Topic voor onze oudjes!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sariba

Berichten: 86
Geregistreerd: 24-07-09
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 12:29

hoi
ik heb 3 oudjes

Lancelot :een 24 jarige kwpn ruin, loopt nog z1 niveau, in mijn bezit vanaf zijn 15e jaar

Afbeelding

Sariba: een 24 jarige new forrest x arabier merrie, door spier problemen wel al met pensioen maar heeft nog pit zat, ik heb haar vanaf haar 8e jaar

Afbeelding

Dusty: 21 jarige shetlander ruin, die nog vele kindjes blij maakt met een ritje op zijn rug, in mijn bezit vanaf dat hij 1.5 jaar was

Afbeelding

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 14:58

Wat een knapperds hierboven zeg!
En netjes hoor nog in het Z1 rijden :)

Mijn oudje krijgt lucerne gemengd met natural balance van havens en glucosamine/msm 1x daags en slobber van havens 3x in de week met een scheutje lijnzaadolie omdat nu de periode weer is dat ze sneller vatbaar is voor koliek door zand voor de zekerheid.

Vanmorgen ook zo lachen, stalgenoot vroeg hoe oud ze nou ook alweer was, dus zeg zo bijna 24, word echt een oudje...
Nog geen 5 minuten later was mevrouw als een gek door de bak aan het sjeesen, showen en snurken haha... die moest ook haar tegendeel even bewijzen.
Heb er nog een filmpje van gemaakt maar weet iemand hoe ik die hier kan plaatsen?
Lukt mij niet namelijk.

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 14:59

wat leuk allemaal, knap in het Z1 rijden inderdaad!

Knappe paardjes hierboven.

Mijne is nog niet heel oud, krijgt nu alleen maar ruwvoer en gras. Van de winter krijgt ze biks bijgevoerd. Voorlopig is ze nog vet zat.

Haha gek beest Romy, die moest even laten zie dat ze echt niet oud was haha

Muisssx

Berichten: 153
Geregistreerd: 03-06-13
Woonplaats: Zevenhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 20:55

KittyDylan schreef:
Wat voeren jullie je oudjes?

Vandaag gaat ze de overstap maken op Pavo Care4life, na driekwartjaar op Pavo 18+. Dit op aanraden van Pavo ivm haar ZE.

Ik heb nu het oude erop gekiept dus mixt zich vanzelf wel


ik voer mijn paard vooral hartog voer, hiervan 2 kilo concept op een dag en rond wedstrijd aangevuld met energy classic. en hij krijgt hier iedere dag ook nog 2 scheppen lucerne bij zodat hij rustig kauwt en savonds een emmer care promise slobber om de te korten aan te vullen. en meneer krijgt ook nog hooi en natuurlijk weide gang.

eigenlijk eet hij dus best heel veel op een dag :Y)

KittyDylan

Berichten: 8907
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 09:08

Gisteren eens rondje de andere kant uit gelopen.
Afbeelding
We kwamen een oude meneer tegen. Hij vroeg me wat en ik antwoordde. De man voelde over Kitty haar rug
"Zo die zit goed in conditie"
Dus ik vol trots vertellen dat ze al twintig is. En de beste man begint te vertellen dat het oud was, dat hun vroegere trekpaarden niet zo oud werden. Altijd leuk als je zo'n mensen tegenkomt!

Koekeroekus

Berichten: 3321
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 09:24

Hihi fijn is dat hea!

Ik had dat deze zomer ook. Vorig jaar kwam hij beetje schraal uit de winter vanwege verkeerd voorbeleid. Waren begonnen met ander voer omdat dat beter zou zijn voor zn zomereczeem. Schrok me dood toen de wintervacht eraf ging. Spieren waren de helft minder.

Afgelopen winter gewoon op sportbrok, veel hooi en met slechte dagen een regendeken op. Hij ziet er nu tien keer beter uit en iedereen zegt en ziet dat ook. Toch wel fijn om te horen dat het de goed kant weer op gaat.

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 09:57

Fijn hoor Kitty!
Altijd leuk.

Heb ik ook wel eens gehad met een shetje Koekeroekus. Dan schrik je inderdaad zeg..
Fijn dat het nu weer goed gaat!

Koekeroekus

Berichten: 3321
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 10:08

Ja, we wisten op dat moment ook niet wat het was. Was fit, at als een bootwerker. Maar had gewoon niet genoeg aan alleen dat voer (metazoa) en hooi (kreeg hij toen onbeperkt). Nu gewoon brok en beperkt hooi anders wordt ie weer veel te dik. Staat overdag wel gewoon in de weide. Daar is niks aan verandert. En brok is echt maar 1/4 wat ie krijgt. Snap er niks van maar zal wel haha.

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 10:15

Haha, hoe ouder hoe gekker. Met voeding dus schijnbaar ook. Nouja als dit werkt, dan is dat alleen maar mooi!

Origineel

Berichten: 5278
Geregistreerd: 07-07-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 16:58

Hoi allemaal!

Ik ben ook in het bezit van een wat oudere paard, mijn lieverd wordt in mei 2017 alweer 23!
Ze is nu dik 10 jaar bij mij en we genieten nog volop!

Afbeelding

nikilover

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 15:42

Wat een leuke/gave paarden komen hier voorbij zeg !
Aan sommigen zie je de leeftijd ècht niet af!

Brendabeumer

Berichten: 47
Geregistreerd: 23-02-07

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 15:51

Wat een knappe dames en heren op leeftijd zeg!

nikilover

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 15:59

Mijn paardje krijgt nu trouwens, nadat ik verschillende dingen heb gelezen over o.a. metazoa, vitalbix, marstallforce, etc..

- 2 x daags wat brok v/d staleigenaar + een schep subli luzerne
- Pavo vitalcomplete met een handje daily mix v/d horsefitshop en wat luzerne

Verder natuurlijk hooi, hooi, en nog eens hooi.

Denisejazz

Berichten: 297
Geregistreerd: 01-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 16:01

Mijn oudje eens even voorstellen, dit is Jazz een 24 jarige E-pony
Verzorg haar nu ruim 2 jaar, en ook aan haar karakter en de energie om iets te willen doen zou je niet zeggen dat ze 24 is :+ .

Hoop dat ik nog lang van deze dame mag genieten, we rijden vooral buitenritten en dressuurmatig zo af en toe.

1.
Afbeelding

2. Van ons samen
Afbeelding

3. *\o/*
Afbeelding

4. <3
Afbeelding

Es_ther

Berichten: 18723
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 09:43

Afbeelding
Mijn oma gister gelongeerd en daarna stukje wezen wandelen. Ze heeft n oogje op de overbuurman :').

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 12:43

Goedemiddag, Mag ik mij hier ook melden?

Ik heb vier ponys waarvan leeftijd varierend van 13 tot en met 23.

Ik zoek gewoon een plekje om gezellig mee te beppen want ik vindt het leuk te zien wat anderen met hun oudje doen en ik ben uber meut met mijn ponys dus tips altijd leuk te lezen.

Ze krijgen hier zo goed als onbeperkt hooi en daarnaast lucerne en sinds een week metazoa, iemand hier ervaring met metazoa?

Mijn oudere ruin van 23 heeft wat extra vitamine mineralen nodig dus vandaar dit geprobeerd, hoop dat het aanslaat maar zag paar berichten hier boven dat het niet altijd genoeg is.

nikilover

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 12:55

barbaras schreef:
Goedemiddag, Mag ik mij hier ook melden?

Ik heb vier ponys waarvan leeftijd varierend van 13 tot en met 23.

Ik zoek gewoon een plekje om gezellig mee te beppen want ik vindt het leuk te zien wat anderen met hun oudje doen en ik ben uber meut met mijn ponys dus tips altijd leuk te lezen.

Ze krijgen hier zo goed als onbeperkt hooi en daarnaast lucerne en sinds een week metazoa, iemand hier ervaring met metazoa?

Mijn oudere ruin van 23 heeft wat extra vitamine mineralen nodig dus vandaar dit geprobeerd, hoop dat het aanslaat maar zag paar berichten hier boven dat het niet altijd genoeg is.


Een vriendin van mij voert metazoa en die is er over te spreken!
Paard ziet er goed uit, mooi in zijn vacht.

Edit: Dit is wel een vrij jonge Fries die niet zo heel veel doet qua beweging.
Zij gebruikt het dus ook echt als aanvulling voor de vitamines en mineralen.
Laatst bijgewerkt door nikilover op 28-10-16 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Koekeroekus

Berichten: 3321
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 12:56

barbaras schreef:
Goedemiddag, Mag ik mij hier ook melden?

Ik heb vier ponys waarvan leeftijd varierend van 13 tot en met 23.

Ik zoek gewoon een plekje om gezellig mee te beppen want ik vindt het leuk te zien wat anderen met hun oudje doen en ik ben uber meut met mijn ponys dus tips altijd leuk te lezen.

Ze krijgen hier zo goed als onbeperkt hooi en daarnaast lucerne en sinds een week metazoa, iemand hier ervaring met metazoa?

Mijn oudere ruin van 23 heeft wat extra vitamine mineralen nodig dus vandaar dit geprobeerd, hoop dat het aanslaat maar zag paar berichten hier boven dat het niet altijd genoeg is.


Ik heb inderdaad ervaring met metazoa, vind het een rot product haha. Er is ook een topic over metazoa en daar zijn toch ook heel wat ontevreden mensen. Zou je paard heel goed in de gaten houden wbt spieren en invallen.
Als je ook echt actief nog rijd met hem zou ik een andere brok nemen, ze hebben echt niet genoeg aan metazoa.

Ik heb me gister opgegeven voor een recreatieve jacht :') geen idee wat te verwachten haha.

Origineel

Berichten: 5278
Geregistreerd: 07-07-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 12:58

Mijn paard krijgt dagelijks 18+ muesli van Pavo en sinds een maand ook basisbrok omdat ze met de overgang zomer/herst wat inviel bij flanken en ribben. En uiteraard veel hooi.
Nu is ze weer bijgekomen en ziet er goed uit.

Dit had ze voorheen nooit, altijd eerder te rond dan te dun haha.
Ook is ze wat stijver met dit weer, altijd even warmdraaien met rijden.

BWendyB
Berichten: 2233
Geregistreerd: 08-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 13:19

mijn fries is 22 jaar en krijgt speedibeet met 18+muesli van pavo en lijnzaadolie en daar doet hij het super goed, hij is al flink wat aangekomen :)

Floorg18

Berichten: 250
Geregistreerd: 06-09-15

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 13:27

Die van mij krijgt ook 18+ van pavo en daar doet hij het heel goed op.

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 15:08

Mmm had inderdaad al wat gelezen over de metazoa, maar erg varierend, van helemaal fantastisch tot vreselijk spul...maar ik heb idd niet het idee dat dit voldoende gaat zijn maar moet het ook wel even een kans geven denk. Maar ga wel bijvoeren met iets er bij en denk eerlijk gezegd niet dat ik het blijf kopen, vindt de zakken best prijzig en ze zijn er niet gek op. Laten het zelfs gewoon liggen....gebeurd nooit met voer...

Alles loopt bij mij maar recreatief en ongeveer 3 x per week dus niet super inspannend...ach ze doen het al jaren goed zo dus vindt het helemaal goed.

Merk wel dat de oudste wat schraal wordt met de overgang nu naar de winter, vandaar ook de metazoa gekocht want voer liever niet grote hoeveelheden krachtvoer, toch meer soort junkfood naar mijn idee...dus even verder zoeken.

Hoe oud zijn jullie oudjes? Ik heb een Arabische ruin van 23, een oude shet leeftijd onbekend, een Arabische hengst van 17 en sinds de zomer een Welsh cob van 13 jaar.

nikilover

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 15:44

barbaras schreef:
Mmm had inderdaad al wat gelezen over de metazoa, maar erg varierend, van helemaal fantastisch tot vreselijk spul...maar ik heb idd niet het idee dat dit voldoende gaat zijn maar moet het ook wel even een kans geven denk. Maar ga wel bijvoeren met iets er bij en denk eerlijk gezegd niet dat ik het blijf kopen, vindt de zakken best prijzig en ze zijn er niet gek op. Laten het zelfs gewoon liggen....gebeurd nooit met voer...

Alles loopt bij mij maar recreatief en ongeveer 3 x per week dus niet super inspannend...ach ze doen het al jaren goed zo dus vindt het helemaal goed.

Merk wel dat de oudste wat schraal wordt met de overgang nu naar de winter, vandaar ook de metazoa gekocht want voer liever niet grote hoeveelheden krachtvoer, toch meer soort junkfood naar mijn idee...dus even verder zoeken.

Hoe oud zijn jullie oudjes? Ik heb een Arabische ruin van 23, een oude shet leeftijd onbekend, een Arabische hengst van 17 en sinds de zomer een Welsh cob van 13 jaar.


Met zo'n zak kun je toch juist erg lang doen?
Het is zoveel gram per lichaamsgewicht dacht ik?

Het is gewoon altijd even proberen, aankijken, en eventueel switchen tot je het juiste voer hebt gevonden.
Elk paard is ook anders dus er zullen altijd verschillende ervaringen zijn.

Persoonlijk heb ik voor de PAVO Vitalcomplete gekozen, omdat ik mijn paard jaren op PAVO heb gehad, en hij altijd fantastisch in zijn vel zat.

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 17:05

Ik denk toch dat het heel persoonlijk is qua merk voer wat iemand fijn vind of niet.
Zo heb ik slechte ervaring met pavo, terwijl ik heel veel mensen juist er enthousiast over hoor, maar mijn paard word er alleen maar heel erg heet en schrikachtig van en heb niet het idee dat het daarnaast iets doet.
Voer sinds een jaar of 3 havens de natural balance en die bevalt echt uitstekend, in de 15 jaar dat ik mijn paard heb valt ze met havens niet meer in in de winter, word niet heet of schrikachtig, glanst je tegemoet en eet het heel erg graag.

Marit1995
Berichten: 182
Geregistreerd: 04-02-16

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 18:28

Afbeelding

Gisteren is deze meneer voor het eerst in iig 7 jaar geschoren (geen idee of ie daarvoor ooit is geschoren).
Hij vond het helemaal prima en kan z'n warmte nu lekker kwijt :j