Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 351 van de 447 [ 11168 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 348, 349, 350, 351, 352, 353, 354 ... 447  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Topic voor onze oudjes!

 
Profiel   

Ja ik hoop dat het helpt! Ik voer hem nu ook al grasmix bij en over ca 2 weken komt de homeopaat. Met dat verharen is hij toch gevoelig voor afvallen weet ik nog van vroeger (toen het nog een in-shape sportpaard was haha). Dus even een extra handje helpen voor dan.

Typisch Hilli. Jonkie (wordt ook alweer 10 dit jaar maargoed haha) verhaart hier nog niet maar oudje wel. Terwijl ze beide ongeveer hetzelfde leven hebben qua aantal uren buiten, niet scheren maar wel dekentje.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 13:11 



 
Profiel   

Hier is madam stinker al 4 of 5 weken aan het verharen.
Helaas heeft ze ook weer een fase dat ze extreem last heeft van de tinkermok.
Ik had vorige week al haar sokken weg geknipt en de hele week probeer ik het alweer soepel te smeren.
Het was al minder pijnlijk....
Maar helaas vandaag toch flink open gegaan.
T arme ding.
Spoiler:
[ img ]

Haar longen gaan gelukkig momenteel wel goed. Dus dat is een klein pluspuntje....

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 16:42 



 
Profiel   

Ai dat ziet er pijnlijk uit zeg. Mss dat dat nu naar boven komt door het verharen, is toch een aanslag op het lijf

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 16:47 



 
Profiel   

Mwa.. Ze heeft sws altijd wel wat meer schilferaanmaak aan haar benen.
Alleen soms word het echt een extreem harde bedoeling.
Ze heeft net natuurlijk wel wat tegen de pijn gekregen... Want dit is best nasty.
Ik denk dat ze wel met een paar dagen minder last ervan heeft.

Ze reageert vaak op suikers/voeding

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 17:03 



 
Profiel   

ik vind het meer op hyperkeratose lijken?
ik doe er meest wat vette zalf er op,even goed inmasseren en dan kam je de schilfers vrij makkelijk weg.
zo doe ik het vaak wel.
het verharen triggert ook wel wat ja,dat merk ik ook.
kelly heeft dan in de knieholte van 1 voorbeen zo’n klein plekje zitten, de andere tinker helaas ook cpl er bij.
rotaandoening is dat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 20:45 



 
Profiel   

Jaaa dat was het woord wat ik zocht.
Ik noem het altijd tinkermok.
Maar dat is het eigenlijk niet.

Ik weet wel dat het echt irritant is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 06:19 



 

O jee wat een nare plek is dat Hagelslag. Ik heb er geen verstand van, maar komt dat door die dikke sokken aan haar benen? Sterkte daar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 06:59 



 
Profiel   

Volgens mij is het een beetje van alles wat.
Genetisch, voeding en eventueel mijten. Plus de sokken altijd uitkammen is niet handig.

Ik had vorige week al t grootste qua sokken voorzichtig weg geknipt.
En proberen het flexibel te smeren.
Maarja, binnen een paar dagen is het helaas niet "weg"

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 10:55 



 
Profiel   

nee vervelend is dat he.
tinkers leuk,maar die sokkenproblemen die er vaak bij zijn is echt jammer.

ik was net al even op stal geweest,vond kelly gister niet zo lekker.
kan er niet goed de vinger op leggen wat er was,maar vanmorgen was ze eigenlijk wel prima te pas.
is ook heerlijk weer zo met het zonnetje er bij!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 11:07 



 
Profiel   

Wat een leukerd moondancer.

Hier geen ervaring met mestwater.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 13:24 



 
Profiel   

Het is echt vervelend.
Tel daarbij op dat ze moet bewegen ivm haar longen maar kreupel loopt met rechts voor omdat t zo extreem pijn doet.
Ik zal zo eens kijken hoe het ervoor staat.


Niet goed te pas misschien ivm het wisselende weer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 14:02 



 
Profiel   

Mijn 2 paarden zijn nog niet aan het verharen geslagen. Zowel de oude als jonge niet.
Oef, dat ziet er pijnlijk uit hagelslag! Ik heb er geen ervaring mee met zoiets.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 14:10 



 
Profiel   

Oeff ziet er pijnlijk uit hagelslag.

Hier lekker blokje om geweest vanmorgen. Oudste aan de lange lijnen.
Jongste blijft afvallen. Onbeperkt hooi, vitamine korrel en halve schep fiberforce. Wel actief.
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Hier beginnen ze ook te verharen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 14:22 



 
Profiel   

Lastig dat afvallen.

Dit is de 3e winter dat we Branco hebben. Eerste winter dat hij niet afvalt. Hij zit super in zijn vel momenteel. Pas liep hij aan de longe omdat hij energie kwijt moest. Knettergek is hij dan. Zegt een vader van een stalgenoot ja dat heb je met die jonge dieren. Haha ja, idd alleen is deze bijna 24 :') . Het stoom afblazen heeft wel geholpen de laatste week was hij weer poepie braaf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 14:59 



 
Profiel   

Het zag er net alweer beter uit gelukkig.

Links is niet meer pijnlijk. Rechts was net ook al iets beter.
Ik mocht al iets meer eraan zitten tijdens het smeren om het echt in alle hoeken en gaten te smeren.

[ img ]

@horsii, is de jongste nog in de groei. Of al te "oud" daarvoor?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 15:00 



 
Profiel   

Ziet er wat rustiger uit.


O heerlijk, lekker actief Branco.
Peep ging vd week ook weer als een dolle door de paddock. Bokken, steigeren en rennen.

Jongste is 11. Wel paar x gaskoliek gehad/mogelijk Zand koliek.
En nu voor het eerst dag en nacht buiten ipv alleen overdag. Vroeger wel dag en nacht buiten gestaan maar de laatste winters de nachten op stal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 15:07 



 
Profiel   

Ziet er al wel wat beter uit Hagelslag!

Heerlijk Horsii!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 22:42 



 

Dat gaat de goede kant weer op Hagelslag, althans het lijkt minder heftig te zijn zo op foto. Lastig hoor. Ons oudje heeft een aantal jaren geleden een einschuss been gehad nav mok; niet grappig. Gelukkig weer helemaal hersteld. Hij heeft 1 wit voetje achter en die is het meest gevoelig voor allerlei dingen. Ik klop het ff af, maar de laatste jaren gaat het goed.

Ben benieuwd hoe dik ingepakt jullie oudjes erbij staan in de winter, of niet misschien, scheren jullie, etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 07:41 



 
Profiel   

Dit jaar allen dr Bucas op. Niet geschoren. Vrees dat ik daar weer spijt van heb op het moment dat ze gaat verharen _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 07:50 



 
Profiel   

Adelaide71 schreef
Ben benieuwd hoe dik ingepakt jullie oudjes erbij staan in de winter, of niet misschien, scheren jullie, etc.


Die van mij staat onder 100gr en mag alleen stappen vanwege een peesblessure, dus scheren ga ik niet doen. Dat vindt ze zo vreselijk dat ik het de meeste jaren niet doe, al moet ik zeggen dat als het haar hinderlijk wordt voor haar ik het wel zou doen. Ze heeft wel een serieuze winterjas aangemaakt en nogal wat… ehm, vetjes :+ ik voel gewoon elke dag hoe warm ze is, als ze koud voelt krijgt ze een liner eronder.

De mijne heeft ook vaak last van mok en is er nogal gevoelig voor. Ik was het meestal met malaseb, dan de erge plekjes met vetaderm insmeren en de minder erge met sudocrem. Dat houdt het meestal rustig. Goede voeding is inderdaad super belangrijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 08:02 



 

Haha, ja dat verharen hè? Voorheen schoren we elk jaar twee keer, maar de laatste 2 jaar niet meer, om dan toch in het voorjaar alsnog te gaan scheren omdat hij slechter zijn wintervel kwijtraakt. Leuk om te lezen hoe jullie het doen. Het verschilt natuurlijk per paard; Moondancer heeft het snel koud, mijn andere twee (die zijn jonger) helemaal niet, maar dat heeft hij altijd al gehad, ook als 4 jarige jonge god :+

Dank Eapy voor de tip wb smeersels! Ik klop het af, want de laatste jaren niet nodig geweest, maar het kan altijd van pas komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 08:08 



 
Profiel   

bij kelly staat een schuurpaal en mevrouw had het al ontdekt.
wel nadeel dat zij dus echt net zo lang door schuurt dat ze de huid ook kapot heeft.
echt zo’n doos is het he.
dus die heeft lekker met haar buik staan schuren ,haar er af en dat zal wel koud zijn nu :+
verder gaat het wel beter gelukkig, ze was ook weer wat aan de dunne en dat heeft haar dwars gezeten denk ik.
ze krijgt nu weer poeder door het eten en nu is de poep weer goed, en het humeur ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 10:03 



 
Profiel   

Vanwege een blessure aan mijn kant van het verhaal heb ik dit jaar noet geschoren. Had anders ook maar een klein streepje van de hals geweest. Ze staat nu onder een Rhino Wug Medium, dat is ruim voldoende.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 10:06 



 
Profiel   

Het zal mij benieuwen hoe straks haar been ervoor staat.
Hopelijk nog weer wat beter dan gister...

Bonnie de tinker staat onder een 50 gram bucas.
Niet omdat het percee qua warmte moet. Maar ivm regen.
1x regen en het slaat direct op haar longen.. Met extreme regendagen krijgt ze ook een hals erbij op.

De andere nuk heeft vaak de 100 gram op en als het echt waterkoud of koud is dan de 200 gram.
Mocht het extreem extreem worden kan ze de 300 op krijgen.... Maar die is eigenlijk nog zo goed als nieuw...

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 12:12 



 
Profiel   

Hagelslag,is haar weerstand goed?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 12:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 351 van de 447 [ 11168 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 348, 349, 350, 351, 352, 353, 354 ... 447  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen