Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

1 positieve en 2 negatieve test?

 
Profiel   

En wat veel mensen vergeten.. Er bestaat ook nog steeds een oud Hollandsche verkoudheid/griep..
Ik heb me afgelopen maandag ook laten testen bij GGD, nadat ik vorige week ziek geworden ben, 3 dagen hoge koorts, hoesten als een belachelijke. Ondanks mijn altijd aanwezige mondkapje, ik draag hem in het openbaar nog steeds trouw. Ook zelftest gedaan, maar die was negatief en kon me niet voorstellen dat ik geen corona had.. Dus afspraak gemaakt en ook die negatief.
Ik ben dus een van de gelukkige die de griep al heeft gehad ( en ben ik ook hier mee in quarantaine gegaan )
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 18:00 



 

Er staat toch duidelijk dat een zelftest minder nauwkeurig en dus minder betrouwbaar is dan een test bij de GGD...

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 18:02 



 
Profiel   

[***] schreef
Er staat toch duidelijk dat een zelftest minder nauwkeurig en dus minder betrouwbaar is dan een test bij de GGD...

Een kennis van mij heeft een heel groot testcentrum. En zij zegt: als je klachten hebt en het is Covid dan is die test altijd positief. Als je geen klachten hebt is die test niet betrouwbaar. Omdat de range waarin hij meet niet zo groot is. Even hypothetisch: als een PCR test meet van 0 tot 100 meet een sneltest van 30 tot 50. En dat is precies de range waarin je klachten hebt.

En inderdaad, als je klachten hebt willen ze graag dat je naar de GGD komt want dan kunnen ze registreren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 20:14 



 
Profiel   

Ik denk dat het sowieso raadzaam is om bij klachten voor de zekerheid te laten testen bij GGD. Je kunt met dit soort dingen niet voorzichtig genoeg zijn. Voor jezelf maakt het misschien niet uit, maar het risico dat je neemt om anderen te besmetten is best groot als je gewoon doorloopt met klachten zonder dat je zeker weet of het corona is of niet.

Ik heb zelf thuis ook een doos zelftests staan die ik 2x per week preventief moet gebruiken voor mijn werk, aangezien ik niet gevaccineerd ben. Maar zodra ik klachten heb, moet ik toch naar de GGD.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 22:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen