Topic voor onze oudjes!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34622
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 17:48

Nou die van mij was niet oud vandaag haha! Hebben balkjes gedraafd en daarna in galop eroverheen. Oortjes naar voren en hij neemt dan een sprint :')

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 17:59

Haha heerlijk :') .

Bagheera_206

Berichten: 25887
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 20:20

Die van mij begint wel langzaam steeds ouder te worden. Dus we genieten gewoon lekker van de kleine dingen. <3


Siers83

Berichten: 7348
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 21:07

Hier ook steeds meer oma, steeds meer ouderdomskwaaltjes. Nu ook weer rare vacht. Rare langere haren, maar geen varkensharen. En die rare lange haren glimmen ook nog eens. Verder verhaart ze ook alweer een beetje, en begint nu al aan een dikke vacht. Ook heeft ze nu korsten van haar uiers naar voren, had ze altijd wel achteraan maar nu ook echt tussen dr voorbene. Wat ik daar mee moet weet ik ook ff niet. Jeukt ook nog eens. Pfff zorgen krijg je gratis

Britta31

Berichten: 13136
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 22:48

Heeft ze Cushing?

Siers83

Berichten: 7348
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 06:30

Ja, al jaren

ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 08:18

Ik merk aan Chico ook dat hij écht oud wordt.
Sinds hij ESS heeft doet hij niets meer en zijn spieren worden echt minder nu.
Hij is in Mei 33 geworden, ik merk dat hij continu verhaart.... nu wéér en nu pas echt kort zomerhaar.
Ik merk ook dat hij gewoon kaal wordt met verharen nu.... heel bizar...

Deze zijn van gisteren, hij staat overigens op het moment wel aardig recht.
Afbeelding
Afbeelding

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:24

Toch ziet hij er niet slecht uit voor zijn 33 jaar. Rug is nog best sterk zo te zien.

Mau heeft vannacht binnen gestaan. Zijn maatje heeft nu aan de andere voet een hoefzweer. Dus eigenaar wilde haar paard graag op stal hebben vannacht. Mau mocht natuurlijk mee naar binnen zodat hij niet alleen staat.
Op zich heb ik.hem toch liever binnen snachts, dus helemaal prima

Lau07
Moderator
Bronzen 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 1561
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 11:44

Ik vind hem ook niet slecht als je in het oog houdt waar hij vandaan komt, ElCamino. Tja, z'n achterhand wordt steeds minder, maar ik heb slechtere pensionado's gezien.

In het kader van herinneringen die je moet koesteren, heeft iemand die ik ken Chantal geschilderd. Het was een grote verrassing en ik ben er blij mee. :D
Spoiler:
Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34622
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 13:16

O wat mooi Lau!

Britta31

Berichten: 13136
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 13:21

Afbeelding
Ik kreeg van mijn verzorgmeisje mijn pony Britta(links) nagemaakt met een Schleich paardje.Later heeft ze ook nog mijn ruin gemaakt.Hij leeft nog gelukkig.

xLiez

Berichten: 1892
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 13:26

Dit is mijn senior! Hij heet Mystery en is 19 jaar, voelt zich nog 6 :') Afbeelding

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 13:57

Super leuk Britta!

mystery is knap zeg <3

ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 14:09

Lau en Britta, gaaf zulke herinneringen..... ik heb ook zóveel van Chico....
Dit is mijn trots: een lamp gemaakt van zijn ijzers:
Afbeelding

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 14:12

Oh wat mooi zeg!
Ik heb alleen een foto van Mona, verder nog niks..

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 14:19

Chico ziet er nog goed uit!
En mooie schilderij en lamp zeg. Ik heb van Peri toen hij met pensioen ging al een ring laten maken en we hebben een foto en zijn twee mooiste prijzen thuis in zicht liggen. Als hij ooit overlijdt (laat dat nog lang duren ajb) laat ik zijn laatste ijzer bekleden met swarovski. Zilver (want schimmel) maar dan met een gouden randje. :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34622
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 14:36

O wauw die lamp is mooi!

Van ons vorige paard hebben we helaas maar 1 mooie foto en 4 ijzers. We gaan 8 augustus een fotoshoot doen. Ik wil van Branco en Hocus echt mooie foto's. Vind dat zo jammer dat we van die andere 3 die we gehad hebben weinig tastbaars hebben. Vooral het paard die we voor Hocus hadden daar had ik zo'n diepe band mee. Die is veel te vroeg gegaan. Maar het is ook zo gek hoe dat gaat met een band. Met Hocus heeft dat echt moeten groeien. Die stond eigenlijk al met 3-0 achter toen hij kwam omdat ik Chaplin nog zo miste en ik er af viel toen hij pas bij ons was. Ik had totaal geen vertrouwen in hem. Branco die kwam meteen mijn hart in, daar voelde ik gelijk zo'n connectie mee en onze dochter en mijn man ook. En die band groeit nog steeds. Met Hocus is het uiteindelijk ook goed gekomen maar dat heeft best een tijd gekost.

Siers83

Berichten: 7348
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 15:15

Oeh wat een mooie dingen zeg! Ik heb alleen foto's momenteel. Heb wel 2 kiezen liggen waar ik iets mee wil maar weet nog niet wat. En wil ook iets met haren, maar weet ook nog niet wat. Is teveel keuze hihi. Gelukkig leeft ze nog dus heb nog ff

Bagheera_206

Berichten: 25887
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 07:46

Lau07 schreef:
Ik vind hem ook niet slecht als je in het oog houdt waar hij vandaan komt, ElCamino. Tja, z'n achterhand wordt steeds minder, maar ik heb slechtere pensionado's gezien.

In het kader van herinneringen die je moet koesteren, heeft iemand die ik ken Chantal geschilderd. Het was een grote verrassing en ik ben er blij mee. :D
Spoiler:
[ [url=m/hgdyvj.jpg]Afbeelding[/url] ]



Wat mooi zeg!

Britta31 schreef:
[ [url=m/n6kQE5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik kreeg van mijn verzorgmeisje mijn pony Britta(links) nagemaakt met een Schleich paardje.Later heeft ze ook nog mijn ruin gemaakt.Hij leeft nog gelukkig.


Dat is ook mooi als herinnering.
ElCamino schreef:
Lau en Britta, gaaf zulke herinneringen..... ik heb ook zóveel van Chico....
Dit is mijn trots: een lamp gemaakt van zijn ijzers:
[ [url=m/3zcdrj.jpg]Afbeelding[/url] ]


:wow:

Ik heb iig het ijzer wat eraf is gehaald toen ze in zomer 2019 een verzwikking had. Die moet ik eigenlijk eens mooi polijsten en aflakken en inlijsten ofzo. Ik heb een foto van een paar jaar geleden uitvergroot in de gang hangen. En natuurlijk zelf een hele hoop foto's en filmpjes gemaakt. <3

Ze heeft helaas weer een paar rainrot plekjes. -O- Hoe dan met dit weer? :( Dat wordt weer met betadine aan de slag en hopelijk is ze er gauw vanaf. Op het filmpje wat ik afgelopen week had gemaakt zag ik achteraf ook dat ze die plekjes al had. Ze heeft het nu denk ik een paar dagen. Gisteren even de dierenarts gebeld en het lijkt erg op wat ze vorige zomer/najaar ook al keer of twee heeft gehad.

Op het filmpje van eergisteren zie je het eigenlijk ook best goed als je weet waar je naar kijkt. Zeker als je hem op groot scherm bekijkt en op 4K zet.



Afbeelding

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 09:38

Bagheera, die van mij heeft ook regelmatig rainrot. Enige dat bij mij helpt om het weg te krijgen is scheren. Door haar dikke vacht blijft het anders broeien.
De tijd van het jaar is uiteraard wel wat raar, maar met de regen van de laatste tijd niet geheel raar natuurlijk.
Wel super vervelend!

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 09:50

Hé wat vervelend zeg! Maar het heeft ook belachelijk veel geregend afgelopen tijd..

Britta31

Berichten: 13136
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 16:47

Vanmorgen voor het eerst op Max gereden,een jaar niet meer gedaan door omstandigheden.Spannend,alleen in de wei gehobbeld hoor.Max had erg last van de vliegen en was erg afgeleid.Nu brengt zijn eigenaar een vliegenrijdeken en we zorgen dat we om 8.00 op het paard zitten.Mijn man rijd op Nap.Maar een goed gevoel erover.Ik moet wel eerlijk bekenen dat ik geen Anky ben maar een Manky.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 00:11

Lekker Britta.

Afbeelding
Ik ben op t moment echt heel blij met hoe mau het doet

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 10:39

Sandy (26) heeft gisteren succesvol haar eerste en laatste Endurance (21 km Holterberg @ 11,5 km/h) uitgelopen *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 10:41

Super gaaf *\o/* !