Topic voor onze oudjes!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Blaze1994
Berichten: 621
Geregistreerd: 01-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 16:57

Sil1985 schreef:
Blaze1994 schreef:
Verhuizen is altijd moeilijk zeker met een ouder paard. Hier helaas eerst vorig jaar oktober verhuisd naar een rusthuis. Haar daar toen weggehaald in februari we dachten voor de laatste keer maar helaas deze oktober toch weer terug verhuisd naar het dorp waar wij wonen en in eigen beheer bij m'n jonkie. We waren het vertrouwen in anderen kwijt met beloftes die niet waar gemaakt werden en ze moest echt aankomen in gewicht :(

Hier had de oudste de tandarts als kerstkado gekregen _O-
De samenvatting van de middag met een nieuw level.
De hoeveelheid voor een trekpaard was nog niet genoeg (te magere E pony is ze), ze bleef er tegen vechten.. Toen voor haar gewicht er nog bij gegeven, nog niet genoeg.. meer verdoven werd toch riskant zeker toen ze besefte dat Blaze 27 is. Toch nog voor haar gewicht bijgegeven en toen moesten er haar alsnog in de houdgreep houden.. Ik weet niet wie er het hardste bid dat er niks gebeurd de komende jaren, Blaze, wij, of de tandarts _O- . Ze mag bij geen klachten niet terug gezien worden.
Met als kers op de taart dat ze haar hersenen op de universiteit willen onderzoeken als ze er niet meer is omdat ze elke keer meer verdoving nodig heeft.
Gelukkig voor nu alleen 2 kiezen die niet recht in de rij staan (al sinds wij weten) en die gaan een keer los komen maar we bidden dat dat nog heel lang duurt. En m'n 3 jarige kan zonder verdoving en had nog nooit iets anders dan eten in z'n mond gehad :=

Was m'n dagje wel weer het aankomen gaat gelukkig goed


Och nee ik weet helaas hoe het is.
Silvano moet ze ook altijd bijspuiten. Op de 1 of andere manier blijft hij toch wakker en geeft zich niet over. Paar maanden terug heb ik de tandarts bij Silvano gehad. Maar hij was zo vervelend en toen zei ze op gegeven moment ik hou er mee op dit is niet te doen. Ze werd er ook emo van omdat ze er van baalde dat het niet lukte…


Ja vreselijk is het he.. Bij ons is ze ook eerder moeten stoppen dan ze had gewild.. En we waren nu meteen gestart met de dosering van de vorige keer maar dat was gewoon lang niet genoeg. Is die van jou ook zo eenkennig en vreselijk als er iets anders dan poetsen, rijden of hoefsmid moet gebeuren? Ik hoop elke keer dat ze niks onder de leden krijgt van dat gaat echt niet. Zelfs met haar slokdarmverstopping toen ze lag te creperen van de pijn stond ze ineens in de benen en was ze weer aan het vechten -O-

ellepel

Berichten: 47501
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 17:49

kelly moeten ze ook bijspuiten hoor.
maar die is eerst voorlopig niet meer aan de beurt met het gebit.
verhuizen hoeft ze gelukkig niet meer,waar ze nu staat mag ze doodgaan :j


elcamino is het nog gelukt met de smid?

hier rotweer vandaag, zoveel regen weer, echt jammer.

Sil1985
Berichten: 133
Geregistreerd: 21-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 18:47

Blaze1994 schreef:
Verhuizen is altijd moeilijk zeker met een ouder paard. Hier helaas eerst vorig jaar oktober verhuisd naar een rusthuis. Haar daar toen weggehaald in februari we dachten voor de laatste keer maar helaas deze oktober toch weer terug verhuisd naar het dorp waar wij wonen en in eigen beheer bij m'n jonkie. We waren het vertrouwen in anderen kwijt met beloftes die niet waar gemaakt werden en ze moest echt aankomen in gewicht :(

Hier had de oudste de tandarts als kerstkado gekregen _O-
De samenvatting van de middag met een nieuw level.
De hoeveelheid voor een trekpaard was nog niet genoeg (te magere E pony is ze), ze bleef er tegen vechten.. Toen voor haar gewicht er nog bij gegeven, nog niet genoeg.. meer verdoven werd toch riskant zeker toen ze besefte dat Blaze 27 is. Toch nog voor haar gewicht bijgegeven en toen moesten er haar alsnog in de houdgreep houden.. Ik weet niet wie er het hardste bid dat er niks gebeurd de komende jaren, Blaze, wij, of de tandarts _O- . Ze mag bij geen klachten niet terug gezien worden.
Met als kers op de taart dat ze haar hersenen op de universiteit willen onderzoeken als ze er niet meer is omdat ze elke keer meer verdoving nodig heeft.
Gelukkig voor nu alleen 2 kiezen die niet recht in de rij staan (al sinds wij weten) en die gaan een keer los komen maar we bidden dat dat nog heel lang duurt. En m'n 3 jarige kan zonder verdoving en had nog nooit iets anders dan eten in z'n mond gehad :=

Was m'n dagje wel weer het aankomen gaat gelukkig goed


Och nee ik weet helaas hoe het is.
Silvano moet ze ook altijd bijspuiten. Op de 1 of andere manier blijft hij toch wakker en geeft zich niet over. Paar maanden terug heb ik de tandarts bij Silvano gehad. Maar hij was zo vervelend en toen zei ze op gegeven moment ik hou er mee op dit is niet te doen. Ze werd er ook emo van omdat ze er van baalde dat het niet lukte…[/quote]

Ja vreselijk is het he.. Bij ons is ze ook eerder moeten stoppen dan ze had gewild.. En we waren nu meteen gestart met de dosering van de vorige keer maar dat was gewoon lang niet genoeg. Is die van jou ook zo eenkennig en vreselijk als er iets anders dan poetsen, rijden of hoefsmid moet gebeuren? Ik hoop elke keer dat ze niks onder de leden krijgt van dat gaat echt niet. Zelfs met haar slokdarmverstopping toen ze lag te creperen van de pijn stond ze ineens in de benen en was ze weer aan het vechten -O-[/quote]

Ja bij alles wat anders is dan normaal inderdaad is hij niet de leukste. Zelfs met de hoefsmid is hij niet de makkelijkste.
Nee is lastig inderdaad. Ik dacht dat die van mij een geval apart was maar jij hebt er dus ook zo’n 1 ;)

Blaze1994
Berichten: 621
Geregistreerd: 01-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 19:53

Sil1985 schreef:
Blaze1994 schreef:
Verhuizen is altijd moeilijk zeker met een ouder paard. Hier helaas eerst vorig jaar oktober verhuisd naar een rusthuis. Haar daar toen weggehaald in februari we dachten voor de laatste keer maar helaas deze oktober toch weer terug verhuisd naar het dorp waar wij wonen en in eigen beheer bij m'n jonkie. We waren het vertrouwen in anderen kwijt met beloftes die niet waar gemaakt werden en ze moest echt aankomen in gewicht :(

Hier had de oudste de tandarts als kerstkado gekregen _O-
De samenvatting van de middag met een nieuw level.
De hoeveelheid voor een trekpaard was nog niet genoeg (te magere E pony is ze), ze bleef er tegen vechten.. Toen voor haar gewicht er nog bij gegeven, nog niet genoeg.. meer verdoven werd toch riskant zeker toen ze besefte dat Blaze 27 is. Toch nog voor haar gewicht bijgegeven en toen moesten er haar alsnog in de houdgreep houden.. Ik weet niet wie er het hardste bid dat er niks gebeurd de komende jaren, Blaze, wij, of de tandarts _O- . Ze mag bij geen klachten niet terug gezien worden.
Met als kers op de taart dat ze haar hersenen op de universiteit willen onderzoeken als ze er niet meer is omdat ze elke keer meer verdoving nodig heeft.
Gelukkig voor nu alleen 2 kiezen die niet recht in de rij staan (al sinds wij weten) en die gaan een keer los komen maar we bidden dat dat nog heel lang duurt. En m'n 3 jarige kan zonder verdoving en had nog nooit iets anders dan eten in z'n mond gehad :=

Was m'n dagje wel weer het aankomen gaat gelukkig goed


Och nee ik weet helaas hoe het is.
Silvano moet ze ook altijd bijspuiten. Op de 1 of andere manier blijft hij toch wakker en geeft zich niet over. Paar maanden terug heb ik de tandarts bij Silvano gehad. Maar hij was zo vervelend en toen zei ze op gegeven moment ik hou er mee op dit is niet te doen. Ze werd er ook emo van omdat ze er van baalde dat het niet lukte…


Ja vreselijk is het he.. Bij ons is ze ook eerder moeten stoppen dan ze had gewild.. En we waren nu meteen gestart met de dosering van de vorige keer maar dat was gewoon lang niet genoeg. Is die van jou ook zo eenkennig en vreselijk als er iets anders dan poetsen, rijden of hoefsmid moet gebeuren? Ik hoop elke keer dat ze niks onder de leden krijgt van dat gaat echt niet. Zelfs met haar slokdarmverstopping toen ze lag te creperen van de pijn stond ze ineens in de benen en was ze weer aan het vechten -O-[/quote]

Ja bij alles wat anders is dan normaal inderdaad is hij niet de leukste. Zelfs met de hoefsmid is hij niet de makkelijkste.
Nee is lastig inderdaad. Ik dacht dat die van mij een geval apart was maar jij hebt er dus ook zo’n 1 ;)[/quote]

Oh hoefsmid is veel vaker dus dat is helemaal vervelend. Ik heb nu van de DA een pasta gekregen waar ze "stoned" van worden die ik de volgende keer als er iets is een uur van te voren moet geven waardoor als het goed is de verdovingen beter aan slaan. Eerdere pasta's hebben nooit geholpen dus ben benieuwd.. Relaquine heet het. Wellicht ook iets voor jullie. Maar weet dus nog niet of het werkt

Sil1985
Berichten: 133
Geregistreerd: 21-09-21

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 01:21

Dat is wel interessant. Wellicht kunnen wij dat ook proberen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34827
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 10:44

O Branco moet ook steeds bij gespoten worden. Die vind de tandarts maar niks. Laatste keer ging hij zelfs grommen op het laatst. Hij heeft de pech dat er al 3 keer op rij iets uit moest. Ze doet het gelukkig zo ontspannen en rustig. Echt fijn. Daardoor gaat het goed. En de tandarts kent hem ook al jaren. Dat scheelt. Ik wil er ook geen ander bij voor hem.

ElCamino

Berichten: 8950
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 10:39

Nou, hebben jullie oudjes het ook zo warm ???
Chico staat zich gek te zweten, zielig gewoon met dat haar!! Hij vindt het ook echt niet fijn.

Heb nu de scheermachine mee en ga vandaag na mijn werk maar de streep bij zijn hals en borst er weer uitscheren....

Sil1985
Berichten: 133
Geregistreerd: 21-09-21

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 10:43

Ach dat is sneu

Silvano heeft niet een hele dikke vacht. Maar hij is 22 dus dat komt misschien nog ;) en hij staat ook onder een deken.

EmptyWords

Berichten: 10578
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 10:52

Hier 2 weken geleden al geschoren, dus gelukkig gaat dar goed

ellepel

Berichten: 47501
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 14:19

kelly heeft het wel wat warm.
maar volgende week word het kouder dus dan komt het weer in orde :j
alle paarden trouwens want de hele groep staat zonder deken.

ik laat haar vannacht ook buiten, normaal gaat ze savonds op stal .
ook omdat ze dan rustig kan eten, maar hooi eten gaat momenteel best goed!
en met alle geknal denk ik dat ze het fijner vind om vannacht bij haar vrienden te staan.
al moet ik zeggen dat het bij stal rustig is.
je hoort alleen vanuit de verte wat carbidknallen.

lies_sparkle

Berichten: 6139
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 14:49

Lair is ook wat warm ja. Met die dikke shetlandvacht..
Even wat extra kammen om de troepjes er wat uit te halen vindt hij wel fijn.
Lair is niet bang voor vuurwerk maar zijn kleine vriendje wel. Ik zit vanavond dus met mijn klapstoeltje bij ze :+
Lekker met de 2 mannetjes het nieuwe jaar in haha, ach dat hoort ook bij het hebben van paarden :Y)

Sanet

Berichten: 8023
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 10:18

Van ons ook de beste wensen voor 2022.

Ik heb mijn dame oudejaarsdag nog weer geschoren, vooral op haar hoofd echt heel veel grijze haren door gekomen. Lijkt wel of die zwarte dikker of langer zijn ofzo..

Afbeelding

Sil1985
Berichten: 133
Geregistreerd: 21-09-21

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 10:41

Een gelukkig en gezond nieuwjaar voor iedereen.
Ik hoop dat iedereen een fijne jaarwisseling hebben gehad en dat de paardjes niet te veel stress hebben ervaren door het vuurwerk. Bij ons op stal was het gelukkig rustig :)
Vanmiddag verhuizen naar de nieuwe stal. Wel een beetje spannend…

Sil1985
Berichten: 133
Geregistreerd: 21-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 10:41

Sanet schreef:
Van ons ook de beste wensen voor 2022.

Ik heb mijn dame oudejaarsdag nog weer geschoren, vooral op haar hoofd echt heel veel grijze haren door gekomen. Lijkt wel of die zwarte dikker of langer zijn ofzo..

[ [url=m/6UEMuJ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat veel grijs inderdaad. Heeft wel iets aparts :)

ellepel

Berichten: 47501
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 10:45

ik vind het prachtig zo’n grijs hoofd.
jullie ook de beste wensen voor het nieuwe jaar!

succes met verhuizen,hopelijk is het meteen in orde.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34827
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 11:45

Sil spannend.

Sanet wat een lief hoofd.

Wij gaan per 1 feb over. Vorige week al 1 keer met beide paarden geweest. Branco vond het heerlijk, even lekker de beentjes strekken.

Afbeelding

Eapy

Berichten: 1749
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 12:10

Sanet wat staat dat grijs haar prachtig zeg, wauw <3

Sil1985
Berichten: 133
Geregistreerd: 21-09-21

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 12:28

Dank jullie wel :)
Ben er net even geweest om zijn benen en staart te wassen. Maar toen ik hem in de paddock terug zette rende hij keihard weg. Hij merkt gewoon dat er iets gaat gebeuren. Zo snel hebben ze dat door ;) trailer alvast klaar gezet en dan gaat het straks echt gebeuren.

ellepel

Berichten: 47501
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 17:41

hoe is het gegaan?

Sanet

Berichten: 8023
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 19:18

ellepel schreef:
hoe is het gegaan?

Ik ben ook benieuwd!

Bagheera_206

Berichten: 25920
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 19:56

Ik ben op oudejaarsdag weer een paar jaar van mijn leven kwijt geraakt. :=

Note to self: Doe altijd alle hekken achter je kont dicht! :o

Business as usual... Oma's een hapje naast de wei etc. Hek vooraan naar weg staat in principe altijd open. Die gaat alleen in de nacht dicht. Het hek naar rechts naar onze weitjes staat ook wel vaak open en doe je pas dicht als je er door heen bent en je naar voren naar stal loopt. Het hek bij onze weide stond ook open. De andere oma was klaar met eten dus terug op de wei gezet en ik wilde ik nog een tweede kruiwagentje uitmesten. Inmiddels was het speelkwartier op de wei. Niets aan de hand... Doen ze wel eens vaker. Dus stond er even naar te kijken samen met een ander stagenootje. Er waren ook geen knallen en geen vuurwerk, want het regende en de jongetjes met de rugzakjes vol vuurwerkjes worden dan nat enzo. Dus ik blij dat mijn oma nog naast de wei stond en niet mee deed aan het speelkwartier en bijna klaar was met haar hapje.

Bij het uitmesten vaak de doorgang van het weitje op 1 draadje, want dat is zo irritant als je elke keer met kruiwagen er door moet. Gaat al tijden gewoon goed en niets aan de hand. Opeens duikt de zwangere merrie in haar enthousiasme van het speelkwartier onder de draad door. Frel dacht hee dat is leuk, ik speel mee. Dus die renden met z'n tweetjes naar voren toe. Wij keken elkaar aan en dachten echt WTF :wow: gebeurt hier en renden er gauw achteraan. Godzijdank dat ze bij het allerlaatste weitje een paar meter van de weg af stonden te twijfelen. Dus hek helemaal vooraan dicht gedaan en ze rennen weer keihard terug. En eerst naar links een stuk naar de andere weitjes en toen gelukkig naar rechts, de kant van onze weitjes, en daar meteen hek dicht gedaan. En toen kon ik ze vangen en terug zetten. Pffffffff... Ik hoefde dan ook niet meer te wandelen/rijden met Frel. _O- Ben gewoon blij dat het goed is afgelopen. Als ze allebei de weg op waren gerend wil ik het niet op mijn geweten hebben dat zwangere merrie van een ander wordt aangereden.

Gisteren wilde ze haar hapje niet op eten dus ik mij weer helemaal zorgen maken, maar komt wss door verandering van voer. De Pavo 18+ was op en weer Agrobs musli naast haar andere Vitalbix Active+ en Vitalbix Daily Complete. Dus dan heeft ze niet al haar poedertjes en druppeltjes op gegeten. Dus vandaag maar klein handje agrobs door haar vitalbix heen gegooid. En gelukkig at ze wel gewoon als vanouds haar hapje op. Dus langzaam maar weer de agrobs toevoegen. Gisteren met wandelen was ze niet zo vlot, maar liep wel goed. Gelukkig maar. De andere merrie die ontsnapt was hadden ze gisteren gelongeerd en liep gelukkig ook goed.

Hier gewoon maar de dekentjes om gelaten bij de oma's. De ene oma met cushing heeft er nog wel een linertje onder, maar mijn oma staat gewoon onder de 0 gram.

Sil1985
Berichten: 133
Geregistreerd: 21-09-21

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 22:22

De verhuizing is goed gegaan maar hij was wel onrustig. De hele tijd hinniken. Maar hij vind zijn buren wel leuk volgens mij dus dat is fijn! Vanavond nog een keer geweest en ff met hem gestapt maar nog steeds wel hinniken en onrustig. Maar goed heeft tijd nodig denk ik. Morgen maar weer kijken hoe het gaat :)

Bagheera_206

Berichten: 25920
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 22:24

Sil1985 schreef:
De verhuizing is goed gegaan maar hij was wel onrustig. De hele tijd hinniken. Maar hij vind zijn buren wel leuk volgens mij dus dat is fijn! Vanavond nog een keer geweest en ff met hem gestapt maar nog steeds wel hinniken en onrustig. Maar goed heeft tijd nodig denk ik. Morgen maar weer kijken hoe het gaat :)


Goed om te horen dat de verhuizing goed is gegaan. Hopelijk went hij gauw.

ellepel

Berichten: 47501
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 22:49

wat een belevenis ook zeg met die rennende paarden!
ik heb echt iets met hekken die dicht moeten, ben daar echt wel erg in.
zitten jullie aan een erg drukke weg?
gelukkig is het goed gegaan!

sil,wat sneu dat hij zo roept.
hopelijk komen er daar snel nieuwe paardenvriendjes.

EmptyWords

Berichten: 10578
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 23:08

Fijn dat de verhuizing goed is gegaan sil.

Jeetje Richard, dat verwacht je ook niet zeg