Topic voor onze oudjes!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Siers83

Berichten: 7349
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 17:50

Ik heb de bucas smartex medium voor de winter, ligt als het goed is bij de Ej gewassen klaar. Dan heb ik nog een regendeken en een zomerdeken. Ook een zweetdeken uiteraard, en de bucas zebra zomerdeken, die heeft ze nu op vanwege het scheren

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 07:22

De regendekens en winterdeken liggen fris gewassen klaar. Nu kan de Hippe OppasOma het nog wel even af met een vliegendeken. Zodra het ook maar een beetje guur en nat wordt helaas niet meer. Voor nu is het even haar weer: hoe heter hoe beter :):)

Bagheera_206

Berichten: 25894
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 07:32

Oh ja vliegendeken heb ik ook, maar nog niet op gehad. Die ligt nog nieuw in de verpakking.

Mijn oma toch wel wat warm deze dagen, maar gelukkig is het voor haar maar van korte duur.

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 13:05

Het vliegendeken is hier goed in gebruik door mijn opa hoor. En het masker ook. Dit jaar echt zoveel vliegen. Echt alleen maar vliegen. Het is een overrompeling.. Voor de winter ga ik nog zien. Vorig jaar heb ik hem nog geschoren, dit jaar ga ik dat niet doen denk ik. Maar gewoon zijn bucas opleggen, en zien hoever we komen :D

Siers83

Berichten: 7349
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 15:17

Ik heb de vliegendeken nu net pas omgedaan, nadat ze zaterdag geschoren is. Is net genoeg erop. Hele zomer niet nodig gehad, was genoeg wind zeg maar. De vliegenkap heeft ze wel al op sinds april

Bagheera_206

Berichten: 25894
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 15:56

The_Cat schreef:
Het vliegendeken is hier goed in gebruik door mijn opa hoor. En het masker ook. Dit jaar echt zoveel vliegen. Echt alleen maar vliegen. Het is een overrompeling.. Voor de winter ga ik nog zien. Vorig jaar heb ik hem nog geschoren, dit jaar ga ik dat niet doen denk ik. Maar gewoon zijn bucas opleggen, en zien hoever we komen :D


Het was ook meer dat vorig jaar de dekens door corona echt heel schaars waren. Blij dat dit jaar wel gewoon alles normaal op voorraad is.

Lau07
Moderator

Berichten: 1570
Geregistreerd: 10-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 15:59

Bagheera_206 schreef:
The_Cat schreef:
Het vliegendeken is hier goed in gebruik door mijn opa hoor. En het masker ook. Dit jaar echt zoveel vliegen. Echt alleen maar vliegen. Het is een overrompeling.. Voor de winter ga ik nog zien. Vorig jaar heb ik hem nog geschoren, dit jaar ga ik dat niet doen denk ik. Maar gewoon zijn bucas opleggen, en zien hoever we komen :D


Het was ook meer dat vorig jaar de dekens door corona echt heel schaars waren. Blij dat dit jaar wel gewoon alles normaal op voorraad is.


Pff inderdaad Bagheera, met moeite toen een echt dikke winterdeken weten te bemachtigen. :wow:

Chantal heeft alleen een vliegenmasker om. Met haar luchtwegproblemen vind ik een deken niet prettig meer, omdat ik het idee heb dat ze het zonder deken een stukje makkelijker heeft. Alleen met echte kou krijgt ze een dekentje om.

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 16:07

Mijn dame begint ook te verharen. Zij wordt geschoren zodra ze naar binnen gaat (staat dag en nacht met 'haar' kudde buiten). Haar vacht gaat helaas erg klitten, ondanks dat ze wel een mooie wintervacht krijgt.

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 18:16

Nap heeft mok :( Morgen even Echinaforce druppels halen,dat werkt goed bij hem.

ellepel

Berichten: 47341
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 20:07

ik lees nog steeds met jullie mee hoor,heb alleen niet erg veel te vertellen.
appie heb ik dus helaas in moeten laten slapen nadat hij na een trap op zijn onderkaak deze gebroken had. ;(
dan heb ik kelly van 28 nog,die moest even wennen zonder hem naast zich
maar vermaakt zich nu prima.

ze staat samen met nog een oude merrie in een blok vol gras en eet deze vast deels leeg voor de jongere paarden er op komen.
vaak staat ze zo.

Afbeelding


ik lees net jullie berichten over dekens?
als het heel koud is krijgt kelly een winterdeken om. of als het heel lang regent.
maar verder niet.
straks staat ze snachts weer lekker binnen in een grote stal,dat is wel weer fijn :j

Namira542

Berichten: 1061
Geregistreerd: 09-06-16
Woonplaats: Grunnn.

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 20:54

Gisteren mijn eerste onderlinge proefje gereden met Showtime bij ons op stal!
Meteen beloond met een eerste prijs *\%/*

Ik had echt het gevoel dat het ontzettend rommelig was, maar de jury was erg enthousiast en positief. geeft wel vertrouwen.

Ik zal jullie de vreselijke foto's van de proef besparen. Vraag me niet waarom, maar ik heb de hele proef door mijn mond geademd en dit is duidelijk terug te zien op de foto's :?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34636
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 07:57

Namira gefeliciteerd met je eerste prijs!

Onze dochter had gisteren ook wedstrijd met Branco. Helaas reed ze erg slordig, geen hoeken, niet op de letter. Dat kostte veel punten. Maar Branco was heel braaf, dochter minder nerveus dan vorige ke(e)r(en) en ze heeft er veel van opgestoken weer. De routine miste natuurlijk ook, want een jaar niet geweest en onze bak kunnen we al 2 weken niet gebruiken. Wel de bak bij de buurman, maar die is geen 20-40 (veeeeel groter) en heeft geen letters. Dus proefje niet kunnen oefenen.

Namira542

Berichten: 1061
Geregistreerd: 09-06-16
Woonplaats: Grunnn.

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 13:57

Dankjewel Susan!

Dat zijn altijd van die kleine vervelende puntenmissers inderdaad.. Hoe oud is je dochter?
Ook belangrijk, minder spanning! :j

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 14:03

Gefeliciteerd Namira!

Ah ja, hoeken en bordjes zijn wel punten missers. Maaarr, minder spanning is ook al goed!


Afbeelding
Poging om ze leuk op de foto te krijgen; MISLUKT -O-

Lau07
Moderator

Berichten: 1570
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 14:29

Wat leuk Namira, gefeliciteerd! Ik had altijd een hele geconcentreerde blik, waardoor ik altijd een beetje boos keek tijdens proeven. Tot een jurylid op het protocol schreef dat ik wel wat vrolijker mocht gaan kijken. Vanaf dat moment heb ik er altijd op gelet :D

Fijn dat je dochter geleerd heeft van haar ervaring Susan. Dat is toch een stuk waardevoller dan een winstpunt.

Es_ther, het lijkt net of ze je keihard uitlachen. _O- _O-

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34636
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 17:13

Onze dochter is 11. Als ik zie hoe ze in een jaar al gegroeid is met Branco, dat is echt goud waard. Die punten komen ooit wel. Of niet, ook prima. Lol maken en op vertrouwen samen werken is het aller belangrijkste.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 18:01

Precies wat jij zegt Susan! Plezier maken en genieten

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 20:16

Ik heb ook alweer een poosje niet gereageerd,maar ik probeer wel steeds mee te lezen. Qua dekens draagt die van mij nog steeds een vliegendeken met masker. Als het wat kouder/regenachtig wordt krijgt ze 100 grams regen deken.

Mijn paard was een poosje geleden weer wat stijver, dus we zijn weer bij de kliniek geweest. Het is helaas toch weer de artrose die opspeelt, ze heeft meteen PRP therapie gehad. Dan nemen ze bloed af dat wordt gefilterd en vervolgens wordt het deel met de groeifactoren geïnjecteerd in het gewricht. Heeft iemand van jullie hier ook ervaring mee?

Ik ben heel benieuwd hoe ze hierop gaat reageren. Ze heeft het in het linker en rechter gewricht gekregen.

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 20:45

Ik heb daar geen ervaring mee Lobke. Ik hoop dat het werkt voor je!

Mijn dame is ook al een tijdje niet helemaal goed. Ook naar de dierenarts geweest voor buigproef en later echo. Ze is 27 en ongeveer een jaar met actief pensioen.
Ze blijkt nu patella fixatie te hebben. De oplossing: van pensioen af halen en weer aan het werk.
Dat klinkt zo als mijn paard.. heeft vorig jaar de ORUN nog gelopen en mocht daarna dus rustiger aan doen, maar blijkbaar is ze écht een werkpaard.

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 20:54

Myrthee: wauw echt een werkpaard dus. Ga je haar zelf dan meer oppakken?

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 13:01

Lobke, ik hoop dat mijn bijrijdster (van 9) wat vaker kan komen en haar 2x per week kan pakken. Als ik haar dan nog 1 of 2 dagen pak zou dat voldoende moeten zijn.
Wilde haar juist rustiger aan laten doen zodat ik meer tijd heb voor mijn 3 jarige om in te rijden. _O- niet dus..

Westerntrail

Berichten: 1743
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 17:47

Hier ook niet zo.n plaatster wel veel meelezen natuurlijk

Mijn oudje heeft al een tijdje een peesblessure oppervlakkige buigpees

Voor nu mogen we weer wat verder stappen en ook mag mijn dochter er weer op.

Woensdag de osteopaat geweest en heeft ze ook lasertherapie gehad

Even wat foto's hoe vinden jullie haar er uit zien


Afbeelding


Afbeelding

Helaas zijn haar billen wel wat ingevallen ik hoop dat dat weer wat terug komt met rijden maar ben bang van niet

Nyaleti

Berichten: 6144
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 11:37

Voor degene die reageerde op m'n vorige post:

Casper is gisteren ingeslapen..
Ik stond hem een paar dagen terug te poetsen en 10 minuten later stond ik huilend bij m'n ouders dat het klaar was. Ik weet niet wat het was, maar iets vertelde me dat het tijd was. Het feit dat ik genoeg moed heb gehad om de afspraak te maken, zegt voldoende.

Hij is ruim 30 jaar geworden en heeft 11,5 jaar bij mij aan huis gestaan. Het verlies is enorm en het is nog steeds niet tot me door gedrongen dat hij echt weg is :(:)

Afbeelding

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 11:46

Heel veel sterkte en een hele dikke knuffel :knuffel:

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34636
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 12:23

Sterkte met dit verlies.