Topic voor onze oudjes!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lau07
Moderator
Bronzen 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 1558
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 13:16

Ach, veel sterkte Britta. Dat zal een enorm gemis zijn. :knuffel:

laura22

Berichten: 1147
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Veenendaal

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 16:58

Sterkte Britta

Ik heb even een vraagje donder eet zijn hooi niet meer hij heeft al jaren tandproblemen kiezen zitten los dus hij krijgt Seniores priores en staat op de wei, nu kreeg ik als tip om pavo haychunks er bij te geven.

Er staat op de doos dat je het ook geweekt kan voeren maar dat is ook het enige niet hoeveel water en hoe lang.
Hebben jullie daar misschien ervaring mee?
Zo voeren is het optie dan kan hij het sowieso niet eten

Siers83

Berichten: 7343
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 18:17

Britta sterkte, mooie leeftijd 17

monsera
Berichten: 3072
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: friesland

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 18:48

Laura22

Ik zou dan eerder fibrenuggets van Pavo bij voeren. Kun je zo met de senior mengen en weken. Ik doe half om half voeren.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 20:30

Britta sterkte. Wat zal dat een groot gemis zijn.

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 22:52

Sterkte Britta :knuffel:

The_Cat

Berichten: 7285
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 09:08

Nyaleti schreef:
The_Cat schreef:
Gisteren nog geen wormen in de mest. Maar ik hou het dan maar even mee in de gaten en zal misschien 2 weken wachten voor de dierenarts te bellen. Sowieso moet die volgende maand nog komen voor de entingen. Dus ik kan het nog even aankijken als het niet slechter wordt. Bedankt alvast!


Wormen komen er vaak met 2 max 3 dagen uit. Waarmee heb je ontwormt?


Ze zijn er inderdaad uit. :Y) dus nu gewoon even wat extra all in soup geven en hij knapt wel snel genoeg terug op! Normaal volg ik netjes het ontworm schema, maar misschien met de verhuis. Achja :)

Veel sterkte!

marianvh21

Berichten: 7
Geregistreerd: 09-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 17:13

helaas is gister mijn lieve shet van 7,5 jaar overleden en de andere(19 jaar) gaat bijna dood van verdriet :(

Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 18:09

Wat een verdrietige verhalen hier.. sterkte allemaal!

Ik zou graag met jullie mee willen babbelen als dat mag. Mijn ‘verzorgpaard’ is inmiddels 23 jaar, gelukkig denkt hij zelf dat hij nog een jonge God is. Afbeelding

Afbeelding

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 20:35

marianvh21 schreef:
helaas is gister mijn lieve shet van 7,5 jaar overleden en de andere(19 jaar) gaat bijna dood van verdriet :(



ach jee, en zo jong nog!
sterkte :(:)
staat de andere nu alleen dan?

angela wat een mooie.!
is het een ijslander?

Namira542

Berichten: 1060
Geregistreerd: 09-06-16
Woonplaats: Grunnn.

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 22:28

Wat een leukerd Angela!!

EmptyWords

Berichten: 10573
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 11:17

Afbeelding

Afbeelding
Mau zn deken weer lekker afgehaald voor vandaag. Hij zit heerlijk in zm vel

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 15:39

Afbeelding
23 en 27 dikke vriendinnen

The_Cat

Berichten: 7285
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 11:11

Ik vraag me af, wat geven jullie voor voeding aan jullie oudjes? Mijne staat 24/7 buiten, en het liefst zou ik hem zo weinig mogelijk willen geven, maar hij moet iets van meusli hebben om zijn supplementen binnen te krijgen.

Hij staat nu op de senior mix van aveve, maar ik was aan het denken om over te stappen op de ligt mix zero, om zijn gewicht toch wat in de gaten te houden. Of denken jullie dat dat geen verschil maakt voor 1 voederbeurt per dag?

Lau07
Moderator
Bronzen 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 1558
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 11:14

Ik zit momenteel even te puzzelen, want Chantal is best hard ingevallen nu de temperaturen dalen.
Hoe ik voer hangt heel erg af van het seizoen. Bij ons op stal krijgt ze drie keer per dag een handje krachtvoer en in de winter nog een schep pulp. Daarnaast krijgt ze 3 keer per dag ruwvoer.
Zelf voer ik 18+ muesli bij met een supplement voor de longen en een schepje Pavo vital voor de mineralen en vitaminen.

Hoeveel aveve voer je precies The_Cat? Qua gewicht denk ik altijd.. alle kleine beetjes helpen. Zo werkt het bij mensen ook.

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 11:33

Mijn oudje krijgt het volgende:
2x per dag hooi (1x 2 kilo, 1x 5 kilo)
2x per dag een kilo (ongeweekt gewogen) seniores priores
2x per dag 1/2 kilo merriebrok

Hier doet ze het best goed op en komt ze de winter goed mee door. Veel meer dan dit eet ze ook niet (op snoepjes/fruit na).

Bagheera_206

Berichten: 25883
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 11:35

masyo schreef:
Hoi, ik kom binnen vallen in dit topic. Ik ben wel een trouwe meelezer *D Maar zeg niet heel vaak wat. Nu mijn merrie van 20 al een dikkere vacht begint te krijgen en ik na begin te denken over de winter (wel of geen deken op), wil ik graag informeren of jullie je oudere paard een deken op doen. Vroeger deed ik sowieso pas een deken op vanaf 10 graden of minder overdag. Ben benieuwd wat jullie doen :o


Welkom! Hier de afgelopen dagen wel dekentje op gedaan en hopelijk kan dekentje na woensdag weer af. Ze heeft wat last gehad van rainrot en wil het beetje droog houden. Gistermiddag wel even dekenwissel gedaan. Die Horseware Amigo Hero pony is toch niet zo heel goed meer, maar heeft ook zo ontzettend hard/veel geregend van zaterdag op zondag. Nu heeft ze gewoon haar stoere IJslanderdeken op. 8-)

Afbeelding

Britta31 schreef:
Mag het in dit topic?Gisteren ons andere oudje in laten slapen.Fien ,ons hondje van 17.
[ [url=m/ImcUCy.jpg]Afbeelding[/url] ]


Awwwwww... Heel veel sterkte! Y;(

Angela_ schreef:
Wat een verdrietige verhalen hier.. sterkte allemaal!

Ik zou graag met jullie mee willen babbelen als dat mag. Mijn ‘verzorgpaard’ is inmiddels 23 jaar, gelukkig denkt hij zelf dat hij nog een jonge God is. [ [url=m/jy0Saw.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/xQuV3v.jpg]Afbeelding[/url] ]


Welkom Angela!

The_Cat schreef:
Ik vraag me af, wat geven jullie voor voeding aan jullie oudjes? Mijne staat 24/7 buiten, en het liefst zou ik hem zo weinig mogelijk willen geven, maar hij moet iets van meusli hebben om zijn supplementen binnen te krijgen.

Hij staat nu op de senior mix van aveve, maar ik was aan het denken om over te stappen op de ligt mix zero, om zijn gewicht toch wat in de gaten te houden. Of denken jullie dat dat geen verschil maakt voor 1 voederbeurt per dag?


Altijd lastig het voer... Ik voer inderdaad ook dagelijks Vitalbix Active+ en Vitalbix Daily Complete om het aan te vullen wat niet in het gras zit. Inmiddels de dosis in overleg met voedingsdeskundige van Vitalbax opgehoogd ivm haar leeftijd. Sinds van het voorjaar paar kiezen zijn verwijderd doe ik het eigenlijk gewoon weken. Dat kan met koud water, want met warm/heet water verdwijnen allerlei voedingstoffen. Daar doe ik dan ook nog schepje agrobs of hooicobs door. Dat laat ik dan heel goed weken en dan haar poedertjes en druppeltjes er door. Zolang het weer OK is staan ze nog op de zomerweitjes met gras. De oma's zijn alvast over gezet naar het laatste zomerweitje en over paar dagen komt daar rest van de kudde ook bij. Denk als dat weitje op is het wel tijd is voor de winterweide met een ruif.

The_Cat

Berichten: 7285
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 11:36

Lau07 schreef:
Ik zit momenteel even te puzzelen, want Chantal is best hard ingevallen nu de temperaturen dalen.
Hoe ik voer hangt heel erg af van het seizoen. Bij ons op stal krijgt ze drie keer per dag een handje krachtvoer en in de winter nog een schep pulp. Daarnaast krijgt ze 3 keer per dag ruwvoer.
Zelf voer ik 18+ muesli bij met een supplement voor de longen en een schepje Pavo vital voor de mineralen en vitaminen.

Hoeveel aveve voer je precies The_Cat? Qua gewicht denk ik altijd.. alle kleine beetjes helpen. Zo werkt het bij mensen ook.


1 schep voor de hele dag. Voor de rest heeft hij hooi in zen slowfeeder hooinet waar hij zo goed als de ganse dag met toekomt. Ik weeg het niet af, maar als het vol zit, dan is het vaak pas op de dag erna als ik terug kom. En nu loopt hij momenteel nog buiten op het gras, maar hij komt wat te vet vind ik. Maar inderdaad, we gaan de winter in en de temperaturen dalen. Misschien moet ik maar even wachten om om te schakelen. Binnenkort is het minder gras ook.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 12:27

Nou met die regen zoals zondag gaat de regendeken wel op hoor. Sommige paarden hadden het koude maar die van ons beiden niet.

Wat eten betreft, die van ons krijgt van pavo fibre beet and mash, 2 keer daags 2 scheppen. En na het rijden 1 schep geplette maisvlokken. Plus nog hooi.

EmptyWords

Berichten: 10573
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 12:36

Hier gaat de deken niet meer af, half oktober voor de 2e keer scheren.

Ik voer 2x een schep 18+ en 1x een schep slobber.
Helaas heeft mau besloten dat hij niet meer eet. Vanochtend een Apple van de stalhouder dat ik minder moet voeren want nu trek ik de ratten aan.
Maar goed, hij vind heel veel onzin.
Vanavond de voerbak leegscheppen en schoonmaken. Dan krijgt hij alleen een schep slobber daarna.

lies_sparkle

Berichten: 6126
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 12:58

Mijn shet krijgt momenteel best veel, het is een challenge om hem op gewicht te houden. Ik heb hem nu nog niet in de dekens staan maar dat is omdat hij zelf nu nog graag buiten is. Als hij straks vaker binnen gaat staan in de schuilstal gooi ik dan meestal de deken er op zodat hij weer naar buiten gaat.

Hij krijgt nu 1 schep SP, kwart schep Fibrebeet, kwart schep 18+ en een handje vital.
Gluco+MSM, lijnzaadolie en dus een halfje prascend gaan er doorheen :)

Siers83

Berichten: 7343
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 14:35

Ik voer een schep 18+ per dag met Omega Gold olie, daardoor gaat ook haar Prascend. Heb al veel verschillende voeren geprobeerd maar de 18+ Is het enige dat ze altijd met smaak blijft eten, andere stopt ze na een tijdje

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 14:43

Mijn oudje krijgt dadelijk, Als ze van gras komen . Gewoon onbeperkt voordroog.
En soms krijgen ze wat pulp met wat müsli of brok/merrie brok net wat ik heb eigenlijk.ze hebben wel een liksteen van paardnatuurlijk altijd terbeschikking, waar iedereen ook echt gebruik van maakt.

Ik heb 2 oude Engelse volbloeden 23/27

ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 14:46

Chico krijgt nu ook wat meer:
smorgens 09.00 uur een kilo merribrok
smiddags 17.00 uur een kilo merriebrok
van mij in de avond 3 handjes fibrebeet = halve emmer pulp geweekt + 1 kilo Pavo 18+ (hier zit de medicatie in)
Verder onbeperkt ruwvoer....

Nog geen deken, heeft het nog niet koud....

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 15:07

kelly eet zich nog rond in het gras gelukkig :j


Afbeelding

die krijgt wat pavo vital met wat subli omnia.
hier geen deken op,gister stond ze lekker in de schuilstal met de regen.

merk wel dat lopen weer wat stijver gaat.
bij die van jullie ook?