Topic voor onze oudjes!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 19:13

Helaas staat mijn ouwe reus te koop, totaal weer onverwachts... ;(
Het besef dringt nog niet helemaal door dat hij deze keer waarschijnlijk wel echt weg gaat...
Ontzettend lastige situatie nu, ik wil hem aan de ene kant blijven rijden en verzorgen tot hij verkocht wordt, maar ik word er behoorlijk verdrietig van (ook door de omstandigheden met eigenaar, daar ben ik heel eerlijk over). Elke keer kan de laatste zijn... Wat zal dat vreemd zijn.
Laten we hopen dat ze een goeie koper krijgen! :(

Ben ontzettend blij met de (voor de zekerheid) afscheid foto's die mijn vader van de week heeft gemaakt.... :+:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 19:22

dat blijft het nadeel van bijrijden.
hopelijk un je nog even van m genieten

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 19:29

Nadeel van bijrijden, dat eigenaren ronduit idioot tegen je gaan doen en zonder enkele waarschuwing je verzorgpaard te koop stellen. :? Ik had best verkoopfoto's willen maken, maar ik kreeg allemaal vervelende reacties dus ben er klaar mee. :evaw:

M_nouska

Berichten: 1423
Geregistreerd: 04-01-14
Woonplaats: Ergens in Groningen

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 07:01

Wat balen zeg! Hele lastige situatie. Veel succes en sterkte ermee. :(:)

Adawi

Berichten: 2635
Geregistreerd: 13-04-02
Woonplaats: Eerste Exloërmond

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 10:59

Hoi hoi. Ik kom even binnen vallen.

Ik heb een oude ijsco van nu 26 jaar. Hij is al een paar jaar met pensioen en is daar erg van opgeknapt. Ondertussen wel een echt oud mannetje qua lichaam, maar nog erg vrolijk en eet goed. DA vind hem tot nu toe ook nog gezond maar oud.
Hij heeft altijd 24/7 buiten gestaan, nu ook.

Maar aangezien zijn lichaam niet echt meer reserves heeft, wil ik m straks toch een deken bij op doen. Hij maakt nu vacht aan. Wat raden jullie aan?

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 11:33

Ik zou nu nog geen deken opdoen, het is nog best wel warm en hij maakt nu zijn vacht aan.
Kou kunnen ze redelijk goed hebben, helemaa IJslanders, mocht het nou echt gaan regenen en waaien en je merkt dat hij koud aanvoelt of veel begint af te vallen dan kan je hem altijd nog een regendeken opdoen ongevoerd.
Mijn redelijk rillerige merrie staat nu ook zonder deken en voelt gewoon warm aan.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 11:42

tegen wind en regen kan een deken zeker wel helpen. hierdoor minder stijfheid en hoeven ze hun reserves niet te gebruiken.

bucas heeft dekens die bij veel verschillende temeraturen kunnen, misschien kun je daar naar kijken.
anders zou ik een 100 grams deken kopen en evt als het kouder wordt met onderdekens werken

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 11:44

Ja bedoel ook inderdaad pas een deken als het echt regent en waait zeg maar, misschien een beetje raar verwoord net haha.
Zolang het weer nog zo blijft doe ik die van mij geen deken op, maar heb wel haar regendeken klaar liggen voor als het echt begint te regenen omdat ik weet dat ze dat niet kan hebben.

Adawi

Berichten: 2635
Geregistreerd: 13-04-02
Woonplaats: Eerste Exloërmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 11:46

Romy, ik weet dat ijslanders er wel tegen kunnen. In al die jaren hebben ze hier nog nooit dekens op gehad (buiten de eczeem dekens om). De shetten hebben alleen dekens om als ze geschoren zijn, maar dat is toch anders dan deze situatie.

Momenteel zie je al zijn heupbotten en ribben, ondanks dat hij de hele dag wel lekker staat te eten. Hij heeft dus wel echt wat ondersteuning nodig.

@Emptywords, ik had inderdaad ook zo'n deken van -25 tot +10 gezien, maar vraag me af of ze daar niet aan wennen. Kan me namelijk van mezelf voorstellen dat als ik nu in mijn dikke winterjas rondloop, ik het straks met -5 ineens koud heb met diezelfde jas..

Aangezien ik nog niets heb liggen, wil ik nu wel wat gaan aanschaffen zodat ik het op kan leggen zodra het wel nodig is.

Britta31

Berichten: 13145
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 12:07

Mijn oude dame van 33 heeft nu een regendeken op voor de wind en regen natuurlijk.Maar vooral voor de wind.

Koekeroekus

Berichten: 3321
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 13:49

Pony beest staat nu met eczeem op nog maar als die af gaat krijgt ie ook alleen een deken op als er veel regen/wind voorspeld is. De rest staat ie gewoon lekker bloot. Vind ie zelf ook veel fijner.

M_nouska

Berichten: 1423
Geregistreerd: 04-01-14
Woonplaats: Ergens in Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 16:02

Mijn paard was vanochtend boos toen ze de wei op moest. Je zet me toch niet met dit weer buiten?
Anders gaat haar hoofd altijd meteen naar beneden maar nu bleef ze sip bij het hek staan. :')
Ze staat nog steeds zonder deken en ze wordt echt een teddybeer.

Shalimar

Berichten: 1519
Geregistreerd: 24-01-09

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 16:58

Die van mij heeft nu zijn regendeken met fleecevoering op, hij was sjaggie van de week en dat is altijd als hij het koud heeft. Dekentje verwisseld en nu is meneer weer blij. Misschien is zoiets ook fijn voor je IJslander? Al heeft die het misschien wel snel warm met een fleeceje, geen idee, ik heb niet echt verstand van IJslanders.

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 17:12

In dat geval als je zijn ribben ziet zou ik inderdaad een dekentje opdoen.
Voor nu zou een regendeken (eventueel fleece gevoerd) voldoende moeten zijn, wat net ook gezegd werd, misschien een deken kopen wat je met een liner systeem kan doen.

Lukasje
Berichten: 11266
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 04:59

Mijn oudje staat momenteel nog buiten met een eczeemdeken. Zolang de temperatuur niet continu onder de 10 graden is, houdt ze dit op. Hieronder heb ik wel een liner die ik in het voor- en najaar gebruik zodat ze bij een bui op haar rug en flanken toch droog blijft. Wordt het straks kouder, krijgt ze een dik outdoordeken op. En moest ze nou dat eczeemdeken niet dragen, deed ik haar nu ook een regendeken op. Ik vind de temperatuur 's ochtends toch frisjes hoor. Zo was het hier bv afgelopen dinsdag 2.5 graden, brrr.

KittyDylan

Berichten: 8888
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 06:34

Pony hier staat nooit onder deken. Enkel met heel veel regen. De enige deken die ze op krijgt is haar eczeemdeken 's zomers

Kabayo

Berichten: 14000
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 12:18

Blijft leuk al doe verhalen te horen over de oudjes. Sorry maar ben echt een mee lezer :o

Vandaag weer eens mijn oude trots van stal gehaald. 3 juli voor het laatst gereden met een fotoshoot en daarvoor heeft ze een jaar stilgestaan. Ze vond het erg leuk!

Foto samen met haar dochter Lady en mijn bijrijder @maava op boktAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 21:44

Wat een leukerd kabayo, hoe oud is ze?
Haar dochter lady lijkt heel erg veel op een lady van vroeger, hebben jullie haar al lang? En hoe oud is zij?

Kabayo

Berichten: 14000
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 07:53

Dank je! Cisco is 21.

Lady is bij ons geboren :) we hebben Cisco drachtig gekocht. Ze is nu 9, en drachtig. Zie onderschrift
Meer info, zie profiel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 11:07

Haha dan is dat zeker niet dezelfde lady, dan heeft ze een look a like :P

wyoming

Berichten: 2505
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 11:24

Afbeelding

Van het weekend samen met een vriendin en onze oude dames wezen rijden (allebei 23 jaar) heerlijke rit van 25 km.

Floorg18

Berichten: 250
Geregistreerd: 06-09-15

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 12:09

wyoming, is dat in het goois natuurreservaat? Daar kan je zeker goed rijden!

wyoming

Berichten: 2505
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Soest

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 12:46

Ja dat is het Goois Natuur Reservaat, het is zo'n 8,5 km heen rijden voor ons (en dus ook weer terug) en we waren er nog nooit geweest maar het is daar idd prachtig rijden.

fleurvosje

Berichten: 378
Geregistreerd: 07-05-14

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 16:06

Ook mijn oudje mocht gisteren weer lekker mee op pad! Al die leuke jonge mannen om haar heen ;)
Afbeelding

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 16:07

Mijn oudje vindt de nieuwe overbuurman leuk >;).
Ze wordt er wel knap van
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding