Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 386 van de 447 [ 11171 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 383, 384, 385, 386, 387, 388, 389 ... 447  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Topic voor onze oudjes!

 
Profiel   

Ik ga er vanuit dat het cpl is.
Mijn buikgevoel zegt ook dat ze niet percee ergens last heeft van artrose.
Maar door het plekje/cpl een verkeerde houding heeft aangenomen en daardoor meer last heeft gekregen.

De vraag is, hoe nu dit rustig te krijgen.
Pigoil wil ik zo bestellen.
Dat is 1 van de weinige dingen die ik nog niet heb geprobeerd
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 07:36 



 
Profiel   

olie word afgeraden bij cpl, en ik heb veel gehoord die er verkeerd op reageren.
maar dit zit toch bij de knie,dat is dan toch geen cpl.
ik vond de onderbenen ook echt heel mooi dun namelijk.
olie gebruik ik ook niet,sluit teveel af.
ik denk ergens omdat het zo nat lijkt dat er een secundaire infectie bij zit.

wat je nog zou kunnen proberen is een antibiotica zalf.
flamazine
hydrocortiderm,die gebruik ik nu bij de cpl ruin bij ons.
fucidincreme werkt ook erg goed
maar die reageerd momenteel erg op het gras en heeft ook steeds terugkerende ontsteking, echt heel vervelend.
had jij al in die fb support groep wat gevraagd voor advies?


Laatst bijgewerkt door ellepel op 03-06-23 07:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 07:40 



 
Profiel   

Gelukkig geen ervaring mee, maar voor de kenners, zit CPL niet normaal in de onderbenen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 07:43 



 
Profiel   

ja ik had het er net al tussen gezet.
wat je hier ziet is hyperkeratose, en ik denk toch iets van een bacterie ofzo er bij
dit
https://equiderma.com/skin-condition/ma ... keratosis/

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 07:44 



 
Profiel   

Is er al wel eens een schraapsel van de wond genomen zodat ze evt kunnen testen wat het is? Desondanks ik niet veel kennis heb van cpl denk ik toch dat er wat zit hoor. Straks slaat er een ontsteking naar binnen en dan ben je verder van huis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 08:29 



 
Profiel   

Ik zat ook te denken aan reactie op UV. Daarvoor hoeft de zon niet te schijnen. Mijn merrie heeft vasculites gehad en dat was ook erg pijnlijk. Al werd dat wel steeds groter als ik 't niet bedekte voor UV.... Bij haar heeft iig het inpakken van 't been (half jaar lang) geholpen. Maar met een knie is dat wel lastig...

Sterkte ermee. Lastig dit! Ik zal even op stal navragen wat een stalgenoot gebruikt. Die had een tinker met ook zulke pijnlijke korsten maar dat is nu helemaal weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 08:46 



 
Profiel   

Ze heeft aan de binnenkant van het pijp een vanaf net onder de kogel een stukje verhard/litteken zitte.
Hier zit ook steeds schilfers op.
Maar die zijn niet gevoelig of dramatisch.
Een schraapsel is genomen. Maar deze is alleen getest op mijten.
Die waren toen niet aanwezig.
In februari zag het ongeveer hetzelfde eruit als nu.
Dus het is een tijdje beter geweest en nu weer slechter

In februari heb ik nog niet kort kunnen scheren, wel kort kunnen knippen

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 09:14 



 
Profiel   

ja gaat steeds op en af he, echt zo vervelend

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 10:55 



 
Profiel   

He wat vervelend hagelslag! -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 17:49 



 
Profiel   

De oma's zijn blij met het gras en het voorjaar. De oma's (31 & 30) staan even lekker te kroelen. Ze begint inmiddels redelijk door haar wintervacht heen te komen. Bij haar schouders zie ik de donkere zomervacht al.


Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 17:50 



 
Profiel   

Kroelen is ook altijd heerlijk.
Hier hebben ze ook 2 bomen die ze misbruiken als ze jeuk hebben _O-


Ik heb trouwens gister de vorige vorige eigenaar een bericht gedaan
Gewoon omdat ik er dus niet uit kom qua kreupelheid en been.
Schijnbaar had ze 't sws toen nog niet zo erg.
Maar nu weet ik wel haar geboorte datum.
2-7-2000

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 17:53 



 
Profiel   

Altijd leuk om de geschiedenis op te zoeken van je paard. Ik ben inmiddels de 7e of 8e eigenaar en heb ze eigenlijk op 1 na kunnen vinden en gesproken. Hier mag ze dus gewoon oud worden en haar dagen slijten. Ben zelfs naar Vlieland geweest waar ze is geboren. Daar stond haar halfbroer nog en die nog even knuffel kunnen geven. Paar maanden later was die er niet meer. -O- Ik weet dat ze 4 nakomelingen heeft waarvan er 1 al is overleden en 2 naar het buitenland zijn gegaan en de 4e is een niet officiƫle nakomeling en staat ook niet in het stamboek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 18:01 



 
Profiel   

Vervelend, hopelijk komen jullie eruit.
Leuk dat je dat weet richard, en dat zijn nog best veel eigenaren dan.

Ik weet dat de vorige eigenaresse van schim hem van 4-12 jaar had. Daar heeft hij altijd aan huis gestaan. Volgens mij heeft zij hem van de handelaar/zadelmakmaker in belgie gekocht en daarvoor stond hij denk ik bij zijn fokker in Zeeland. Die 2 adresjes van 0-4 jaar staan bij de entingen in zijn paspoort :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 18:36 



 
Profiel   

kelly haar geschiedenis weet ik niet,ze komt van een tinkerfokkerij en daarvoor geen idee.
ze heeft ook veulens gehad, eentje heb ik op facebook ..die doet echt zulke gave dingen!
een krijg ik af en toe wat info van,daar fokken ze ook mee.
en ik weet van eentje dat die ingeslapen is, want die had de pezen kapot van de benen.
echt zonde want dat was een hele mooie.
dat was deze Latruda @ [ITP] Silas 4 jarige tinkerhengst
van andere veulens heb ik echt geen idee, heb naar wel aangemeld voor de dna bank.maar nooit bericht van een match gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 20:07 



 
Profiel   

Wat wen lief filmpje van die twee kroelende oudjes <3

Hagelslag, wat leuk om zo contact te kunnen hebben met d'r vorige eigenaar!

Wel mooi dat sommigen toch nog iets hebben kunnen achterhalen.

Bij mijn merrie mis ik alleen de eerste 9 maanden, de rest was ik bij. Ze is direct van de fokker gekocht, en dr eigenaar had 't erover dat d'r moeder heel vruchtbaar was want die had al 10tal veulens of meer. Verder dr fokker nooit gecontracteerd.
De boer kocht d'r van de fokker toen ze 9 maanden was, ik heb tot ze 2 was beetje ontkent dat ze leuk was maar deed d'r een beetje verzorgen. Vanaf 2 was ik om en ik heb d'r toen ze 4 was gekocht na de verzorgjaren. Inmiddels is ze 20. En ik besef me nu dat ik dr verjaardag ben vergeten afgelopen woensdag :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 22:52 



 
Profiel   

Nou,
Ik heb niet "graag" contact met de oude eigenaren.
Maar nu ivm haar gezondheid vond ik het wel verstandig.
Ik had sws, mocht het ooit zover zijn contact op genomen als ze was overleden.
Dat is wel zo netjes zodat ze dan wel weten dat Bonnie een goed leven heeft gehad.
Waar ik nu contact mee had was de vorige vorige eigenaar dus. Ze heeft haar ca 10 jaar gehad

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 05:22 



 
Profiel   

Wel fijn om op die manier meer informatie over je dier te krijgen. Hier eerste eigenaar, op dr 4e direct van de fokker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 07:59 



 
Profiel   

is wel fijn inderdaad als je alles weet.
kelly is panisch voor water, je kon haar vroeger ook nooit pakken en ze was heel wantrouwend.
en ze had een dikke bult op haar nek.
ik denk dat die ooit vastgezet is, met wassen ofzo en in paniek geraakt is.
maar dan weet je niet hoe het zit als je geen vorige eigenaren weet en blijft het wat gissen naar hoe gedrag ontstaan is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 08:04 



 
Profiel   

Branco liep gisteren toch niet helemaal zuiver in draf. Zelfde been wat net na de val ontlast werd. Even rust nu maar en over een paar dagen kijken. Er is verder niks aan te zien of voelen en hij reageert ook niet op aanraken van het been.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 08:07 



 
Profiel   

Wij hebben ook contact met alle vorige eigenaren, van ons ene paard was dat zelfs de reden dat ik me jaren geleden op Bokt heb geregistreerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 08:31 



 
Profiel   

ellepel schreef
is wel fijn inderdaad als je alles weet.
kelly is panisch voor water, je kon haar vroeger ook nooit pakken en ze was heel wantrouwend.
en ze had een dikke bult op haar nek.
ik denk dat die ooit vastgezet is, met wassen ofzo en in paniek geraakt is.
maar dan weet je niet hoe het zit als je geen vorige eigenaren weet en blijft het wat gissen naar hoe gedrag ontstaan is.


Ja zou ik Idd ook wel willen weten.

Vos kwam in m'n leven met 9 maanden maar wel al wat "verknipt" en met een mega groot litteken op d'r bil. Geen idee wat daar ooit is gebeurd maar ik had 't graag geweten. Nu is het idd gissen. Ergens denk ik dat haar moeder dusdanig veel veulens heeft gehad dat opvoeden er niet meer bij was, ze daar klaar mee was ofzo, en dat ze daarom niet echt goede social skills Heeft. Maar Dat blijft gissen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 08:33 



 
Profiel   

SusanH schreef
Branco liep gisteren toch niet helemaal zuiver in draf. Zelfde been wat net na de val ontlast werd. Even rust nu maar en over een paar dagen kijken. Er is verder niks aan te zien of voelen en hij reageert ook niet op aanraken van het been.


Oh hopelijk valt t mee... Knuff!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 08:34 



 
Profiel   

SusanH schreef
Branco liep gisteren toch niet helemaal zuiver in draf. Zelfde been wat net na de val ontlast werd. Even rust nu maar en over een paar dagen kijken. Er is verder niks aan te zien of voelen en hij reageert ook niet op aanraken van het been.



Oef, das niet fijn.

Ik krijg het niet heel goed op de foto.
Maar opzich is de plek een soort van "rustig" hij is sws niet meer warm.

Spoiler:
[ img ]


Spoiler:
[ img ]


Het ziet er nu nat uit omdat ik hem net had schoongemaakt.
Poging gedaan tot wat drogen. Maar dat vind ze niet fijn....
Vanaf vrijdag heb ik nu behandeld met betadine shampoo en honingzalf.
Voor nu een gunstige combinatie hopelijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 07:49 



 
Profiel   

Even nagevraagd op stal. De tinker van een stalgenoot had ook pijnlijke korsten bij de knie van de voorbenen. Zij heeft dit spul gebruikt en dat hielp goed, zo goed als weg;


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 08:13 



 
Profiel   

Aaahhh okay, zal straks als ik er tijd voor heb even sneupen waar ik dit vandaan ga krijgen.
Of een winkel net over de grens het verkoopt.
Want ik ben het spuugzat -O-
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 10:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 386 van de 447 [ 11171 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 383, 384, 385, 386, 387, 388, 389 ... 447  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen