Topic voor onze oudjes!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bagheera_206

Berichten: 25895
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 06:17

Ilse en Esther, die van jullie zien er ook goed uit.

@Ilse: Dat intensieve voerschema helpt goed!

@Esther: Vooral een fleecetrui en labello is de beste combinatie tijdens het poetsen als het haar los laat. _O-

hagelslag
Berichten: 9029
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 19:49

Layka laat de jonkies van de buren even zien hoe je moet genieten van het rollen _O-

Afbeelding
Verzorgster heeft eindelijk weer een x fatsoenlijk kunnen rijden.

Bonnie heb ik even kunnen inhaleren en we hebben ca 20 Minuten door de bak gestapt...
Ben benieuwd of de sebacil gaat helpen

ellepel

Berichten: 47342
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 21:51

jawel,vast wel!
wel even weer doen na een dag of zeven.
ik had die andere tinker de achterbenen ook geschoren ,maar die staat echt als een malle te stampen -O-
dus die doe ik morgen met spul tegen mijt, is dan toch bewolkt zeggen ze en dan kan het mooi.
foto van gister van kelly

Afbeelding

moest nog poetsen haha,ze verhaart mooi

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 22:44

Goede rol clinic wel hagelslag!

Kelly ziet er goed zeg :).

hagelslag
Berichten: 9029
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 05:18

ellepel schreef:
jawel,vast wel!
wel even weer doen na een dag of zeven.
ik had die andere tinker de achterbenen ook geschoren ,maar die staat echt als een malle te stampen -O-
dus die doe ik morgen met spul tegen mijt, is dan toch bewolkt zeggen ze en dan kan het mooi.
foto van gister van kelly

[ [url=m/zRIQyy.jpg]Afbeelding[/url] ]

moest nog poetsen haha,ze verhaart mooi



Zeker 't staat in m'n agenda voor maandag namiddag om te herhalen.
Maar of ze dan straks ook eindelijk weer rad gaat lopen ben ik benieuwd naar

Bagheera_206

Berichten: 25895
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 14:28

Hier hebben we veulen weer terug gezet in de kudde en de oma's alvast op de zomerwei gezet. Kunnen die beetje voor eten en scheelt weer gecross op de wei met het veulentje.

Lastig weer met dekentje op, dekentje af. := Tot en met maandag middag super mooi weer en dan helaas weer een weekje regen. Hopelijk gaat het gras dan nog even groeien met regen en temperaturen boven de 10 graden.

ellepel

Berichten: 47342
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 20:41

oh ik kan niet wachten tot ze het gras op kunnen.
staat hier nog echt weinig,ik heb ergens het idee dat het vorig jaar allemaal wat vroeger was en warmer was.

Sanet

Berichten: 7950
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 21:14

Vorig jaar was echt beter weer al. Maar ik heb ze ook al wel eens in februari al weer op het land gehad. Schiet totaal niet op dit weer!

ellepel

Berichten: 47342
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 21:23

ik heb even mijn berichten terug gezocht en bij ons gingen ze rond 10 mei de wei op.
ik gun het kelly zo, dit word haar laatste zomer.
ik ben er echt helemaal uit, ik ga niet nog een winter in met gesleep met slobber.

Tancreda4

Berichten: 24043
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 22:54

Knuff, moeilijke gedachte ook wel denk ik....

Hier gaan ze ook redelijk laat het land op. Meestal rond koningsdag als we geluk hebben, soms iets eerder maar ook wel eens later. Ze zijn momenteel druk bezig met de omheiningen te repareren, dus we krijgen er al zin in :):) Het gras groeit als een idioot. Dat is wel het nadeel van later erop gaan, dan is het al knie hoog en vreten ze zich gelijk ziek (mijn grote dan, die stopt eerste tijd nooit met vreten en vreet zich kapot :=)

Deken op en af worstel ik hier ook mee. Al heb ik ze nu afgelaten omdat het droog bleef vannacht. Maar gisteren wel opgehouden ivm de regenkansen. Best lastig zo, maar zo lekker als ze weer even een dag (en nachtje) zonder kunnen. Van de week weer regen, en dan weer op. Al heb ik ook de rambo summer series weer klaar liggen, voor als het wel warmer is en het slechts buitjes zijn.

Siers83

Berichten: 7350
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 22:57

Hier is het ook later het gras op, zeker een week of 2. Helaas, want kan me niet snel genoeg gaan. Hoop dat ze dan weer wat bijtrekt

Marissa staat nu zonder deken. Ze wilde m niet op. Werd helemaal boos toen ik vanmiddag aankwam om m op te doen. Maar idd maandagmiddag moet ie op ivm regen en wind die ze dan opgeven

Tancreda4

Berichten: 24043
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 22:58

Heerlijk als ze zo duidelijk zijn :)) Dan lekker bloot idd.

Het kan mij ook niet snel genoeg. Ik ben nu elke dag 20 kilo hooi aan het weken, en ik kan niet wachten tot ik dat kan gaan afbouwen :=

Britta31

Berichten: 13144
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 23:12

Een vies paard is een gelukkig paard.Ik trof 2 hele gelukkige paarden aan in de wei.Dekens af vanmorgen en gelijk rollen.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 07:29

ellepel schreef:
ik heb even mijn berichten terug gezocht en bij ons gingen ze rond 10 mei de wei op.
ik gun het kelly zo, dit word haar laatste zomer.
ik ben er echt helemaal uit, ik ga niet nog een winter in met gesleep met slobber.

Heftige en dappere beslissing ellepel :knuffel:

Haha Siersma, echt karaktertje wel dus

Eapy

Berichten: 1731
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 07:45

Heftige beslissing ellepel, sterkteā€¦

Hier nog niet op het land, meestal rond Koningsdag of iets daarna. Bij ons is alles nog zeiknat. Heb ook lekker de deken af gelaten, maandag of dinsdag weer op ivm regen. Wat een gedoe dit seizoen, kan niet wachten tot het stabiel 20 graden is! Heerlijk!

ellepel

Berichten: 47342
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 09:41

heel lang gras kan kelly ook niet eten trouwens, dus die mag van mij er wat eerder op.
en ik doe toch altijd zelf de hele groep eerst even een uur en dan steeds zo wat langer uitbouwen.

jullie fijne paasdagen!
hoop dat iedereen er een paar leuke en lekkere dagen van maakt :D

Siers83

Berichten: 7350
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 09:48

Ellepel ik snap je beslissing. Goed verwennen dit seizoen dan maar

Bagheera_206

Berichten: 25895
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 10:27

@ellepel: Sterkte met jouw beslissing! Probeer te genieten van alle mooie dagen/herinneringen die nog komen.

Hier zijn het ook echt alleen de 2 oma's uit onze kudde die nu al op het gras staan. Alle andere kuddes staan nog op de winterweides. het is even niet anders, omdat het veulentje weer in de kudde staat. Mijn merrie vindt het wel weer lastig met al die wisselingen van de laatste tijd. Raakt ze altijd wel beetje van de rel. Maar even bij eten is ook wel lekker voor ze. Vooral die andere oma is flink afgevallen. Beide oma's staan nog onder dekens. Die van mij onder een 0 grams en de ander oma onder 0 grams + 150 grams liner.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 11:10

Fijne Pasen allemaal!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34641
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 12:54

Fijne Pasen!

Branco was deze week heel fris. Dochter is er maandag afgevallen, voet zwaar gekneusd. Ik de dag erna erop, hij ging aan de kletter niet normaal dus ik er ook bijna naast ( ik was zaterdag nkg van die grote van ons afgevallen dus niet zoveel zin in spektakel eigenlijk). Dag erna was hij ook nog aardig wakker. Nu is hij weer relaxed. Ik denk dat hij de lente in de bol heeft. Hij ziet er ook super uit. Tijd dat ze weer lekker de wei in gaan en de beentjes kunnen strekken. Even afhankelijk van het weer gaan ze in de loop van april het land weer op, rustig opbouwen.

hagelslag
Berichten: 9029
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 15:41

SusanH schreef:
Fijne Pasen!

Branco was deze week heel fris. Dochter is er maandag afgevallen, voet zwaar gekneusd. Ik de dag erna erop, hij ging aan de kletter niet normaal dus ik er ook bijna naast ( ik was zaterdag nkg van die grote van ons afgevallen dus niet zoveel zin in spektakel eigenlijk). Dag erna was hij ook nog aardig wakker. Nu is hij weer relaxed. Ik denk dat hij de lente in de bol heeft. Hij ziet er ook super uit. Tijd dat ze weer lekker de wei in gaan en de beentjes kunnen strekken. Even afhankelijk van het weer gaan ze in de loop van april het land weer op, rustig opbouwen.



Ergens is het echt heel heel leuk hea als ze ouder zijn en alsnog even knettergek zijn.
Dan weet je dat ze zich kiplekker voelen _O-

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34641
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 18:35

Nou precies dat :j :') . Al vond ik het van de week zelf even minder leuk omdat ik net van die grote afgevallen was. Dan ben ik toch even wat minder stoer. Ook mijn spiertjes voelde ik nog best dus rare sprongen uitzitten wil dan niet zo best. Hij schrok van een dikke Amerikaanse bak met een knalpijp.

Tancreda4

Berichten: 24043
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 23:52

Hoe ouder hoe gekker..... Beterschap met je dochter en d'r voet!! Dat zijn niet echt leuke grapjes :(:)

Gisteren moest mijn dame wat eieren kwijt. Iets met Pasen? Ze nam zelfs een paar X de boomstam mee die in de bak ligt := Ik dacht dat ze vandaag erg last zou hebben, maar viel me nog wel aardig mee. We hebben wat grondwerk gedaan qua rechtrichten. Om d'r wat soepel te houden :)

Ben zo blij mee hoe ze er nu uit ziet <3 Fingers crossed, maar luchtwegen gaat ook nog aardig.
Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34641
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 10:17

Wat een glimwormpje!

Hij was van de week alweer een stuk braver hoor. Hij is het weer aardig kwijt.

Afbeelding

Eapy

Berichten: 1731
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 11:03

Beterschap voor je dochter Susan! Blijft toch schrikken. Wel fijn dat hij nog zo kwiek is }>

Krachtpatser hoor Tancreda, ze ziet er super uit!