ziek geworden 30%  30%  [ 211 ]
Totaal aantal stemmen : 683

Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 5 [ 116 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wel of niet gevaccineerd en ziek geworden (corona)?

 
Profiel   

Ik snap het wantrouwen met cijfers ook echt niet. Als 85% gevaccineerd is, is er alsnog 15% niet gevaccineerd. Op een bevolking van miljoenen gaat dit alsnog om een aanzienlijk aantal. Als je nou net in de cirkels zit die denken 'nah, laat die vaccinatie maar' of inderdaad een topic op Bokt opent waar je iedereen die er tegen is optrommelt, dan is het beeld voor jou persoonlijk gewoon niet representatief met hoe het in de brede maatschappij er aan toe gaat.

En nee, een halfgebakken Bokt poll is dan niet de manier om die representativiteit te gaan krijgen. :')
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 11:14 



 
Profiel   

TS wil gewoon horen dat er net zoveel mensen mét als zonder vaccinatie ziek worden, om de zoveelste smoes te hebben die prik niet te halen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 11:19 



 
Profiel   

Ibbel schreef
TS wil gewoon horen dat er net zoveel mensen mét als zonder vaccinatie ziek worden, om de zoveelste smoes te hebben die prik niet te halen.

Knap van jou dat jij weet wat ik wil horen!
Alsof jij weet of ik een smoes of een reden nodig heb (naar aanleiding van een bokt topic ;( ) om mij wel of niet te laten vaccineren zeg. Je kent mij totaal niet, weet niks van mij of mijn medische situatie dus houd daar svp je mond over

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 11:25 



 

Maar waarom vertrouw je de RIVM cijfers niet en de cijfers van deze poll, die iedereen lukraak kan invullen, wel? En hoe spiegel je deze poll, van een forum met over het algemeen jonge gebruikers, aan de hele samenleving van 0 tot +-100 jaar oud? Wat wil je hier dan voor jezelf uithalen? Gewoon oprechte vragen. Ik wil verder geen discussie voeren hierover. Probeer gewoon te begrijpen hoe jij er dan in staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 11:37 



 
Profiel   

Ibbel schreef
TS wil gewoon horen dat er net zoveel mensen mét als zonder vaccinatie ziek worden, om de zoveelste smoes te hebben die prik niet te halen.


Als dit zo is,
dan zal TS wel balen.

Bijna tweederde (momenteel 64%) stelt wel gevaccineerd te zijn en niet ziek te zijn geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 11:42 



 
Profiel   

Ik wilde eens kijken hoeveel mensen ziek geworden zijn met of zonder vaccinatie. En uiteraard begrijp ik dat hier een bepaalde leeftijdsgroep is, wat dus ook vertekend (en dat iedereen kan invullen wat hij of zij wil).
Maar ik ken persoonlijk weinig mensen die corona gekregen hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 11:45 



 
Profiel   

bren979 schreef
Ibbel schreef
TS wil gewoon horen dat er net zoveel mensen mét als zonder vaccinatie ziek worden, om de zoveelste smoes te hebben die prik niet te halen.

Knap van jou dat jij weet wat ik wil horen!
Alsof jij weet of ik een smoes of een reden nodig heb (naar aanleiding van een bokt topic ;( ) om mij wel of niet te laten vaccineren zeg. Je kent mij totaal niet, weet niks van mij of mijn medische situatie dus houd daar svp je mond over

Laat je niet gek maken ze hebben toch altijd een oordeel

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 12:30 



 
Profiel   

bren979 schreef
Ibbel schreef
TS wil gewoon horen dat er net zoveel mensen mét als zonder vaccinatie ziek worden, om de zoveelste smoes te hebben die prik niet te halen.

Knap van jou dat jij weet wat ik wil horen!
Alsof jij weet of ik een smoes of een reden nodig heb (naar aanleiding van een bokt topic ;( ) om mij wel of niet te laten vaccineren zeg. Je kent mij totaal niet, weet niks van mij of mijn medische situatie dus houd daar svp je mond over


Ontspan ontspan, waar maak je je druk over? Als je een topic opent heb je geen controle over de reacties, dus accepteer dat er mensen anders denken dan jij. Tis allemaal niet zo belangrijk eigenlijk, een anonieme discussies is al niet zo serieus in mijn ogen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 12:36 



 

Zelf heb je toch ook een oordeel Keona? ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 12:37 



 
Profiel   

De manier van de poll opzetten geeft een indicatie wat je doel is. Je geeft namelijk de gevaccineerden niet de optie om aan te geven wanneer ze corona gehad hebben (sowieso, de term ziek geworden is al wat twijfelachtig, maar soit). Veel mensen hebben namelijk voor de optie tot vaccinatie al corona gehad, of na de eerste vaccinatie terwijl er wel twee nodig hadden.

Ik ken ondertussen een heel aantal mensen die corona gehad hebben, op één na voordat ze gevaccineerd werden (en die ene had corona gehad, was gevaccineerd en heeft daarna nogmaals corona gehad, maar dan vrijwel zonder ziektebeeld. Getest vanwege een ongevaccineerd huisgenootje die corona had).

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 12:47 



 
Profiel   

Prima topic dit, ook ik vind het best interessant om eens te kijken wat de poll hier gaat weergeven. Hier vind je toch mensen die met paarden bezig zijn en iets meer dan gemiddeld daardoor buiten zijn enzo. Denk dat daardoor hier iets meer kloppend cijfer uit kan komen dan bij het rivm omdat ik mij meer associeer met andere paardenliefhebbers dan met de gemiddelde bevolking eigenlijk. Maargoed als een ander liever uitgaat van rivm ook no problemo ieder zn eigen voorkeuren en ieder zijn eigen keuzes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 13:04 



 
Profiel   

Ik heb vorig jaar corona gehad in oktober, dus op dat moment was ik (uiteraard) niet gevaccineerd en ziek geworden. In mei dit jaar gevaccineerd en daarna niet meer ziek geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 13:04 



 
Profiel   

mystery1980 schreef
Prima topic dit, ook ik vind het best interessant om eens te kijken wat de poll hier gaat weergeven. Hier vind je toch mensen die met paarden bezig zijn en iets meer dan gemiddeld daardoor buiten zijn enzo. Denk dat daardoor hier iets meer kloppend cijfer uit kan komen dan bij het rivm omdat ik mij meer associeer met andere paardenliefhebbers dan met de gemiddelde bevolking eigenlijk. Maargoed als een ander liever uitgaat van rivm ook no problemo ieder zn eigen voorkeuren en ieder zijn eigen keuzes.


Waar heel gemakkelijk over heen gelezen wordt, is het feit dat ik onlangs de Franse cijfers heb weergegeven. Duidelijk is dat mensen die positief getest worden (gevaccineerd en niet gevaccineerd) en vervolgens op de IC terecht komen (gevaccineerd en niet gevaccineerd) de cijfers van het RIIVM nauwelijks of niet ontlopen.
Wereld wijd is dit beeld te zien. Dus ik vind het behoorlijk aanmatigend om dit topic boven het RIVM te plaatsen.
Ik heb het dan over de percentages gevaccineerd tov niet gevaccineerd niet over de aantallen want op dit moment is Frankrijk nog groen terwijl Nederland weer aardig rood kleurt, dus de aantallen liggen nu in Nl hoger en ik vrees dat Frankrijk wel weer zal volgen wat later..

Gisteravond ook een interessante rapportage gezien over opnames IC in die gebieden waar minder gevaccineerd is zoals Amsterdam, Rotterdam en de biblebelt. De positieve testen gaan hard daar en men vreest voor wederom een grote druk op de IC deze winter.


Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 17-10-21 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 13:29 



 
Profiel   

Heel ziek geweest tijdens de eerste golf begin 2020 toen er nog niet getest werd en er uiteraard ook nog geen vaccin was. Vrij aannemelijk gezien de klachten en het herstel (nog altijd niet 100%) dat het wel corona is geweest.

Niet gevaccineerd.

Niet nogmaals ziek geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 13:42 



 

Een bijkomstig 'probleem' nu is dat als gevaccineerd persoon je je nu niet snel meer laat testen bij bijvoorbeeld een simpele verkoudheid. Dat kan dan corona zijn, maar omdat je mildere klachten ervaart als gevaccineerde trek je niet meer zo snel aan de alarmbel.

Met andere woorden, het blijft te vaag om echt in kaart te brengen. Dat was voor het vaccin al zo, maar nu helemaal.

Je wil trouwens niet weten hoe vaak een virus je lijf binnendringt zonder dat je er zelfs weet van hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 14:42 



 
Profiel   

AMCM schreef
Een bijkomstig 'probleem' nu is dat als gevaccineerd persoon je je nu niet snel meer laat testen bij bijvoorbeeld een simpele verkoudheid. Dat kan dan corona zijn, maar omdat je mildere klachten ervaart als gevaccineerde trek je niet meer zo snel aan de alarmbel.

Met andere woorden, het blijft te vaag om echt in kaart te brengen. Dat was voor het vaccin al zo, maar nu helemaal.

Je wil trouwens niet weten hoe vaak een virus je lijf binnendringt zonder dat je er zelfs weet van hebt.

Hier wel hoor, zowel voor werk als school moeten ze een negatieve test overleggen om met een snotneus naar werk/school te mogen.

Hier alweer 2 kinderen die een test hebben laten doen afgelopen week omdat ze verkoudheidsklachten hadden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 14:50 



 
Profiel   

AMCM schreef
Een bijkomstig 'probleem' nu is dat als gevaccineerd persoon je je nu niet snel meer laat testen bij bijvoorbeeld een simpele verkoudheid. Dat kan dan corona zijn, maar omdat je mildere klachten ervaart als gevaccineerde trek je niet meer zo snel aan de alarmbel.

Met andere woorden, het blijft te vaag om echt in kaart te brengen. Dat was voor het vaccin al zo, maar nu helemaal.

Je wil trouwens niet weten hoe vaak een virus je lijf binnendringt zonder dat je er zelfs weet van hebt.


Dat is maar de vraag. Mijn man had diaree klachten en is gelijk getest op advies arts. Vriendin haar dochter was op bezoek geweest en dag later positief getest. De ouders waren al gevaccineerd maar zijn 2x getest.
Dus wat je hier stelt kun je niet 1+1=2 hard maken. Mijn man was ook gevaccineerd.
Toen we terug kwamen uit Nl zijn we vanwege positief testen zoon 2x getest ondanks vaccinatie. Allemaal negatief.
Mijn vriendin die in aanraking kwam met pos getest iemand is ook getest net als haar man, maar hij was OK en bij haar bingo. Van de huisarts begreep ze dat daarom iedereen getest moet worden ongeacht wel of niet vaccinatie. Mijn vriendin ging in isolatie en heeft 0,0 klachten gehad. De huisarts vertelde dat het bijna niet voorkwam positief testen bij vaccinatie, maar dat dit opgevolgd blijft worden!
Volgens mij is dit ook zo in Nl.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 15:45 



 
Profiel   

Ik was niet gevaccineerd en kreeg toen wel Corona, inmiddels wel gevaccineerd en geen Corona meer gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 15:55 



 
Profiel   

Al 3x positief getest. 2x voor de vaccinatie en 1x na. Voor de prikken was ik zieker, maar duurde het maar 1 a 2 weken. Nu zijn de symptomen wel minder zwaar, maar inmiddels al bijna een maand koorts, keelpijn en hoesten. Test inmiddels wel negatief dus mag uit isolatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 16:03 



 
Profiel   

Jeetje poetser, echt niet grappig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 16:22 



 
Profiel   

Inderdaad niet grappig nee. Gelukkig nog niet in het ziekenhuis terecht gekomen hierdoor. En dan ben ik altijd zo voorzichtig. Drukke bus/tram sla ik over, draag mijn mondmasker bijna constant tenzij er geen mensen in de buurt zijn, hou mij aan de afstandsregel en heb geen sociaal leven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 16:55 



 
Profiel   

Hier 2x gevaccineerd en daarna nog Corona gehad. Was toen inmiddels 2 maanden volledig gevaccineerd. Behoorlijk ziek geweest en nog steeds restverschijnselen (niet kunnen ruiken bijv). Wellicht had ik veel zieker geweest als ik niet gevaccineerd was geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 17:09 



 

Ibbel schreef
TS wil gewoon horen dat er net zoveel mensen mét als zonder vaccinatie ziek worden, om de zoveelste smoes te hebben die prik niet te halen.


Je ziet het hier wel meer, mensen die niet willen vaccineren kennen allemaal meerdere mensen in hun omgeving die volledig gevaccineerd zijn maar toch door corona zijn afgevoerd naar de ic of zelfs zijn overleden door corona, diezelfde mensen kennen ook tig mensen in hun omgeving die ernstig hebben gereageerd op de vaccinatie zelf en kennen verder alleen ongevaccineerden die nooit corona hebben gehad of van ernstige corona prima zijn hersteld.
Fascinerend vind ik dat :D Ik moet er altijd erg om lachen, alles om geen prik te halen...

On topic, volledig gevaccineerd, nog nooit corona gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 17:12 



 
Profiel   

Ik ben niet gevaccineerd en heb begin dit jaar Corona gehad. Ben week ziek geweest en daarna totaal geen last meer gehad. Net als mijn man trouwens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 17:13 



 
Profiel   

bigone schreef
wendely schreef
:') Dat slaat echt nergens op, zeker de helft van wat hier in Noorwegen op de IC ligt is gevaccineerd.

Tja, zijn er dat 20 of gemiddeld 3 per dag die op de ic worden opgenomen.
Makkelijk zeggen , de HELFT. Maar zet er dan ook bij dat gemiddeld 2 tot 6 per dag het ziekenhuis in komen waarbij het absoluut logisch kan zijn dat 50 % gevaccineerd is aangezien veel Noren oud worden en ook bij hun de vaccinaties minder goed of door afweer problemen niet werken. Beetje populistische kreet, de helft gevaccineerd het ziekenhuis in.

Zo te zien heb jij een goede kijk op Noorwegen. Hoe kom je erbij dat de meeste Noren oud worden en daardoor een vaccinatie minder goed zou werken?

Daarbij was Noorwegen de eerste die Astra Zeneca eruit heeft gegooit na grootschalig onderzoek en Nederland nog steeds meent dat deze veilig is en er serieus in kleine lettertjes onder het Nederlandse onderzoek staat dat het Noorse onderzoek niet is meegenomen omdat dat teveel tijd zou kosten. Daarnaast is er nu een grootschalig onderzoek naar de hormonale onbalans bij vrouwen na vaccinatie, dat is niet voor Jan banketstaaf gestart natuurlijk.



Roodvos schreef
wendely schreef
:') Dat slaat echt nergens op, zeker de helft van wat hier in Noorwegen op de IC ligt is gevaccineerd.

Als 100% van de bevolking gevaccineerd zou zijn, zou 100% van wat op de IC ligt gevaccineerd zijn.
Als 0% gevaccineerd is, is 100% op de IC niet gevaccineerd.
En als het vaccinatie percentage ergens tussen 0% en 100% ligt, zal de verhouding op de IC ook ergens tussen 0% en 100% liggen. Kortom, die helft die je aanhaalt is op deze manier een volledig nietszeggend getal.

NB: bij 100% vaccinatie zal het aantal patiënten op de IC met aan zekerheid grenzende mate van waarschijnlijkheid veel lager zijn dan bij 0% vaccinatie.

Per 15/10/2021 is er 86.1% van de Noorse bevolking volledig gevaccineerd. Totaal 96 personen op de IC waarvan 45 volledig gevaccineerd, 43,2% dus. De afgelopen week 2713 nieuwe besmettingen.

Mijn reactie was op wat deze bokker beaamde; dat je als gevaccineerde garantie hebt niet meer zo ziek te kunnen worden bij besmetting om in het ziekenhuis of op de IC te belanden en dat slaat gewoon helemaal nergens op. Er kan nergens garantie op worden gegeven wat vaccineren betreft.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 17:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 5 [ 116 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen