Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 360 van de 444 [ 11079 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 357, 358, 359, 360, 361, 362, 363 ... 444  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Topic voor onze oudjes!

 
Profiel   

Nah hier mistig en geen zon gezien. Toch vond ze het heerlijk
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 21:32 



 
Profiel   

Femke heel veel sterkte Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 22:06 



 
Profiel   

Ach Femke, wat verdrietig zeg. Maar wat een dappere beslissing! Had een brok in mijn keel met het lezen van jouw stuk. Zo herkenbaar omdat die van mij nu ook echt wel ouder wordt en echt een zorgenkindje wordt. Het zet je zo aan het denken.. Heel veel sterkte!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 22:14 



 
Profiel   

Lieve Fem, heel heel heel veel sterkte!!!! Het is goed zo! en dapper gedaan. Ik weet zó goed hoe je je voelt, xxx

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 11:19 



 
Profiel   

Femke heel veel sterkte!
Wat heb je het mooi geschreven.
Wat een moeilijk proces is het toch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 11:38 



 
Profiel   

Sterkte nog Femke! En indd goed omschreven. Het is best een ingewikkeld proces een ouder wordend paard. Ben er zelf ook iedere keer weer mee bezig: doe ik hier goed aan? Is die nog gelukkig en fit? Gelukkig tot nu toe allemaal wel maar ooit kom je op zo’n klote ka.u.tee kantelpunt..

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 14:36 



 
Profiel   

Welkom Flettie, leuke merrie :)

Nogmaals dikke knuffel voor Famke, hopelijk gaat het een beetje :(:)

Hier kwakkelen we nog steeds verder. Al slaat de medicatie voor m'n grote dame wel aan gelukkig. Pony blijft helaas nog wel hoesten. Maarrr, we hadden uit de BAL wel het goede nieuws dat er (nog) geen indicatie is voor astma *\o/* Dat had ik eigenlijk wel verwacht, dus dat was een meevaller.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 10:02 



 
Profiel   

Hier even heel druk geweest met verbouwen, jonge hond van mijn zus in moeten slapen en ontzettend veel verdriet, ziek kind, zelf ziek..

En nu peep kreupel rechts voor. Peesblessure been..
Niet warm en dik.
Kijken het tot maandag aan.


Laatst bijgewerkt door horsii op 21-03-23 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 20:55 



 
Profiel   

Femke, heel heel heel veel sterkte gewenst. Dapper en moedig besluit, maar wat ontzettend k.t
Knuffel :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 20:57 



 
Profiel   

nou ik zit zelf momenteel met een peesblessure en ik kan vertellen dat het een dikke tegenvaller is!
ik heb wat kalk op de pezen in mijn schouders en als dat door het lichaam word opgelost krijg je ontsteking en dat heb ik nu, gister echo gehad waarbij je het kalk ook duidelijk zag.
nou ja,weekje naproxen en beetje kalm aan doen en hopelijk is het dan weer in orde.
maar wel balen,kan nu niks met die arm.

horsii hoop dat bij die van jou het ook snel opknapt,niks aan zo met die blessures! :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 21:16 



 
Profiel   

Auw, klinkt erg pijnlijk. Beterschap

Ja is een blessure van oktober 2019. Twee x schockwave gehad en nu dus 3,5 jaar goed gegaan ondanks altijd gekke capriolen. Want rustig houdt ze zich nooit.
Nu voor het eerst weer kreupel en gelijk ook op dat been..

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 21:58 



 
Profiel   

Oh ik hoop dat 't mee valt Horsii....

Mijn dame had een bui vandaag. Zo machtig mooi om naar te kijken. Paar mooie sprongen en steigeren, en er kwam zelfs even weer een tuigpaard voorbij {:} Hopelijk krijgt ze er niet veel last van. Want heb d'r ook even van de artrose supplementen afgehaald :=

Stoer paard <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 22:28 



 
Profiel   

Ruig dier zo. Hopelijk geen artrose klachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 22:51 



 
Profiel   

shockwave krijg ik ook, dat helpt absoluut!
wel heel vermoeiend,dat wel.
gelukkig hoef ik geen boxrust :')

tancreda,mooie foto zo met die lucht er achter!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 07:43 



 
Profiel   

Boxrust hadden wij snel gestaakt. Ze stond alleen maar te bokken en steigeren :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 08:46 



 
Profiel   

Ondertussen rustig weide terug aan het opbouwen, gisteren had mijn oudje er 4u opgestaan. Had zich helemaal in een coma gegeten :') Ik haalde hem van de wei, en hij moest eerst nodig dutjes doen haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 09:03 



 
Profiel   

Ziet liep vanmorgen wel met een 'duck voetje' zoals ik het noem, dus wel beetje last := Maar we gaan vanmiddag wel even lekker wandelen tegen de spierpijntjes enzo :)

Boxrust ben ik ook geen voorstander van, helemaal niet als ze zo achterlijk er van worden, dan werkt het alleen maar averechts.

Lekker dat ze op de weide mogen al The_Cat! Hier moeten we nog ruim een maand wachten...

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 09:29 



 
Profiel   

ja wij ook hoor,de boel is net bemest met stalmest ,er staat nog niks op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 11:58 



 
Profiel   

Ja, ik had vorig jaar ze al van oktober van de "weide" moeten houden, want toen was die gewoon dood na zo'n droge zomer. Gelukkig was het voor de verandering een nat zacht voorjaar, en heb ik toen die weide netjes kunnen herstellen en afrijden. En nu nog eens kunnen afrijden en is het terug doorgeschoten dus konden ze er lekker van eten. Maar ze mogen er voorlopig maar tot 4u per dag op, want anders is het gewoon te veel merk ik al aan de oudste. Die eten maar zonder rem. Komt niet goed anders

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 12:38 



 
Profiel   

ja dat doet kelly ook, dan is het net als met een lopend buffet.
eten tot je buikpijn hebt :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 12:48 



 
Profiel   

Herkenbaar hoor. Dat is ook 't nadeel van zo laat 't land op gaan, dan staat er super veel. Mijn merrie eet ook zonder stop en dat is elk jaar weer spannend en tricky. Ze heeft altijd wel een paar keer koliek daardoor, omdat ze gewoon teveel heeft geschokt en paar uur na de weide dan gaskoliek heeft.... Zucht. Rond de 3/4 uur is dat kantelpunt altijd. Op een gegeven moment neemt ze eindelijk de pauzes en kan ze naar hele dag en nacht. Maar elk jaar weer gekloot door dat bunkeren :roll:

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 13:22 



 
Profiel   

L_iek schreef
Hoi! Ik wil mezelf hier graag melden met een dilemma waar ik mee zit. Hier zijn volgens mij ervaringsdeskundige genoeg :D

Ik ben in het bezit van een fjord, Zorro. Zorro wordt binnenkort 20 jaar. Hij is hartstikke fit en ziet er goed uit ( zelfs een beetje te goed :') ). Ongeveer 6 jaar geleden heb ik Zorro na laten kijken door de tandarts. Deze had toen een vermoeden van beginnende eorth. Afgesproken werd dat we dit in de gaten zouden houden en indien noodzakelijk actie zouden ondernemen. Ondertussen is het jaren later en is hij frequent nagekeken door de tandarts.

De laatste keer was afgelopen december. De tandarts constateerde toen dat hij een dode kies had, verder alles in orde. Actie daarop is ondernomen. Over de eorth is nooit meer gesproken na die ene keer.

Nu valt het mij de laatste tijd op dat hij zijn brokken erg langzaam op eet. Met hooi, wortels, appels zijn echter geen problemen. Wat zouden jullie aanraden? Vaker de tandarts laten komen of het nog even aankijken?


Meld me ook maar eens. Hier Fries, wordt in juni 20 en heeft ook EOTRH. Bij hem zijn een aantal tanden getrokken. Hij staat al geruime tijd op extra voer (seniores priores) en krijgt sinds kort ook luzerne erbij voor als hij het kuil (wat erg wisselend was op stal, momenteel hebben we een soort en dat eet hij goed) niet lekker vond/ niet goed weg kreeg. Zijn Metazoa bix krijgt hij nu door de seniores heen. Omdat hij ook een vergrote slokdarm-begin heeft en hij zijn speeksel bijv ook niet goed weggeslikt krijgt. Ik heb hem al ruime tijd op paddenstoelenmix staan waarvan ik het idee heb dat het bij hem helpt om het proces te vertragen. Daarnaast sinds kort ook 2 kruiden (waarvan de meningen verdeeld zijn) om te ondersteunen. Ik had vorige week stopweek van de ene kruid en hij begon na 3 dagen weer meer te kwijlen. teriwjl hij daarvoor weinig last had. Nu na enkele dagen zie ik weer verbetering maar is afwachten.

Bij mij inderdaad geen wortels afknagen meer trouwens.


Laatst bijgewerkt door Zilfstar op 22-03-23 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 13:30 



 
Profiel   

Mona staat altijd op gras, maar die bunkert gelukkig niet zo. Veerle de Shet deed dat wel altijd, kleine vreetzak :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 13:34 



 
Profiel   

Hier komen beide eigenlijk niet meer op 't gras

Layka niet omdat ze 3 jaar terug extreem extreem bevangen stond.
En Bonnie niet, omdat die ook snel vet word en samen met layka staat _O-

Heel soms mogen ze achter in de tuin even een half uurtje snoepen.
Maar dan alleen als we voortijd een buitenrit hebben gemaakt


Ik heb nog even de dierenarts gebeld ivm Bonnie haar benen.
In stap loopt ze weer goed. Maar in draf nog altijd niet.
En voor haar longen wil ik gewoon wel weer kunnen longeren ofzo.
Ik heb haar destraks een beetje doelloos door de bak gestuurd aan de dubbele longe. Zodat ze toch ff actief doorloopt en haar longen beweging krijgen.

Maar inmiddels had ik toch wel graag gehad dat ze dus niet meer kreupel zou zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 16:59 



 
Profiel   

Horsii wat balen een peesblessure, weet er helaas alles van… hier ook geen boxrust, maar ze heeft wel een paddockje alleen gekregen naast had groepje ipv samen met haar groepje. Er staat een vrij dominante merrie in de groep waardoor de mijne meer moet lopen/ontwijken dan ze zou willen, en ze durft ook niet altijd te liggen in de paddock door haar. Dus dit is een super fijne oplossing en ze vindt het zelf gelukkig ook prima. Behalve rust en Traumeel smeren doen we niets.

Tancreda ziet er goed uit zeg! Fijn dat ze zo lekker uit d’r dak kan gaan.

Heerlijk dat er al een paar paardjes het land op kunnen. Hier is helaas alles nog zeiknat, dus dat wordt nog even wachten. Vind het voor haar pees ook wel even prima om te wachten.

Ik ben wel benieuwd naar wat jullie nu zo voeren. Ik heb de vraag al eerder gesteld maar gezien de nieuwkomers… :) mijn merrie staat de hele dag buiten met hooi en krijgt 2 bakjes per dag. In haar bakjes krijgt ze:
- 1 halve koek pavo dailyfit (dus een hele koek per dag)
- 1 handje fibermix van Vitalbix
- rozenbottels
- mariadistelzaad

En dan krijgt ze een paar keer per week slobber, Bergwiesen Mash van Marstall. Met glucosamine/msm en magnesium.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 17:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 360 van de 444 [ 11079 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 357, 358, 359, 360, 361, 362, 363 ... 444  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen