Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 362 van de 447 [ 11171 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 359, 360, 361, 362, 363, 364, 365 ... 447  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Topic voor onze oudjes!

 
Profiel   

oh lekker rijden,dat mis ik soms wel!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 19:25 



 
Profiel   

Naja.... Ik liep der naast...
Maar ach ik wandel graag ook vele kilometers.
Dus of ik nu erop zit of ernaast loop.

M'n zusje Was moe van 't werk.
Dus die wou wel graag ff zitten.
Layka Was naderhand ook helemaal tevreden met zichzelf, dan krijgt ze echt zo'n relaxte blik

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 19:29 



 
Profiel   

Ja heerlijk hè, dat koppie als ze lekker gewerkt hebben :) daar kon die van mij ook zo blij van worden! Hopelijk komt dat voor ons weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 19:40 



 
Profiel   

Toen ze bijna 3 jaar terug extreem hoefbevangen stond.
Wouden we haar eigenlijk laten inslapen. Omdat we weten dat ze echt af en toe "werk" nodig is.
Ander dan kwijnt ze weg.

Maar de dierenarts wou toen nog niet opgeven.
Gelukkig kwam haar wil tot werken pas later weer terug.
En 1 jaar nadat ze bevangen was geraakt is m'n zusje voor 't eerst toen weer opgestapt.
Echt layka haar blik tijdens het poetsen en opzadelen.
Goud waard.. Ze was zoooo tevreden

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 19:43 



 
Profiel   

Oh heerlijk om die rijfoto's zo te zien!

Ik ga vanmiddag toch maar met de mijne naar de dierenarts. Ze blijft slecht eten, is ook heel erg aan de diarree en ziet er gewoon niet happy uit. Geen koorts, maar weet niet meer of het nu van haar gebit komt of dat ze iets anders onder de leden heeft. Lastig hoor, gaan ook nog over twee weken op vakantie dus zit me allemaal niet echt lekker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 12:45 



 
Profiel   

ja snap ik, hopelijk komt het in orde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 13:23 



 
Profiel   

Hoi allemaal!

Ik kwam dit topic toevallig tegen en heb eigenlijk advies nodig. Ik heb een bijna 29-jarige merrie met wat typische ouderdomsproblemen. Zo mist ze al jaren aardig wat snijtanden door EORTH en ook een paar kiezen ontbreken. Ze stond altijd goed onder controle bij de tandarts, maar helaas bleek het vorige maand helemaal mis.

Door 2 ontstoken en losse kiezen hebben we verstoppingskoliek tot gevolg gehad. 5 dagen kliniek en 2 kiesextracties verder was al het vet wat er nog aanzat volledig verdwenen. Dit was eind februari/begin maart. Plan opgesteld met DA en proberen haar zoveel mogelijk slobbers en ruwvoervervangers als SP aan te bieden naast het hooi.

Nu blijft ze proppen maken van dr hooi en heeft ze vorige week zondag weer een verstopping gehad. Ik vind het heel dubbel, maar zit er over te denken om dr zo min mogelijk hooi aan te bieden en dit te vervangen voor een grasbrok.

Ze krijgt nu 2-2,5kg SP (zodra ik er meer van geef lust ze het niet meer). 1kg Horsefood Multibeet, 1kg Equifirst Senior Slobber, 1kg Havens Senior Crumbs en mix daar 300gr Havens Fiber Dices doorheen. Door de Seniores en Multibeet meng ik nog +/- 3/4 schep Cavalor Strucomix Senior om het smakelijk te houden

Ik had als plan de Fibre Dice los te voeren als soort grasbrok maar dat eet ze dus niet en krijg het ook niet echt tot een lekker papje gemaakt. Hebben jullie nog andere suggesties?

Ik kan niet wachten tot ze weer op het gras kan, maar hoop er in de tussentijd toch wel weer iets meer op gewicht te krijgen dan nu.

Side note: ze heeft ook Cushing

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 00:53 



 
Profiel   

Oh wat een zorgen.
Het scheelt iets dat het gras seizoen eraan komt. Hartog heeft ook nog een Senior ruwvoer optie. Heb je die al geprobeerd?
Verder voer ik mijn krachtvoer ook geweekt. Gewoon een plastic bakje, mijn schep brok erin, scheur olie overheen en onder water zetten. Het is per brok even uitvogelen hoeveel water erbij moet wil het een fijn papje worden. Maar dat is ook een optie. Olie sowieso ook wel fijn om bij te voeren.
Je zou met de priores ook nog kunnen proberen om een extra emmer te doen, met koud water gewoon maken en op het laatst net voor het voeren nog warm water doorheen, dat vindt die van mij ook heel lekker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 07:00 



 
Profiel   

Ilse, welkom, poeh wat een lastige dingen hé.

Ik denk inderdaad dat het het hooi wat je hebt geen optie meer is. Wat voor hooi is het? Is een andere soort ruwvoer een optie? Ik ken iemand die knipt hooi in stukken van enkele cm, of bijvoorbeeld de fibermix van vitalbix — dat zijn korte stukjes en heel erg zacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 08:12 



 
Profiel   

ja ze staat wel erg met lege buik.
kelly kan soms ook zo staan.

even op een rij je geeft nu:
2,5 kg sp, is dat echt kilo of een schep?
kilo multibeet
kilo senior slobber
havens senior crumbs
300 gram dices.

geef je dat per keer of is dat per dag?

je kunt alles wel mengen,die dices ook, gewoon met de sp mee laten weken :j


en probeer vaker te voeren, liefst om de vier tot zes uur.
4x per dag…per keer kunnen ze ongeveer tien liter voer opnemen.maak je het niet te dun met water dan staan ze echt wel een half uur te “kauwen” en dat is goed voor de vertering.
lees ook even wat ik voer,staat op de vorige pagina
hooi wel aanbieden, kijk anders voor gehakseld hooi?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 08:35 



 
Profiel   

Ilse lastig.

Hier ook ervaring met gebitsproblemen (Branco heeft het pretpakket) maar hij kan gelukkig ruwvoer nu weer goed weg krijgen al duurt het langer. Naast veel ruwvoer krijgt hij 2 keer daags 2 scheppen slobber, dat is vergelijkbaar met SP alleen ander merk, en iets goedkoper per zak. Hij doet het daar heel erg goed op. Hij ziet er top uit en komt ook goed uit zijn wintervacht deze lente. Vorig jaar hebben we hem moeten scheren, dat is nu niet nodig denk ik.

Hij heeft van de week een parcourtje gesprongen met onze dochter, oefenen voor een onderling wedstrijdje op stal. Zo lief om te zien hoe hij haar daar doorheen helpt. Die 2 hebben echt een band samen. Dochter wilde wel hoger, maar gezien zijn leeftijd vind ik 30 cm hoog zat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 08:57 



 
Profiel   

ellepel schreef
ja ze staat wel erg met lege buik.
kelly kan soms ook zo staan.

even op een rij je geeft nu:
2,5 kg sp, is dat echt kilo of een schep?
kilo multibeet
kilo senior slobber
havens senior crumbs
300 gram dices.

geef je dat per keer of is dat per dag?

je kunt alles wel mengen,die dices ook, gewoon met de sp mee laten weken :j


en probeer vaker te voeren, liefst om de vier tot zes uur.
4x per dag…per keer kunnen ze ongeveer tien liter voer opnemen.maak je het niet te dun met water dan staan ze echt wel een half uur te “kauwen” en dat is goed voor de vertering.
lees ook even wat ik voer,staat op de vorige pagina
hooi wel aanbieden, kijk anders voor gehakseld hooi?


Allemaal bedankt voor de adviezen tot nu toe, qua ruwvoermixen kreeg ze voorheen altijd die van florian maar ik kan die speciale van hartog wel eens proberen daar zit meer in denk ik.

Om op jou terug te komen ellepel, nee die 2,5kg is afgewogen met de keukenweegschaal. En dit krijgt ze allemaal verdeeld over de dag. Mevrouw is nogal een prinsesjes wat betreft voer, dus voor de afwisseling krijgt ze iedere voerbeurt wat verschillend.

De paarden staan aan huis met onderstaand voerschema:

7.00/8.00 ruwvoer + Multibeet
10.00 ruwvoer
12.00 ruwvoer
14.00 ruwvoer + equifirst slobber
16.00 ruwvoer
18.00 ruwvoer + senior crumbs
20.00 ruwvoer
22.00 ruwvoer + Sp

De fiber dices eet ze dus wel zollang het ergens doorheen zit, dus denk dat ik dan nog een emmer sp extra doe idd en dan daar de fiber dices doorheen. Helft om 12.00 en de helft om 20.00

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 20:25 



 
Profiel   

Krijg ze genoeg tijd om alleen te eten?Er was ook een apart Cushing topic.Misschien hebben ze daar nog tips.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 07:55 



 
Profiel   

misschien de seniores vervangen door wat anders?
ik geef nu de equifyt zupa daarvoor.
ben echt super tevreden daar over, zit wat meer eiwit in,wat meer vet, minder suikers juist.
ik heb ze even naast elkaar gezet op voervergelijk dan kun je zelf even kijken.
https://www.voervergelijk.nl/vergelijke ... s-priores/

en dat gemiemel met eten is hier ook.
kelly heeft soms dagen dat ze ook nog beroerd eet, dan moet er echt flink muesli doorheen.
eergister wilde ze bijna helemaal niet eten,liep er steeds bij weg.
je kunt ook in elke emmer wat fiberdices doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 08:29 



 
Profiel   

Naath86 schreef
Oh heerlijk om die rijfoto's zo te zien!

Ik ga vanmiddag toch maar met de mijne naar de dierenarts. Ze blijft slecht eten, is ook heel erg aan de diarree en ziet er gewoon niet happy uit. Geen koorts, maar weet niet meer of het nu van haar gebit komt of dat ze iets anders onder de leden heeft. Lastig hoor, gaan ook nog over twee weken op vakantie dus zit me allemaal niet echt lekker.


Naath, ik kwam dit tegen en moest aan je denken: https://www.horsetopshop.com/products/m ... hips-15-kg

Is dat wat voor je paardje? Misschien krijgt ze dat makkelijker weg? Hoeft ook niet te weken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 15:36 



 
Profiel   

Eapy schreef
Naath86 schreef
Oh heerlijk om die rijfoto's zo te zien!

Ik ga vanmiddag toch maar met de mijne naar de dierenarts. Ze blijft slecht eten, is ook heel erg aan de diarree en ziet er gewoon niet happy uit. Geen koorts, maar weet niet meer of het nu van haar gebit komt of dat ze iets anders onder de leden heeft. Lastig hoor, gaan ook nog over twee weken op vakantie dus zit me allemaal niet echt lekker.


Naath, ik kwam dit tegen en moest aan je denken: https://www.horsetopshop.com/products/m ... hips-15-kg

Is dat wat voor je paardje? Misschien krijgt ze dat makkelijker weg? Hoeft ook niet te weken.


Oh dankje, dat ziet er interessant uit!

Ik heb nog wel een update. Vrijdag bij de da geweest en kon niet veel bijzonders vinden. Klinisch was ze echt nog heel goed voor haar leeftijd vond ie. Gebit allemaal in orde. Wel bloed afgenomen en dinsdag de uitslag van. Mestonderzoek gehad, waardes voor de wormen iets te hoog dus direct een wormenkuur, maar was niet schrikbarend. Pro biotica gekregen voor de darmen en de diarree. En hij wilde haar wel een vitamine boost geven via het infuus en dan eventueel weer kijken omdat ie niet echt wat kon vinden. Nou ik had vrijdagavond al een compleet ander paard! Stond ineens weer alles naar binnen te werken en dat ging gewoon het hele weekend door. Moet het weer ff loslaten, ga het liefst zes keer per dag naar stal voor de controle maar ze gedraagt zich echt weer als vanouds!! Nog even het bloedonderzoek afwachten en kijken hoe ze nog meer binnen kan krijgen, want ze krijgt al een vitamine brokje bij, Pavo Vital. Maar blijkbaar niet voldoende. Voor nu wel even opgelucht!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 20:41 



 
Profiel   

Wat een fijn bericht! Gelukkig maar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 20:55 



 
Profiel   

ik ben wel benieuwd wat voor probiotica je gekregen hebt?
of misschien toch de wormen,dat kan best wel voor darmproblemen zorgen.
gelukkig gaat het de goede kant op :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 05:39 



 
Profiel   

Ik voer mijn bijna 30 jarige twee a drie keer per dag een grote emmer vol pap van SP, als hij invalt week ik er idd nog dingen door zoals maisvlokken ofzo, hij knabbelt nog wel wat hooi maar ook geen grote hoeveelheden. Hier hebben ze van Marstall bergwiesen mash, die meng ik er ook nog door, die ruikt zo heerlijk...maar ja, paardjes van die leeftijd zijn wel een flinke uitdaging idd...blij dat het weer wat beter gaat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 14:06 



 
Profiel   

Ilsevdhoek schreef
Hoi allemaal!

Ik kwam dit topic toevallig tegen en heb eigenlijk advies nodig. Ik heb een bijna 29-jarige merrie met wat typische ouderdomsproblemen. Zo mist ze al jaren aardig wat snijtanden door EORTH en ook een paar kiezen ontbreken. Ze stond altijd goed onder controle bij de tandarts, maar helaas bleek het vorige maand helemaal mis.

Door 2 ontstoken en losse kiezen hebben we verstoppingskoliek tot gevolg gehad. 5 dagen kliniek en 2 kiesextracties verder was al het vet wat er nog aanzat volledig verdwenen. Dit was eind februari/begin maart. Plan opgesteld met DA en proberen haar zoveel mogelijk slobbers en ruwvoervervangers als SP aan te bieden naast het hooi.

Nu blijft ze proppen maken van dr hooi en heeft ze vorige week zondag weer een verstopping gehad. Ik vind het heel dubbel, maar zit er over te denken om dr zo min mogelijk hooi aan te bieden en dit te vervangen voor een grasbrok.

Ze krijgt nu 2-2,5kg SP (zodra ik er meer van geef lust ze het niet meer). 1kg Horsefood Multibeet, 1kg Equifirst Senior Slobber, 1kg Havens Senior Crumbs en mix daar 300gr Havens Fiber Dices doorheen. Door de Seniores en Multibeet meng ik nog +/- 3/4 schep Cavalor Strucomix Senior om het smakelijk te houden

Ik had als plan de Fibre Dice los te voeren als soort grasbrok maar dat eet ze dus niet en krijg het ook niet echt tot een lekker papje gemaakt. Hebben jullie nog andere suggesties?

Ik kan niet wachten tot ze weer op het gras kan, maar hoop er in de tussentijd toch wel weer iets meer op gewicht te krijgen dan nu.

Side note: ze heeft ook Cushing

[ [url=m/vEEccw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/FtEGrY.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw wat een mooie zeg!
Wat een zorgen met zo’n oudje.
Ik heb helaas niet echt tips, mijn oudje eet nog hooi en slobber

Wij waren weer eens aan de wandel
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 20:46 



 
Profiel   

Het is gelukt om wat mooie herinneringen te verzamelen.

Vooral veel foto's van voordat Tweet echt oud was.


Maak foto's van je oudjes, maak herinneringen.

Ooit kijk je er met liefde op terug.


[AOW] Gouden herinneringen. Tweety.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 13:53 



 
Profiel   

Prachtig Femke!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 15:21 



 
Profiel   

Wat mooi geschreven Femke <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 15:57 



 
Profiel   

Heel mooi geschreven <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 22:39 



 
Profiel   

Heel mooi Femke, gaat het nu een beetje met je? Mijne wordt in juni 30 en is ook best krakkemikkig aan het worden maar in zijn hoofd nog steeds niet, moet wandelen met een kettinkje door zijn halster anders is hij niet te houden...mafkees...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 06:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 362 van de 447 [ 11171 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 359, 360, 361, 362, 363, 364, 365 ... 447  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen