Topic voor onze oudjes!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 22:19

ja ik snap dat dat dan wat eng is, dan word je toch wat voorzichtiger :j

lies_sparkle

Berichten: 6127
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 22:30

Ik weet het niet Hilli, het ging om 2/3 uur later.

En dat moet hij nu inderdaad ja, afgelopen jaar hebben we steeds lauw water gebracht om de paar uur wat hij kon drinken.
Voor dit jaar ga ik opzoek naar een verwarmde drinkbak…
Alles voor dat oude pony’tje he?

Ja precies Ellepel!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34634
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 08:54

Koliek lijkt me enorm schrikken. Ik kan me dan ook goed voorstellen dat je maatregelen neemt als je denkt te weten waar het vandaan komt.

Dochter heeft gisteren voor het eerst in 1 week weer gereden, hij is er nog wel wat gevoelig op dus voorzichtig gedaan. Hij was braaf en vond het heerlijk om weer te lopen.

lies_sparkle

Berichten: 6127
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 19:48

Ik heb inmiddels contact gehad met de mensen van Vitalbix.
Hij gaat nu 665 gram active + krijgen, 500 gram fibre mix samen met wat extra lijnzaadolie.

Dank voor alle tips! Ik kende vitalbix niet echt maar het ziet er heel mooi uit!

Bagheera_206

Berichten: 25894
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 08:00

lies_sparkle schreef:
Ik heb inmiddels contact gehad met de mensen van Vitalbix.
Hij gaat nu 665 gram active + krijgen, 500 gram fibre mix samen met wat extra lijnzaadolie.

Dank voor alle tips! Ik kende vitalbix niet echt maar het ziet er heel mooi uit!

Wat goed. Ben benieuwd hoe hij erop reageert. :)

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 09:33

die fibremix ken ik,stalgenootje geeft dat ook.
dat ruikt heel lekker :j
komt vast goed, is goed voer!

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 09:47

Mijn ruin krijgt ook 3 handjes Pavo 18 plus en een handje Fibri.Hij blijft nu mooi op gewicht.

kaatje77

Berichten: 10430
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 16:46

Dag dames, even bijgelezen en volgens mij zijn er de laatste weken geen spannende dingen gebeurt met de oudjes.

Hier heeft mijn dame een lichte koliek aanval gehad, direct gespoten met colosan maar dat had helaas niet het gewenste resultaat. De dierenarts is erbij geweest en kon alleen een hartruis ontdekken. Dat was blijkbaar bijzonder. Pony heeft een pijnstiller gekregen en toen ging het weer goed. Op advies van de da de tandarts erbij gehaald, maar alles was nog perfect. Een paar hele kleine haakjes die hij heeft geveild, maar niet de reden dat ze koliek zou krijgen. Rest van de tanden en kiezen zaten allemaal vast en geen ontsteking of zo.

Drie dagen later was de pony heel ziek. Ik zal jullie de details besparen, maar de da wist zich geen raad. Wederom hartruis geconstateerd, maar een temperatuur die in 10 minuten van 36 naar 33 ging!!! Tweede thermometer gepakt want we dachten dat die kapot was, Mar temperatuur daalde enorm. Da kon alleen maar zeggen dat de pony aan het afsterven was. ;(

Ik was er niet klaar mee en heb maar gezegd dat ze alles moet doen om haar er toch doorheen te laten komen. Toen heeft ze in de spieren een pijnstiller gespoten en in de spieren een antibioticum dat ze geen longontsteking zo krijgen. in de bloedbaan durfde ze niet, ze was echt bang dat haar hart dat niet aan zou kunnen. Maar ik moest er rekening mee houden dat ze er de volgende dag niet meer zou zijn......dat komt heel hard aan, omdat ze al 28 jaar deel uitmaakt van ons leven.
De volgende ochtend stond ze gelukkig in de stal en de da gebelt dat ze er nog was. Ik moet doorgaan met spuiten in de spieren.

Al met al heeft ze een week niet gegeten en is wel 100 kilo afgevallen, maar mede door de goede zorg van mams is ze er bovenop gekomen. Ze krijgt nu extra slobber en lucerne en merriebrok, alles met beleid natuurlijk, om de kilo's er weer bij te krijgen.
Gisteren deed ze zo gek ik de wei dat je dacht dat het een 3 jarige was :') Het gaat de goede kant op gelukkig, maar ze is er nog lang niet.
Ik ben blij dat haar ogen weer stralen, ze heeft een week lang het licht uit de ogen gehad als je begrijpt wat ik bedoel. Maar ze straalt weer.

Zo moest het effe kwijt.

We hadden wel ooit besproken als de tijd daar is om haar te laten gaan, maar als het zover is dan is het toch moeilijk hoor.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 16:58

Poeh kaatje! Heftig hoor

Siers83

Berichten: 7348
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 17:09

Pfff Kaatje wat heftig. Geen idee wat het geweest is?

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 19:50

oh wat erg kaatje, ik vind koliek bij oudere paarden altijd zo ontzettend eng!
wat fijn dat het voor nu goed lijkt te gaan.
ik ga voor je duimen dat het weer helemaal in orde komt :(:)

Kelly staat sinds 2 nachten de nacht binnen, ze moet nog even wennen dat ze een andere stal heeft,ze gaat nog steeds voor haar oude staan :')
ik heb wat fijn en zacht hooi kunnen vinden waar ze snachts lekker van kan knabbelen en met extra slobber vind ze het helemaal fijn binnen.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 21:26

kaatje77 schreef:
Dag dames, even bijgelezen en volgens mij zijn er de laatste weken geen spannende dingen gebeurt met de oudjes.

Hier heeft mijn dame een lichte koliek aanval gehad, direct gespoten met colosan maar dat had helaas niet het gewenste resultaat. De dierenarts is erbij geweest en kon alleen een hartruis ontdekken. Dat was blijkbaar bijzonder. Pony heeft een pijnstiller gekregen en toen ging het weer goed. Op advies van de da de tandarts erbij gehaald, maar alles was nog perfect. Een paar hele kleine haakjes die hij heeft geveild, maar niet de reden dat ze koliek zou krijgen. Rest van de tanden en kiezen zaten allemaal vast en geen ontsteking of zo.

Drie dagen later was de pony heel ziek. Ik zal jullie de details besparen, maar de da wist zich geen raad. Wederom hartruis geconstateerd, maar een temperatuur die in 10 minuten van 36 naar 33 ging!!! Tweede thermometer gepakt want we dachten dat die kapot was, Mar temperatuur daalde enorm. Da kon alleen maar zeggen dat de pony aan het afsterven was. ;(

Ik was er niet klaar mee en heb maar gezegd dat ze alles moet doen om haar er toch doorheen te laten komen. Toen heeft ze in de spieren een pijnstiller gespoten en in de spieren een antibioticum dat ze geen longontsteking zo krijgen. in de bloedbaan durfde ze niet, ze was echt bang dat haar hart dat niet aan zou kunnen. Maar ik moest er rekening mee houden dat ze er de volgende dag niet meer zou zijn......dat komt heel hard aan, omdat ze al 28 jaar deel uitmaakt van ons leven.
De volgende ochtend stond ze gelukkig in de stal en de da gebelt dat ze er nog was. Ik moet doorgaan met spuiten in de spieren.

Al met al heeft ze een week niet gegeten en is wel 100 kilo afgevallen, maar mede door de goede zorg van mams is ze er bovenop gekomen. Ze krijgt nu extra slobber en lucerne en merriebrok, alles met beleid natuurlijk, om de kilo's er weer bij te krijgen.
Gisteren deed ze zo gek ik de wei dat je dacht dat het een 3 jarige was :') Het gaat de goede kant op gelukkig, maar ze is er nog lang niet.
Ik ben blij dat haar ogen weer stralen, ze heeft een week lang het licht uit de ogen gehad als je begrijpt wat ik bedoel. Maar ze straalt weer.

Zo moest het effe kwijt.

We hadden wel ooit besproken als de tijd daar is om haar te laten gaan, maar als het zover is dan is het toch moeilijk hoor.


Oh jeetje, heftig zeg :(:)

Bagheera_206

Berichten: 25894
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 22:12

He gadsie! Wat enorm schrikken zeg! Gelukkig gaat het nu weer beter met haar.

Iemand kwam gisteren foto's maken van mijn oma. Alleen staan lukte niet zo goed. Het gras was interessanter. Dus dan maar samen foto's. Hahaha. <3 Misschien hebben jullie ze al voorbij zien komen op mijn FB. :=

Afbeelding

Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 23:55

Wat heftig Kaatje, gelukkig gaat het weer beter met haar.

Bagheera: wat leuk, nog een ijslander!

Hier gaat het nog steeds erg fijn, we hebben vorige week meegedaan met een lesdag van Maaike Burggrafer:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ja dit killer paard is ook mijn oudje:


Afbeelding

Bagheera_206

Berichten: 25894
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 00:01

Wat grappig. Maaike heeft destijds mijn IJslander ingereden. Ik heb nog nooit les van haar gehad hoor. Met mijn oma doen we vooral lekker wandelingen door de woonwijk en af en toe kruip ik er eens kwartiertje op. Het is goed zo. Ze heeft haar pensioen verdiend en niets moet en alles mag. <3

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34634
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 08:48

kaatje wat een schrik, gelukkig is ze er goed doorheen gekomen.

Ons oudje loopt weer lekker. Weekje stil gestaan doordat er weer een kies uit moest, maar nu is hij weer een weekje aan het werk. Daar geniet hij zichtbaar van.

Haha Angela die laatste foto :') en wat lekker dat jullie nog zo bezig zijn samen.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 08:59

Super schattige foto Richard <3

Je hebt een echt killer oudje Angela :') . Jullie zijn nog lekker actief bezig samen, leuk!

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 09:55

Op die laatste foto is je killer oudje echt iemimieni!

Mau gaat weer goed. Hij is los van zijn lijf en afgelopen zondag weer een leuke les gehad

kaatje77

Berichten: 10430
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 22:19

Dank jullie wel allemaal. Hopelijk komt ze de winter door. Ze is wel dik verwend nu, ze heeft net weer een nieuwe deken gekregen :')

Leuke foto's komen voorbij!

Echt heerlijk alle oudjes hier in dit topic

Sanet

Berichten: 7946
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 23:35

Oei, wat heftige berichten hier af en toe, sterkte voor iedereen die het nodig heeft. En een paar hele mooie wollige oudjes.
Ik heb juist mijn oudje weer haar jas uitgetrokken, oogt altijd zo anders vind ik dan. Lekker fris en fruitig.
Afbeelding

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 23:37

Ik ga dinsdag weer scheren. Ik heb er een haat-liefde verhouding mee. Ik ben dol op het resultaat en de grote stukken, mau vind veel stukjes niet leuk en gaat dan wat heen en weer huppe waardoor het langer duurt. En daar heb ik een hekel aan. Sta gewoon stil, dan ben ik zo klaar.

Maar goed, het resultaat is altijd fijn

Hennos

Berichten: 497
Geregistreerd: 07-06-20

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 18:42

Hier word je toch vrolijk van :)
Zo trof ik mijn oudje aan, lekker lang uit slapend in de wei.
Toen ik hem riep moest hij eerst uitgebreid rollen en stond hij heel soepel op om naar mij toe te lopen.

Afbeelding

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 18:49

ik zou me rotschrikken :')
echt…..kelly ligt nooit languit overdag.
je hebt daar nog lekker gras ook zie ik, zo fijn voor de oudjes als ze dat nog lekker kunnen eten :j

Hennos

Berichten: 497
Geregistreerd: 07-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 18:53

ellepel schreef:
ik zou me rotschrikken :')
echt…..kelly ligt nooit languit overdag.
je hebt daar nog lekker gras ook zie ik, zo fijn voor de oudjes als ze dat nog lekker kunnen eten :j


Haha als ze het nooit doen zal ik ook schrikken. Maar ik weet dat Tennessee regelmatig zo plat ligt. Voor mij is dat een goed teken, hij heeft geen ongemak in zijn lichaam en voelt zich nog lekker in de groep om uitgebreid te slapen. Tennessee is enorm onderdanig en een watje in de groep. dus zal hij niet in orde zijn dan gaat hij niet zo liggen, hij moet namelijk wel snel overeind kunnen komen als je onderaan staat.
Ja ik ben ook super blij met al dat gras voor hem.

lies_sparkle

Berichten: 6127
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 19:26

Die is echt op zijn gemak zeg; wat lief :)