Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 326 van de 451 [ 11263 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 323, 324, 325, 326, 327, 328, 329 ... 451  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Topic voor onze oudjes!

 
Profiel   

1x per jaar :wow: wauw!

Wij hebben ook komende week de hoefsmid, de mijne gaat elke 8-10 weken ongeveer. Ze staat nogal scheef dus dat kan hij dan mooi bijhouden in kleine stapjes :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-22 13:51 



 
Profiel   

ja dat is dan denk ik toch wee een nadeel van op een eiland wonen?
dat het aanbod van een of ander wat laag is en je dan toch zit met mensen die vanaf het vaste land moeten komen.
hoop dat het nog lukt met een smid te regelen.
ze gaan hier om de 12 week en winters iets minder vaak omdat het dan wel slijt omdat ze op steen lopen :j .

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-22 14:03 



 
Profiel   

Ja dat is het nadeel van een eiland idd. Maar er zijn mensen bezig om een smid te regelen die naar het eiland wil komen, maar een gedoe is het wel zo

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-22 15:10 



 
Profiel   

Hoe doen ze dat op andere waddeneilanden? Ik ging in de vakanties vroeger altijd paardrijden op Vlieland, daar staan (zeker voor zo'n klein eiland) behoorlijk wat paarden.

Maar pff een jaar zonder smid. Die van ons moeten wel echt elke 6 tot 8 weken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-22 15:20 



 
Profiel   

Ja geen idee hoe andere eilanden dat doen. Hier hadden we een smid, die is verhuisd naar Friesland maar kwam nog wel want zijn ouders woonden hier. Nu die ook verhuisd zijn naar Drenthe komt hij dus niet meer. Dan was er mijn smid, die deed het als hobby, maar hij is overleden helaas. En dan is er nog een die dus wel komt een keer per week maar ik wacht dus ook al een paar weken tot hij mij er tussen kan schuiven. Verder komen er dus 2 maar daar hebben veel geen goede ervaring mee helaas dus die wil ik dan ook niet.

En ja ze kan een jaar zonder smid, 6 weken zie je er nog niks aan. Nu is ze er wel echt aan toe hoor

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-22 18:21 



 
Profiel   

SusanH schreef
Hoe doen ze dat op andere waddeneilanden? Ik ging in de vakanties vroeger altijd paardrijden op Vlieland, daar staan (zeker voor zo'n klein eiland) behoorlijk wat paarden.

Maar pff een jaar zonder smid. Die van ons moeten wel echt elke 6 tot 8 weken.


Een stalgenootje die haar smid gaat eens in de zoveel tijd naar Vlieland :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-22 20:20 



 
Profiel   

Mijn oma komt van Vlieland. <3

Gisteren gras bij gegeven en stonden ze lekker te eten in het avondzonnetje. De oma's, mama en veulen.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 07:58 



 
Profiel   

[ img ]
Max heeft zijn masker gesloopt.Er staat nu een hele gelukkige pony in de wei.Wil emand nog een gratis Haflinger?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-22 09:06 



 
Profiel   

haha
slimmerd, ik geef hem groot gelijk hoor om dat akelige ding te vernielen _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-22 09:26 



 
Profiel   

Niet voor lang,net het masker naar de schoenmaker gebracht en dinsdag weer gemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-22 12:01 



 
Profiel   

Heb je alweer een balend paard in de wei staan britta?

[ img ]
Mau is geschoren van de week. Ben oprecht blij met hoe hij er op t moment bij staat. Hij is open, vrolijk, zoekt toenadering en de bovenlijn lijkt ook weer ergens op

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-22 07:29 



 
Profiel   

Nog niet,hij mag van zijn eigenaar voorlopig het masker afhouden.Als ik hooi ga voeren moet het weer om.Nu een blij ei in de wei.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-22 08:15 



 
Profiel   

Mau ziet er goed uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-22 10:10 



 
Profiel   

Fijn als ze goed de winter in kunnen. Branco mag nog lekker een week de wei op. Misschien langer als het weer goed blijft. Hij ziet er ook goed uit nu. Voor het eerst dat wij hem hebben heeft hij zelfs wat vetjes gekregen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-22 15:14 



 
Profiel   

Tweet begint wat anders te kauwen.

Hij eet zat (eerder te vet dan te mager zeg maar) maakt ook geen proppen.
Maar als hij zijn hoofd laag heeft bij kauwen, dan houdt hij zijn mond soms wat meer open.
Staleigenaresse en een van de bijrijder op stal hebben dat gezien en het me laten weten.
Ik zie het zelf ook als ik rustig ga staan kijken.


Normaal is het dan héél simpel.
Tandarts bellen en gebit na laten kijken.


Maar, Tweet is bijna 29, heeft héél veel moeite met uit verdoving komen (en zonder is geen optie bij hem) en is erg stressgevoelig/maagzweergevoelig.


Ik vind het lastig nu.
In hoeverre maak je de boel echt beter, en in hoeverre loop je het risico dat de boel juist slechter wordt als je er aan gaat sleutelen. Plus dus dat Tweety en tandarts geen fijne combinatie is.

Ik loop daar al even een beetje over te dubben, het is ook zeker geen spoed ofzo.


Wat zouden jullie in zo'n situatie met jullie oudjes doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-22 15:31 



 
Profiel   

Ik zou echt op zoek gaan naar een goede tandarts. Mijn merrie is de eerste keer gedaan door tandarts met alleen een praam (en wel in een behandelbox), nadat ik een hele nare ervaring had gehad met sederen (later bleek dat die dierenarts een langwerkend sedatief gegeven had, ik stond 3 uur later nog steeds met een slingerend paard met een enorme mond en kwijlend en…). De tweede keer hebben we met een licht roesje en praam gedaan. Maar ze kwam elke keer top uit de verdoving. Dus we doen nu gewoon met, het heeft ook niet veel nut dat het maar een beetje half gebeurd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-22 15:40 



 
Profiel   

Als ik tandarts laat komen is het sowieso met verdoving.
Zonder is echt geen optie bij Tweet.


Maar ik twijfel op dit moment dus echt óf ik er überhaupt aan wil laten sleutelen of dat ik het voorlopig zo hou.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-22 15:52 



 
Profiel   

Je rijd niet meer, hij eet nog goed en valt niet af?

Aan de ene kant zeg ik... zo laten. Aan de andere kant, hoe langer je wacht, hoe ouder hij is en dus ook... hoe zwakker.
Moeilijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-22 16:12 



 
Profiel   

Precies.
Dat is een deel van het dilemma.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-22 16:14 



 
Profiel   

Lastig femke
Hier nog wel tandarts maar die van mij heeft beginnende eroth dus die moet in gaten gehouden worden.

Pff hier al 2 weken niet geweest eerst geopereerd en nu corona ;( duurt dus nog wel even voordat ik weer op stal ben dus

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-22 16:45 



 
Profiel   

Wat je zou kunnen doen is paar dagen metacam geven. Eet hij dan beter weet je dat hij pijn heeft. Als hij pijn heeft zou ik er wel wat aan laten doen. Branco vindt de tandarts ook niet leuk. Maar hij moet iedere 6 maanden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-22 17:00 



 
Profiel   

Hij eet prima voldoende.
Is echt eerder te vet dan te mager.

Ik zal vandeweek eens een filmpje maken.



Vervelende is dat ik vroeger een dierenarts/veearts had die ik dit prima kon vragen. Die gaf echt een eerlijk advies.

Tegenwoordig heb ik het gevoel dat er geen enkele dierenarts meer is die zegt: kijk het nog even aan. Tegenwoordig is iedere dierenarts die ik ken uit de categorie: direct wat aan doen/medicijnen/operatie.

En dat vind ik ook lastig.

Als je belt pakken ze de agenda nog voor je überhaupt je vraag gesteld hebt/je twijfels besproken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-22 17:04 



 
Profiel   

dat met de mond open eten doen ze ook wel als er een kies los zit.
dan geeft het teveel druk en houden ze de mond wat open.
ik zou denk ik nog even paar dagen aankijken of het zich hersteld?
kelly word meestal licht verdoofd, ik weet niet hoe die tandarts van jou dat doet?

moeilijk want wij zien het natuurlijk niet.

kelly valt wat in nu.
ze lopen nog op de wei.maar dat word nu wel kort.
maar ze eet liever gras dan hooi uit de balen die er staan, en dat zie ik wel aan haar rug en achterhand.
word zo hoekig dan.

[ img ]
dit was vanmiddag, het word al een echte beer en dat kost ook wel wat energie natuurlijk :j
heb nou vanmiddag een doos met protein plus van pavo gehaald.
dat bij haar slobber kijken of dat wat aanzet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-22 18:44 



 
Profiel   

Femke_Tweety ik heb je pb gestuurd wij zijn heel tevreden over onze DA/tandarts voor de paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-22 18:47 



 
Profiel   

Mijn DA/TA heeft de laatste keer eerst gevoeld en gekeken óf hij wat moest doen en had aangegeven pas op basis daarvan te besluiten om evt. te behandelen. Er was niks wat acute zorg nodig had dus de merrie was klaar na een rondje voelen en dus geen verdoving.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-22 19:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 326 van de 451 [ 11263 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 323, 324, 325, 326, 327, 328, 329 ... 451  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen