Topic voor onze oudjes!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 14:04

Horsii welkom.

Nee natte bende is ook niks. Maar ik moet altijd zin maken met dit weer. Zo koud en donker in de avond.

Tancreda4

Berichten: 24043
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 14:05

Ik vind dit echt heerlijk, ondanks de kou. Als ik maar blijf bewegen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 14:07

Nou ik ging wandelen met de hond en heb het dan toch echt koud hoor. Gisteren te paard ook de winterjas aan gehouden.

Tancreda4

Berichten: 24043
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 14:11

Mijn rechtervoet blijft wat koud... Dus daar heb ik warmte stickers onder := En jas gaat idd ook niet uit, maar met laagjes wel te doen.

Ik ga nu ook de hele middag naar buiten. Wel ook de hoefsmid, dat is afzien... stilstaan voor een uur.... BRRRRR.

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 16:39

ellepel schreef:
ja vaccineer je op deze leeftijd nog?
soms moet het ook wel,dat begrijp ik.


Ja, ik vaccineer mijn beide paarden ook al komen ze niet van hun weide af. Maar achter mijn weide liggen pistes waar je kan komen rijden (zijn buitenpistes) van de plaatselijke vereniging, en op een week komen er eigenlijk nogal veel vreemde paarden voorbij. Dus ik laat die van mijn vaccineren, omdat ik niet weet wat die andere paarden natuurlijk mee dragen.

Nicky1963

Berichten: 1989
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 18:21

The_Cat schreef:
ellepel schreef:
ja vaccineer je op deze leeftijd nog?
soms moet het ook wel,dat begrijp ik.


Ja, ik vaccineer mijn beide paarden ook al komen ze niet van hun weide af. Maar achter mijn weide liggen pistes waar je kan komen rijden (zijn buitenpistes) van de plaatselijke vereniging, en op een week komen er eigenlijk nogal veel vreemde paarden voorbij. Dus ik laat die van mijn vaccineren, omdat ik niet weet wat die andere paarden natuurlijk mee dragen.


Hier wordt mijn paard ook gewoon gevaccineerd gelijk met de andere paarden. Ondanks dat hij niet van het erf af komt (alleen voor dierenartsbezoek eigenlijk) loopt hij wel degelijk risico omdat de andere paarden wel het erf afgaan, er soms andere paarden op stal zijn en ook regelmatig andere mensen hier komen. Zou het mezelf nooit vergeven als hij iets zou oplopen wat met een simpele vaccinatie voorkomen kan worden.

ellepel

Berichten: 47348
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 18:41

ja prima toch,altijd doen waar je je goed bij voelt :j


mijn beertje!

Afbeelding
lekker dikke vacht.


Afbeelding

en met slobber.
was gedeeltelijk bevroren :+

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 18:50

Wat een heerlijke dikke vacht.

Hier worden ze ook gevaccineerd.
Jongste dit jaar na de vaccinatie heel ziek geweest. Behoorlijke gaskoliek en nu daarna zand koliek.
Weinig zand te zien maar wel alle symptomen.

Oudste genoot van het middag zonnetje.

Afbeelding

Eapy

Berichten: 1731
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 18:58

Die heerlijke beertjes <3

Westerntrail

Berichten: 1744
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 19:33

Een tijdje niets geplaatst maar op 1 december heb ik mijn lieve haflinger merrie laten gaan de laatste keer kwam ze op 3 benen de paddock uit en dat is niet meer goed gekomen sterker nog het werd alleen maar erger ik kreeg haar niet eens meede stal uiten naar buiten al helemaal niet ze lag alleen maar in haar box en ze gaf duidelijk aan dat het van haar niet hoefde de hele week emotioneel geweest en het beste was haar te laten gaan.

Gauw nog iemand geregeld voor een laatste fotoshoot.
En 2 dagen daarna was het moment daar de hele ochtend er nog een feestje van gemaakt ze is verwend tot op het bot en heeft een halve zak wortels gehad
Mijn dochter heeft nog hartjes geschoren

Afbeelding

En dan was dan toch echt het moment maar natuurlijk eerst nog even doen wat ze het liefste deed

Afbeelding
Lekker eten

Mijn dochter en ik zijn er samen bij geweest het was heftig maar ze gaf zich er aan over zelfs de dierenarts was er emotioneel van maar het was fijn om haar te begeleiden naar haar laatse rustplaats

We hebben haar staart en manen geknipt en haar toegedekt waarna het toch echt tijd was om te gaan

Nu zijn we na 24 jaar paardloos maar we hebben nog een bijrijdpaard Een fries van bijna 20 dus ik blijf hier voorlopig nog wel even bijkletsen

Afbeelding
Ze heet Nynke

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 19:37

O wat verdrietig maar wat mooi dat jullie er zo samen een speciale dag van hebben gemaakt.

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 20:18

Wat ontzettend verdrietig, heel veel sterkte.

Siers83

Berichten: 7350
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 20:20

Wat verdrietig Westerntrail. Hoe oud is ze geworden?

Westerntrail

Berichten: 1744
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 20:21

Siersma schreef:
Wat verdrietig Westerntrail. Hoe oud is ze geworden?


Ze is 27,5 jaar geworden

Siers83

Berichten: 7350
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 20:22

Mooie leeftijd, ze heeft het goed bij jullie gehad

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 21:19

Ik ent ook niet meer, Pamba reageerde er altijd intens op, dagen enorm dik en niet lekker zijn.. En aangezien ze nu nooit meer ergens komen en altijd met z’n tweeën zijn vond ik het nu wel best. :) Had het wel gedaan als ze op een stal zouden staan of als er 1 nog wel buiten de deur zou komen.

Ik vond de kou afgelopen dagen nog wel oké, we hadden er hier in ieder geval een lekker zonnetje bij om lekker te wandelen. Vandaag gleed Pamba alleen wel uit, keihard op dr buik, maar gelukkig liep ze nog wel goed daarna. Elza(de mini van 22) heeft eigenlijk nog nul zorgen.

@westerntrail, veel sterkte met het verlies van jullie haffie.. :( fijn dat je nog wat om handen hebt, maar wat zullen jullie haar missen!

Horsii, welkom! Wat een leukerd is je haflinger!

Ellepel, wat een heerlijke beer! <3

Emptywords, wat lastig dat je vriend zoiets zegt, het is wel fijn dat hij zo eerlijk is. Een buitenstaander zal het inderdaad misschien eerder zien, maar zoiets doet altijd pijn.Hopelijk knapt Mau nog op!

Jullie zijn allemaal lekker bezig met tanden, dekens en waterbakken stuk hakken. Nog even doorzetten dan is de vrieskou weer voorbij!

Tancreda4

Berichten: 24043
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 21:38

Hier idd op pensionstal, en enten is daar ook verplicht geloof ik. Ooit wel eens gevraagd of ik het niet kon overslaan, omdat ze altijd snel ziek was (slechte weerstand) en vooral longontstekingen, maar DA gaf toen aan dat ik daarom juist moest blijven enten. Wel 2 jaar terug een keer te laat geent, kwam ik 2 maanden over datum er opeens achter dat ze nog moesten :o Ik voelde mij echt een slechte baas, 16 jaar lang keurig op tijd en opeens gewoon volledig vergeten := Ik heb er toen niet een nieuwe booster in laten zetten, want op wedstrijd zouden we toch niet meer gaan.

Waar ik wel tegenaan loop is dat er amper ruimte meer is. Ik laat de jaarlijkse entingen nu in de sectie 'andere entingen' steeds zetten, omdat het paspoort vol is :+

Nicky1963

Berichten: 1989
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 21:38

O verschrikkelijk Westerntrail, zo verdrietig. Heel veel sterkte!

Tancreda4

Berichten: 24043
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 21:40

Sterkte met het verlies Westerntrail... :(:) :(:)

Nicky1963

Berichten: 1989
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 21:42

Tancreda4 schreef:
Hier idd op pensionstal, en enten is daar ook verplicht geloof ik. Ooit wel eens gevraagd of ik het niet kon overslaan, omdat ze altijd snel ziek was (slechte weerstand) en vooral longontstekingen, maar DA gaf toen aan dat ik daarom juist moest blijven enten. Wel 2 jaar terug een keer te laat geent, kwam ik 2 maanden over datum er opeens achter dat ze nog moesten :o Ik voelde mij echt een slechte baas, 16 jaar lang keurig op tijd en opeens gewoon volledig vergeten := Ik heb er toen niet een nieuwe booster in laten zetten, want op wedstrijd zouden we toch niet meer gaan.

Waar ik wel tegenaan loop is dat er amper ruimte meer is. Ik laat de jaarlijkse entingen nu in de sectie 'andere entingen' steeds zetten, omdat het paspoort vol is :+

Mijn paard z'n paspoort is al 5 jaar vol, daar zetten ze het inderdaad onder 'andere dan paarden-influenza'.
Ik kon inlegvellen in het paspoort laten maken door het stamboek, maar dan moest ik het paspoort opsturen. Nooit gedaan omdat ik veel te bang ben dat het zoekraakt.

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 22:40

Heel veel sterkte met het grote verlies! :(:)

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 22:47

Western trail :knuffel:

Ah lastig EW, lijkt me ook wel moeilijk om te zien :knuffel:

Tancreda4

Berichten: 24043
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 22:56

Nicky1963 schreef:
Mijn paard z'n paspoort is al 5 jaar vol, daar zetten ze het inderdaad onder 'andere dan paarden-influenza'.
Ik kon inlegvellen in het paspoort laten maken door het stamboek, maar dan moest ik het paspoort opsturen. Nooit gedaan omdat ik veel te bang ben dat het zoekraakt.


Ja daar ben ik ook bang voor, dus ik laat 't maar zo.

kaatje77

Berichten: 10430
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 23:34

Westerntrail heel veel sterkte, wel fijn dat jullie het zo af hebben kunnen sluiten. Paard zag er nog bijzonder goed uit.

Horsiii welkom! Wat een leuk dier heb je.

Sanet

Berichten: 7953
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 13:02

Ik heb een uitbreiding voor het paspoort gekregen daarvoor.