Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 334 van de 451 [ 11266 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 331, 332, 333, 334, 335, 336, 337 ... 451  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Topic voor onze oudjes!

 
Profiel   

Bommeltje welkom!

Ja lekker gereden. Eergisteren alleen in de bak, dat vindt ie niks. Eerste kwartier alleen maar hinniken. Gelukkig wel te rijden dan, en dat is vooruitgang want dat kon toen we daar net op stal stonden echt niet. En gisteren samen met mijn man op ons andere paard en nog een stalgenoot in de bak. Dat vindt Branco veel fijner :j

Dekens pfff. Branco heeft een lastig model. Best wel smal gebouwd met een hoge schoft. Zwaardere dekens gaan daar drukken. Hij heeft al wel eens een drukplek gehad. Iemand nog tips voor dekens die geschikt zijn voor paarden met een hoge schoft? Bucas heeft nu voor als het echt koud is. Dat gaat dus niet goed.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-22 10:14 



 
Profiel   

je kunt die high neck dekens proberen?
die geven daar wat meer ruimte.

bommetlje welkom, wat een ontzettend leuke pony heb je, lijkt me ook een echte pretletter zo te zien :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-22 10:41 



 
Profiel   

Is een wug geen idee?

Er zijn ook dekens die van die kussens hebben bij de schoft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-22 11:07 



 
Profiel   

High neck werkt hier inderdaad en nu heb ik een amigo die ligt ook wat hoger op de nek maar hoe dat gaat kan ik dus nog niet zeggen omdat die net nieuw is.
Maar hier dus ook al paar keer de schoft kapot gehad.
Weet niet welke bucas je hebt maar er zit ook nog weer verschil in welke soort je neemt kwa hoe ze liggen. (Ja om het nog even moeilijker te maken)

EmptyWords daar heb ik ook keer na gekeken maar de dekens die ik zo kon vinden vond ik waardeloos kwa kussens op de schoft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-22 12:03 



 
Profiel   

Ik ga eens zoeken op high neck.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-22 13:34 



 
Profiel   

Ik heb het nog nooit zo makkelijk gehad.Normaal al 4 hooi voermomenten op een dag en nu nog niets.Nog steeds genoeg gras.Morgen gaan ze wel even op de paddockwei omdat de wei te nat is en krijgen ze wel voor een paar dagen hooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-22 16:44 



 
Profiel   

ja ik was het weekend naar amsterdam, was voor een concert van the cure.
en we reden er met de trein heen en viel me onderweg ook al op hoeveel gras er overal stond.
ook veel koeien nog buiten,en echt dik gras nog.
het was natuurlijk ook nog best lang warm en dan groeit het wel door :j
bij ons zijn de weilanden nu dicht, de paarden kunnen nog op de track rondom de weilanden lopen en dat is ook nog bijna een kilometer lang,dus die vermaken zich sowieso.
staan wel pakken hooi hoor,dus eten genoeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-22 18:00 



 
Profiel   

Majo wat een glimworm zeg, mooi!
Ellepel misschien dekens met een disc sluiting? Dat is klittenband wat door zo’n plat plaatje heen gaat. Amigo heeft die volgens mij.

Vrijdag hier naar de kliniek in Belgie voor schim zijn diastasen. Ben wel benieuwd hoe het gaat. Aan de ene kant (gek genoeg) ‘leuk’ om weer ouderwets met hem op stap te gaan. Alleen het doel is niet leuk en ik hoop zo dat ik er goed aan doe en dat het een goede keus voor hem is..

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-22 20:56 



 
Profiel   

Nou, mijn dame gedroeg zich vandaag niet naar haar leeftijd. Stuiterend en schuine bokken, slidingstops door de wei… ik heb het een kwartiertje aan gekeken. Maar toen ze weer langs gestuiterd kwam, was ik er klaar mee, dus ze is nu naar haar privé paddock verhuisd. Daar ging ze ook nog even te keer, maar daar glijdt ze niet zo. Engerd! Ophouden! We hebben volgende week zondag iets heel leuks en spannends gepland staan, nu niet domme dingen doen svp!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-22 22:26 



 
Profiel   

het is ook best wel glad ja!
beter dat ze dan wat voorzichtig doen.
die amigo dekens heb ik gekeken,maar mij een beetje te prijzig :o
maar ik heb al een andere besteld en die past hopelijk wel.

queelens,welke kliniek ga je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-22 22:44 



 
Profiel   

Hier gaan ze op t moment door t draad heen, waarschijnlijk door vuurwerk.

Nu 2x gebeurd. Ben er niet zo blij mee. Stalgenoot zet ze al vroeger binnen en iedere keer als we vuurwerk horen bellen we de politie.

Kan al een maand nauwelijks rijden

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-22 22:51 



 
Profiel   

Queelens schreef
Majo wat een glimworm zeg, mooi!
Ellepel misschien dekens met een disc sluiting? Dat is klittenband wat door zo’n plat plaatje heen gaat. Amigo heeft die volgens mij.

Vrijdag hier naar de kliniek in Belgie voor schim zijn diastasen. Ben wel benieuwd hoe het gaat. Aan de ene kant (gek genoeg) ‘leuk’ om weer ouderwets met hem op stap te gaan. Alleen het doel is niet leuk en ik hoop zo dat ik er goed aan doe en dat het een goede keus voor hem is..


Dankje niet allemaal hebben ze het van amigo die deken die ik hier heb is ook van amigo maar heeft een gewone sluiting

Oh sanet ja dan knijp je hem wel he.

EmptyWords verschrikkelijk dat vuurwerk. Hier is het ook al de hele week raak. Gelukkig staat paardlief echt goed buitenaf maar onze hond is er wel bang voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-22 00:19 



 
Profiel   

Volgens mij heeft de Amigo serie van Horseware inmiddels alle drie de sluitingen, rechte sluiting, frontdisc en v-sluiting. De v-sluiting zit vaak fijner voor paarden met iets meer borst/boeg. Ik moet de Amigo een maat groter nemen als ik een deken met rechte sluiting heb. De Rhino en Rambo serie van Horseware hebben geloof ik bijna altijd de v-sluiting.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-22 07:14 



 
Profiel   

Dat zou kunnen. Er zijn ook zoveel verschillende dekens

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-22 11:24 



 
Profiel   

EmptyWords schreef
Hier gaan ze op t moment door t draad heen, waarschijnlijk door vuurwerk.

Nu 2x gebeurd. Ben er niet zo blij mee. Stalgenoot zet ze al vroeger binnen en iedere keer als we vuurwerk horen bellen we de politie.

Kan al een maand nauwelijks rijden



Hier ook al veel te veel vuurwerk inderdaad, gelukkig staan wij nog een stukje van het dorp af maar rijden wordt inderdaad al wel een dingetje....

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-22 13:17 



 
Profiel   

@ Femke_Tweety, oh best spannend dat jullie plekje te koop staat. Hopelijk veranderd er weinig… Wel ideaal zo’n stal, eigen paddock, stal en weide. Wij hebben ook eigen paddock, maar geen weidegang in de winter. Dat zou ik nog wel voor mijn merrie willen (= meer bewegen en hopelijk beter voor haar), maar dan zal ze toch een eind weg moeten verhuizen, en ik weet niet of ik dat kan (wil). Vaak zijn zulke dingen ook in groepsverband en dat kan niet met haar. Jou plekje zou wat dat betreft top zijn, wel weidegang, buren, maar niet direct met paarden.
Ze staat nu gelukkig ook wel in een vrij grote paddock met mijn pony.

@ Heidilover, bij je ouders aan huis klinkt wel ideaal!

@ Marj0 idd een glimworm zeg! Ze ziet er goed uit. Mooie deken.

@ SusanH, vervelend hoor, dat jij je moest op offeren voor Branco ;) Hoe gaat het met je dochter?

@ Bommeltje, welkom! Wat een lieve oma <3

@ Es_ther, het is echt zo’n lieve dame! Die blik <3

@ Britta; ideaal dat ze nog niet aan het hooi hoeven. Hier hadden ze, ondanks het vele gras, er lange tijd terug al behoefte aan om wat meer structuur te knabbelen ipv alleen slap gras. We hebben best een tijd afgebouwd, maar sinds 2 weekjes nu echt voorbij helaas… Voor het gras hadden we er niet af gehoeven, er staat echt nog veel. Maar het is echt veelte nat helaas.

@ EmptyWords, zo klote al het vuurwerk! Mijn shet is al enorm aan het stressen er om, zo irritant. Zodra het donker is, wilt die niet meer op stal. Normaliter zet ik ze altijd even op stal om muesli te eten, maar ze is zo onrustig, zo sneu…

@ Queelens, spannend hoor, hopelijk kunnen ze jullie daar goed helpen!

@ Sanet, ze kunnen soms ook zo onvoorzichtig met zichzelf doen… hier ging mijne eergisteren ook even los, blijkbaar zat er een ei in de weg

Het is prachtig om te zien. Maar ze had er de dag erna wel echt last van, ze liep echt heel sloom mee met wandelen, ondanks dat ze een supplement met duivelsklauw krijgt. Maar ja, af en toe zo'n ei eruit laten razen in de losgooibak houdt wel haar koppie goed...

Wild en woest <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-22 15:48 



 
Profiel   

Wauw wat een vette foto zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-22 16:37 



 
Profiel   

Gaaf!

De mijne had zijn deken op vanmorgen, en vond het ook nodig om met de beentjes omhoog te gaan.
Zijn weidemaatje is onze 18-jarige Lancelot, een beginnende senior :-)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 14:54 



 
Profiel   

Mijn draken-oma was vandaag bloedchagrijnig door de kou :') heb haar ionic liner onder haar regendeken gedaan, tuttebel.

Gisteren was ze wel gezellig!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 15:17 



 
Profiel   

Het is ook echt :brr:

Met dochter gaat het goed ze heeft alleen wel wat angst gekregen. Branco is nu weer braaf. Maar ze vindt galopperen even spannend. Morgen les dat gaat vast helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 15:27 



 
Profiel   

Gave fotos zo. Altijd fijn om ze even lekker wakker en spelend te zien.

Mau is helaas weer kreupel. Ben bang dat hij zichzelf stuk aan.het maken is door t vuurwerk. Hij is iedere keer aardig wakker/over de zeik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 19:17 



 
Profiel   

Oh knuff... Stomme vuurwerk ook... Mijn dames zijn ook van de leg. Combi vuurwerk en gedraaide wind met plotse kou denk ik. Gisteren had ik 't idee dat ik aan 't wandelen was met een 2 jarige tuiger die voor het eerst 't erf af ging, ipv net m'n 19 jarige dame :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 19:33 



 
Profiel   

kun je er niet wat kalmerends voor geven?
bij ons hoor je niks, paarden staan buiten de stad en in rustig gebied.
soms wat carbid,maar valt echt mee gelukkig.
hier ook weer de deken op, had een andere van hkm gekocht die wel beter zit.
was inderdaad flink :brr: :brr: :brr: :brr: :brr: :brr: buiten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 19:37 



 
Profiel   

Bizar al zo vroeg zoveel vuurwerk zeg. Rotvolk wat geen rekening houdt met omwonenden..

Stoere stijgerfoto’s. Je zou zo bijna zeggen dat ze <10 jaar zijn!

Ellepel, we zijn bij Equide geweest, echte aanrader!

Vandaag heeft hij zijn behandeling gehad. Kliniek is een echte aanrader als je in het zuiden van NL of België woont en ik zou het zelfs vanaf het midden van het land er nog voor over hebben. Kliniek is speciaal ingericht voor gebitsbehandelingen en hij doet niet anders. Hij nam ook zo rustig de tijd, legde alles haarfijn uit en omdat hij met een camera in de mond ging met vergrootglas oid erop kon je het zo duidelijk zien. Was echt ontzettend leerzaam en zijn adviezen ook heel fair. Een van zijn drie diastasen is opgevuld en een snijtand van de eotrh is getrokken. Overal bijgeweest (cq een andere dierenarts uit Denemarken, zijn stagiare en ik zaten er vol interesse met onze neuzen bovenop) en kon schim direct mee naar huis nemen. Eenmaal thuis begon hij gelijk hooi (zelfs uit een hooinet) en gras te eten. Kreeg net ook al een appje dat hij aan het spelen was in de wei. Heb het idee dat het echt een opluchting is voor hem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 20:18 



 
Profiel   

ja wat fijn dat het goed gegaan is!
als ze lekker kunnen eten dan scheelt dat zoveel zorgen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 20:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 334 van de 451 [ 11266 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 331, 332, 333, 334, 335, 336, 337 ... 451  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen