1 positieve en 2 negatieve test?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fotolijstje

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-09-21

1 positieve en 2 negatieve test?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-21 20:18

Hoi!! Ik heb een positieve test gekregen en 2 negatieve van de zelftesten, ik ga me waarschijnlijk wel testen bij GGD, alleen mijn vraag hoe kan het nou dat ik positief ben getest? maar daarna niet meer?

fohadie
Berichten: 4298
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 20:24

Dat kan verschillende oorzaken hebben. Misschien niet diep genoeg getest, misschien niet goed getest, misschien minder besmettelijk en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Maar, zoals al in meerdere topics gezegd: als je klachten hebt ga je naar de GGD en verder blijf je thuis. Een thuistest is lang niet zo betrouwbaar als een GGDtest.

fotolijstje

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-09-21

Re: 1 positieve en 2 negatieve test?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-21 20:28

Update, het tweede streepje van mijn positieve test is opeens weg

Jolien87

Berichten: 17422
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 20:30

fotolijstje schreef:
Update, het tweede streepje van mijn positieve test is opeens weg


De uitslag is enkel betrouwbaar af te lezen tussen 15 en 30 minuten na afname. Daarna kan de test ten onrechte positief of negatief zijn.

chanicha

Berichten: 12154
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 20:31

Zou wel afspraak maken bij GGD!
Mijn man kon afgelopen week nog dezelfde dag/avond terecht en de volgende morgen om 9 uur de uitslag.

fotolijstje

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-21 20:31

Jolien87 schreef:
fotolijstje schreef:
Update, het tweede streepje van mijn positieve test is opeens weg


De uitslag is enkel betrouwbaar af te lezen tussen 15 en 30 minuten na afname. Daarna kan de test ten onrechte positief of negatief zijn.

Verklaart dat dan dat die weg is? want dat heb ik nog nooit meegemaakt

fohadie
Berichten: 4298
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 20:33

Wat wil je nu horen? Nee, je hoeft niet naar de GGD? Volgens mij was dat in het andere topic al meermaals verteld. Bij klachten ga je naar de GGD ipv een thuistest.en als je dat niet wilt of kan dan blijf je thuis totdat je minstens 24u klachtenvrij bent. Heb je alleen wel kans dat je thuisblijft met een verkoudheid ipv corona je hebt immers niet bij de GGD getest dus weet het niet zeker.

Sorry dat ik misschien bot overkom, maar het lijkt me duidelijk hoe het nu in NL zit. Ik bedoel, het is niet pas sinds een paar weken dat we deze maatregelen hebben.

Jolien87

Berichten: 17422
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 20:35

Bij klachten is een zelftest sowieso niet betrouwbaar en moet je hoe dan ook naar de GGD.
Je wilt vast niet op je geweten hebben dat je iemand besmet.

daantjuhhh

Berichten: 26871
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 20:36

Voor de zekerheid een testje laten doen bij de GGD. Dat is het enige juiste advies.

fotolijstje

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-21 20:37

@fohadie
Het spijt me zo dat je op je teentjes bent getrapt? Ik vraag waarom het kan dat zomaar een streepje weg is en door die andere negatieve testen, niet dat ik moet testen, dat weet ik ook wel. En als je het al las in de topic weet je dat ik niet zomaar thuis kan blijven :j

fotolijstje

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-09-21

Re: 1 positieve en 2 negatieve test?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-21 20:39

Afspraak is gemaakt voor de test +:)+

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 20:39

Staat gewoon in de gebruiksaanwijzing dat je de test na een bepaalde tijd niet meer moet aflezen.

Dus ...

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 20:40

fotolijstje schreef:
@fohadie
Het spijt me zo dat je op je teentjes bent getrapt? Ik vraag waarom het kan dat zomaar een streepje weg is en door die andere negatieve testen, niet dat ik moet testen, dat weet ik ook wel. En als je het al las in de topic weet je dat ik niet zomaar thuis kan blijven :j


Bij zwangerschapstesten kunnen lijntjes ook verschijnen/verdwijnen na de afleestijd. Is op zich niets vreemds.

Je hebt een positief resultaat gehad, dus je zou officieel getest moeten worden. De thuistesten zijn meer een indicatie dan een echte test.

fohadie
Berichten: 4298
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 20:43

fotolijstje schreef:
@fohadie
Het spijt me zo dat je op je teentjes bent getrapt? Ik vraag waarom het kan dat zomaar een streepje weg is en door die andere negatieve testen, niet dat ik moet testen, dat weet ik ook wel. En als je het al las in de topic weet je dat ik niet zomaar thuis kan blijven :j



En ook dat je niet kon of wilde testen. Denk alleen dat je weinig andere opties hebt. Maar gelukkig zie je dat zelf ook in, want blijkbaar kan je nu wel naar de GGD. Succes en duimen dat het gewoon een verkoudheidje is.

fotolijstje

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-21 15:51

Ik ben negatief getest *\o/*

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: 1 positieve en 2 negatieve test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 16:11

Dat is fijn voor je! +:)+
Beetje uitleg voor je: de zelftests kunnen weer opdrogen, waardoor het streepje verdwijnt. Dat geldt ook voor bv zwangerschapstests. Daarom mag je die na een bepaalde tijd niet meer aflezen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 16:14

Jolien87 schreef:
Bij klachten is een zelftest sowieso niet betrouwbaar en moet je hoe dan ook naar de GGD.
Je wilt vast niet op je geweten hebben dat je iemand besmet.

Bij klachten is de zelftest juist wel betrouwbaar. Bij geen klachten is hij dat niet. Dat komt door de marge waarin hij meet. Heb je klachten en is het Covid, dan test je positief. Geen klachten en wel Covid? Grote kans dat hij negatief test.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 16:20

janderegelaa schreef:
Jolien87 schreef:
Bij klachten is een zelftest sowieso niet betrouwbaar en moet je hoe dan ook naar de GGD.
Je wilt vast niet op je geweten hebben dat je iemand besmet.

Bij klachten is de zelftest juist wel betrouwbaar. Bij geen klachten is hij dat niet. Dat komt door de marge waarin hij meet. Heb je klachten en is het Covid, dan test je positief. Geen klachten en wel Covid? Grote kans dat hij negatief test.


De overheid en GGD zeggen wat anders...

fohadie
Berichten: 4298
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 16:21

Fijn dat je negatief getest bent! *\o/* gelukkig was het maar een storm in een glas water. Beterschap!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 17:11

[***] schreef:
janderegelaa schreef:

Bij klachten is de zelftest juist wel betrouwbaar. Bij geen klachten is hij dat niet. Dat komt door de marge waarin hij meet. Heb je klachten en is het Covid, dan test je positief. Geen klachten en wel Covid? Grote kans dat hij negatief test.


De overheid en GGD zeggen wat anders...

Zeker niet. De sneltest van de Jumbo/AH/Lidl etc. is zelfs goedgekeurd voor gebruik in testcentra. En daar krijg je er gewoon een QR code mee. Niet dat ik die nodig heb maar toch.

Anoniem

Re: 1 positieve en 2 negatieve test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 17:16

Afbeelding
Afbeelding

Dit staat dan vast verkeerd op de sites van RIVM en de overheid.

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Re: 1 positieve en 2 negatieve test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 17:47

De zelftest is wel betrouwbaar bij klachten (betrouwbaarder dan zonder klachten), maar zelfs de beste zelftest die perfect is afgenomen is niet zo betrouwbaar als de PCR testen die de GGD gebruikt. Om dus te voorkomen dat iemand positief is, maar een vals negative uitslag krijgt en dus niet in quarantaine gaat en bron en contact onderzoek krijgt etc, moet iedereen met klachten naar de GGD.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 17:53

[***] schreef:
[ [url=m/oJIvOt.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4WgrJ0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit staat dan vast verkeerd op de sites van RIVM en de overheid.


Daar staat hetzelfde als wat Jan zegtā€¦

Het klopt idd wat hij zegt, die zelftest is heel sensitief afgesteld omdat je bij de zelftest minder diep naar binnen gaat dan bij de PCR.

Maar met klachten willen ze graag ook dat je naar de GGD gaat om te monitoren en bron en contact onderzoek te doen.

Zoolgangster

Berichten: 9592
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 17:55

Jolien87 schreef:
Bij klachten is een zelftest sowieso niet betrouwbaar en moet je hoe dan ook naar de GGD.
Je wilt vast niet op je geweten hebben dat je iemand besmet.


Ik ken ook iemand die thuis negatief testte, werd naar de GGD gestuurd en daar positief getest. Ondertussen konden, dankzij het feit dat de knul eerst dacht dat ie negatief was, en aanvankelijk vrolijk bleef rondlopen vanwege negatieve thuistest, meerdere mensen, waaronder mijn man en ik, ons laten testen bij de GGD... Wij waren gelukkig negatief, maar dus wel schade voor mijn werkgevers, die moesten mij missen op het werk dankzij die "stunt".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 17:58

Zoolgangster schreef:
Jolien87 schreef:
Bij klachten is een zelftest sowieso niet betrouwbaar en moet je hoe dan ook naar de GGD.
Je wilt vast niet op je geweten hebben dat je iemand besmet.


Ik ken ook iemand die thuis negatief testte, werd naar de GGD gestuurd en daar positief getest. Ondertussen konden, dankzij het feit dat de knul eerst dacht dat ie negatief was, en aanvankelijk vrolijk bleef rondlopen vanwege negatieve thuistest, meerdere mensen, waaronder mijn man en ik, ons laten testen bij de GGD... Wij waren gelukkig negatief, maar dus wel schade voor mijn werkgevers, die moesten mij missen op het werk dankzij die "stunt".


Dat gebeurt vaker, want veel mensen gaan niet diep genoeg met de zelftest :)