Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 350 van de 447 [ 11171 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 347, 348, 349, 350, 351, 352, 353 ... 447  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Topic voor onze oudjes!

 
Profiel   

Welkom Adelaide, tuurlijk mag je meekletsen!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 12:22 



 
Profiel   

The_Cat schreef
Ugh, mijn oudje zit weer met ontzettend veel mestwater. Ik word er een beetje moedeloos van. Iemand een idee wat ik zou kunnen proberen?

Biergist via dierenarts gegeven (is nu op na een kuur van ongeveer 2 weken maar heeft geen verbetering gebracht)
Krijgt subli mix met bietenpulp (verdeeld over 2 voederbeurten per dag)
Hooi in hooi net
Geweekte carli waffer brokken samen met Hartog Senior & all in soup

Ik heb de hartog digest al eens geprobeerd, cavalor structomix. Hij krijgt nu weer 500gr vlozaad per dag bij om zand uit te sluiten (sinds hij nu niet op een volle weide staat). Vlozaad misschien nog verhogen? Ontworming heeft hij nog gehad 1 maand geleden. Dat mestwater blijft maar aanwezig. Soms weinig, maar zoals gisteren is het weer veel te veel en komt er ontzettend veel mestwater mee als hij moet mesten



Wat ontzettend vervelend, ook mijn oudje heeft het een tijdje gehad, ik voerde toen uit een jerrycan zwarte klei. Ik ga even voor je google-en of ik dat terug kan vinden, werkte hier iig goed :j

Edit: https://www.paardensupplementen.nl/black-balance.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 12:36 



 

Eapy schreef
Welkom Adelaide, tuurlijk mag je meekletsen!



Dank je wel!

In het kort dan iets over onze 19 jarige: we hebben hem als 4 jarige net zadelmakke pony gekocht. Omdat mijn dochter haar Welsh A toen nog had en een beetje onzeker was op een grotere pony, hebben we hem laten bijrijden en later ook uitbrengen door een derde persoon/bijrijder. Die heeft hem alle kneepjes van het vak geleerd en het zelfs tot twee keer Hippiade met hem geschopt, in het L2 en het Z1. In het L2 werden ze uiteindelijk 6e van NL als ik me niet vergis. Hij was echter op die dag niet helemaal oké, dus super tevreden met het resultaat destijds. "Onze" bijrijder heeft het met hem tot het Z2 +wp geschopt en hij sprong in het L (waar hij ook een mooie klassering haalde op provinciaal niveau) met punten voor het M. Mijn dochter heeft hem daarna ook nog t/m het Z dressuur gereden en er leuke successen mee behaald. De laatste jaren doet hij dienst als bospony en rijden we hem hier thuis een beetje bij. Hij zou weer meer opgepakt moeten worden, want hij is snel stijf en is gebaat bij meer beweging. Dit had hij al toen hij nog piepjong was. We hebben hem destijds binnenstebuiten laten keren/door de medische molen, maar er is nooit écht iets uit naar voren gekomen. Hij staat bij ons aan huis met onze twee andere heren: een volle Forester en een kruising Forester (mijn rijpaard).

Dit is Moondancer in zijn gloriedagen met mijn dochter.
[ img ]

Nu vooral alleen maar recreatief onderweg en vooral veel plezier maken.
[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 12:45 



 
Profiel   

Wat een leukerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 12:59 



 
Profiel   

Adelaide71 schreef
The_Cat schreef
Ruwvoeder is hooi van mijn hooizolder die we zelf doen in de zomer.


Stomen nog een optie?


Dat zou nog een optie kunnen zijn, maar is dat niet onzettend duur?

@Hagelslag, laatste wormkuur was laatste week van december.

@Kaatje77 bedankt, nog niet van gehoord! Ik ga eens kijken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 13:12 



 
Profiel   

The Cat, ook deze kan helpen bij waterdunne mest: https://www.agradi.nl/excellent-equi-to ... gIdePD_BwE

Succes! is nooit leuk om je paard zo te zien :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 13:31 



 
Profiel   

Ja, vooral omdat het voor hem ook een ongemak moet zijn denk ik dan? Zijn mest stinkt ook enorm. Als in, meer dan de andere paarden hun mest. Je ruikt ook waar hij gemest heeft. En mijn ander paard heeft nergens last van, en die krijgt hetzelfde eten als hem, behalve de seniores.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 13:33 



 

Eapy schreef
Wat een leukerd!


Thanks Eapy! Hij is ook nog eens ontzettend lief! <3

Ik ga de prijzen van de Haygain voor je opzoeken zo The_Cat; ze zijn wel prijzig inderdaad; er zijn ook mensen die zelf iets in elkaar knutselen. Weet niet of het de oplossing is voor jouw oudje hoor, maar mijn paard knapte er heel erg van op. (Ps. Dat van die stinkende mest is hier ook aan de orde als ik het hooi niet stoom).


https://horsefriend.nl/product-categori ... g0QAvD_BwE

Hoop dat de link werkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 14:26 



 
Profiel   

Watermest is een lastig ding. Kan 1001 oorzaken hebben. Maar vaak ligt het toch bij de basis: hooi. Als het van kwaliteit is (zo te lezen bij jou wel) en ze het 24/7 aangeboden krijgen zit het meestal goed. Die paarden zie ik zelden tot nooit met mestwater. Maar zodra ze niet de hele dag kwalitatief ruwvoer krijgen en dan ook niet op het gras staan dan is het bij sommige paarden bingo..

Wat lief ellepel! Mijn vorige oudje (leasepaard) was ook zo. Alle haffen braken uit naar de weides en zij stond dan soms nog braaf op haar paddockje haha.
Ja vind het ook wel gek hoor dat hij zo hard op zijn tong heeft gebeten vooral met zijn altijd voorzichtige karakter. Maar ik ga toch uit van een incidentje. ben benieuwd morgen hoe het eruit ziet..

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 15:45 



 
Profiel   

Queelens schreef
Watermest is een lastig ding. Kan 1001 oorzaken hebben. Maar vaak ligt het toch bij de basis: hooi. Als het van kwaliteit is (zo te lezen bij jou wel) en ze het 24/7 aangeboden krijgen zit het meestal goed. Die paarden zie ik zelden tot nooit met mestwater. Maar zodra ze niet de hele dag kwalitatief ruwvoer krijgen en dan ook niet op het gras staan dan is het bij sommige paarden bingo..


Hij staat inderdaad wel niet op gras (de grasweide is even afgesloten zodat het kan rusten naar het voorjaar), momenteel is het hooi uit 3 verschillende netten. Het is ook niet altijd op als ik er aan kom, dan is er nog altijd wel een net waar nog in zit. Dus ik neem aan dat ze daar genoeg van hebben. Maar hij eet het wel niet zo super. Zijn tanden zijn nagekeken, maar die zijn niet meer in super staat dus hij maakt vaak proppen. Daarom dat hij ook van die geweekte grasbrokken krijgt zodat ik zeker ben dat hij toch binnen krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 16:09 



 
Profiel   

Ik ken Moondancer natuurlijk al een klein beetje ( zo voelt het toch) hij is zo knap. Welkom Adelaide!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 17:07 



 

SusanH schreef
Ik ken Moondancer natuurlijk al een klein beetje ( zo voelt het toch) hij is zo knap. Welkom Adelaide!


Ha Susan! Dank je! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 17:53 



 
Profiel   

The_Cat schreef
Ugh, mijn oudje zit weer met ontzettend veel mestwater. Ik word er een beetje moedeloos van. Iemand een idee wat ik zou kunnen proberen?

Biergist via dierenarts gegeven (is nu op na een kuur van ongeveer 2 weken maar heeft geen verbetering gebracht)
Krijgt subli mix met bietenpulp (verdeeld over 2 voederbeurten per dag)
Hooi in hooi net
Geweekte carli waffer brokken samen met Hartog Senior & all in soup

Ik heb de hartog digest al eens geprobeerd, cavalor structomix. Hij krijgt nu weer 500gr vlozaad per dag bij om zand uit te sluiten (sinds hij nu niet op een volle weide staat). Vlozaad misschien nog verhogen? Ontworming heeft hij nog gehad 1 maand geleden. Dat mestwater blijft maar aanwezig. Soms weinig, maar zoals gisteren is het weer veel te veel en komt er ontzettend veel mestwater mee als hij moet mesten



biosponge!!
https://www.dierapotheker.nl/bio-sponge ... dwQAvD_BwE

echt super spul.. veeartsen schrijven het ook voor.
kelly heeft normaal echt altijd diarree, met dit poeder door het eten(eten ze makkelijk op,geen rare geur) is het mest vast

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 19:32 



 
Profiel   

Ik doe af en toe wat darmbalans geven als de mest wat dunner wordt of dat er wat mestwater is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 07:28 



 

Bagheera_206 schreef
Ik doe af en toe wat darmbalans geven als de mest wat dunner wordt of dat er wat mestwater is.



Ja dat doe ik ook inderdaad, niet heel de tijd maar af en toe. Echter gaat het hier ook goed zonder nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 09:07 



 
Profiel   

verharen die van jullie al?
kelly laat echt veel haar los nu, heerlijk is dat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 09:18 



 
Profiel   

Ja, ontzettend! Vanaf de seconde dat de dagen langer worden begint die van mij altijd :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 09:34 



 
Profiel   

Het verharen begint een klein beetje hier

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 09:40 



 
Profiel   

Hier ook een klein beetje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 10:46 



 

Echt heel erg is het hier met het verharen van ons 'oudje'. Kan er straks mijn eigen Hästens paardenbed van maken. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 10:48 



 
Profiel   

Hier beginnen ze normaal met kerst al, dit jaar waren ze iets laten maar gelukkig inmiddels allemaal aan het verharen! Denken jullie dat er nog kou komt, of kan ik gaan nadenken over wanneer we het beste kunnen scheren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 20:31 



 
Profiel   

ze hebben het over nachtvorst volgende week,dacht ik?
ik heb het weer bericht niet erg goed gevolgd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 20:33 



 
Profiel   

Schim begon ook al lichtjes met verharen vanaf dag 1 dat de dagen langer werden. Maar dan zomaar een paar haren op zijn hoofd. Nu begint het inderdaad meer door te zetten.

Vanaf maandag gaat het snachts weer vriezen dus als je kan wachten met scheren zou ik dat zeker doen. Schim krijgt vanavond ook weer zijn 200gr dekentje om. Is sinds dit jaar toch (helaas) nodig om hem warm te houden. Hiervoor hielden zijn vetjes hem warm genoeg maar die heeft hij niet meer.. dus heb onszelf even getrakteerd op een nieuwe. Nu had hij een ‘oude’ deken op die niet zo fijn meer zat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 10:43 



 
Profiel   

Ah, zo’n oudje helpen met een deken is zo fijn hè!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 10:54 



 
Profiel   

ellepel schreef
verharen die van jullie al?
kelly laat echt veel haar los nu, heerlijk is dat!

M'n jonkie wel, maar m'n oudje nog maar heel lichtjes. Die is al haar hele leven laat met verharen (ook naar de wintervacht toe).
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 13:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 350 van de 447 [ 11171 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 347, 348, 349, 350, 351, 352, 353 ... 447  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen