Topic voor onze oudjes!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ellepel

Berichten: 47345
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 11:19

wat lief ook die eenden er bij :D

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 20:52

Schrikken Hilli, hoe gaat het nu?
Echt bagger weer he. Komende dagen weer. De wei is een groot zwembad hier. Het geinige is dan weer dat de paarden er bewust? voor kiezen om de grasjes in de giga waterplas te eten in plaats van ‘op het droge’. Nog even en ze eten zeewier ipv gras :=

Tancreda4

Berichten: 24043
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 22:06

Ellepel weer sneeuw? Wat een ellende.

Hier zit idd wel drainage onder inderdaad. En eind vorig jaar wat nieuw zand in laten gooien (drainage zand) wat ook echt een wereld van verschil is.

Ieder paard heeft een eigen paddock. Ik heb er 2 naast elkaar, dus 1 grote gemaakt (twee paarden). De paarden staan apart van elkaar, maar de meeste eigenaren hebben 2 paarden, of doen samen met paddocks met een stalgenoot. Dus de meeste staan met z'n tweetjes.

@ Sanet, oh lastig die sneeuwklompen! Ik heb er standaard sneeuwbeslag onder zitten in de winter, omdat ze 24/7 buiten loopt en ik klompen wil voorkomen. Werkt top en scheelt zoveel kopzorgen! En mijn smid heeft ze ook nog eens in roze :Y) <3

@ Bagheera, haha die eendjes er ook bij, wat gezellig <3

Mijn dames vandaag <3
Afbeelding

We hadden vandaag een lesdag, dus ik was de hele dag op stal. Bij de lessen kijken, en met een schuin oog naar mijn knappe vosjes in de paddock. Heerlijk zo te zien hoe ze hun dag doen, beetje eten, beetje slapen, beetje rommelen in de paddock.... Helaas ging het eind van de middag plots mis, en ik heb geen idee waarom. Ze stonden zo lekker te slapen samen (bovenstaande foto) en toen ze weer in beweging kwamen, gingen ze beiden hoesten. Maar daar kwamen ze nooit meer uit en waren stik benauwd.... Dus de DA is met spoed voor beiden gekomen. Gelukkig hebben die wonderspullen bij zich, en na een prik waren ze binnen no time weer stabiel... Kapot moe, maar weer oké . Ik hoop dat ik ze morgenochtend ook stabiel aantref *fingers crossed*

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 22:13

Wat gek van die hoestaanvallen zeg.

Tancreda4

Berichten: 24043
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 22:26

Het zijn beide astma patiënten en pony heeft vrijdag een bal spoeling gehad, daar had ik wel wat nasleep van verwacht. Maar niet dit... En precies dat m'n grote ook een aanval kreeg (rao en astma). Toch iets dat ze heeft getriggered, maar wat?? M'n grote had paar weken terug ook zo'n aanval, maar pony heb ik nog niet eerder meegemaakt. Ze waren echt benauwd zo sneu en rot ;(

ellepel

Berichten: 47345
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 22:33

sneeuw ellende?
ik vind sneeuw juist mooi hoor,hoe meer hoe beter!
word er echt blij van,alles is dan zo licht buiten. heerlijk.

wat gek van dat hoesten,heb he misschien ander ruwvoer waar schimmel inzit ofzo?
zo sneu als ze benauwd zijn,hopelijk is het nu wat beter?

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 00:32

Wat gek van het hoesten zeg! Lijkt me ook heel eng wel

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 08:43

Gezien de temperatuur vandaag zal alle sneeuw wel weer snel verdwenen zijn. Wij hadden alleen vrijdagmiddag sneeuw, zaterdag was het meeste ook wel weer weg omdat de zon zo lekker scheen.

Succes vandaag SusanH!

Leuk oma-filmpje Richard! Niek voert in de zomer altijd eendjes op die manier :))

Tancreda is het alweer beter met je merries? Bizar zo tegelijk een aanval.

De merrie is zaterdagavond nog een keer gaan liggen, maar stond sneller dan die ochtend. Alle lichaamswaarden waren ook normaal dus de conclusie was dat ze heel heel moe was. Zondag stond ze er veel fitter bij gelukkig. Met poetsen gister zag ik dat ze behalve een dik oog, ook een dikke schouder heeft dus die heeft met proberen op te staan zaterdag wel een klap gemaakt :\

xLiez

Berichten: 1894
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 14:08

Wat gaan de oudjes allemaal goed! De mijne voelt zich ook prima, is wel wat sneller moe maar zit mj ook enorm in de rui. Afgelopen zaterdag lekker zonder deken in de sneeuw’

Afbeelding

Hij eet alleen opeens zijn Agrobs alpengrün muesli wat minder. Eet een gedeelte op maar laat het dan staan :') Nu zoek ik iets anders voor hem maar hij mag geen luzerne en liefst niet te hoog suiker/zetmeel. Wat voeren jullie?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34645
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 15:15

Tancreda dat is schrikken.

Branco is goedgekeurd. Voor de 2e keer op rij geen ontstekingen tussen de kiezen. Dat is mooi rustig nu. Zijn conditie is ook top. Enige is dat de eorth ook verder gaat dus van het zomer gaan er nog snijtanden uit in zijn onderkaak. Dat heeft geen haast maar moet wel voor de volgende tandarts behandeling gebeuren.

ellepel

Berichten: 47345
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 15:31

ja zonder die tanden redden ze zich ook prima gelukkig :j

liez die van jou zit sowieso wel mooi kort in het haar.
wij hebben dezelfde voerbakken!hahaha :D
muesli geen idee wat er is zonder luzerne.
die slueslimix geloof ik?

xLiez

Berichten: 1894
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 16:41

ellepel schreef:
ja zonder die tanden redden ze zich ook prima gelukkig :j

liez die van jou zit sowieso wel mooi kort in het haar.
wij hebben dezelfde voerbakken!hahaha :D
muesli geen idee wat er is zonder luzerne.
die slueslimix geloof ik?


Ja hij heeft deze winter wel een minder dikke vacht gelukkig. Het sneeuwt nu wel haar haha, hij heeft op regenachtige dagen wel een regendekentje op :D

@susanh fijn dat het nu rustig is! Ze redden zich gelukkig goed zonder tanden maar het is wel erg vervelend dat hij het heeft :(

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 16:52

Wat fijn, weer goedgekeurd.

Xliez, ziet er goed uit. Mooi kort vachtje.

Tancreda4

Berichten: 24043
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 22:56

Ze stonden er vandaag gelukkig oké genoeg bij. Maar wel een beetje vies toen ze ff zonder deken mocht }:0


Afbeelding

Bagheera_206

Berichten: 25895
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 23:06

Ik heb mijn vlieger goed vast gehouden, maar wel de deken erop gelaten.


Bagheera_206

Berichten: 25895
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 23:07

SusanH schreef:
Tancreda dat is schrikken.

Branco is goedgekeurd. Voor de 2e keer op rij geen ontstekingen tussen de kiezen. Dat is mooi rustig nu. Zijn conditie is ook top. Enige is dat de eorth ook verder gaat dus van het zomer gaan er nog snijtanden uit in zijn onderkaak. Dat heeft geen haast maar moet wel voor de volgende tandarts behandeling gebeuren.

Fijn weer door de keuring heen. Hier komt volgende maand de tandarts. Ik vind dat altijd wel een beetje spannend. :=

ellepel

Berichten: 47345
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 10:49

hier gister ook harde wind!
dak van de schuilstal was flink aan het klapperen, gelukkig vond kelly het niet eng.

tancreda wat mooi die modder haha,
lekker vies paard :D

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 23:14

Tancreda4 schreef:
Ze stonden er vandaag gelukkig oké genoeg bij. Maar wel een beetje vies toen ze ff zonder deken mocht }:0


[ [url=m/OSt09u.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat wordt poetsen!

Heerlijk filmpje Richard!

Hoop nu op echt mooi weer, ben wel klaar met alle wind en regen en sneeuw

hagelslag
Berichten: 9036
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 11:36

Wat een mooie vlieger _O-

Het was ook echt echt schijt weer.
Onze beide zijn in de afgelopen week ook vaker in de open stal gevoerd dan buiten.
En dat doen we eigenlijk niet graag ivm Bonnie haar longen.
Maar buiten in het schijt weer is ook niet goed voor haar longen.
Dus het was hoe dan ook niet echt fijn.
Dus dan liever droog staan


Haar been gaat eindelijk wel aardig.
Het heeft echt best geduurd.
Het is nu niet meer gevoelig en ik hoop dat het nu fatsoenlijk gaat helen.
Maar wat was dat hardnekkig
Het ene moment leek het wel aardig goed en 't andere moment was het erger dan voortijd.
Nu is het al een paar dagen stabiel.


Afbeelding

hagelslag
Berichten: 9036
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 14:58

We zijn er bijna we zijn er bijna *\%/* *\%/* *\%/*

Afbeelding
Ik ben hier echt echt zooooooo blij mee.
In stap niet meer kreupel. In draf nog een beetje dus dit vraag ik niet van haar.
Haar been is niet meer warm/kokend heet.

Mijn god *\%/* zware bevalling.

Beide staan nu lekker zonder de deken buiten met dit heerlijke weer.

Die van m'n zusje vanmorgen even vrij laten rennen door de bak/paddock zodat ze het overtollige energie eruit kan gooien. Dan mag ze morgen weer voor kinderpony spelen.

Terwijl layka aan 't bokken en gek doen was heeft Bonnie netjes der rondjes meegestapt. Ze wou wel draven maar ik heb haar steeds weer op stem laten stappen.

ellepel

Berichten: 47345
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 15:02

ja ziet er mooi rustig uit zo! :D
hou je er rekening mee dat het niet helemaal weg gaat?
als er eenmaal wat “eelt” vorming op die plek is.dan komt dat toch steeds wel weer.
ik doe wekelijks wat vette zalf er op, en dan de korstjes er uitkammen.

is het bij jullie ook zo lekker weer?
het is zacht buiten,zonnetje er bij.
echt heerlijk <3

hagelslag
Berichten: 9036
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 15:28

Jaaa zeker dat weet ik
Voor nu is het nog de korst de komende dagen eraf weken en dan dus het soepel houden en de haren kort zodat dit niet weer zo snel en zo extreem gaat gebeuren!
Ik hoop echt dat ze morgen ook in draf rad loopt zodat we ook weer aan schone longen kunnen werken...
En dit weer is echt lekker.
Ahhoewel ik het een beetje benauwd vind buiten. Zat net al te kijken of we niet nog onweer krijgen

ellepel

Berichten: 47345
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 15:39

onweer?
nou dat hoop ik niet,moet zo nog fietsen!
eerst even naar de fysio voor mezelf en daarna nog naar kelly toe :j

L_iek
Berichten: 9711
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 18:55

Hoi! Ik wil mezelf hier graag melden met een dilemma waar ik mee zit. Hier zijn volgens mij ervaringsdeskundige genoeg :D

Ik ben in het bezit van een fjord, Zorro. Zorro wordt binnenkort 20 jaar. Hij is hartstikke fit en ziet er goed uit ( zelfs een beetje te goed :') ). Ongeveer 6 jaar geleden heb ik Zorro na laten kijken door de tandarts. Deze had toen een vermoeden van beginnende eorth. Afgesproken werd dat we dit in de gaten zouden houden en indien noodzakelijk actie zouden ondernemen. Ondertussen is het jaren later en is hij frequent nagekeken door de tandarts.

De laatste keer was afgelopen december. De tandarts constateerde toen dat hij een dode kies had, verder alles in orde. Actie daarop is ondernomen. Over de eorth is nooit meer gesproken na die ene keer.

Nu valt het mij de laatste tijd op dat hij zijn brokken erg langzaam op eet. Met hooi, wortels, appels zijn echter geen problemen. Wat zouden jullie aanraden? Vaker de tandarts laten komen of het nog even aankijken?

ellepel

Berichten: 47345
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 20:02

december is nog maar pas geleden toch?
ik denk dat je eigenlijk het beste die tandarts kunt bellen en hem of haar dit verhaal doen.
kan je pony wel een wortel afbijten met de voortanden?
als de eotrh erger word dan kunnen ze dat niet meer weet ik.