Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 384 van de 447 [ 11171 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 381, 382, 383, 384, 385, 386, 387 ... 447  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Topic voor onze oudjes!

 
Profiel   

Nope, al meerdere dierenartsen gebeld..
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 16:48 



 
Profiel   

Queelens schreef
Nope, al meerdere dierenartsen gebeld..


Jee wat vervelend, zoiets gebeurd meestal 's avonds of in het weekend.....ik heb altijd iets van pijnstillers op stal om de eerste uren te overbruggen.
Het wordt hier nl. steeds moeilijker een dierenarts te krijgen.
En het is niet fijn om je maatje er zo bij te zien staan, kan je alleen maar veel sterkte wensen :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 18:31 



 
Profiel   

ja is dat bij jullie zo?
hier met spoed is er altijd wel een arts die er binnen een half uur is.
vaak ook wel sneller.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 19:53 



 
Profiel   

Helaas al schrijnende gevallen gehad, alleen je eigen dierenarts komt, ze nemen geen klanten van elkaar over en dan moet je geluk hebben dat je eigen dierenarts in de buurt is...
Een paard met koliek, wat 4 uur heeft moeten wachten, tot ze verlost werd, alle dierenartsen in de omgeving gebeld.
Ik had een afspraak voor mijn paard, ook een spoedgeval koliek, mijn dierenarts had geen tijd, dis uiteindelijk mijn afspraak opgeofferd zodat ie kon worden ingeslapen.
Het is echt triest, ik snap wel dat het niet leuk is om ' s nachts uit je bed te moeten maar dat wisten ze ook vantevoren. En daarbij komt, dat je voor een spoedgeval een fortuin kwijt bent, maar ik ben allang blij als iemand komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 21:16 



 
Profiel   

Hier gelukkig keuze uit meerdere dierenartsen bij spoed. De ene kon een keer niet direct komen vanwege een ander spoedgeval en toen de andere gebeld en die kwamen direct. Dat is wel fijn.

Maar ergens snap ik wel dat ze met spoed niet komem scannen maar langskomen voor bv pijnstillers in te spuiten of andere medicatie als hij zo kreupel is zou ik dan wel verwachten.... En dan tijdens normale visites komende week komen scannen. Knuff, hopelijk kan je snel terecht :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 21:26 



 
Profiel   

Tancreda4 schreef
Hier gelukkig keuze uit meerdere dierenartsen bij spoed. De ene kon een keer niet direct komen vanwege een ander spoedgeval en toen de andere gebeld en die kwamen direct. Dat is wel fijn.

Maar ergens snap ik wel dat ze met spoed niet komem scannen maar langskomen voor bv pijnstillers in te spuiten of andere medicatie als hij zo kreupel is zou ik dan wel verwachten.... En dan tijdens normale visites komende week komen scannen. Knuff, hopelijk kan je snel terecht :(:)


Ja precies dat snap ik ook wel. Maargoed blijft indd flink klote als het je eigen paard is. Hij stond/staat niet stokkreupel gelukkig maar het feit dat de mijne al redelijk kreupelt zegt echt heel weinig goeds.

Ik heb er voor de zekerheid metacam ingestopt die ik nog had liggen en hij heeft nu een apart weitje naast zijn eigen wei gekregen. Duurde wel ff voor dat klaar was dus heb maar een halfuurtje kunnen toekijken hoe het ging maar het lijkt goed te gaan. Hopelijk doet hem dat goed. Komt hij niet in de verleiding te spelen en kan hij ook niet opgejaagd worden. Een beetje ‘opjagen’ is normaal niet zo erg maar nu wel ff..

Nu hopen dat ze na maandag snel kunnen komen. En ik blijf maar hopen voor een wonder want ik wil hem echt nog niet missen..

Hij heeft nu wel de luxe dat hij in de wei van mij een extra dosis grasmix kreeg. Want die hij sinds kort heeft vindt hij erg lekker. Hij verkoos het zelfs boven het nieuwe gras.

[ img ]


Laatst bijgewerkt door Queelens op 28-05-23 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 22:55 



 
Profiel   

gelderfan schreef
[ [url=m/FyFL26.jpg]Afbeelding[/url] ]

30 jaar samen.....waar blijft de tijd

Gefeliciteerd *\o/* *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 22:57 



 
Profiel   

ja oke,maar scannen is toch ook geen spoed denk ik.
dat gaat hier inderdaad ook op afspraak en dan met een arts die dat materiaal heeft.
nou moet ik wel zeggen dat toen appie met die gebroken kaak stond en ik eerst foto’s aan huis liet maken dat heel snel ging en zeker met de ct scan op utrecht werd ik meteen de volgende ochtend ingepland :j

queelens fijn dat je zo er naast een weitje hebt kunnen maken.
hopen op snel duidelijkheid!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 08:23 



 
Profiel   

@queelens, fijn dat je wel vlot een kleiner weitje kun maken.
Hier zouden we dat ook kunnen doen indien 't zou moeten.


Bonnie loopt ansich wel soort van okay. Alleen het is niet 100%
Rechts voor word nog altijd ontlast.
Soms zet ze hem tijdelijk onder de massa.
Maar alsnog wat vaker optrekken en hem buiten de massa zetten.
Nu met pijnstiller waggelt ze wel een beetje heen en weer. Maar ze denkt wel erover na of ze ergens wel of niet heen wil lopen.
Dus ik denk niet dat dit goed gaat aflopen.


Edit, gelukkig hebben we een grote dierenarts praktijk en hebben ze bijna altijd wel dienst.
Dus mocht er spoed zijn, is 1 van alle dierenartsen er vrij vlot.
Het kan alleen wel zijn dat je 1 hebt die eerder voor de koeien is.
Maar die kunnen ook de eerste hulp bij koliek of wat dan ook geven zodat daarna 1 van de paarden kan komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 08:35 



 
Profiel   

Vandaag ging het heen en weer bellen met dierenartsen lekker door :+
Hoe lang duurt het bij jullie gemiddeld voordat een dierenarts op de stoep kan staan (dus niet naar de kliniek) voor een echo of foto?

Ik heb nu met pijn en moeite voor volgende week donderdag een afspraak staan maar ik weet nog niet of ik daar zo content mee ben.

Gelukkig doet schim het oke maar ik wil zo graag het beste voor hem..

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 14:11 



 
Profiel   

ik zit bij een kleine plattelandspraktijk, ons kent ons. Met spoed staat de dierenarts er binnen een half uur. En bij geen spoed kan vaak dezelfde of de volgende dag een afspraak gemaakt worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 17:12 



 
Profiel   

Ivm de leuke feestdag kon de dierenarts pas volgende week woensdag....
Vorige week donderdag de afspraak gemaakt.
Dus mja bijna 2 week mogen wachten op de afspraak.
Als het spoed is staan ze dus hier vlot.
En anders kan het helaas wel af en toe een paar dagen duren

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 17:28 



 
Profiel   

Uitgebreide luchtwegen scopie op stal had ik volgens mij 1.5 week van te voren kunnen maken.

Naar kliniek voor echo en scan etc reken ik ook op 1 of 2 weken. Dus aan huis wellicht hetzelfde?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 17:42 



 
Profiel   

Mag ik even gek worden van de verzorgster.
Bonnie kan nu helaas niks, ze is te groot voor layka.
Van mij mag ze ook layka longeren. Maar haar zusje kan layka ook rijden omdat die klein genoeg is.

Dus nu kreeg ik vanmorgen een apje, hoe gaat het met Bonnie.
Nouja, gelijk als de andere dagen. Dus ze staat nog op volle pijnstiller. Krijg ik een verontwaardigde oh, dus geen beweging geven terug.
Eehhmm meid even je hersens gebruiken... Ze staat op pijnstiller.
Je kunt poetsen, je kunt inhaleren een rondje door de bak met haar stappen. Maar daar houd het ook mee op....
Maar daar heeft ze geen zin in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 14:03 



 
Profiel   

Jeetje,klinkt als mijn ex verzorgster.Daarom ook ex.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 15:05 



 
Profiel   

Dit is de dochter van een collega.
Of naja beide zijn dochters van een collega.
Alleen de oudste snapt hem net even niet schijnbaar. Alsof met een beetje rust altijd alles beter word.
Nu moet ik wel zeggen dat ik opzich Bonnie nu niet zeer slecht vind lopen.... Soort van gaat het.
Maar top is het niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 16:58 



 
Profiel   

hoe oud is dat meisje?
ja ach ik ben ook jong geweest en probeer me dan met dat soort dingen verplaatsen in hen.
wij weten nu veel, maar hebben het ook moeten leren toch.


hoe gaat het met die plek achter de knie

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 17:03 



 
Profiel   

Ze word over 2 week 19.

T plekje is nog altijd een soort van hetzelfde.
Er zit nu wel een "stabiele" korst op.
Dus niet dat het de hele tijd open is.
Gister nog een x geschoren.
Probeer momenteel niet te veel eraan te zitten

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 17:12 



 
Profiel   

ja even kijken hoe dat gaat als je het met rust laat.
misschien dat het dan net wat beter heelt?
19 is niet heel jong,maar mist ze misschien toch wat ervaring om te begrijpen hoe het zit met ziek zijn en rust nemen?
misschien is ze zelf wel nooit ziek dat ze daarom denkt van hee paracetamol (bij wijze van)en we gaan weer!


kelly heeft momenteel ook wat meer last van de benen.
heb ze op de foto,kun je wel zien dat die ene voorknie echt ontlast word.

[ img ]

maar ja ze hobbelt wel wat mee en vermaakt zich wel

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 17:20 



 
Profiel   

Ze is wel vaker verkouden of wat dan ook.
Dus ansich zou ze het moeten snappen.

Precies, misschien heelt het plekje nu het iets meer rust krijgt.

Kelly laat idd overduidelijk wat zien aan haar knie idd

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 18:38 



 
Profiel   

Vandaag is Magnifique alweer 29 jaar geworden.. hoop haar nog vele jaren bij me te hebben. Haar moeder is 33 geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 18:43 



 
Profiel   

*\o/* Magnifique gefeliciteerd met je oudje *\o/*

Vandaag de tandarts geweest voor Vosje, helaas weer een kies eruit.

Joris ook direct even bijgevijld, hij was er toch..... :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 19:02 



 
Profiel   

Gefeliciteerd magnefiqeu :)F

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 19:14 



 
Profiel   

mooie leeftijd! gefeliciteerd! *\o/*

kaatje, balen dat er weer een kies uit is.
ik heb hier thuis eentje van kelly, is nog best een groot ding ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 20:00 



 
Profiel   

fique schreef
Vandaag is Magnifique alweer 29 jaar geworden.. hoop haar nog vele jaren bij me te hebben. Haar moeder is 33 geworden.


Gefeliciteerd! *\o/*
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 20:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 384 van de 447 [ 11171 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 381, 382, 383, 384, 385, 386, 387 ... 447  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen