Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 4 [ 92 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Plaats een nieuw onderwerp

Geur en smaakverlies, meh!

 
Profiel   

Had je de eerste test ook via de GGD gedaan? Of was dat een zelftest?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 13:24 



 
Profiel   

Beterschap, Mars.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 13:53 



 
Profiel   

Balen dat je nu toch positief bent, wel goed dat je nog een keer bent gaan testen.

Hier een wat minder verhaal, buurman had vorig jaar november corona, en nog steeds geen reuk en smaak. Weet niet of je dit onder de long covid klachten kunt scharen, maar ik vind dit wel een serieus iets als je hier voor langere tijd last van hebt. Hopelijk werkt een vaccin ook tegen deze nevenklacht en ben je er snel van af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 14:26 



 
Profiel   

Beterschap. Sinds de 1e besmetting in maart 2020 is mijn geur nog abnormaal. Soms sterker, vaak ook ruik ik vieze dingen. Vooral brand en koffie stinkt gigantisch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 15:21 



 
Profiel   

Beterschap, in tegenstelling tot veel mensen in dit topic hadden zowel mijn vriend als ik al binnen enkele weken onze reuk terug. Smaak is echter bij mij niet weggeweest (was wel minder) tijdens corona. Hoe dan ook, ik hoop dat je snel herstelt en het bij deze symptomen blijft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 16:07 



 
Profiel   

Sabri schreef
Had je de eerste test ook via de GGD gedaan? Of was dat een zelftest?


Zelftest.


Neonlight schreef
Balen dat je nu toch positief bent, wel goed dat je nog een keer bent gaan testen.

Hier een wat minder verhaal, buurman had vorig jaar november corona, en nog steeds geen reuk en smaak. Weet niet of je dit onder de long covid klachten kunt scharen, maar ik vind dit wel een serieus iets als je hier voor langere tijd last van hebt. Hopelijk werkt een vaccin ook tegen deze nevenklacht en ben je er snel van af.


Nou ik vind t ook wel een serieuze deuk in kwaliteit van leven als mens om ineens even twee zintuigen te missen. Zeker als ik lees hoe zoveel bokkers maanden of zelfs een jaar na corona nog steeds kampen met verslechterde reuk/smaak.

Ik lees op diverse fora dat mensen er depressief van raken en dat kan ik me goed voorstellen, zeker als je zo langdurig met deze klachten loopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 16:36 



 
Profiel   

Balen! En beterschap! Ik had op zondag een zelftest en die was negatief. 2 dagen later nog een keer en die was wel positief. Daarna test van de GGD ook. Bizar dat in 2 dagen tijd ‘alles’ anders kan zijn!

Ik mocht vandaag officieel weer gaan werken. Maar ben om 13:00 van ellende naar huis gegaan haha.
Morgen weer een poging…

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 17:38 



 
Profiel   

Hier sinds gisteren een verminderde/andere reuk en smaak.

Het begon met me eerst wat mottig voelen, niets ernstig voelde eerder als iets verkeerd gegeten. Maar in de avond daalde plots het besef dat er iets niet klopte qua geuren. Ik heb me toch aan een partij dingen in huis staan snuffelen!

Conclusie: ik ruik nog wel, maar toch minder en soms ook anders. Heb me dus vanavond laten testen. Ben benieuwd want ik herken dit symptoom niet van bij verkoudheden en heb ook geen verstopte neus integendeel. Vanmiddag had ik ook een erg wollig hoofd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 18:39 



 
Profiel   

Wij hebben maandag getest, ik positief, manlief negatief. Maar manlief had toch ook wat klachten en is woensdag nog een keer gaan testen en toen wel positief. Ik ruik niks, proef nog wel wat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 11:41 



 
Profiel   

Mars schreef
Sabri schreef
Had je de eerste test ook via de GGD gedaan? Of was dat een zelftest?


Zelftest.


Neonlight schreef
Balen dat je nu toch positief bent, wel goed dat je nog een keer bent gaan testen.

Hier een wat minder verhaal, buurman had vorig jaar november corona, en nog steeds geen reuk en smaak. Weet niet of je dit onder de long covid klachten kunt scharen, maar ik vind dit wel een serieus iets als je hier voor langere tijd last van hebt. Hopelijk werkt een vaccin ook tegen deze nevenklacht en ben je er snel van af.


Nou ik vind t ook wel een serieuze deuk in kwaliteit van leven als mens om ineens even twee zintuigen te missen. Zeker als ik lees hoe zoveel bokkers maanden of zelfs een jaar na corona nog steeds kampen met verslechterde reuk/smaak.

Ik lees op diverse fora dat mensen er depressief van raken en dat kan ik me goed voorstellen, zeker als je zo langdurig met deze klachten loopt.

Een zelftest is ook lang niet zo betrouwbaar :) bij klachten die niet overgaan moet je ook altijd GGD testen daarom :j hopelijk ben je in de tussentijd wel thuisgebleven dat je geen anderen besmet hebt.

De geur en smaak verlies kan helaas maanden aanhouden... En sommige mensen blijven er klachten aan houden dat is het vervelende o.a. van coronabesmetting :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 11:46 



 
Profiel   

Ik lees het allemaal nu pas, beterschap, Mars, hopelijk heb je snel je geur en smaak weer terug!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 12:28 



 
Profiel   

Beterschap!

Hoop dat je gauw aan de curry kunt.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 13:33 



 
Profiel   

Beterschap.

Stille meelezer hier kwam dit tegen misschien wat voor mensen hier.
https://www.geldersevallei.nl/over-zgv/ ... r-covid-19

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 17:09 



 
Profiel   

Ik heb eind oktober corona gehad. Op een zelftest nog nooit positief getest, maar bij de GGD wel.
Inderdaad ook wekenlang geen geur en smaak gehad. Smaak is voor 75% terug, maar de intensiteit van sommige smaken is nog niet volledig terug. Reuk is voor 50% terug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 17:23 



 
Profiel   

Ik zit op dit moment ook in quarantaine. 5 december ben ik positief getest, maar omdat ik afweeronderdrukkende medicijnen gebruik moest ik 2 weken thuis blijven. Mijn vriend was voor mij al positief getest, dus ik zat al sinds 2 december in quarantaine -O- Sinds afgelopen vrijdag ruik ik helemaal niets meer, ik proef nog wel een beetje. Ik vind het inderdaad ook heel lastig en vervelend. Ik vind het een eng idee dat ik geen gas of brand kan ruiken in huis, en ik ben steeds bang dat ik of mijn kleding stinkt. Ik ben overigens ondanks 2 vaccinaties ook goed ziek geweest van covid, viel een beetje rauw op mijn dak allemaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-21 15:45 



 
Profiel   

Sall schreef
Wat balen dat je toch positief bent getest, Beterschap!

Ik kan je dit boek aanraden:
https://www.bol.com/nl/nl/p/eerste-hulp ... gIja_D_BwE


Misschien beetje ondergesneeuwd, maar dit kan 'helpen' bij verlies van reukvermogen.

Hoe gaat het nu met je?

Sterkte en beterschap voor een ieder die in hetzelfde schuitje zit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 10:08 



 
Profiel   

Het gaat stukken beter!
Bepaalde geuren en smaken zijn nog wel vervormd maar ik kan wel weer genieten van eten nu!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 10:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 4 [ 92 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen