Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 282 van de 452 [ 11286 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285 ... 452  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Topic voor onze oudjes!

 
Profiel   

Bagheera_206 schreef
Ik ben op oudejaarsdag weer een paar jaar van mijn leven kwijt geraakt. :=

Note to self: Doe altijd alle hekken achter je kont dicht! :o

Business as usual... Oma's een hapje naast de wei etc. Hek vooraan naar weg staat in principe altijd open. Die gaat alleen in de nacht dicht. Het hek naar rechts naar onze weitjes staat ook wel vaak open en doe je pas dicht als je er door heen bent en je naar voren naar stal loopt. Het hek bij onze weide stond ook open. De andere oma was klaar met eten dus terug op de wei gezet en ik wilde ik nog een tweede kruiwagentje uitmesten. Inmiddels was het speelkwartier op de wei. Niets aan de hand... Doen ze wel eens vaker. Dus stond er even naar te kijken samen met een ander stagenootje. Er waren ook geen knallen en geen vuurwerk, want het regende en de jongetjes met de rugzakjes vol vuurwerkjes worden dan nat enzo. Dus ik blij dat mijn oma nog naast de wei stond en niet mee deed aan het speelkwartier en bijna klaar was met haar hapje.

Bij het uitmesten vaak de doorgang van het weitje op 1 draadje, want dat is zo irritant als je elke keer met kruiwagen er door moet. Gaat al tijden gewoon goed en niets aan de hand. Opeens duikt de zwangere merrie in haar enthousiasme van het speelkwartier onder de draad door. Frel dacht hee dat is leuk, ik speel mee. Dus die renden met z'n tweetjes naar voren toe. Wij keken elkaar aan en dachten echt WTF :wow: gebeurt hier en renden er gauw achteraan. Godzijdank dat ze bij het allerlaatste weitje een paar meter van de weg af stonden te twijfelen. Dus hek helemaal vooraan dicht gedaan en ze rennen weer keihard terug. En eerst naar links een stuk naar de andere weitjes en toen gelukkig naar rechts, de kant van onze weitjes, en daar meteen hek dicht gedaan. En toen kon ik ze vangen en terug zetten. Pffffffff... Ik hoefde dan ook niet meer te wandelen/rijden met Frel. _O- Ben gewoon blij dat het goed is afgelopen. Als ze allebei de weg op waren gerend wil ik het niet op mijn geweten hebben dat zwangere merrie van een ander wordt aangereden.

Gisteren wilde ze haar hapje niet op eten dus ik mij weer helemaal zorgen maken, maar komt wss door verandering van voer. De Pavo 18+ was op en weer Agrobs musli naast haar andere Vitalbix Active+ en Vitalbix Daily Complete. Dus dan heeft ze niet al haar poedertjes en druppeltjes op gegeten. Dus vandaag maar klein handje agrobs door haar vitalbix heen gegooid. En gelukkig at ze wel gewoon als vanouds haar hapje op. Dus langzaam maar weer de agrobs toevoegen. Gisteren met wandelen was ze niet zo vlot, maar liep wel goed. Gelukkig maar. De andere merrie die ontsnapt was hadden ze gisteren gelongeerd en liep gelukkig ook goed.

Hier gewoon maar de dekentjes om gelaten bij de oma's. De ene oma met cushing heeft er nog wel een linertje onder, maar mijn oma staat gewoon onder de 0 gram.


Jeetje wat een verhaal en wat zal je geschrokken zijn. Gelukkig is het goed gekomen :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 23:12 



 
Profiel   

Inderdaad vanaf nu weer braaf alle hekken achter mijn kont dicht. :=

Als ik in avond alleen in het donker op de wei ben doe ik sowieso hek naar onze weitjes altijd dicht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 23:55 



 
Profiel   

EW, hoe is het met Mau nu?

SusanH, alvast succes met verhuizen. Hopelijk krijgen de heren het goed naar hun zin op de nieuwe plek. Met binnenbak dus? Superluxe!

En Sil haar paard ook verhuisd. Is hij al wat minder aan het hinniken?

Oudjes en verdovingen... hier ook eeen merrie die zich er niet makkelijk bij neerlegt. Dus daar mag vaak ook nog wel wat bij.

Sanet, wat een lief hoofd heeft je paard!

En Richard had de schrik van zijn leven :oo . Gelukkig liep het goed af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 09:43 



 
Profiel   

Mau gaat goed. Is niet meer kreupel, waarschijnlijk wel een pees wat verrekt. Hij is alleen gruwelijk vervelend, dus gister opgezadeld en in de bak wat stapwerk gedaan. Daarna keek hij al een stuk beter uit zijn ogen.

Vandaag een rondje buiten stappen denk ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 10:00 



 
Profiel   

O Richard dat is schrikken. Ze weten je soms toch enorm te verrassen :=

Sil1985 gelukkig alles goed gegaan hopelijk vindt hij snel zijn rust weer.

Die van ons zijn doorgaans best tevreden op een vreemde plek als er maar een hapje eten is. En ze elkaar kunnen zien :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 10:14 



 
Profiel   

We zijn er vanmorgen geweest en hij was gelukkig al rustiger. Alleen toen alles naar buiten ging begon hij weer te hinniken. Maar toen hij buiten stond was het alweer klaar :)
Vanmiddag weer even heen en dan even lekker poetsen en wandelen door de bakken enzo heen om hem aan alles wat te laten wennen. Er zijn ook koeien en dat zijn nooit echt zijn vrienden geweest ;) dus dat is ook weer een uitdaging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 13:06 



 
Profiel   

Oh jongens jullie gaan hard. Ik ben even afwezig geweest en direct 20 pagina's er bij haha.

Bahgeera, haha die grapjes ken ik. Alleen is mijn oudje op het moment zo gek dat ze gewoon over de hekken heen springt als ze gras wilt. Ze mag altijd los mee overal naar toe, want ze wandelt normaal gewoon mee. Tot ze een goede bui heeft om 6 uur s ochtends en over het hek springt om in de wei gras te eten. Oeps.

Verder wordt ze dit jaar echt Oma van haar adoptie dochter.
[ img ]
Daar moet ze dus na elk ritje even buurten hoe het gaat en op de wacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 14:30 



 
Profiel   

[ img ]
Mau is op de foto geweest vandaag (stalgenootje had haar camera mee)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 17:59 



 
Profiel   

Allemaal de beste wensen nog

Wat een verhalen weer.

Ze laten hé soms wel schrikken

Pff dacht ik vandaag ik ga weer eens een ritje proberen,
Was mevrouw niet zich zelf vandaag,dus ik maar even gewandeld dacht dat ze koliek had maar dat was het niet 2 keer gepoept ik kon er geen peil op trekken pensionhouder gevraagt wat ik hier nu mee moest

Hoofd laten hangen veel briesen en schudden met het hoofd er zat haar iets dwars en niet willen eten.

Mijn gevoel zei nu een da erbij anders ga ik niet fijn slapen vannacht.

Da is gekomen en jawel een slokdarm verstopping, ze heeft een spuit gehad voor ontspanning van de slokdarm en nog even een sonde in gehad pff nou toen had ik het even te kwaad.
Het heeft wel geholpen daarna knapte ze duidelijk op

Pensionhouder zou haar nu goed in de gaten houden maar misschien ga ik vanavond ook nog even bij haar kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 20:03 



 
Profiel   

oh ja dat is ook zo naar om mee te maken
ben je er nog achter gekomen waardoor de slokdarmverstopping was?


mooie foto van Mau!
ik vind de naam ook echt heel leuk :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 21:13 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
Dat lipje van m ook <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 21:36 



 
Profiel   

Westerntrail schreef
Allemaal de beste wensen nog

Wat een verhalen weer.

Ze laten hé soms wel schrikken

Pff dacht ik vandaag ik ga weer eens een ritje proberen,
Was mevrouw niet zich zelf vandaag,dus ik maar even gewandeld dacht dat ze koliek had maar dat was het niet 2 keer gepoept ik kon er geen peil op trekken pensionhouder gevraagt wat ik hier nu mee moest

Hoofd laten hangen veel briesen en schudden met het hoofd er zat haar iets dwars en niet willen eten.

Mijn gevoel zei nu een da erbij anders ga ik niet fijn slapen vannacht.

Da is gekomen en jawel een slokdarm verstopping, ze heeft een spuit gehad voor ontspanning van de slokdarm en nog even een sonde in gehad pff nou toen had ik het even te kwaad.
Het heeft wel geholpen daarna knapte ze duidelijk op

Pensionhouder zou haar nu goed in de gaten houden maar misschien ga ik vanavond ook nog even bij haar kijken.


Wat zal je geschrokken zijn. Hoop dat ze zich snel weer de oude voelt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 23:45 



 
Profiel   

@Ellepel Er zat wat in haar slokdarm vast en dat zat behoorlijk ver.
Door die spuit ontspant de boel en de da zei dan lost het zich vanzelf
meestal wel op.

Sil1985 Ik was behoorlijk geschrokken Gisteravond nog even bij haar geweest ze was alweer een heel stuk opgeknapt.

Nog even een stukje met haar gewandeld en ze begon alweer lekker gras te knabbelen.
Dus hopen dat de spuit zijn werk heeft gedaan.

Vandaag maar weer even kijken hoe ze nu is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 08:20 



 
Profiel   

Wat fijn dat ze opgeknapt was. Hopen dat dat zo blijft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 08:44 



 
Profiel   

Westerntrail hoe gaat het nu?

Sinds dat we op de nieuwe stal staan wil hij ineens zijn pavo vital niet meer eten :( snap er niks van. Wel als ik er een beetje muesli van de pavo 18 plus bij doe dan eet hij het wel op. Dat kan volgens mij geen kwaad dacht ik…

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 18:56 



 
Profiel   

welnee joh, maak het maar wat lekkerder,dat mag!
misschien komt het toch van wat stress, eet hij het ruwvoer wel goed?
zit het in een andere bak misschien dat dat wennen is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 19:14 



 
Profiel   

ellepel schreef
welnee joh, maak het maar wat lekkerder,dat mag!
misschien komt het toch van wat stress, eet hij het ruwvoer wel goed?
zit het in een andere bak misschien dat dat wennen is?


Ja denk ook dat het wat door de stress komt. Ja het ruwvoer gaat er goed in :)
Ja hij krijgt het inderdaad in een hangvoerbak want er zit geen vaste voerbak in de stallen en dat was op de vorige stal wel zo. Het zal tijd nodig hebben denk ik ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 19:41 



 
Profiel   

Sil1985 schreef
Westerntrail hoe gaat het nu?

Sinds dat we op de nieuwe stal staan wil hij ineens zijn pavo vital niet meer eten :( snap er niks van. Wel als ik er een beetje muesli van de pavo 18 plus bij doe dan eet hij het wel op. Dat kan volgens mij geen kwaad dacht ik…


Gelukkig alweer aardig opgeknapt eten gaat erweer goed in en weer als vanouds zoals een haflinger betaamd dol op gras :D

Maar we zijn er nog niet.
De DA belde vanmorgen ook nog even om te vragen hoe het nu ging.
Dat is iets wat ik wel kon waarderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 19:43 



 
Profiel   

misschien is die bak eng, rammelt het wat en moet dat even wennen?
wij hadden er een opmstal die dan met een halster om niet durfde te eten omdat de onderste ring dan tegen de metalen bak tikte.
halster af dan ging het prima :j

westerntrail gelukkig dat het nu goed gaat.
hopelijk gebeurd het niet weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 19:45 



 
Profiel   

Dat zou ook nog kunnen inderdaad.

Dat is fijn dat het er weer in gaat. Oh ja wat tof van de da :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 20:04 



 
Profiel   

Ach, als het met een handje muesli gaat dan is het ook prima. Dat doet een stalgenoot van me ook :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 20:19 



 
Profiel   

Hilli schreef
Ach, als het met een handje muesli gaat dan is het ook prima. Dat doet een stalgenoot van me ook :j

Oooh ok :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 20:40 



 
Profiel   

Sil1985 schreef
Westerntrail hoe gaat het nu?

Sinds dat we op de nieuwe stal staan wil hij ineens zijn pavo vital niet meer eten :( snap er niks van. Wel als ik er een beetje muesli van de pavo 18 plus bij doe dan eet hij het wel op. Dat kan volgens mij geen kwaad dacht ik…

Niks mis met een handje 18plus.

Hij went vanzelf. Geef m tijd :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 20:55 



 
Profiel   

Hij at zijn brokjes vandaag gelukkig al beter :)
En waar ik echt heel blij mee ben is dat sinds hij op de nieuwe stal staat geen last meer heeft van mestwater. Hij was vandaag ook al een stuk chiller. Alleen de koeien die in de loods ernaast staan is nog een uitdaging. Maar dat gaat vast goed komen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 21:15 



 
Profiel   

Sil1985 schreef
Hij at zijn brokjes vandaag gelukkig al beter :)
En waar ik echt heel blij mee ben is dat sinds hij op de nieuwe stal staat geen last meer heeft van mestwater. Hij was vandaag ook al een stuk chiller. Alleen de koeien die in de loods ernaast staan is nog een uitdaging. Maar dat gaat vast goed komen ;)


Gaat goed komen :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 21:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 282 van de 452 [ 11286 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285 ... 452  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen