Topic voor onze oudjes!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Britta31

Berichten: 13162
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 16:12

Mijn ruin merkt dat Britta ouder wordt.Britta was altijd de baas in wei en stal.Maar ik merk dat hij langzaam de leiding overneemt :(

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 16:16

Mag ik hier ook meepraten?
Ik heb een merrie van bij 19 jaar oud, ken haar nu 14 jaar en ze is bijna 10 jaar van mij :)
Afbeelding
Afbeelding
Merk nu aan haar dat ze echt wat ouder begint te worden.

Es_ther

Berichten: 18723
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 16:20

Gaaf dier!

@Britta, ik ken het.
Mona was altijd de baas in huis, over onze Haflinger was zij de baas.
Nu staat er een ruin bij en die is duidelijk de baas. Hij jaagt haar ook weleens weg.

En dat terwijl het zo'n bijdehand ding is

Kabayo

Berichten: 14065
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 11:44

Wat een mooie jolmer20

Mijn oudje net Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 12:11

Bedankt!

Wat een leukerd Kabayo! Lekker even rennen.

Muisssx

Berichten: 153
Geregistreerd: 03-06-13
Woonplaats: Zevenhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 14:54

Ik meld me hier ook gezellig! Mijn oudje is namelijk al 28 en loopt nog fanatiek mee op wedstrijd niemand die door heeft dat ie al hoog bejaard is (:.

Hier een foto van de training voor ons m1 debuut in november!

Afbeelding

M_nouska

Berichten: 1423
Geregistreerd: 04-01-14
Woonplaats: Ergens in Groningen

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 20:21

Spannend, M1 debuut.

Vandaag is de dierenarts langs geweest voor een controle. Nouska heeft namelijk zo'n 4 maanden een peesblessure. Gaat heel goed en we moeten nu rustig 2 min over het harde draven. Heel blij!

Marit1995
Berichten: 182
Geregistreerd: 04-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 13:56

M_nouska schreef:
Spannend, M1 debuut.

Vandaag is de dierenarts langs geweest voor een controle. Nouska heeft namelijk zo'n 4 maanden een peesblessure. Gaat heel goed en we moeten nu rustig 2 min over het harde draven. Heel blij!


Wat fijn! +:)+
Heerlijk gevoel als je weer op pad mag, maar ook spannend weet ik nog.
Mijn Hafje kreeg 3 jaar geleden op z'n 18 ook een fikse peesblessure.. Spannende tijden, maar hij is er wel helemaal bovenop gekomen :))

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 13:57

Fijn zeg M_nouska!

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 14:49

Fijn om te horen dat de oudere paarden ook.herstellen van grote peesblessures.
Hier staat het paard nu 5 weken stil vanwege een peesblessure. Slimmerik heeft tijdens het onlasten zijn andere voorbeen overbelast

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 14:56

AlwaysH schreef:
Nadeel van bijrijden, dat eigenaren ronduit idioot tegen je gaan doen en zonder enkele waarschuwing je verzorgpaard te koop stellen. :? Ik had best verkoopfoto's willen maken, maar ik kreeg allemaal vervelende reacties dus ben er klaar mee. :evaw:


Maar jij zal heel waarschijnlijk je paard nog kunnen opzoeken.. Toen mijn verzorgshet werd verkocht wilden ze hoe dan ook niet zeggen waar ze was. Ze hadden foto's van Sjaan op haar nieuwe locatie gekregen via de mail, maar wilden met allemaal smoesjes niet zeggen wat dat e-mail adres was. Mocht er ook niet bij zijn dat ze werd opgeladen en werd weggebracht. En dat na 3 jaar lang elke dag ervoor gezorgt te hebben, ingereden, en door weer en wind met de fiets heen en weer. Zulke eigenaren heb je dan ook weer..

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 16:56

Wat leuk al die oudjes. Succes alvast in de M1.

Hier ook 3 oudjes al vind ik die van 20 niet echt een oudje.
Zijn niet mijn eigen paarden maar verzorg ze al erg lang. Eentje al zeker 17 jaar wellicht nog langer je raakt de tel kwijt op den duur. Ze zijn allemaal van de zelfde eigenaar en allemaal nog best jong toen ik ze leerde kennen.
De oudste is een 25 jarige KWPN merrie die met pensioen is. Dan nog een 23 jarige ruin een mengelmoesje en dan nog een 20 jarige NRPS ruin.
Die van 23 heeft sinds dit jaar wat moeite om mooi op gewicht te blijven. Hij is iets te mager dus ben nu weer aan het bijvoeren wat lastig is omdat ze met 5 staan en 2 zijn te dik. Blijft wat zoeken naar een middenweg.
Ze staan hier allemaal zonder deken en zolang het kan willen we dat zo houden. Die van 23 is niet met pensioen maar staat nu ook niet aan het werk omdat ik hem eerst goed op gewicht wil hebben. Hij kan z'n energie nu wel beter gebruiken. En dat is nu prioriteit.

BWendyB
Berichten: 2233
Geregistreerd: 08-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 16:05

Wat zien ze er allemaal goed uit zeg..
Ik heb ook een oudje een frieze ruin van 22 jaar. Heb net een fotoshoot gehad voor degene die nieuwsgierig zijn [ITP] fotoshoot met mijn 22jarige fries
Op buitenrit is hij alleen de laatste tijd nogal schrikkerig..komt misschien ook door mijn onzekerheid..Vorige eigenaresse komt binnenkort even langs en kijken of ze bij hem ook zo schrikkerig doet. :o

Sidera

Berichten: 2545
Geregistreerd: 01-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 16:09

Wat zijn ze leuk allemaal <3 <3

Mijn bessie wordt ook wel echt steeds ouder.. Geschatte leeftijd nu is iets van 23
Afbeelding

Lekker af en toe buitenritjes maken en strandritjes maken houdt ons allebei happy

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 19:23

Voor de nieuwe mensen: welkom! :)

Hebben jullie ook zo genoten van het mooie weer vandaag? Ik heb een lekker buitenritje gemaakt, of nouja heel relaxed niet want die draak van mij is buiten nogal sensibel, heul gevaarlijk al die takjes die bewegen, eikels die uit de boom vallen, een hek waar we nog maar 109x langs zijn gereden etc haha.
Daarna haar hoeven maar alvast uit voorzorg behandeld want die lijken alweer richting rotstraal te gaan :( 3 jaar geleden had ze dat voor het eerst en nu lijkt het wel elke herfst/winter terug te komen.

KittyDylan

Berichten: 8907
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 19:38

Zou vandaag even wandelen maar niet van gekomen omdat ik me niet goed voel

Zo lag Kitty er vrijdag bij <3
Afbeelding
Ze was heel ver weg :Z

Die vrijdag ook gewandeld, grote ronde.
Kitty vind eikels helaas heerlijk... heb haar alleen nog maar de bruine zien eten, weet niet of die de giftige zijn? Maar als ik wandel moet ik haar op een weg altijd vastnemen omdat ze andere eikels gaat eten -O-

Even kijken of ik een foto van vrijdag heb

Edit
Héél slecht plaatje

Afbeelding
Hier zag ze de paarden van een grote springstal in de buurt (Stal Hendriks). Volgens mij vinden die paarden het geweldig als Kitty langs komt. Die zien nu niet zo vaak een kleine pony. Kitty interesseerd het niet zo. Die heeft vroeger met D/E ponies en paarden gestaan, haha

M_nouska

Berichten: 1423
Geregistreerd: 04-01-14
Woonplaats: Ergens in Groningen

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 19:49

@KittyDylan: Aah, die was moe. Wat lief.

mooi weer?
Hier hele dag miezer, vochtig weer.
Flinke buitenrit gemaakt met de hond van stal en daarna uitgebreid geborsteld. Vind het heerlijk om een beetje te tutten met paardlief <3

Koekeroekus

Berichten: 3321
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:04

Ik heb idd een heerlijk rondje gemaakt! 22 km, met vrijdag erbij in totaal 40 :wow:

Zaterdag doen we weer mee aan de autumn dessert trail. Super zin in!
Mooie foto gemaakt onderweg <3

Afbeelding

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 07:48

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 09:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Shalimar

Berichten: 1521
Geregistreerd: 24-01-09

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 08:13

Wat leuk allemaal! En wat maken sommigen nog veel kilometers! Met die van mij is dat wisselend, denk toch dat er ergens wat van artrose begint op te spelen, we bekijken het maar per dag. Moeilijk soms hoor, die oudjes, dan weer wild, dan weer (subtiel) rustig. Ik vind het nog een heel management en soms moeilijk te peilen.

Kabayo

Berichten: 14065
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 11:51


anniekowJarig

Berichten: 644
Geregistreerd: 21-10-12

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 12:06

Afgelopen zaterdag heb ik nog een mooie rit gemaakt met mijn 21-jarige pony. Ik kon 2 dagen niet lopen van de spierpijn en hij heeft nergens last van :Y)

KittyDylan

Berichten: 8907
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 12:19

Wat voeren jullie je oudjes?

Vandaag gaat ze de overstap maken op Pavo Care4life, na driekwartjaar op Pavo 18+. Dit op aanraden van Pavo ivm haar ZE.

Ik heb nu het oude erop gekiept dus mixt zich vanzelf wel

Marit1995
Berichten: 182
Geregistreerd: 04-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 12:23

Afgelopen weekend ook weer zo genoten met m'n ouwe reus *\o/*

Afbeelding

Marit1995
Berichten: 182
Geregistreerd: 04-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 12:24

KittyDylan schreef:
Wat voeren jullie je oudjes?

Vandaag gaat ze de overstap maken op Pavo Care4life, na driekwartjaar op Pavo 18+. Dit op aanraden van Pavo ivm haar ZE.

Ik heb nu het oude erop gekiept dus mixt zich vanzelf wel


Robbie krijgt vitalbix en luzerne. Als ik heb gereden krijgt ie ook nog wat Nutrimash :)
Daarnaast gaat er ook Bye Bye Itch door z'n voer ivm zomereczeem.