Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 268 van de 447 [ 11171 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271 ... 447  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Topic voor onze oudjes!

 
Profiel   

En jij maar wassen :')
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 20:56 



 
Profiel   

Ach, meeste zand veeg je er zo af als het wat opgedroogd is. Snap alleen niet waar hij zo van schrok. Normaal is de schimmel degene die weg schiet. Die liep er vlak achter. Maar ging er niet achteraan. Terwijl die als een bommetje voelde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 06:49 



 
Profiel   

Misschien gewoon de herfst in zijn bol? Chantal is ook altijd frisser (en vervelender) als het herfst wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 09:10 



 
Profiel   

De oma's. <3 Lekker hun hapje aan het eten.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 18:29 



 
Profiel   

Heerlijk uitzicht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 18:31 



 
Profiel   

mooie foto!
hier ook een zonnetje.

[ img ]

hoe zijn jullie oudjes met het gebit?
appie kreeg slobber,die kon niks meer kauwen.
maar kelly begint nu ook met die fratsen :+
tandarts/veearts is geweest en heeft er een kies uit getrokken.
ze mist er nu vier,maar ze blijft maar proppen maken!
heel vervelend voor haar.
ze krijgt al slobber en gras eten gaat wel goed,maar dat is eigenlijk bijna op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 18:42 



 
Profiel   

Heerlijke foto Richard <3

@ellepel, hier alle tandjes nog en eet als een trein :D . Wel weer een dikker dekentje op gedaan, ze was wat stijf

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 19:05 



 
Profiel   

Die van mij was tot nu toe perfect maar toen ze laatst verdoofd was ivm een slokdarmstopping hebben ze meteen even gevoeld en toen voelde ze wat kleine oneffenheden. Dus helaas gaan we binnenkort het drama weer tegemoed :(

Wat zouden jullie doen... Mijn oudje doet na het rollen met haar kont schuren over het gras.. Ze heeft afgelopen 10 jaar nog nooit wormen gehad maar d'r weerstand is doordat ze afgevallen is minder. Het liefst ontworm ik bij de eerste vorst met pramox (blauw) maar dat duurt nog te lang.. Is nu pramox voldoende of dan nog een 2e keer bij de eerste vorst.. Bij wormonderzoek heeft ze tot nu toe nooit wormen gehad maar sommige zie je niet met wormonderzoek dus vandaar wel 1x per jaar preventief..

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 19:09 



 
Profiel   

Elk jaar deken twijfel.Mijn ruin is nu nat geregend,maar zal ik hem nu nog een gevoerde regendeken opdoen?Wat denken jullie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 16:45 



 
Profiel   

Eerst op laten drogen lijkt me.

Branco heeft vandaag een nieuwe deken gekregen. Die had het gisteren koud onder de ongevoerde deken. En we zijn een paar daagjes weg geweest. Heerlijk genoten. Ook buiten gereden. Eerst ik erop want hij wil graag hard :)) daarna dochter. Die vond het geweldig! Zondag hebben ze ook 2 B proeven gereden, op een onderlinge wedstrijd. Is ze 3e en 5e geworden met nette punten. Echt knap want die opa liep de hele proef te hinniken naar de andere paarden.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 17:01 



 
Profiel   

blaze is het echt kontschuren of komt ze niet goed omhoog?
ik zou er wel een wormenkuur in durven doen :j

susan wat leuk dat jullie nog zo actief met hem kunnen zijn.
ik mis dat nu wel enorm hoor, kelly is lief maar daar kan ik verder niks mee dan poetsen.
heerlijk dat jennog zo kan genieten :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 17:16 



 
Profiel   

Hoeveel vacht heeft Iwan nu?

Larix zit in een hele mooie, dikke vacht. Zo blij want dit is na heel wat zoeken in hoeveelheid prascend dat hij moest hebben. Hij heeft nu een gezonde Shetlander wollige vacht.

Wat leuk Susan!

En ellepel dat herken ik wel! Met Larix kan ik ook niet zoveel meer. Wandelingetje ofzo en dat is het. Terwijl we eerder altijd op pad waren met de sulky. Maar goed, dat hoort natuurlijk bij t ouder worden. Ik verpest hem maar lekker met worteltjes :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 17:35 



 
Profiel   

Hij is ook pas 22 :j

Binnenkort komt de tandarts trouwens weer. Las iets over tanden. Bij ons moet ze echt eens per halfjaar langs komen. Ik vermoed nu ook weer dat er werk aan zit want hij maakt steeds meer en grotere proppen weer. Er zijn 2 kiezen uit, en 4 snijtanden vanwege eorth. Vooral dat laatste is hij erg van opgeknapt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 17:35 



 
Profiel   

Hai, ik meld me hier ook weer eens, met een vraag voor de ervaringsdeskundigen nu het toch over het gebit gaat.
Ik heb hier een Volbloed dame van 29. Tot nu toe weinig gebitsproblemen, altijd keurig en bijna niets te doen bij de tandarts. Daarom laatste ~jaar beetje lui geweest en geen controles laten doen. Muesli gaat er nog altijd prima in en hooi ook geen probleem.

Maar nu vond ik toch net een kies in de voerbak... Uiteraard gelijk berichtje gestuurd naar de tandarts, maar uh, moet ik me zorgen maken? Nog ergens op letten?

Ik kon wel merken dat ze wat raar stond te smakken, dus het is echt nog vrij vers. Het ruikt ook een beetje, yuk, maar de muesli was wel schoon op...

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 18:21 



 
Profiel   

ja dat is ook een nare aandoening he, ik ken dat wel.
als dan de tanden er uit zijn gaat het zoveel beter :j

greendragon,kijk even of het een complete kies is?
als het maar een halve is kan het zijn dat er nog wat in de kaak zit.
eventueel toch even de tandarts laten controleren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 18:22 



 
Profiel   

ellepel schreef
blaze is het echt kontschuren of komt ze niet goed omhoog?
ik zou er wel een wormenkuur in durven doen :j

susan wat leuk dat jullie nog zo actief met hem kunnen zijn.
ik mis dat nu wel enorm hoor, kelly is lief maar daar kan ik verder niks mee dan poetsen.
heerlijk dat jennog zo kan genieten :D


Ik heb het nog niet gefilmd niet aan gedacht maar ze zit idd echt rustig te schuren en best lang en dan springt ze daarna goed overeind en redelijk snel daarna gaat ze weer. Dus heb die indruk niet dat het komt dat ze niet goed omhoog komt

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 18:30 



 
Profiel   

Tanden zijn lastig. In principe zou ik proberen te spoelen, maar zo ver in de mond zullen ze misschien niet toelaten. Verder inderdaad arts laten kijken of het de volledige kies is om verdere problemen te voorkomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 20:16 



 
Profiel   

Myrthee_ schreef
Bagheera, die van mij heeft ook regelmatig rainrot. Enige dat bij mij helpt om het weg te krijgen is scheren. Door haar dikke vacht blijft het anders broeien.
De tijd van het jaar is uiteraard wel wat raar, maar met de regen van de laatste tijd niet geheel raar natuurlijk.
Wel super vervelend!


Maar dat scheren is toch harstikke pijnlijk met die korstjes. Ik heb nu mijn pony geschoren maar had niet gemerkt dat ze best wel wat korstjes heeft. Nou ze vond het echt vreselijk (begrijpelijk). En m'n 3 jarige heeft nu rainrot ondanks dat het (toen nog niet veel had geregend en hij een schuilstal heeft en deze ook gebruikt). Ik wil hem nu eigenlijk niet scheren omdat hij nog niet in het werk is en hij dan een vervelende ervaring krijgt met scheren.. Kon jij wel gewoon scheren zonder dat je je paard veel pijn deed?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 20:52 



 
Profiel   

Ik heb haar niet meer geschoren. Ben blij dat het weg is en nu probeer ik het beetje droog te houden en zorgen dat het idd niet gaat broeien. Dus vanavond weer het dekentje af gedaan, want het is nu weer paar dagen soort van droog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 21:23 



 
Profiel   

Blaze1994 schreef
Myrthee_ schreef
Bagheera, die van mij heeft ook regelmatig rainrot. Enige dat bij mij helpt om het weg te krijgen is scheren. Door haar dikke vacht blijft het anders broeien.
De tijd van het jaar is uiteraard wel wat raar, maar met de regen van de laatste tijd niet geheel raar natuurlijk.
Wel super vervelend!


Maar dat scheren is toch harstikke pijnlijk met die korstjes. Ik heb nu mijn pony geschoren maar had niet gemerkt dat ze best wel wat korstjes heeft. Nou ze vond het echt vreselijk (begrijpelijk). En m'n 3 jarige heeft nu rainrot ondanks dat het (toen nog niet veel had geregend en hij een schuilstal heeft en deze ook gebruikt). Ik wil hem nu eigenlijk niet scheren omdat hij nog niet in het werk is en hij dan een vervelende ervaring krijgt met scheren.. Kon jij wel gewoon scheren zonder dat je je paard veel pijn deed?


Mijn merrie is echt extreem braaf. Ze heeft tot nu toe nog nooit een kik gegeven. Dus weet niet of ze zich dan inhoud of dat ze er weinig last van heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 14:41 



 
Profiel   

Wat betreft de uitgevallen kies. Het lijkt mij een compleet exemplaar. Mijn paard lijkt er ook niet anders om te eten, dus ik ga er maar vanuit dat het soort van ok is. Gelijk de tandarts gebeld en die maakte zich ook geen zorgen. Wel gelijk een afspraak gemaakt. Zul je zien dat ze al meer kiezen mist dan deze....

Dank voor de reacties.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 16:02 



 
Profiel   

Bagheera_206 schreef
Ik heb haar niet meer geschoren. Ben blij dat het weg is en nu probeer ik het beetje droog te houden en zorgen dat het idd niet gaat broeien. Dus vanavond weer het dekentje af gedaan, want het is nu weer paar dagen soort van droog.

Ja precies! Heb je ook goed.
Hier wel een dekentje op, ook om te voorkomen dat ze stijf wordt. Voor de wintervacht hoef ik het niet te doen :')

[ img ]
Wij waren gisteren aan de wandel en vriend was mee.

[ img ]
Dus weer een foto met ons 3en <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 09:29 



 
Profiel   

mooi! is ook heerlijk om nu te wandelen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 11:49 



 
Profiel   

Pffff, normaal haal ik altijd voeding van de aveve voor mijn senior knollie, nu was de plaatselijke deze week dicht en net was men zak op. Dus nu was ik cavalor gaan halen bij de andere paardenwinkel hier in de buurt. Vroeger toen hij jonger was en we nog wedstrijden deden kreeg hij altijd cavalor en nooit last gehad. Nu de zak senior open gedaan en nu heeft hij elke keer platte mest als hij gegeten heeft... Lijkt me vreemd maar misschien zit er iets in de zak waar hij niet goed met om kan

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 16:36 



 
Profiel   

He das balen. Wij hebben standaard 1 zak op voorraad. Ooit 1 keer mis gegrepen en dat was niet leuk.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 16:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 268 van de 447 [ 11171 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271 ... 447  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen