Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 361 van de 447 [ 11171 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 358, 359, 360, 361, 362, 363, 364 ... 447  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Topic voor onze oudjes!

 
Profiel   

Hier krijgt mijn 26 jarige:
Onbeperkt hooi uit slowfeeders in de winter. In de zomer strookbegrazing.
Ze krijgt 2x per dag geweekte Hartog Condition brok 1x 1/4 schep met omega 3-6-9 olie en een schep Primeval Gelatinaat en daarbij een scherp Hartog Grasmix.
Ohja en tussen de middag een emmer Seniores (1 schep).


Laatst bijgewerkt door Sanet op 22-03-23 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 18:26 



 
Profiel   

Pfooeee hier krijgen ze behoorlijk wat hooi.
We voeren 3-4x per dag.
Zodra als dat het op is word er eigenlijk bijgevuld. Tenzij ze teveel hebben geknoeid... Dan mogen ze eerst nog ff scharrelen.

Verder krijgen ze als ze gewerkt hebben sws beetje vitalbiks. En anders alle 2-3 dagen ofzo. Als ik t niet vergeet.
Scheutje lijnzaadolie erover

Zodra als dat ze een kuurtje zandout krijgen, krijgen ze de zaadjes met een scheut lijnzaadolie en dan vaak subli ponybrok ofzo.
Omdat ze toch veel zaadjes krijgen en je het toch moet ondermengen

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 18:36 



 
Profiel   

kelly eet niet zoveel hooi meer..denk een kilo of 3-4?
dat is allemaal proppen.

verder 3x daags een emmer met:
1 volle voerschep Masters senioren slobberbrok
3/4 voerschep bergwiesen cobs van Marstall, (of ik haal fibernuggets van pavo )
3/4 voerschep Equifyt zupa.
en dan een schep muesli er door, heb nu Subli omnia.
ik heb sojaschroot staan,dat geef ik om de dag nog,ongeveer 100 gram.

sinds ze dit eet is haar ontlasting eindelijk goed, echt mooie mestballen.
geen diarree meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 18:49 



 
Profiel   

Hier onbeperkt hooi, elke dag slobber met worteltjes en vitamine brokjes.
En een oud broodje :') .

Ze eet alles goed, gaat snel genoeg naar binnen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 19:34 



 
Profiel   

Qua voer gehele winter:

- agrobs Alpengrun senior muesli
- agrobs senior mineral (of daily complete van vitalbix)
- lysine
- cartiaid senior (voor de artrose)

Mn shet hetzelfde maar dan zonder het artrose supplement.

Omdat ze veel medicatie hadden gehad en alles beetje veel werd heb ik ze momenteel alleen op de daily complete staan zonder supplements. Even 'resetten' na alle rotzooi in hun lijf.

Verder onbeperkt hooi; graszaadhooi en weidehooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 19:58 



 
Profiel   

Fijne oplossing eapy.
Hier onbeperkt voordroog, geanalyseerd laag in suiker. In slowfeeder 2x2
Een halve schep cavalor fiberforce
Magnesium
Pavo vital

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 20:39 



 
Profiel   

Voer hier is 2x 250-300 gram Vitalbix muesli+glucosamine en onbeperkt hooi. Op het moment geen weidegang (gras is op) maar straks 4-5 uur per dag weidegang (en dan wat minder hooi).
Begin van de winter valt ze altijd wat in en dan krijgt ze een tijdje extra slobber/pulp.

Edit: haar gebit is gelukkig nog top. Afgelopen november nog behandeld en tandarts was aangenaam verrast gezien haar leeftijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 21:17 



 
Profiel   

Hier krijgt mijn 30 jarige iedere dag een hapje van:
Agrobs Horse Alpin Senior
Pavo Speedibeet
Pavo 18+
Vitalbix Daily Complete
Duivelsklauw poeder
Equiflexion

Daarnaast natuurlijk onbeperkt ruwvoer in een ruif.


Laatst bijgewerkt door Bagheera_206 op 22-03-23 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 21:55 



 
Profiel   

Tancreda4 schreef
- agrobs senior mineral (of daily complete van vitalbix)


Hoe bevalt deze? Ik wil mss overstappen van Vitalbix DC naar Agrobs Mineral. Heb nu emmertje van de gewone gekocht en als ze dat beetje lekker eet even aan de winkel vragen of ze Senior mineral mee kunnen bestellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 21:57 



 
Profiel   

Chica krijgt onbeperkt hooi en handje basisboek voor de pergosafe. Ze kreeg een emmer Speedibeet, Fibrebeet en Fibrenuggets met Pavo vital, maar ze heeft van de week weer een terugval gehad hoefbevangenheid. Het lijkt weer goed te zijn, maar voer even niks bij nu. Zit toch nog met haar gebitsproblemen. Ga morgen toch maar een andere tandarts bellen want heb er geen goed gevoel bij. Drie weken geleden nog geweest, zaten wel twee kiezen wat los maar die wilde hij er nog niet uithalen. Ik heb een filmpje hoe ze nu met haar hooi aan het kloten is.. die bult hooi in de hoek heeft ze eerst uit haar slowfeeder getrokken, iets wat ze sinds drie weken doet.. iemand die dit herkent?


Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 22:09 



 
Profiel   

Bagheera_206 schreef
Tancreda4 schreef
- agrobs senior mineral (of daily complete van vitalbix)


Hoe bevalt deze? Ik wil mss overstappen van Vitalbix DC naar Agrobs Mineral. Heb nu emmertje van de gewone gekocht en als ze dat beetje lekker eet even aan de winkel vragen of ze Senior mineral mee kunnen bestellen.


Wel goed. Je hoeft er minder van te geven (volgens mij 60 VS 500 gram daily complete als ik 't goed heb). Maar ik wissel 't wel af met elkaar.

Ik geef 't nu een paar jaar. Hiervoor een Dodson en horrell mineralenkorrel geprobeerd maar daar deed ze 't niet goed op (qua karakter, schrikachtiger)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 22:19 



 
Profiel   

@naath

Herkennen doe ik het niet echt. Maar het is wel duidelijk dat ze opzich wil eten en opzich niet.
Kan de hb nog eventueel van cushing komen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 07:02 



 
Profiel   

eerst dacht ik van is het hooi wel goed?
als het niet fijn ruikt dan eten ze het niet.
maar er lijkt ook echt wat ongemak bij te zitten.
kelly doet dat ook wel, wat ze van stal hebben is heel laang en grof,daar kan ze helemaal niks mee en dan zit ze ook zo er doorheen te duwen met haar hoofd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 08:15 



 
Profiel   

Ik word echt helemaal gek van dat beest, vanmorgen staat ze gewoon doodleuk van datzelfde hooi te eten alsof er niks aan de hand is en ze was ook echt serieus aan het bunkeren zeg maar. :+ Ik heb er een filmpje van naar mijn schoonzusje gestuurd die dierenarts is (en helaas veel te ver weg woont), die zag aan haar eten vanochtend ook niks geks. Het gedrag van gisteravond kon ze ook niet zo goed verklaren. Zo gaat dat dus al een tijdje dat ze 's avonds niet wil eten, maar ik kan het niet verklaren. Ik kon wel zien aan haar hooinet dat ze de hele nacht niet gegeten heeft, ze was volgens mij nog maar net begonnen. In de paddock krijgt ze ook hooi, maar eet ze ook niet veel van.

@Hagelslag, ja de hb zal inderdaad van de Cushing komen. Het is al drie jaar achter elkaar raak. Ze komt nu niet meer op het gras etc., maar in precies dezelfde week als vorig jaar toch weer raak. Afgelopen weekend liep ze weer slechter, hoef weer warm, maar daar is nu niks meer van te zien en te voelen. Hopelijk loopt dat dus met een sisser af. Misschien toch weer de pergosafe verhogen, maar dat wordt ondertussen ook een dure bedoening :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 08:31 



 
Profiel   

Naath, ze zat idd een beetje met het hooi te rommelen ipv eten. Best gek dat ze het nu wel at. Misschien dat ze gisteren toch wat last had, al dan niet een soort misselijkheid ofzo? Beetje met lange tanden. Mijn shet at ook beetje met lange tanden, mini plukjes, toch weer laten vallen etc, toen ze in december veel last van stress had. Ik vermoedde dat ze daardoor ook buikpijn had. Zag er wel anders uit, maar die deed toen ook echt raar met het hooi.

Overigens is die sowieso gekkig. Ik had hooi a) maar dat vraten ze echt niet met het weken. Dus geef ik hooi b) en c). Shetlief stond gisteren en eergisteren opeens wat leeg in de buik. Dus besloot ik hooi a) weer even te geven en dat bunkerde ze naar binnen... Eerst moest ze er opeens niets van hebben en nu is het weer als chocolade. Niet te peilen :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 08:57 



 
Profiel   

Naath heel gek en verwarrend inderdaad… als het haar tanden niet zijn zou ik gaan denken aan maag/darmen. Mijn merrie ging ook raar doen met haar hooi toen ze last van haar maag had.

Hier ging het gister gelukkig weer iets beter met het voetje. Ze heeft sommige dagen echt last, en de smid was geweest en dat vindt ze toch moeilijk. Een hele tijd steunen op dat slechte been was echt lastig om te zien. De dag erna stokkreupel maar nu gelukkig alweer veel beter. Wat een zorgen hebben we ervan hè…

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 09:00 



 
Profiel   

Mijn 32 1/2 jarige zonder kiezen krijgt:
24/7 weidegang, maar het gras is nu minimaal. gras moet ook niet lang worden want dat krijgt hij niet meer weg
Ik geef nu maximaal in 1 voerbeurt 1,5 schep seniores priores, 1,5 schep senior crumbs en grote schep senior fibre, gemengd met 5 tot 6 schep water.
Eigenlijk vind ik dit teveel in 1 keer, maar ik kan max 2 keer voeren.
De extra voerbeurt geef ik 1,5 tot 2 schep crumbs met grote schep senior vezels. Bij koud weer de portie van de ochtend
Vaak ga ik nog ergens grazen en er staat nog wel iets te snaaien op de wei waardoor ze de hele dag bezig zijn en wel wat binnen krijgen
O ja en 4 pompjes lijnzaadolie voor extra calorieen en natuurlijk zijn pilletje prascend(in een spuitje)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 09:18 



 
Profiel   

Super interessant om te lezen wat jullie voeren, bedankt! Mijne is 23 en heeft alle tanden/kiezen nog en eet (iets te) goed. Dus voor nu is het nog heel simpel. Maar ik bereid me graag voor op wat er komen gaat als ze het goed blijft doen.

Hoe doen mensen dit die niet meerdere keren per dag naar stal kunnen? Zetten jullie hun hapje bijvoorbeeld klaar voor stalpersoneel om te voeren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 09:26 



 
Profiel   

Nap en Max krijgen onbeperkt hooi en Nap(28) 2 handen Pavo18 plus en een handje Fibrebeet.Ook krijgt hij elke dag Echinaforce druppels voor zijn weerstand.Max(28)krijgt 2 handen Pavo18 plus.Ook 24/7 in de wei.In de zomer om de dag Pavo18 Plus en Nap om de dag zijn druppels.Max krijgt als het gras begint te groeien een graasmasker om anders groeit hij in de breedte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 10:16 



 
Profiel   

Mijn schoonzusje (dierenarts) denkt dat het misschien ook wel van de Prascend komt dat ze dan af en toe geen eetlust hebben. Ik dacht dat dit alleen met starten en verhogen was, maar zij zegt dat ze het ook wel eens op langere termijn zien dat de eetlust minder is. Misschien als het eindelijk een keer voorjaar wordt, dat dat ook gewoon weer beter wordt.

@Eapy, fijn dat het alweer beter is. Moeilijk om aan te zien dan he als ze pijn hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 10:23 



 
Profiel   

prutsmuts krijgt mijn bijna 29 jarige een emmer Hartog senior naast een kruiwagen met kuil( koeienkuil maar dan gehakseld). Verder een plak hooi indien nodig maar meestal krijgt ze het niet weg en maakt er vooral proppen van dus blijft over. Dan nog een schep speedibeet( straks fibrebeet) en een schep 18+. En dan staat ze ook nog op het land waar bijna niks staat maar ze knabbelt wel de hele dag. Als er straks weer gras is krijgt ze ook elkedag een strook erbij

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 10:38 



 
Profiel   

eapy, vanuit stal krijgt kelly smorgens een bak met slobber.
dat zet ik klaar.
als het op is zet hij kelly in de groep.
ik kom zelf smiddags meest zo tegen 3 uur na het werk.
dan krijgt ze een bak slobber.
als dat op is gaat ze de groep in, en doe ik ondertussen wat anders,wat stalklusjes of pony van stalhouder verzorgen.
en dan tegen half 6 zet ik kelly in haar paddock met weer slobber en heeft ze een bak hooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 13:08 



 
Profiel   

Eapy schreef
Hoe doen mensen dit die niet meerdere keren per dag naar stal kunnen? Zetten jullie hun hapje bijvoorbeeld klaar voor stalpersoneel om te voeren?


Ik heb ze aan huis staan :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 15:08 



 
Profiel   

Eapy schreef
Hoe doen mensen dit die niet meerdere keren per dag naar stal kunnen? Zetten jullie hun hapje bijvoorbeeld klaar voor stalpersoneel om te voeren?

Hier krijgt ze 1x per dag een schep speedibeet. Ik maak het zelf en wacht dan even tot het klaar is. Is ff niet anders. Mocht ze 2x per dag moeten, dan moet ik voor mijn werk maar heen ofzo

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 15:16 



 
Profiel   

Zoooo, wij hebben even gebruik gemaakt van het zonnetje.

Layka Was nukkig op de weide omdat ze al te lang geen rondje buiten was geweest.

Stappen doet Bonnie qua benen niet verkeerd. En voor Bonnie haar longen is stappen echt wel van voordeel.

[ img ]
Om vervolgens ruilhandel te doen....
Zusje de hondjes ik m'n ezel

[ img ]


En toen was bailey moe... Ze word ook al wat ouder.
Dus bailey bij m'n zusje voor in 't zadel. Maar layka moest ook plassen....

[ img ]


De dierenarts had nog niet weer terug gebeld ivm Bonnie. Dus die zal ik morgen nog ff bellen waarschijnlijk zijn ze 't vergeten
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 18:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 361 van de 447 [ 11171 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 358, 359, 360, 361, 362, 363, 364 ... 447  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen