Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 385 van de 447 [ 11165 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 382, 383, 384, 385, 386, 387, 388 ... 447  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Topic voor onze oudjes!

 
Profiel   

Gefeliciteerd magnifique!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 05:32 



 
Profiel   

Dank jullie wel! Zo'n mooie leeftijd en ze is nog zo gek als een deur.

Daarin tegen wordt vandaag m'n vriendje Leo ingeslapen. ;( Hij is in april 28 jaar geworden, maar z'n lichaam is op. Het zat er al aan te komen, maar als het moment daar is...
Vanmorgen nog een laatste keer geknuffeld met hem. Heb ruim 17 jaar voor hem gezorgd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 11:31 



 
Profiel   

Dikke knuffel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 12:05 



 
Profiel   

ah sterkte! :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 13:02 



 
Profiel   

Gefeliciteerd maar ook heel veel sterkte vandaag en de komende dagen :(:)

Maandag komt er uiteindelijk een dierenarts voor de echo. Schim loopt gelukkig inmiddels weer helemaal rad. Maar ik ben alsnog doodsbang voor de uitkomst. Wat doe je met een oudje met een peesblessure waarvan je toch echt wel wil (omdat hij er geluk uithaalt) dat hij snel terug gaat in de kudde maar dat een enorm risico is met spelen, opjagen.. de peesblessure zal tijd moeten krijgen om te genezen maar kunnen we hem die tijd geven en is dat paardwaardig of ga je weer snel(ler) risico nemen. Ben echt zo bang voor komende week en zo bang dat we misschien een lastig besluit moeten maken maar wil er eigenlijk helemaal niet aan denken. Hij is verder nog zo gezond, vrolijk en blij..

Kan ook bijzonder weinig vergelijkbare ervaringen van mensen vinden. Maar anderzijds moet je altijd naar je eigen paard en case kijken.

Word dagen gewoon al huilend wakker omdat je dan weer geconfronteerd wordt met de realiteit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 13:18 



 
Profiel   

@fiqeu, sterkte vandaag.


@queelens, ik snap echt je gevoel.
Het is echt behoorlijk moeilijk.
Ik tel de dagen tot woensdag.


Een soort van goed liep binnie net te draven.
Maar de hengstige doos zag de leuke ruin van de buren... Dus dan moet je je van de beste kant laten zien |o |o
Om vervolgens daarna toch wel weer net niet rad te lopen in stap toen de lekkere vent weg was.
Echt... Soms hea 8)7 maarja....

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 13:48 



 
Profiel   

Queelens schreef
Gefeliciteerd maar ook heel veel sterkte vandaag en de komende dagen :(:)

Maandag komt er uiteindelijk een dierenarts voor de echo. Schim loopt gelukkig inmiddels weer helemaal rad. Maar ik ben alsnog doodsbang voor de uitkomst. Wat doe je met een oudje met een peesblessure waarvan je toch echt wel wil (omdat hij er geluk uithaalt) dat hij snel terug gaat in de kudde maar dat een enorm risico is met spelen, opjagen.. de peesblessure zal tijd moeten krijgen om te genezen maar kunnen we hem die tijd geven en is dat paardwaardig of ga je weer snel(ler) risico nemen. Ben echt zo bang voor komende week en zo bang dat we misschien een lastig besluit moeten maken maar wil er eigenlijk helemaal niet aan denken. Hij is verder nog zo gezond, vrolijk en blij..

Kan ook bijzonder weinig vergelijkbare ervaringen van mensen vinden. Maar anderzijds moet je altijd naar je eigen paard en case kijken.

Word dagen gewoon al huilend wakker omdat je dan weer geconfronteerd wordt met de realiteit.

Is het geen optie om een stukje af te zetten vlakbij de kudde met evt een rustig paard erbij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 13:57 



 
Profiel   

Lastig he hagelslag. Jij ook veel succes woensdag!!

Fique, dat is op dit moment de situatie. Hij staat op klein weitje naast zijn eigen kudde met gras, hooi, en wat zand om te liggen. Hij accepteert het wel (hoewel hij gisteren wel even onrustig werd toen zijn kudde naast hem ook onrustig werd en naar achteren draafden waar hij niet mee kon want zijn weitje hield op..) maar merk wel dat hij er echt niet gelukkig van wordt op de lange termijn.. en in de winter als het gras op is wordt dat ook horror.. hij mist echt de interactie met de groep die je met een draad er tussen gewoon niet kan hebben. Hij staat nu wel alleen in dat stukje maar wel dus naast zijn kudde en nog tussen een andere kudde in.

Ik heb wel ergens hoop in een kleine wisseling in de kudde wat het iets rustiger zou maken (minder gejaag). Maar dan houd ik nog wel risicofactor spelen met zijn maat. Maar dat is nou net waar hij zo veel geluk uit haalt..


Laatst bijgewerkt door Queelens op 01-06-23 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 14:59 



 
Profiel   

Fique sterkte…

Queelens hier hetzelfde, een oudje met een recente peesblessure. Ze heeft in de winter op een afgezet stukje paddock gestaan zo’n maand ongeveer, omdat 1 van haar paddockgenootjes haar opjoeg zo nu en dan. Ik was ook erg nerveus om haar op het land te zetten in de groep met het risico van rennen en gek doen.

Dat viel uiteindelijk mee. Voor mij is het de vraag hoe paardwaardig het leven is, versus hoe kreupel ze loopt. Het is elke dag weer kijken hoe ze uit haar box komt maar tot nu toe lijkt het *klopt op hout* goed te gaan. Ze is ook wel een type die erg zuinig is op zichzelf en voorzichtig met haar voeten, dat helpt mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 15:00 



 
Profiel   

Eapy schreef
Fique sterkte…

Queelens hier hetzelfde, een oudje met een recente peesblessure. Ze heeft in de winter op een afgezet stukje paddock gestaan zo’n maand ongeveer, omdat 1 van haar paddockgenootjes haar opjoeg zo nu en dan. Ik was ook erg nerveus om haar op het land te zetten in de groep met het risico van rennen en gek doen.

Dat viel uiteindelijk mee. Voor mij is het de vraag hoe paardwaardig het leven is, versus hoe kreupel ze loopt. Het is elke dag weer kijken hoe ze uit haar box komt maar tot nu toe lijkt het *klopt op hout* goed te gaan. Ze is ook wel een type die erg zuinig is op zichzelf en voorzichtig met haar voeten, dat helpt mee.


Precies dit! Ik vind het ergens nog doable om hem 1-2 maanden apart te houden maar daarna moet hij toch echt weer terug gewoon voor zijn eigen geluk. Maar dan komt inderdaad de angst van hoe lang blijft dat goed gaan.. ik klop ook heel hard voor je af, ik hoop lang.

Voor mij moet hij wel rad en pijnloos in een kudde kunnen functioneren. Hij hoeft niet loepzuiver te zijn, dat is imo geen een oud paard.

Gelukkig is de mijne ook mega voorzichtig en bewust. Zolang er geen externe factoren zijn waardoor hij zelf ff niet kan calculeren zegmaar. Alleen dat spelen… :+

Fijn om jouw ervaring te lezen. Wat voor een peesblessure had hij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 15:04 



 
Profiel   

Precies, dat heb ik ook bedacht voor mezelf. Ze moet niks en ze moet ook niet super zuiver lopen, als ze maar happy oogt en niet constant pijn heeft. De mijne toont wel heel duidelijk (zegt nog net niet in complete zinnen, in drie talen en getypt op papier) wat er mis is dus dat geeft wel aan of het nog te doen is voor haar.

Soms heeft ze slechte dagen, even gek gedaan op het land. Dan sta ik er ook naast te janken en me af te vragen of dit nog wel kan. De volgende dag huppelt ze weer vrolijk haar landje in en dan is er niks aan de hand, kan ze zo 35 worden. De enige manier om het écht alles te geven is om het te proberen en een kans te geven. Elke dag weer opnieuw jezelf de vraag stellen of het gaat, en zo niet dan kijk je verder vanaf dat punt. Probeer niet teveel te denken in ‘maar wat als x’ en ‘wat als y’. Je doet het al super goed door eerlijk te kijken naar het geluk van je dier <3

ETA: bij ons een tussenpeesblessure, nu anderhalf jaar geleden ongeveer. Het gaat met pieken en dalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 15:10 



 
Profiel   

Het stukje oogt happy is idd best "belangrijk".
Zonder pijnstiller oogt Bonnie echt niet happy en in zich getrokken.
Met pijnstiller gaat het opzich wel.
Ze loopt nog altijd niet rad. Maar ze is niet compleet inzich gekeerd

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 15:39 



 
Profiel   

@Fique: Heel veel sterkte! :knuffel:

Hier in 2019 op haar 27e een peesblessure gehad. Hebben haar wel in de kudde laten staan of iig met de andere oma naast de kudde. Ben blij dat ze daarvan is genezen. Dat is ook echt het moment geweest dat ik ben gestopt met rijden. Heeeeel soms kruip ik er nog even 10 minuutjes op in de bak of door de woonwijk, maar laatste keer is denk afgelopen najaar geweest. Bij de oudere paarden heelt het sowieso heel langzaam. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 19:50 



 
Profiel   

De mijne heeft met 22 en 23 een knie blessure gehad (ene keer links andere keer rechts). Maar dat herstelde heel snel. We hebben wel alles op alles gezet: IRAP, laser, streng revalidatie schema.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 20:46 



 
Profiel   

Hier gaat het herstel erg langzaam, maar wel met duidelijke pieken en dalen. Ze is 23 en wil haar geen boxrust aandoen. Ze heeft kissing spines en compenseert nogal, waardoor het waarschijnlijk nooit weer helemaal 100% beter zal zijn. Tenzij ze ineens een wonderbaarlijk goed herstel maakt ga ik ook niet meer rijden denk ik, in ieder geval niet op zachte ondergrond. Als ze ooit op een normaal tempo op buitenrit kan dan mag ze van mij kleine rondjes maken, maar zo lang ze op Max Verstappen tempo de polder door crosst heeft ze pech :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 02:38 



 
Profiel   

Queelens peesblessures zijn gewoon ruk. Wil je heel veel sterkte wensen.

Hebben er inmiddels 2 paarden om moeten laten gaan. Je hoopt dat ze gewoon van ouderdom omvallen. Helaas gebeurt dat bijna nooit. Eerste paard was 21. Op zich niet jong meer. Werd recreatief en dressuurmatig nog volop bereden, ook door zijn kissing spines noodzakelijk. Toen op vakentie haalden we hem met 2 dikke voorbenen uit stal. Hij liep ook heel beroerd. Allebei de voorbenen peesblessure. Stil zetten kon niet ivm zijn ks. Dat zou dan sterk achteruit gaan. Tweede paard was pas 13. In de bloei van zijn leven, liep M eventing met potentie voor meer. Ineens onverklaarbare kreupelheid vanuit de hoef. Op foto niks te zien. Inspuiten leek te helpen, maar na opbouwen bleek hij toch weer niet zuiver te lopen. Dus MRI, in Utrecht onder narcose. Beste ingreep maar we wilden zeker weten wat er mis was. Toen nog hoop dat het wel te behandelen zou zijn. Maar uitkomst was zeer slecht, aan beide kanten in de hoef de aanhechting van de diepe buiger voor 80% afgescheurd. Hebben hem nog op het land gezet omdat we nog geen beslissing konden nemen. Maar daar werd al snel duidelijk dat het echt niet ging en hij ook in rust heel veel pijn had. Daar ben ik echt goed ziek van geweest, en nog steeds als ik er aan denk. Was ook zo'n geweldig paard. Kon er alles mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 08:32 



 
Profiel   

Serieus, kan iemand mij dit verklaren....
Echt ik word er moedeloos van -O-

Foto in een spoiler omdat het niet heel smakelijk is. Maar dit is dus weer haar rechter voorbeen.

Spoiler:
[ img ]


Ik geloof toch echt dat dit het probleem is

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 17:56 



 
Profiel   

Ai dat ziet er pijnlijk uit Hagelslag. Komt dit niet door de zon? Aangezien ze witte bene heeft

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 21:18 



 
Profiel   

@hagelslag, dat ziet echt uit als pus, kan er niks in de wond zitten wat telkens weer een reactie geeft?
Is idd raar dat het soms bijna dicht is, maar door de pus denk je toch aan een dieperliggend probleem.

@Fique: Heel veel sterkte met je verlies :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 21:26 



 
Profiel   

Ik denk niet door de zon.
Gister hebben we helemaal geen zon gehad en vandaag of naja eergisteren dus niet veel zon en gister normal.
Ik denk niet dat dit door de zon komt.
Maar doordat ze heeft gedraafd etc ivm de leuke ruin.
Ik twijfel idd of er niet iets in de wonde zit. Gister ook maar weer met betadine erbij geweest...
Maandag bel ik direct de dierenarts ivm overleg. Naar mijn mening is het niet artrose wat ze heeft maar voornamelijk last aan de wond

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 02:57 



 
Profiel   

Jeetje hagelslag, dat ziet er naar uit… misschien heb ik het gemist hoor, maar wat is tot nu toe je behandelplan geweest? Ze heeft vaker last van zulke plekjes toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 04:21 



 
Profiel   

Het plekje is sinds dat ik hem ondekt heb nog niet echt weer weg geweest.
We hebben behandeld met simpele mokcreme
Met zinkzalf
Met honingzalf
Met betadine zalf
Met betadine scrub/shampoo
Met sebacil
2x tegen mijten ingespoten geweest.
Het met "rust" gelaten actief elke dag voorzichtig schoonmaken en insmeren etc etc.

Wel bewegen, niet bewegen. Pijnstiller Die ook onstekingremmend werkt.

Het enige wat nu nog zou kunnen, pigoil of hoe ze het noemen.
Dus dat word straks nog besteld

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 04:33 



 
Profiel   

Is het geen cpl?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 05:34 



 
Profiel   

Inderdaad, ik dacht eigenlijk ook meteen aan cpl…

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 06:35 



 
Profiel   

Misschien is laseren ook een overweging waard?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 06:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 385 van de 447 [ 11165 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 382, 383, 384, 385, 386, 387, 388 ... 447  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen