Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 335 van de 447 [ 11171 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 332, 333, 334, 335, 336, 337, 338 ... 447  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Topic voor onze oudjes!

 
Profiel   

Fijn Queelens dat je meteen verschil merkt

Waar is de kliniek in België?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 19:47 



 
Profiel   

Klinkt goed Queelens, fijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 20:49 



 
Profiel   

@ Nicky wat heerlijk dat ze zo spelen!
@ Eapy, wat een lieve blik heeft ze daar <3

@ Queelens, wat fijn dat de behandeling goed is gegaan, het gevoel daar top was en hij zich nu al beterder lijkt te voelen! Fijn dat het achter de rug is :)

Mijn vossen krijgen een stress-suplement van Horseflex met magnesium, en nu nog een supplement met valeriaan. Dat laatste wordt kamille. Dat had ik nog niet geprobeerd. Maar vaak helpt er maar weinig.
Ze staan dikker in de dekens, meer lekker hooi en op diverse plekken (want het kan zo maar zijn dat 1 hoek opeens dood eng is en dan eten ze niet... krijgen ze het koud en nog meer stress). Dozen :roll: Ik krijg er ook stress van, en dat helpt ook niet want zo steken we elkaar aan :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 20:49 



 
Profiel   

Haha Tancreda. Ze kan heel lief kijken. Maar vandaag sleepte ze me het erf over omdat we VeRdEr LaNgS dE KLiKo sTaPpEn dAn nOrmAAAL. 8)7

Wilde de mijne ook heel graag een kalmerend supplement geven. Of ze eet het niet, of ze krijgt er buikpijn van. Er staat denk ik voor €200 aan kalmerende supplementen in mijn kast. Merries, zo leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 21:06 



 
Profiel   

Vos merries vooral := :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 22:58 



 
Profiel   

Wat fijn queelens! Goed eten is belangrijk. Fijn dat je zo’n goede ervaring hebt gehad!

@Bommeteltje, wat een knappe oma -<3

@Sanet, heerlijk om ze zo gek te zien doen, maar snap wel dat je het ook niks vind :+ wat heb je gedaan deze week?

@Nicky, ook al van die vrolijke foto’s! Heerlijk om te zien :D

@emptywords wat balen weer kreupel :( herkenbaar door het vuurwerk. Rotspul! Hier zijn ze gelukkig nog niet begonnen.

Het is wel echt koud hè! Hier vannacht ook een wat dikkere deken. Het is echt even wennen, dus voor Pamba vast ook :+

Ze was hier ook weer even kreupel. Ze gaan bijna elke dag nog de wei op en daar staan heel wat peren en appelbomen op, die zijn nagenoeg leeg, behalve 2 stoofperen bij de sloot waar ze natuurlijk elke dag keihard heen rennen met rare sprongen en ook net de sloot niet inglijden.. Gelukkig leek ze vandaag weer beter. Misschien zetten we dat stukje wei maar dicht, want ze liep het laatste half jaar juist zo ontzettend goed. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 23:47 



 
Profiel   

Pluisbeer, in Schaffen volgens mij. Provincie Brabant in Vlaanderen.

Heidylover, lekker dan haha. Anders indd tijdelijk afzetten als je verder de ruimte hebt.

Voor wie het interessant vinden een paar foto’s gemaakt gedurende zijn behandeling gisteren.

Zijn eotrh, 101 is getrokken:
[ img ]

Zijn slechte diastema vanaf de zijkant. Zit een klein houtstronkje tussen en je ziet hier een beetje het tandvlees terugtrekken (vanaf boven geleegd zag je ook de ontsteking goed op het tandvlees maar die foto heb ik niet)
[ img ]

Dezelfde diastema gevuld
[ img ]

Een van zijn diastema achterin. Je ziet het onderin de voedselophoping
[ img ]

Dezelfde diastema gereinigd
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 10:49 



 
Profiel   

Poeh, dat zijn heftige foto's. Dat stukje hout tussen zijn kiezen :brr:
Waarom niet alle snijtanden getrokken?

Bij mijn 24-jarige zijn 3,5 jaar geleden alle snijtanden en een ruinentand getrokken. Ik had een heel ander paard na herstel, vol levenslust en actief aan het werk. Had toen gewild dat ik eerder aan de bel had getrokken, maar ja, achteraf.......
Heeft jouw paard er niet zo'n last van Queelens?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 10:56 



 
Profiel   

Hij heeft inderdaad geen last. Hij slaagt in de worteltest en bij pijnproeven (op de snijtanden duwen) reageert hij 0,0. Behalve op die ene die getrokken is dan. In de meeste gevallen is eotrh pijnlijk hoor en dus alleen maar goed dat ze dan getrokken worden. In sommige gevallen dus niet pijnlijk en dat heeft Peri gelukkig. Als het nodig was waren ze er uiteraard ook bij hem uitgegaan. Het is ook niet de verwachting dat deze die er nu zitten nog pijnlijk gaan worden (want hij trok liever een tand meer dan dat ik over een paar maanden terug zou komen haha)

Ja die voedselophopingen zijn best pijnlijk. Komt ook veel druk op te staan. Ook wetende dat een paard kauwt met een kracht van 150kg..

Zo weet ik trouwens ook dat hij echt niet pijnlijk is op die snijtanden. Want van een diastema van een paar maanden gaat hij al moeilijk doen haha. Er zijn veel paarden die daar gewoon normaal mee door blijven leven soms zelfs tot grote voedselophopingen onder de kiezen en ontstekingen aan toe _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 11:06 



 
Profiel   

Ik wil dit heel graag laten zien:

[ img ]
25 jaren jong is ze mijn SuperSyb. Ze hebben afgelopen weekend meegedaan aan onderlinge wedstrijd van de rijvereniging en die al 4 jaar in de kast hangende jas nu aan gehad *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 15:52 



 
Profiel   

Gaaaaaaaaf!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 16:40 



 
Profiel   

Wauw wat super gaaf!! Dat is toch een droom die uitkomt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 17:02 



 
Profiel   

ja wauw,wat geweldig! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 18:24 



 
Profiel   

Wat super zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 19:51 



 
Profiel   

Wat gaaf :):)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 20:32 



 
Profiel   

Super mooi om te zien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 20:33 



 
Profiel   

Dankjulliewel, we hebben best wat tegenslagen gehad. Toen ik haar kocht, bijna 16 jaar geleden, dacht ik dat zomereczeem en haar babybuik ons grootste probleem zou zijn. Na een gedeeltelijke slokdarmverlamming 10 jaar geleden, 2 heftige blessures 2 en 3 jaar terug en vorig jaar PPID, maar het hoofd laten hangen is er niet bij voor haar en dus voor mij ook zeker niet. Op stal en aan de hand is het niet een bijzonder paard, of nou ja ze kan wel heel zuur doen. Maar het zadel erop en de knop gaat “aan”. Ze doet (op haar manier) altijd haar best. Dat zorgt soms wel voor wat dichterlijke vrijheden in welke oefeningen waar uitgevoerd worden en hoe dat er uit ziet. Mocht galop op de plek ooit een onderdeel worden, dan komt dat helemaal goed :D.
Ik vind het managen wel lastig, want ze voelt alsof ze 4 is, volgens haar hoofd is ze dat ook, ze biedt altijd alles aan. Maar haar lijf is natuurlijk niet 4. En dat maakt grenzen stellen soms wel lastig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 21:00 



 
Profiel   

oh dat is wel herkenbaar bij mezelf haha, :') in mijn hoofd ben ik ook veel jonger dan mijn lijf is.
dat geeft wel eens wat problemen ja.

nee maar zonder gekheid,echt hele gave foto.
wat voor hengst zit er achter?
ik kwam vroeger wel vaak op de praktijkschool in Oenkerk met school en ben daar wel vaak met de Friese paarden bezig geweest voor cursus.
prachtige dieren zijn het,al blijven bij mij toch de oudere wat rondere en kleinere types favoriet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 21:17 



 
Profiel   

Haha, ja, ik ben ook geen 20 meer helaas :D

Haar vader is Jillis 301, hij leeft helaas al een poosje niet meer. Hij was ook echt een karakter paard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 21:39 



 
Profiel   

ik denk kijk even op google en kwam meteen een topic hier op bokt tegen dat hij was overleden,maar was ook nog tot op flinke leeftijd wel erg fit.
mooie hengst!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 21:43 



 
Profiel   

Wauw super gaaf *\o/* !

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 21:51 



 
Profiel   

ellepel schreef
ik denk kijk even op google en kwam meteen een topic hier op bokt tegen dat hij was overleden,maar was ook nog tot op flinke leeftijd wel erg fit.
mooie hengst!


Ja, gaaf dier, ook prachtige leeftijd gehaald en echt op handen gedragen door de Familie Bosma. Ook wel heel leuk, dat ik een afspraak heb met heb dat als Syb het Elite predicaat zou halen, dan maken ze een mooi stalbordje voor ons. Ze zou dan de enige Jillis-nakomeling zijn die dat haalt.

Bij de Friezen kun je na het Sportpredicaat (Z1+5x 60%) nog een tweede predicaat halen, namelijk Elite (PsG+5x 60%). Dat zit ergens nog in mijn hoofd. Maar we moeten nog 4 winstpunten in de ZZ-Zwaar en dan nog 5 in de PsG. Meh meh meh… dat is wel een hoop. En van alles wat ik niet wil, is weer een blessure en weer revalideren. Dat is het me niet waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 22:04 



 
Profiel   

Queelens, wel interessant om te zien zo. Altijd wel gaaf als je zo mee kan kijken. Helemaal achteraf als het allemaal goed is gegaan :)

Wat een gave foto sanet!! Heel gaaf dat jullie dit nog kunnen doen en dat ze het nog zo aanbied. Wel lastig de grenzen te bewaken wat dr lijf nog aan kan. Kan mij voorstellen dat je snel te enthousiast doorgaat als ze zo blij mee gaan in hun hoofd. Knap hoor hoe je het dan zo voor elkaar krijgt!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 22:10 



 
Profiel   

Sanet wat een prachtige foto.

Deken probleem is opgelost. Branco zijn oude maatje (bijna 33 jaar) gaan ze helaas in laten slapen. Branco en hij droegen toen ze nog samen stonden dezelfde dekens van Amigo, maatje draagt er nu ook nog 1. Wij mogen ze heel lief, zo overnemen. Branco heeft er nu al 1 om en dat zit zoveel beter. Bleek dat zijn oude maatje ook drukplekken kreeg van bucas . Wij gaan deze week nog afscheid nemen van hem, onze dochter heeft hem 2 jaar bij gereden, tot hij 31 was. Hij staat nu al ruim 2 jaar met pensioen. Het is zo'n lief bijzonder dier maar nu is het echt op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 09:06 



 
Profiel   

Och wat sneu, maar 33 is ook een hele leeftijd. soms is het beter dan om zelf de keuze te maken. Heel veel sterkte alvast. :(:)

Hier vanochtend de schrik te pakken, Vossie, 31, stond op 3 benen en gebruikte haar achterbeen niet :(
Na het eten liep ze naar buiten te hinkelen en toen haar knie losgemaakt en daarna ingesmeerd met Coleman's Linement, een kwartiertje laten liep ze weer normaal. Waarschijnlijk met opstaan iets verrekt. Zag de ergste scenario's alweer voor mijn ogen, maar het is gelukkig haar tijd nog niet _/-\o_
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 12:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 335 van de 447 [ 11171 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 332, 333, 334, 335, 336, 337, 338 ... 447  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen