Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 54 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Ouder paard nog enten ?

 
Profiel   

In overleg met de dierenarts zijn wij gestopt met onze paarden met inenten (alleen nog tetanus af en toe, ik geloof eens in de 3 jaar of zo) want ze stonden met zijn tweeën, geen wedstrijden meer en leefden zo geïsoleerd dat het risico van ziek worden op de inenting groter bleek te zijn dan niet enten. Zij kwam zelf hiermee en toen we daarmee stopten was met name de jongste Polie vele male gezonder met minder ziekte erna. Bizar.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 12:50 



 
Profiel   

Brainless schreef
In Nederland adviseren ze normaal 2 jaar, Zweden 3 jaar en er zijn landen waar ze eens in de 5 jaar aangeven.
Als je zeker wilt zijn is er een titertest beschikbaar.
https://horseconnect.nl/titeren-nieuwe-ontwikkeling/


Oh dat artikel is van mijn dierenarts. Met titeren is alleen niet bekend hoe lang de antistoffen er blijven, zoals bij honden. Dus dan zou je elk jaar titeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 13:47 



 
Profiel   

Ik laat mijn 21 jarige ook niet meer enten, nu voor het tweede jaar. Hij staat op een pensionstal waar de meeste paarden wel geent worden. De eigenaar heeft ook een aantal pony's en paarden staan. De sportpony's worden geent, degenen die het erf niet afkomen niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 10:43 



 
Profiel   

Ik laat mijn oudje nog wel jaarlijks enten. Heb niet het idee dat ze er bijwerkingen van krijgt. Hooguit wat zweteriger dan anders.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 09:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 54 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen