Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 273 van de 447 [ 11171 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276 ... 447  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Topic voor onze oudjes!

 
Profiel   

Hmmm alles wat geweekt moet is lastig hier. Ik kom maar 1x per dag bij haar en dat is gelijk na mijn werk. Heb ook geen warm water helaas. Maar ik lees dat het ook goed is bij oudjes met een slecht gebit. Nou dat begint ze nu wel te krijgen. Ze is 27 met bijbehorend gebit. Alles is flink afgesleten en er zit een kies los, ze mist er ook al 2. En ze maakt dus proppen, is niks aan te doen. Maar de proppen maakt ze alleen als ze dus niet op gras staat
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 22:12 



 
Profiel   

Kan je niet na je werk de slobber maken voor de volgende dag?Ik voer ook weleens slobber wat al een dag oud is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 22:24 



 
Profiel   

Siersma schreef
Hmmm alles wat geweekt moet is lastig hier. Ik kom maar 1x per dag bij haar en dat is gelijk na mijn werk. Heb ook geen warm water helaas. Maar ik lees dat het ook goed is bij oudjes met een slecht gebit. Nou dat begint ze nu wel te krijgen. Ze is 27 met bijbehorend gebit. Alles is flink afgesleten en er zit een kies los, ze mist er ook al 2. En ze maakt dus proppen, is niks aan te doen. Maar de proppen maakt ze alleen als ze dus niet op gras staat


Kun je het niet op je werk bereiden en dan meenemen? Dat doe ik ook vaak. Iedereen is er inmiddels aan gewend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 08:50 



 
Profiel   

Ik heb geen idee of er iets gelijkaardig is in Nederland, maar hier in Belgiƫ kan je bij Aveve (de boerenbond zoals wij zeggen) All-in Soup kopen. Dat is een slobber die zowel warm als koud gemaakt kan worden, en een mooie ruwvoervervanger is. Ik geef het nu bij aan mijn oudje nu hij ook minder gras heeft buiten. Als ik maar 1x per dag ga, zet ik er een emmer van naast zijn korrel en hooi. Hij zal zelf wel beslissen wanneer hij dat op eet dan, en dan spoel ik de dag erna de emmer uit en weer nieuw erin. Het is zo'n rubberen emmer, dus kan geen kwaad dat die blijft staan

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 09:01 



 
Profiel   

Vanmiddag een handige actie van Max van 26.Hij deed boos naar zijn vriend draait zich om en glijd uit.Hij viel als een blok op zijn zij op de harde grond van de stal.Hij kwam weer goed overeind.Gelukkig geen schade,hij zal morgen wel stijf zijn in zijn spieren.Gelijk zijn eigenaar laten weten dat hij gevallen is en ze kwam gelijk kijken,maar gelukkig lijkt alles goed.Morgen even zien hoe het gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 16:49 



 
Profiel   

Soms denken ze ook echt dat ze nog 2 zijn he? Gekke oudjes!
Hopelijk valt de schade mee :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 18:47 



 
Profiel   

oh bah, ze kunnen echt zo naar vallen dan.
hopelijk is morgen alles in orde.

bij jullie ook alles zo nat?
de track om de wei is prima,maar net het stuk er naar toe is bij ons echt blub.
kelly heeft nu wat natte moddersokken en die gaan dan kriebelen dus dat is wel wat jammer dan.
hopen dat het even een tijdje droog blijft :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 19:58 



 
Profiel   

Oeps... Hopelijk valt het mee.

Hier is het voorste stuk rond de ruif zand. Dat is (nog) geen blubber. #kloptaf #vingergekruisd. Zo kunnen ze iig droog staan en soort van droog liggen.

Wel flink wat paarden met dekens die zijn gaan doorslaan en rillende paardjes onder natte dekens. Afgelopen weekend ook eentje uit onze kudde, maar gauw droge en warme deken op. Ben blij dat mijn dekentje het nog goed houdt. Is ook niet echt heel handig 24/7 in de wei met zoveel regen. Zijn er de komende dagen volgens mij nog niet vanaf. -O-

Houden jullie dekentjes het nog een beetje met dit weer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 20:14 



 
Profiel   

Oeps Britta, hopelijk valt het mee.

Fijn dat het dekentje van jouw ijsco-dame goed waterdicht is, Richard! Mijn merrie staat 's nachts op stal, maar haar Rhino Wug is gelukkig goed waterdicht (deken gaat inmiddels de 13de winter in!).

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 20:17 



 
Profiel   

Wow! :wow: Dat is nog eens een deken die lang mee gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 20:21 



 
Profiel   

Ik heb houtsnippers aan het begin liggen, daar is het echt best goed droog. Ze hebben een gigantisch stuk land maar staan altijd aan het begin van de paddock op de snippers onder het afdakje hooi te knabbelen.

Mijn deken is nog waterdicht, gaat nu jaar 4 in!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 20:21 



 
Profiel   

oh ja wat vervelend is dat he met dekens.
ik had dat met Appie ook altijd, wat een gedoe.
welke moet op,en was die nat dan de reserve er op, maar was dan te dun,dus weer een dikkere op.

kelly loopt zonder deken,maar die staat snachts binnen dus dat scheelt.
ik heb ze wel voor haar hoor,voor als het echt te nat of te koud is.
maar zij is niet snel koud, is best wel een bikkel :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 20:38 



 
Profiel   

Ik had tot vorig jaar ook nog geen dekentjes. Ze heeft dus 28 jaar zonder dekentjes gestaan. Nu doe ik haar dekentje op als het echt heel nat is/wordt enzo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 21:05 



 
Profiel   

Hier ook behoorlijk nat, of nou ja zompig meer. Alles is verzadigd inmiddels. Mijn landje ligt wat hoger en is gedraineerd dus scheelt echt wel. Maar er is zoveel gevallen en valt nu nog, dat het gewoon echt nat is

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 21:19 



 
Profiel   

Het eerst stuk vlak voor de stallen is beton, dan ligt er scheldezand en dan de weide. Maar alles is nat. Het is iets te zompig nu. Voorlopig is de hele weide open, en valt het eigenlijk mee hoe het er bij ligt. Ik ga denk ik in januari echter een stuk afsluiten en opofferen zodat ik de rest kan kalken en bijzaaien

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 10:12 



 
Profiel   

Ik heb hier een amigo deken die zijn 16e winter in gaat. :D Ik heb alleen nog niks op liggen, ik probeer het zo lang mogelijk uit te stellen en Chantal staat 's nachts binnen dus ik maak me nog geen echte zorgen.

Hier is het ook zompig. Op sommige stukken voel je de grond gewoon bewegen onder je, dus het is nu vooral paddock werk. De weides moeten echt opdrogen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 13:43 



 
Profiel   

Wat tof, Lau07! Er zijn dus meer mensen met seniordekens voor hun seniorpaarden :))

Hier zijn de paddocks inmiddels ook wel echt nat. Wat een regen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 14:03 



 
Profiel   

Hier de shetjes ook een dekentje op gedaan sinds gisteren. Hun stal is droog, maar alles daarbuiten is drek ;(

Helaas vind ik ze steeds magerder worden. Bij de kleinste kan ik de heupbeentjes zelfs wat zien. Ze krijgen onbeperkt droog hooi en een paar keer per week een goede hand fibrebeet en vitaminekorrel. Ben sinds vandaag begonnen met equifyt zupa slobber bij te geven en nog eens een wormspuit erin (alhoewel vorig mestonderzoek alle paarden negatief waren). Alleen merk ik dat ze minder hooi eten als ze fibrebeet of zupa krijgen, dilemma.
Voordroog is er ook, maar zelfs op droog hooi hebben ze al gauw diarree het laatste jaar. 3 soorten probiotica, 2 wormspuiten en een zandkuur verder gaat het nog steeds met ups en downs. Volgende week nog maar eens zandkuur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 14:24 



 
Profiel   

Welke wormenkuur hebben ze gekregen?
De fibrebeet krijgen ze geweekt denk ik?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 17:07 



 
Profiel   

Nou niet alleen de paddocks nat, de bak is ook te nat om te rijden. Jammer. Sinds er van de zomer gewerkt is om de fundering voor de binnenbak aan te leggen loopt het water helemaal niet meer weg na regen. Dus nu is de boel echt te nat om te rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 19:52 



 
Profiel   

De bak is hier ook vrij nat. Nog wel te rijden, hij wordt niet echt glad.

Mau had dikke benen, voelde er ook allemaal korsten. Heb ze een week zacht gemaakt met uierzalf, nu geschoren en korsten er af. Ziet er gelijk wat beter uit

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 21:13 



 
Profiel   

Onze bak is ook niet glad, maar de paarden hebben moeite met de diepte inschatten en gaan veel voorzichtiger lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 09:00 



 
Profiel   

lies_sparkle schreef
Welke wormenkuur hebben ze gekregen?
De fibrebeet krijgen ze geweekt denk ik?


Equest pramox.
En idd alles geweekt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 09:23 



 
Profiel   

Dat ze minder hooi eten als ze Fibrebeet eten vind ik niet zo gek hoor Poekkie, het is natuurlijk een vorm van ruwvoer die aardig vult. Het is dacht ik ook de ultieme dikmaker onder het voer, dus als ze nu blijven afvallen zou ik dat ook zorgelijk vinden. Heb je de gebitten weleens laten controleren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 09:57 



 
Profiel   

Ik vrees voor een zeelandpony ipv een shetlandpony :') .
Klopt Lau, Fibrebeet is een goeie dikmaker voor paarden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 10:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 273 van de 447 [ 11171 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276 ... 447  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen