Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 6 [ 144 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paard niet kwijt kunnen?

 
Profiel   

Super dat je een goede plek hebt gevonden! Jouw beginpost was inderdaad een beetje raar geformuleerd. Het leek erop of je het paard aan iemand anders wilde overdoen, omdat je er zelf geen kosten aan wilde hebben vanwege het sparen voor een nieuw paard. Als je er meteen in had gezet dat je een betaalbare stalling zocht waarbij jij gewoon eigenaar blijft, dan hadden de reacties vast anders uitgepakt. Maar heel fijn dat je een plekje hebt gevonden waar hij rustig oud kan worden. Goed gedaan!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 14:08 



 
Profiel   

Nou dat klinkt als een fijne oplossing! +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 14:08 



 
Profiel   

Natuurlijk kan je begrip hebben en aardig reageren, maar TS is nummer zoveel die zo een plek zoekt. En nu blijkt ze het onderhoud wel te willen betalen, maar vaak willen mensen hun paard weggeven of zelfs verkopen voor een laag bedrag.

Misschien zouden we eerder moeten laten inslapen, zodat er meer ruimte en budget is voor "gezonde" paarden, want door het lang in leven houden, nemen paarden zowel qua ruimte als financieel ene plek in beslag, waar gezonde, jonge paarden soms geen plek krijgen/vinden.

Wij houden ook alles en wat we hebben verkocht is terug. Ook als we er niet mee kunnen rijden. Maar je moet niet willen weten wat het kost en wat je had kunnen doen, betalen als je dat niet doet. Dat is gewoon de realiteit.

Maar ben het er niet mee eens dat oudere paarden meer kosten. De gegeven ruin van 10 kostte in ene klein half jaar duizenden en onze 28jr merrie die 9jr geleden verwaarloosd kwam heeft dat nog echt niet aan extra's gekost. Mn ruin van 22 die ik nu 5jr heb ook niet.

En wat is veel geld? Ik heb de shet 21jr. Die heeft in 2015 en vorig jaar veel geld gekost, maar verdeelt over 21jr is dat niks.
Mn ingeslapen ruin van 23, had al jaren blessures, maar was vrolijk en liep goed rond. Die hebben we ondanks niet meer rijden altijd goede zorg geboden en heeft meer gekost dan een nieuw paard.

We zijn zwak en zouden al 3x weer een paardje overnemen, maar ik denk dat we het niet meer doen. Er gaan er straks nog een paar hier en dan wordt het wat leeg, maar naast het geld, geeft het ook een andere rust om je niet teveel zorgen te maken.

Voor het gegeven paard heb ik echt vele nachten niet geslapen.
Mn andere ruin heeft me veel verdriet gekost.
Onze shet heb ik vorig jaar een week voor doorgehaald en doet het super, maar zie er nu 2 echt ouder worden en dat kost je meer dan geld. Het is mooi, maar ook zwaar soms.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 14:16 



 
Profiel   

superpony schreef
Natuurlijk kan je begrip hebben en aardig reageren, maar TS is nummer zoveel die zo een plek zoekt. En nu blijkt ze het onderhoud wel te willen betalen, maar vaak willen mensen hun paard weggeven of zelfs verkopen voor een laag bedrag.

Dat gaf TS al gelijk aan in haar openingspost.
Citaat
Ik wil gerust opdraaien voor eventuele extra kosten die je door hem hebt en de dierenarts/hoefsmid blijven betalen

superpony schreef
Misschien zouden we eerder moeten laten inslapen,

Dat zou super zijn.. mits je een DA kan vinden die daar aan mee wilt werken (om een weidemaatje in te laten slapen).
Pas DA nummer 3 wilde mijn merrie met melanomen laten inslapen, nummer 1 en 2 vonden dat opereren nog een goede optie was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 14:55 



 
Profiel   

Domiinique schreef
Ik kom net uit Nieuw-Schoonebeek en mijn paard gaat morgen die kant op.
Heel relaxte mensen waar ik mijn paard in vertrouwen durf te stallen met een enorme bult ruimte waar menig sportpaard jaloers op kan zijn.

Al met al toch heel blij dat ik het topic aangemaakt heb al vond ik inderdaad sommige reacties heel neerhalend. Al ligt dat ook deels aan het feit dat ik mijn begin post wat verkeerd geformuleerd had.
Iedereen heel erg bedankt voor het meedenken en hopelijk kan ik op deze manier nog heel wat jaren van mijn grote vriend genieten

Wat fijn!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 14:57 



 
Profiel   

Wat goed TS, heel fijn voor jou en jf paard!! +:)+ en knap dat je er zo'n positieve draai aan dit topic kan geven zelf. De openingspost was allicht wat ongelukkig geformuleerd dus ik snap wel waar de eerste reacties vandaan komen, maar ik vind het knap hoe je daar mee om bent gegaan en dat je echt oprecht tussen de reacties op zoek bent gegaan naar die prachtige oplossing voor je paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 15:15 



 
Profiel   

Domiinique schreef
Ik kom net uit Nieuw-Schoonebeek en mijn paard gaat morgen die kant op.
Heel relaxte mensen waar ik mijn paard in vertrouwen durf te stallen met een enorme bult ruimte waar menig sportpaard jaloers op kan zijn.

Al met al toch heel blij dat ik het topic aangemaakt heb al vond ik inderdaad sommige reacties heel neerhalend. Al ligt dat ook deels aan het feit dat ik mijn begin post wat verkeerd geformuleerd had.
Iedereen heel erg bedankt voor het meedenken en hopelijk kan ik op deze manier nog heel wat jaren van mijn grote vriend genieten
fijn dat de tip er tussen zat. Zonder het topic had je het niet gevonden zo snel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 16:10 



 
Profiel   

Brainless schreef
superpony schreef
Natuurlijk kan je begrip hebben en aardig reageren, maar TS is nummer zoveel die zo een plek zoekt. En nu blijkt ze het onderhoud wel te willen betalen, maar vaak willen mensen hun paard weggeven of zelfs verkopen voor een laag bedrag.

Dat gaf TS al gelijk aan in haar openingspost.
Citaat
Ik wil gerust opdraaien voor eventuele extra kosten die je door hem hebt en de dierenarts/hoefsmid blijven betalen

superpony schreef
Misschien zouden we eerder moeten laten inslapen,

Dat zou super zijn.. mits je een DA kan vinden die daar aan mee wilt werken (om een weidemaatje in te laten slapen).
Pas DA nummer 3 wilde mijn merrie met melanomen laten inslapen, nummer 1 en 2 vonden dat opereren nog een goede optie was.


Ik wil gerust extra kosten betalen die JE voor hem hebt, is niet; ik blijf hem zelf onderhouden.

Dierenartsen zijn daar verschillend in, maar tot nu toe heb ik altijd zelf de keuze kunnen maken en geen weerstand van de veearts gehad. Bij verschillende veeartsen niet. Maar ik kan wel goed onderbouwen waarom ik het dan wil en wat we al hebben gedaan etc.

Nieuw Schoonebeek is niet ver van Emmen, dus dat is wel mooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 17:06 



 
Profiel   

superpony schreef
Ik wil gerust extra kosten betalen die JE voor hem hebt, is niet; ik blijf hem zelf onderhouden.

Wat zijn dan extra kosten?
Extra kosten zijn voor mij alles wat hij voor mij extra kost.
Dus moet ik brok bij geven of extra ruigvoer inslaan enz; dat zijn extra kosten die TS gerust wilt betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 17:14 



 
Profiel   

Brainless schreef
superpony schreef
Ik wil gerust extra kosten betalen die JE voor hem hebt, is niet; ik blijf hem zelf onderhouden.

Wat zijn dan extra kosten?
Extra kosten zijn voor mij alles wat hij voor mij extra kost.
Dus moet ik brok bij geven of extra ruigvoer inslaan enz; dat zijn extra kosten die TS gerust wilt betalen.


Tja, daar kunnen mensen dus verschillend over denken. Ik krijg weleens wat aangeboden en vraag dan ook hoe en wat, maar extra kosten zijn voor mensen vaak; een extra veearts bezoek bijv. Dus alles wat niet onder dagelijks onderhoud valt.
Mensen denken ook dat een paard ergens erbij op een wei verder niks kost.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 17:20 



 
Profiel   

superpony schreef
Mensen denken ook dat een paard ergens erbij op een wei verder niks kost.....

Mij kost dat ook verder niks.. heb jarenlang een groepje paarden in de zomer achter in mijn wei gehad en dat kostte mij niks extra's.

Ik de winter zou een paard wel wat extra kosten, maar ik vind het eigenlijk wel meevallen vergeleken wat anderen hier altijd aan prijzen noemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 17:24 



 
Profiel   

Extra kosten zijn voor mij al dat een paard meer gras eet, ik dus minder hooi voor de verkoop heb.
Daar begint het eigenlijk al :)

En dan natuurlijk al zijn dagelijkse onderhoud aan eten, stalstrooisel, bij een ouder paard al sneller een deken.

Elk paard kost meer. Dat is waarom zoveel ook van hun oude af willen natuurlijk.
Bij niemand staat hij gratis. maar dat word dan weer niet bedoeld :)

En dan krijg je discussie, ik vind dat hij een deken moet want valt af, of senioren slobber, of.... wat is extra, wat is gewoon onderhoud?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 17:26 



 
Profiel   

Als ik hier een paard van een ander (onbekende) heb staan.. gratis of betaald, en degene wilt niet dat de DA komt of geen deken regelen.. dan kunnen ze hem heel snel weer ophalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 17:31 



 
Profiel   

Brainless schreef
superpony schreef
Mensen denken ook dat een paard ergens erbij op een wei verder niks kost.....

Mij kost dat ook verder niks.. heb jarenlang een groepje paarden in de zomer achter in mijn wei gehad en dat kostte mij niks extra's.

Ik de winter zou een paard wel wat extra kosten, maar ik vind het eigenlijk wel meevallen vergeleken wat anderen hier altijd aan prijzen noemen.


Maar jij wil er dan niet aan verdienen en zou er belang bij hebben om een dier als maatje neer te zetten.

Ook jij kan dat niet gratis voor iedereen gaan doen. Dan is je gras echt zo op, gezien het aanbod van hoeveel mensen dit zoeken.


DuoPenotti schreef
Extra kosten zijn voor mij al dat een paard meer gras eet, ik dus minder hooi voor de verkoop heb.
Daar begint het eigenlijk al :)

En dan natuurlijk al zijn dagelijkse onderhoud aan eten, stalstrooisel, bij een ouder paard al sneller een deken.

Elk paard kost meer. Dat is waarom zoveel ook van hun oude af willen natuurlijk.
Bij niemand staat hij gratis. maar dat word dan weer niet bedoeld :)

En dan krijg je discussie, ik vind dat hij een deken moet want valt af, of senioren slobber, of.... wat is extra, wat is gewoon onderhoud?


Ja, daarom. Mensen willen hun paard opzoeken en durven dan nog commentaar te hebben. Of ze informeren eens, paard is inmiddels wat ouder en dat ga je misschien merken of zien en vergeten ze even.....

Paard lijkt gezond, maar als je het de hele dag om je heen hebt zie je dingen en laat je toch eens de veearts komen. Als de (ex) eigenaar dat onzin vindt en naar eigen zeggen ene gezond paard bracht, heb je alweer een discussie.

We hebben inmiddels ook andere dieren die herplaatst zijn en altijd eerst flink wat kosten gehad om ze op de rit te krijgen, Meeste mensen doen hun dieren niet zomaar weg namelijk. Voor ene gezond dier, zonder issues krijg je nl gewoon geld.

En ik heb niks tegen verkopen. Als niemand verkoopt, kan een ander niks kopen. Maar een ander opzadelen met problemen wel. En erover liegen, wat erg veel gebeurt helaas, helemaal.

Maar goed, TS heeft wel een fijne plek, dus dat is opgelost.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 17:34 



 
Profiel   

Brainless schreef
Als ik hier een paard van een ander (onbekende) heb staan.. gratis of betaald, en degene wilt niet dat de DA komt of geen deken regelen.. dan kunnen ze hem heel snel weer ophalen.

En dat doen ze dan niet.....

Je zou niet de eerste zijn waar dat gebeurt. Zelfs gezonde paarden op officiële pensionstallen.
Waar de pensionhouder het dier niet eens kan verkopen want niet zijn eigendom.
Maar de klant niet betaald en niets meer laat weten.


Maar idd gelukkig hier helemaal niet aan de orde.
Maar dat is wel waar de minder vriendelijke berichten hun oorsprong hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 17:55 



 
Profiel   

Hey, volgens mij kennen wij elkaar (heb je bij Heineke gestaan met Magic?) Ik werk toevallig tegenover het rusthuis :) Zit het opvanghuis van Stichting Hope for Wings. Blij dat je wat gevonden hebt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 18:08 



 
Profiel   

Fijne oplossing TS!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 18:20 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Brainless schreef
Als ik hier een paard van een ander (onbekende) heb staan.. gratis of betaald, en degene wilt niet dat de DA komt of geen deken regelen.. dan kunnen ze hem heel snel weer ophalen.

En dat doen ze dan niet.....

Je zou niet de eerste zijn waar dat gebeurt. Zelfs gezonde paarden op officiële pensionstallen.
Waar de pensionhouder het dier niet eens kan verkopen want niet zijn eigendom.
Maar de klant niet betaald en niets meer laat weten.


Maar idd gelukkig hier helemaal niet aan de orde.
Maar dat is wel waar de minder vriendelijke berichten hun oorsprong hebben.


Dat is echt een ramp soms. Al op verschillende stallen meegemaakt dat mensen huur achterstanden hadden van echt maanden tot over een jaar en dat is echt een klote situatie voor de pensionhouder.

Wij hebben een paard gekregen ( van zogenaamde vrienden destijds). Alle communicatie daarover wel bewaard. Kreeg wel paspoort uiteraard en papieren mee, maar kon hem niet overschrijven, want dan kan je een quarter ook in principe niet doorverkopen. Prima.
Er ontstonden problemen. Wij hadden volledig onderhoud en hij stond toen nog op een door ons gehuurde plek. Toen er een gesprek was, zeiden de ex eigenaren dat ze klaar stonden om hem op te halen en ook al iemand anders hadden gevonden om hem aan te geven. Hahaha

Maar heel veel is vaak toch niet helemaal goed geregeld. Zeker als mensen iets samen huren, taken verdelen tegenover korting, paarden huren, leasen, bijrijden etc etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 01:31 



 
Profiel   

Precies dat.... wij hebben hier in principe best ruimte voor een beestje erbij.
Maar ik wil er zelf ècht geen paard bij. Echt niet.

Er zou een paardje bij mogen van iemand die dan ook gewoon (net als vorige weidemaatje) de helft van het werk doet, zeg maar. Dat we het dus samen doen. En gewoon de kosten delen. Of ik zou zelfs nog wel een deel voor dat beestje willen betalen als die andere eigenaar wat meer doet.

Maar ik zie het al gebeuren joh als ik dat aanbied. Het is sowieso al spannend of mensen netjes elke maand blijven betalen. Maar als je dan korting zou geven in ruil voor werkzaamheden, dan zie ik al voor me dat er gedoe komt, van ja deze maand heb ik het ineens druk. Oeps ik heb een zere hand / voet / whatever. Ojee een nieuwe studie / baan / zwanger. Het spijt me maar kind / man / opa / oma / collega ziek.

En dan moet je daar natuurlijk begrip voor hebben en sta ik alsnog alles te doen mèt een extra paard erbij en terwijl ik zelf ook nog een deel van de kosten draag, want ja er kan natuurlijk niet ineens 100 euro in de maand bij want daar heeft diegene geen rekening mee gehouden, dat was niet de afspraak....

Ik zie het al helemaal voor me.....

Terwijl het met oude weidemaatje wel gewoon echt top ging hoor! We verdeelden echt goed samen de kosten en de werkzaamheden. Met periodes de 1 wat minder, ander wat meer. Maar dat werd dan altijd wel weer een keer rechtgetrokken weet je wel :) Maar dat is echt iets dat je maar net vreselijk moet treffen, en dan kan het super fijn werken :j

Alleen is het risico op gezeik vele malen hoger ben ik bang...

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 15:32 



 
Profiel   

pmarena schreef
Precies dat.... wij hebben hier in principe best ruimte voor een beestje erbij.
Maar ik wil er zelf ècht geen paard bij. Echt niet.

Er zou een paardje bij mogen van iemand die dan ook gewoon (net als vorige weidemaatje) de helft van het werk doet, zeg maar. Dat we het dus samen doen. En gewoon de kosten delen. Of ik zou zelfs nog wel een deel voor dat beestje willen betalen als die andere eigenaar wat meer doet.

Maar ik zie het al gebeuren joh als ik dat aanbied. Het is sowieso al spannend of mensen netjes elke maand blijven betalen. Maar als je dan korting zou geven in ruil voor werkzaamheden, dan zie ik al voor me dat er gedoe komt, van ja deze maand heb ik het ineens druk. Oeps ik heb een zere hand / voet / whatever. Ojee een nieuwe studie / baan / zwanger. Het spijt me maar kind / man / opa / oma / collega ziek.

En dan moet je daar natuurlijk begrip voor hebben en sta ik alsnog alles te doen mèt een extra paard erbij en terwijl ik zelf ook nog een deel van de kosten draag, want ja er kan natuurlijk niet ineens 100 euro in de maand bij want daar heeft diegene geen rekening mee gehouden, dat was niet de afspraak....

Ik zie het al helemaal voor me.....

Terwijl het met oude weidemaatje wel gewoon echt top ging hoor! We verdeelden echt goed samen de kosten en de werkzaamheden. Met periodes de 1 wat minder, ander wat meer. Maar dat werd dan altijd wel weer een keer rechtgetrokken weet je wel :) Maar dat is echt iets dat je maar net vreselijk moet treffen, en dan kan het super fijn werken :j

Alleen is het risico op gezeik vele malen hoger ben ik bang...


Ik vond dat met bijrijders altijd al lastig, die hebben al de neiging om weet ik hoe vaak per maand ziek, zwak en misselijk te zijn, en die hoeven dan niet eens iets te betalen en echt klusjes te doen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 17:50 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Je hebt deze suggestie kennelijk gemist? Kan me niet voorstellen dat daar gigantische veel kosten inzitten die je zou moeten ophoesten zonder dat je er gebruik van maakt.

hahahatsjoe schreef
Wat dacht je van het Drents Rusthuis voor Paarden in Nieuw Schoonebeek ? Dat is nog eens vlakbij Emmen ook. Kost je zo'n 150 Euro per maand, zomers 24/7, 's winters 's nachts op stal, onbeperkt ruwvoer, staat in een groep, weilanden groot genoeg, daar verdwaal je zowat... Mijn merrie heeft daar een prachtig laatste jaar gehad voor ze teveel pijn kreeg van haar artrose. Je mag altijd komen (in coronatijd graag wel even van tevoren aankondigen), geweldige plek.


Je kunt zelf aangeven wanneer je het paard naar de hoefsmid wilt hebben en wanneer je de dierenarts wilt, alles gaat in overleg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 09:25 



 
Profiel   

Domiinique schreef
Ik kom net uit Nieuw-Schoonebeek en mijn paard gaat morgen die kant op.
Heel relaxte mensen waar ik mijn paard in vertrouwen durf te stallen met een enorme bult ruimte waar menig sportpaard jaloers op kan zijn.

Al met al toch heel blij dat ik het topic aangemaakt heb al vond ik inderdaad sommige reacties heel neerhalend. Al ligt dat ook deels aan het feit dat ik mijn begin post wat verkeerd geformuleerd had.
Iedereen heel erg bedankt voor het meedenken en hopelijk kan ik op deze manier nog heel wat jaren van mijn grote vriend genieten


Blij om, je zult merken dat hij het daar fijn vindt. En de mensen zijn super.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 09:33 



 
Profiel   

Fijn dat je een goed plekje hebt gevonden.
Ben benieuwd hoe het daar gaat bevallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 10:11 



 
Profiel   

Domiinique schreef
Hoi allemaal.
… knop…
Nu ben ik al een tijdje op zoek naar een plek waar hij heen kan maar ik heb een beetje het gevoel alsof niemand hem wil. …. Knip…


Ik snap dat het ook een optie is om hem bij een paardenrusthuis te plaatsen maar dit wil ik liever niet omdat ik dan geen geld over houd om te sparen.
Begrijp me niet verkeerd, ik gun hem niks minder dan het beste, maar ik wil wel graag verder in de paardensport en door mijn paard bij een rusthuis te plaatsen gaat daar al het geld heen en heb ik geen geld over om te sparen voor een nieuwe lieverd.

De “vraag” is nu dan ook; heeft iemand van jullie een soortgelijk iets mee gemaakt en hoe hebben jullie dit toen opgelost of heeft iemand heel toevallig een plekje voor mijn lieve schat waar hij van zijn oude dag kan genieten.
Ik wil gerust opdraaien voor eventuele extra kosten die je door hem hebt en de dierenarts/hoefsmid blijven betalen maar ik beschik niet over de financiële middelen om en de kosten van het rusthuis te betalen en daarnaast ook nog iets te sparen voor een nieuw paard.


Ja, hier krullen mijn tenen van op
Je wil een ander een onbruikbaar paard doen waar je zelf niet voor wil betalen (uitgezonderd wat bijkomende kosten).. omdat je dan niet kan sparen voor een vervanger. Je wil zelf wel een gezond paard. Wat verwacht je?

Laat hem dan hemelen. Neem je verantwoordelijkheid als eigenaar. Of zit de tijd uit.

Zadel een ander niet met dit probleem op waar je zelf ook niet meer op zit te wachten.

Toch fijn dat het is ‘opgelost’, maar mijn advies; je nieuwe paard wordt ook een keer oud/kreupel. Zorg er voor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 10:44 



 
Profiel   

Je kan als het om medische zaken gaat niet bezuinigen op je huisdier. In jou geval ts zou ik er geen nieuw paard bij nemen. Ik snap dat nooit ik kan ook niet meer rijden maar NOOIT zou dat voor mij een reden zijn om mijn paard weg te doen.

Als ik wil rijden kan dat ook wel ergens anders.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 11:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 6 [ 144 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen