Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 191 van de 447 [ 11171 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194 ... 447  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Topic voor onze oudjes!

 
Profiel   

Net maar even niets met haar gedaan. Alleen gevoerd en ze mocht even gras eten. :)

[ img ]

[ img ]

Wat een heerlijk weer is het buiten zeg!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-21 13:32 



 
Profiel   

ja, maak me even lekker!! ik zit op kantoor nog een paar uurtjes.... ;) :D :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-21 13:34 



 

Thanks voor de tips over zadels, ik ben echt een leek daar in aangezien ik voor des jaren hetzelfde zadel had wat haar super goed paste.

Lekker bagheera, ik vind er nog wel een koude wind staan.

Nou ik heb de uitslag vd iriscopie ook al binnen, super leuke vrouw, ik heb foto’s gestuurd en niet heel uitgebreid verslag maar het lijkt allemaal wel te kloppen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-21 13:57 



 
Profiel   

Nou idd de wind is koud maar het zonnetje is heerlijk. Wij zijn begin van de middag geweest omdat ik zo mag werken. Dochter heeft ook gereden, op een beetje spierpijn na ging dat heel goed. Voor de zekerheid ben ik er eerst op gegaan.

Wat betreft zadels die je aan kan passen, wij hebben voor Branco een Wintec vzh, nieuwste model. Ik vind het zeker voor het geld een heel fijn zadel. Boom is makkelijk te vervangen, en de panels kun je ook makkelijk aanpassen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-21 14:55 



 
Profiel   

Pff jaloers op jullie! Ik ga nu pas richting huis. Dus geen dagje paarden voor mij!

Morgen ook nog een dagje voor de verzorgster en zondag gaan we lekker klussen op stal!

Lekker hoor Richard! Lekker van het weer genoten!

Ik heb wel eens een boomloos zadel gehad maar dat vond ik helemaal niks. Maar ligt natuurlijk zeker aan kwaliteit enzo.

Fijn dat je dochter gewoon lekker gereden heeft Susan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-21 19:02 



 
Profiel   

Bagheera wat een ontzettend fijne plek lijkt me dat!

Boomloos heb ik geen ervaring mee, heeft wel mn interesse. Lijkt me heel fijn zitten. Zit stiekem ook naar een Wintec te kijken, ik ben te lui voor leer. Heb altijd leer gehad maar poetsen is een drama bij mij. Zadel staat nu ook al weken in de schuur, moet nog een laatste laag overheen. Maar de zin ontbreekt

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-21 19:15 



 
Profiel   

@romy en Suzan:
Door onbekende reden is vorig jaar haar peesschede helemaal kapot linksachter:(

Mooie zandpaddocks komen hier voorbij!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-21 23:33 



 
Profiel   

Tnx! Dit zijn de zomerweitjes van onze kudde.


Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 00:03 



 
Profiel   

Ben een beetje aan het worstelen met de hoeveelheid hooi.Ik geef Nap van 600 kilo 6 kilo hooi verdeelt over 4 voer momenten.En nog slobber.Zou dat te weinig zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 00:33 



 
Profiel   

Britta31 schreef
Ben een beetje aan het worstelen met de hoeveelheid hooi.Ik geef Nap van 600 kilo 6 kilo hooi verdeelt over 4 voer momenten.En nog slobber.Zou dat te weinig zijn?


Altijd moeilijk he!

Hoeveel slobber krijgt hij dan nog bij? En is er nog iets van gras?
6 kg hooi voor een paard van 600 kg is wel weinig. Dat eten mijn twee shetjes per dag weg, zal ongeveer 300 kg aan shet zijn samen.

Mijn hafje (snel te dik) van 450 kg zal zo’n 7-8 kg wegvreten en is daarmee op gewicht.
Zeker die oudjes hebben wel wat extra nodig denk ik. Als er wat vetjes bijmogen, dan zou ik proberen naar 9 kg te gaan. Als hij nu goed staat, dan eventueel daarbij de slobber iets minderen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 01:08 



 
Profiel   

De richtlijn is 1-1,5% van het lichaamsgewicht aan ruwvoer te voeren. Dus met 6 kilo zit je dan aan de ondergrens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 08:24 



 
Profiel   

Lasting altijd dat gooi. Ik vind 6 kilo wel weinig voor een paard van 600 kilo als ik eerlijk ben.

Mooie paddocks komen er langs zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 08:48 



 
Profiel   

Ik vind 6 kilo erg weinig. Zo rond de 12 (afhankelijk van type hooi) is zelfs nog niet gek.

De mijne, 540kg, krijgt zelfs nog meer, ik schat rond de 15 kilo. En hij staat op gras. Niet dat daar nog veel in zit, maar toch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 10:09 



 
Profiel   

Ik zal hem 4 X 2 kilo geven.Samen 8 kilo.Hij krijgt ook ongeveer een halve emmer Pabo18 plus met 2 handen Fibribeet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 11:03 



 
Profiel   

Wat geven jullie aan supplementen? Ik voer nu NAF senior opkikker bij. Wil dit nu weer betstellen bij de paardendrogist maar er zijn dus nog meer dingen voor senioren. Zie bijv. zeewier, foenegriek en knoflook? En ook verschillende olie's. Ik wil dus iets waar van alles in zit en werkt voor verschillende dingen, zoals dus niet NAF

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 13:38 



 
Profiel   

Mijn dame krijgt Gelatinaat en Omega Gold olie van de Paardendrogist.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 13:50 



 
Profiel   

Vanmorgen het hooi gewogen en nu kom ik aan 9 kilo.Plus dan de pabo 18 en fibribeet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 13:54 



 
Profiel   

Ik denk dat dat wel goed is britta!

Qua supplementen geef ik duivelsklauw aan het shetje met artrose. Voor de rest alleen vitaminebrok en vitaminekoek. 2x per jaar een psylliumkuur. En in het voorjaar ook een handje lijnzaad.

Knoflook kreeg mijn paard heel vroeger tegen de vliegen maar ik heb nooit het idee gehad dat dit hielp. Foenegriek is voor de luchtwegen? In lijnzaadolie geloof ik wel, daar hoor ik vele positieve ervaringen over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 13:59 



 
Profiel   

Ik geef foenegriek (werkt ook goed voor de weerstand) en Pabo Health boost. Over beiden ben ik tevreden. Ik geef ‘s zomers van die gedroogde knoflook snippers. Ik heb het idee dat die goed tegen de vliegen werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 14:06 



 
Profiel   

Ik geef die naf voor de algehele conditie en ook voor de spijsvertering. Soms heeft ze last van mestwater of wat slappere mest. Die Omega gold ziet er ook goed uit, zeker omdat die ook lijnzaadolie bevat. Nu ga ik weer twijfelen wat beter is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 14:07 



 
Profiel   

Lau07 schreef
Ik geef foenegriek (werkt ook goed voor de weerstand) en Pabo Health boost. Over beiden ben ik tevreden. Ik geef ‘s zomers van die gedroogde knoflook snippers. Ik heb het idee dat die goed tegen de vliegen werken.

Geef je die Health boost als voer? Of ook nog gewoon voer, zoals ik ook nog 18+ voer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 14:12 



 
Profiel   

Wat gaan jullie hard! Ik lees wel alles mee, maar vaak geen tijd om te reageren! Zag vorige week nog een aantal mooie sneeuw foto's voorbij komen.

En een paar enorme modder monsters! Hier gelukkig weinig modder op de wei, dus geen last van.

Ik gaf Chica Mycolyt bij voor het hoesten en MSM en glucosamine. Toen ze hoefbevangen werd, ben ik met alles gestopt. Nu krijgt ze alleen nog magnesium, maar weet nog niet of ik dat zo houdt.

Chica gaat sinds een paar dagen ineens heel hard vooruit na de hoefbevangenheid aanval en ben nu gestopt met pijnstillers. Hopelijk blijft het goed gaan zonder de pijnstillers.
Nog lastig hoe om te gaan met de wei, het is geen vreetzak en kan soms uren in de wei staan te slapen en ze wordt niet gelukkig van een paddock. Ze staat ook bij mijn schoonouders en die zitten er niet op te wachten om er een paddock van te maken. De da denkt ook dat het eerder van Cushing komt dan van het gras..

Zo ging ze vanmorgen in elk geval de wei in...

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 14:40 



 
Profiel   

Siersma schreef
Wat geven jullie aan supplementen? Ik voer nu NAF senior opkikker bij. Wil dit nu weer betstellen bij de paardendrogist maar er zijn dus nog meer dingen voor senioren. Zie bijv. zeewier, foenegriek en knoflook? En ook verschillende olie's. Ik wil dus iets waar van alles in zit en werkt voor verschillende dingen, zoals dus niet NAF


Ik geef duivelsklauw, Equiflexion en PUUR Artrose druppels. Op dit moment ook nog even wat druppeltjes voor weerstand en schepje Bokashi. Heb nog een pot kurkuma staan, maar dat moet mevrouw niet. Alleen verse kurkuma eet ze. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 14:46 



 
Profiel   

Ik heb nu de Omega Gold olie van de Paardendrogist besteld. Was gelijk leverbaar en de Naf Senior niet dus dan proberen we dit toch eens

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 14:48 



 
Profiel   

Hier alleen gelatinaat voor zijn artrose en verder niets. Als ze gewoon gezond zijn zijn supplementen imo niet nodig. Ga ik pas geven als ze echt ondersteuning nodig hebben. Vaak geef ik in februari/maart even een vitaminespuit vanwege het verharen en 2x per jaar een psylliumkuurtje voor zand in de darmen uit voorzorg. En ik wil soms in de zomer brandnetels en kleefkruid plukken. Brandnetels zijn goed voor het bloed en kleefkruid voor gewrichten. Maar hij heeft het niet perse nodig maar zo doen we nog wat met het ‘onkruid’ :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 16:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 191 van de 447 [ 11171 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194 ... 447  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen