Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 336 van de 444 [ 11079 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 333, 334, 335, 336, 337, 338, 339 ... 444  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Topic voor onze oudjes!

 
Profiel   

Nou Kaatje, 50 grijze haren erbij in 1x. Vreselijk zijn dat soort dingen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 13:33 



 
Profiel   

Wat een stress kaatje! Gelukkig ging het snel beter.

Hier was de hoefsmid er vandaag. Gelukkig is hij lief en geduldig, want ze heeft wel 8 keer haar been weggetrokken. Altijd hetzelfde been ook. Toch lastig om te zien dat ze dan een dagje ouder wordt en het moeilijk vindt om haar been in die positie te houden. Zo blij met mijn hoefsmid!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 15:47 



 
Profiel   

ja dat vind ik wat moeilijk inschatten wat dat nou is.
kelly heeft wel eens jeuk in de liezen en dan tilt ze een achterbeen hoog op en kriebelt zichzelf met haar snuit daar.
en dat gaat dan helemaal prima.
maar hier ook afgelopen zaterdag de smid gehad en dan staat ze te wiebelen en moet hij halverwege even neerzetten en zo snel mogelijk werken.
nou ja,gelukkig hoeft ze niet heel vaak,dus we kunnen er weer even tegenaan.

kaatje,wat schrikken is dat, gelukkig later weer in orde!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 18:42 



 
Profiel   

Haha daar krijg je even de ellende van Kaatje!
Een goede hoefsmid is wat dat betreft goud waard en geduld en begrip wordt steeds belangrijker bij een ouder paard.

Schim gelukkig geen gekke dingen gehad na de behandeling en zijn getrokken snijtand. Hij vindt alleen uit een hooinet eten nog niet zo fijn dus daar maar een gat in geknipt voor nu even.. hij is ook over van voordroog naar weidehooi ivm zijn diastasen. Vindt hij gelukkig net zo lekker en het is uiteindelijker makker kauwen maar blijkbaar wel moeilijker om uit zijn hooinet te krijgen dan voordroog.. dus al dat soort kleine voermanagementdingetjes moeten nog even op zijn plek gaan vallen maar dat komt hopelijk wel.

Hoe ging dat met jullie oudjes en getrokken snijtanden met uit een hooinet eten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 14:02 



 
Profiel   

ja kelly heeft dit

[ img ]

en dit is niet haar gebit,maar ze heeft boven wel zulke stompjes.
gras eten gaat helemaal prima,maar uit een net wel moeilijker.
merk dat ze veel minder binnen krijgt dan ze zou moeten.
zo ziet het er bij ons uit
[ img ]

we hebben vrij fijn hooi en ze kan de plukjes er wel uit trekken die loszitten,maar wat de andere paarden doen echt met de tanden het er tussenuit peuteren dat wil niet.
heb soms ook wel het idee dat ze aan dat net zit en het haar zeer doet in de mond.
ze gaat vanaf nu gewoon weer snachts naar binnen en in haar stal heeft ze los hooi waarvan ze gewoon lekker door kan eten en dan overdag in de groep met tussendoor nog twee keer een emmer slobber.

zou het wel goed in de gaten houden dat hij wel genoeg binnen krijgt

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 14:15 



 
Profiel   

Queelens schreef
Haha daar krijg je even de ellende van Kaatje!
Een goede hoefsmid is wat dat betreft goud waard en geduld en begrip wordt steeds belangrijker bij een ouder paard.

Schim gelukkig geen gekke dingen gehad na de behandeling en zijn getrokken snijtand. Hij vindt alleen uit een hooinet eten nog niet zo fijn dus daar maar een gat in geknipt voor nu even.. hij is ook over van voordroog naar weidehooi ivm zijn diastasen. Vindt hij gelukkig net zo lekker en het is uiteindelijker makker kauwen maar blijkbaar wel moeilijker om uit zijn hooinet te krijgen dan voordroog.. dus al dat soort kleine voermanagementdingetjes moeten nog even op zijn plek gaan vallen maar dat komt hopelijk wel.

Hoe ging dat met jullie oudjes en getrokken snijtanden met uit een hooinet eten?

Fijn dat je paard het goed doet na de ingreep.
Hooinet lijkt me een hindernis zonder voortanden.
Mijn paard krijgt vanaf de grond hooi en hij eet het prima. Gras eten kan hij ook, maar wel iets langer gras. De korte afgegraasde sprieten krijgt hij niet te pakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 15:01 



 
Profiel   

[quote="ellepel"]ja kelly heeft dit

[ img ]

en dit is niet haar gebit,maar ze heeft boven wel zulke stompjes.
gras eten gaat helemaal prima,maar uit een net wel moeilijker.
merk dat ze veel minder binnen krijgt dan ze zou moeten.
zo ziet het er bij ons uit
[ img ]

HAllo! jouw paard heeft een volledig vervet verhemelte, hier in AFrika noemen ze het LAA. Hierdoor kan ze niet goed hooi eten. Het klinkt raar maar hier wordt het wildvlees weggebrand met een gloeiend heet metaal (soort lepels) dat tegen het gehemelte wordt gedrukt. Het paard voelt dit niet omdat er geen zenuweinden in dit wildvlees zitten, het is een soort vetvlees . Na de behandeling kan het paard weer gewoon eten...

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 23:12 



 
Profiel   

Een hooinet zonder snijtanden toch een opgave dan als ik jullie twee zo hoor. Gelukkig mist schim er maar een (101, dus linksvoor boven) dus mijn verwachting is/was dat hij uiteindelijk wel een manier vindt om het met de overige snijtanden te doen. Maar misschien vijdt hij dat nog gek of is het nog gevoelig.

In de wei zit voordroog onder het net in het ruif. Dat is makkelijker voor hem. En hij eet gras (waar nu niets in zit qua voedingsstoffen denk ik). En in de stal krijgt hij hooi op de grond en een beetje vitaminen met grasmix en het extra hooi dus in een net nu met een huge gat erin haha. Dus hoef me gelukkig niet druk te maken dat hij niets binnen krijgt. Is nu alleen nog iets te weinig om echt weer aan te komen. Hij heeft nu wel een bcs van -0,5. Je ziet zijn ribben wel een beetje.

Ellepel, staleigenaar kan/wil het net er niet afhalen omdat het haar helemaal niet lukt?
Hoop dat als het hier ookt zover komt dat het kan. Maar hier is het net er meer om knoeien te voorkomen en meer voor de portemonnee van de staleigenaar (niet banketstaaf bedoelt haha) dan om de 4 paarden die er nu staan af te laten vallen dus dat geluk heb ik dan misschien mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-22 08:00 



 
Profiel   

aminta, bedankt voor je uitleg!
ik heb niet heel duidelijk uitgelegd, kelly heeft nog wel boventanden,maar die zijn weggesleten tot kleine stompjes.
zit dus nog een heel klein stukje tand.
we weten niet hoe het komt, ze is geen kribbebijter, ze eet hier pas sinds een jaar uit een net.
dan moet het van de vorige eigenaar komen en daar is niks van bekend.
ik kan op google trouwens helemaal niks van jouw aandoening vinden??

queelens.
de staleigenaar ziet haar wel er bij staan en zegt van ja ze eet toch?
ja twee minuten plukt ze er aan,vaak zie ik ook nog dat ze dan wat tegen de baal aan staat te duwen.
en komt er een ander paard aan,jaagt haar weg en dan gaat ze maar weer wat staan suffen.
meer balen zou een oplossing zijn,maar hee die van jou en die van mijn stal zijn hetzelfde :')
nou ja dan maar snachts op stal,maar ze vind het gister niet leuk.
stond steeds te hinniken..zo maar die kant op en kijken hoe het gegaan is

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-22 08:38 



 
Profiel   

Mijn paard mist al zolang ik haar ken 1 voortand. Maar die doet het meeste met de lippen ook uit het hooinet wurmen, en zodra er iets bovenuit steekt, dan pas wordt het gepakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-22 08:49 



 
Profiel   

Die van mij mist 2 voortanden.

We hadden ooit hooi met van die dikke stengels. Die haalde mau uit zijn mond door langs de staldeur te schuren met zijn tanden/hap hooi. Zo heeft hij zijn tanden beschadigt en kon er hooi en gras tussen zijn tanden komen. Zo zijn ze langzaam verdwenen

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-22 09:42 



 
Profiel   

Branco heeft ook een hooinet en weinig tanden maar wel met hele grote mazen erin. Hebben kleine mazen geprobeerd maar dat lukt hem niet.

Ben echt blij met de amigo deken die hij nu op heeft. Hij heeft het lekker warm en de deken zit zo netjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-22 16:06 



 
Profiel   

SusanH schreef
Ben echt blij met de amigo deken die hij nu op heeft. Hij heeft het lekker warm en de deken zit zo netjes.


Hier heb ik gisteren toch maar de 100 grams liner onder haar 0 grams regendeken gestopt. Het wordt de komende dagen best wel fris.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-22 18:49 



 
Profiel   

Branco zijn deken is 200 grams, zit nog een liner en hals bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-22 18:50 



 
Profiel   

De Horseware dekentjes zijn ook fijn. Blij dat deze ook beetje hufterproof is, want het veulentje wil er ook nog wel eens aan hangen. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-22 18:52 



 
Profiel   

Ja ik kende dat principe met een losse liner niet maar het is wel heel handig. Wij hadden eigenlijk altijd Bucas of Harry's Horse maar ik vind dit veel fijner.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-22 19:28 



 
Profiel   

hier nu zonder deken, kelly is echt net een beertje nu.
<3

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-22 19:31 



 
Profiel   

Nou, het is goed afgelopen met mijn oude dame :j
Ze draaft alweer naast me als ze naar de andere weide gaat en vanochtend at ze ineens weer hooi uit de ruif! Ze heeft bijna een half jaar geen hooi aan willen raken, alleen maar luzerne. Nu goed, anderhalf week na het trekken van 2 kiezen is het dan toch goedgekomen, ben zo blij :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-22 13:57 



 
Profiel   

Wat fijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-22 14:08 



 
Profiel   

Wat fijn zeg!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-22 14:12 



 
Profiel   

ja wat fijn, als de pijn weg is kunnen ze lekker weer kauwen,dat scheelt enorm!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-22 14:16 



 
Profiel   

Wat fijn zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-22 14:45 



 
Profiel   

Wat goed zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-22 06:36 



 
Profiel   

[ img ]
Net heerlijk gewandeld!
Dat ze 2 tellen na deze foto naar de berm liep voor gras vergeten we ff :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-22 13:05 



 
Profiel   

Mijn lieve opa heeft zich daarstraks weer flink gedragen bij de dierenarts. Tandjes oke, ontworming erin en vaccinatie in orde. Hij kan er weer tegen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-22 14:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 336 van de 444 [ 11079 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 333, 334, 335, 336, 337, 338, 339 ... 444  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen