Topic voor onze oudjes!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 13:26

Ja hier in de omgeving laatst ook te horen gekregen dat een paard van oud stalgenootje overleden is op 26 jarige leeftijd.
Ik weet wel precies al wat ik wil, moet ik zelf de beslissing maken hangt het af van de omstandigheden. Als ze er niet meer zou zijn laat ik haar wel ophalen door de rendac maar wil wel een mooi sieraad laten maken van haar staart.

Es_ther

Berichten: 18716
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 14:05

Lief aanbod calice! Mijne eet geen SP (totaal niet verwend).


Afbeelding
Ik vraag me af wie wie nou interessanter vond :')

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 17:46

Oud mannetje maar bij zijn 1e vrouw geparkeerd en naast moeders en kind. en nu is de rust in zoverre teruggekeerd, zolang ik moeders en kind maar niet weghaal is het goed.

Afbeelding

Lief Calice maar ook ik gebruik geen SP.

De beslissing heb ik al meerdere keren moeten nemen. Nooit leuk en altijd verschrikkelijk zwaar. Maar ik weet precies hoe ik het per paard (daar zit nl verschil in hoe ik het hebben wil) wil doen. De laatste was mijn oude merrie Daisy. Van die wist ik het iets meer dan een week van te voren, en dat heb ik tot in de puntjes kunnen regelen. Precies zoals ik het wilde. Dat gaf wel rust.

@Queenless hahaha ik zie het voor me. En een lol dat ze dan hebben. Wel eens gekeken naar een speciale losse buikflap? Cashel heeft die. En ik hoor van genoeg mensen dat ze hem ook met rijden gebruiken. Alleen de sporen even aflaten :D https://www.profi-tack.de/pferd/fliegen ... elly-guard

Leuke foto's voorbij zien komen. fijn dat ze allemaal zo lekker gaan.

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 18:57

Rina wat een handig ding. Nog nooit gezien. Vraag me alleen af of het comfi is (ook als ze gaan zweten enzo) is jammer dat er niet echt een vliegen uitrijdeken bestaat met een flap.
En die actie van mijn paard as die weer terug het erf op komt moet ik indd echt een keer laten filmen ook haha.

Een sierraad heb ik al laten maken. Expres voor zijn dood want ik ben bang dat ik het dan niet meer aan kan haha :+
Ik wil wel overwegen om zijn laatste ijzer eraf te nemen en die in swarovski steentjes te laten zetten en dan zilver met een goud randje :)
En voor hemzelf als ik de keus heb inslapen op stal en niet op de kliniek. Maarja laten we maar hopen dat dat nog heel ver weg is..

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 19:49

Ik heb er ook over nagedacht wat ik zou doen. Ik zou voor inslapen kiezen en ophalen door de rendac. Het liefst zou ik natuurlijk willen cremeren of in iedere geval individueel op laten halen. Maar het is zo ontzettend duur en als student is het gewoon niet te doen. Ik moet mezelf maar steeds zeggen dat ze na de dood niks meer meekrijgt wat met haar lichaam gebeurt.

Wel ga ik wat manen en staart knippen voor een sieraad. Nu doe ik het nog niet omdat ze al een dunne staart heeft en die heeft ze volop nodig in de zomer.

Sanet

Berichten: 7969
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 20:43

Ik wil juist niet “de goden verzoeken” door nu al een sieraad met haar te laten maken.

ElCamino

Berichten: 8938
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 10:35

Romy, ik heb er al een tijd over nagedacht en met name met dit akkefietje 6 weken terug helemaal.
Mijn paard laat ik op stal inslapen, ik was altijd anti-inslapen en pro-slager maar ik heb nu een aantal keer gezien hoe het hier gaat op stal met de dierenarts en het gaat zó netjes en beheerst dat ik besloten heb het ook hier te laten doen.
Chico was niet te vervoeren 6 weken terug dus de slager was sowieso geen optie.

Het lichaam mag met de Rendac mee, als het lukt en geen "spoedje" is dan regelen ze het zo dat de arts de avond vóór de rendac komt. Inslapen dan als stal gesloten is, op de wei of in een grote opfokstal. Dan komt de Rendac smorgens 6 uur het lichaam halen en ziet dus niemand er iets van.
Als het wel spoed wordt om een of andere reden dan gaat ie gewoon direct ingeslapen op de wei of in een opfokstal en laten ze hem liggen tot iedereen weg is.

Zijn staart gaat eraf. En dan bedoel ik bij de staartwortel, bovenaan, en dan laat ik deze prepareren en komt ie aan een schild aan de muur.

Nala

Berichten: 8192
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 16:39

Ik heb nu aleen harskraal met vachtharen van Bayron en Titan. Ook een harskraal met haren van mijn huidige hond, en nog eentje met haren en as van mijn vorige hond.

Westerntrail

Berichten: 1745
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 17:13

Sterkte voor diegenen die hun oudje in moesten laten slapen.

Over in slapen daar denk ik nog niet te veel bij na.

Mijn oudje denkt dat ze jonge blom is op het moment.

Afgelopen vrijdag fotoshoot laten doen maar o o wat was madam ongeduldig :P

Zie hier het resultaat,


Afbeelding


Afbeelding

Femke_Tweety

Berichten: 12000
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 19:09

Ouwetje hier doet het momenteel gelukkig ook heel aardig!

(25 inmiddels)


Gister:


Afbeelding

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 20:52

Die ziet er ook nog goed uit voor die leeftijd, knap dier!
Pff ik was paar daagjes weg, vriendin had haar dinsdag nog gelongeerd dus vandaag dacht ik lekker te gaan rijden in de buitenbak.
Ze is me er 4x vandoor gekleterd _O-
Gelukkig blijven zitten maar zelfs stalhouder zei ging lekker of niet?
Ze zit blijkbaar erg goed in dr vel, komende week zadelpasser er nog bij en wil nog een keer bitfitter er bij hebben.
Sinds de nieuwe stal zit ze super in haar vel en is mooi bijgekomen

Afbeelding

Nala

Berichten: 8192
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 20:55

Altijd leuk toch, als ze zo lekker in hun vel zitten!

Es_ther

Berichten: 18716
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 21:14

Ze ziet er goed uit zeg!

Es_ther

Berichten: 18716
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 10:57

Afbeelding
Heerlijk gereden en rondje buiten gedaan :D

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 22:06

@Queelens hij schijnt veel gebruikt te worden samen met een vliegen uitrijdeken. Cashell is een USA merk, en daar zijn de ruiters er echt over te spreken.

Leuke foto's Westerntrail. Ze ziet er super uit.

Net als de rest overigens.

Ik heb vanmiddag de oude heer nog maar een keer geschoren. Hij had alweer zoveel vacht en met de temperaturen die ze voor het weekeinde voorspellen vond ik het verstandiger hem maar even van die dikke jas af te helpen. en hij vond het lekker :') Elke scheerbeweging kreeg ik een lippie en hij begon al zelf van voor naar achter en weer terug te bewegen. Zelfs het hoofd was lekker hahaha.

Afbeelding

19marjo90

Berichten: 962
Geregistreerd: 13-04-11
Woonplaats: thuis

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 17:56

Dit topic kende ik nog niet! Mag ik mij hier ook melden? Mijn paard Paddock is 28 en begint nu toch wel wat oude-mannenkwaaltjes te krijgen.

Afbeelding

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 18:08

Welkom!

Es_ther

Berichten: 18716
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 18:13

Hoi, welkom :D !

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 20:08

Moonlight heeft weer pedicure gehad hier. Niet dat er meer dan 5mm afmoest, zn hoeven groeien bijna niet
Afbeelding
Lekker soezen met zn maatje <3 (links tientoi, rechts moon)

Es_ther

Berichten: 18716
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 20:21

Lieve foto :) ! En pedicure is altijd fijn!


Afbeelding

Afbeelding
Koeien zijn boeiend!

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 12:24

Mijn oudjes heb ik vorige week ook geschoren. Hero van 26 vond ik wat sloom en ingevallen. Verhuisd van 24 uur zandpaddock met onbeperkt hooi naar het weiland en s nachts op stal met onbeperkt hooi. Daardoor had ik de mogelijkheid om te scheren. Zo veel lagen haar. Het bleef maar komen. De ondervacht was ontzettend vies. Veel kleine wondjes op de huid. Uitgebreid gewassen. Hij vond het heerlijk. Drie uur bezig geweest maar hij bleef braaf staan. Hij is inderdaad ingevallen. Met name de billen, vlanken en langs de ruggegraad. Nog wel een grasbuik. Ik twijfel even wat ik nu moet bijvoeren. Ze hebben al een jaar of twee niet op gras gestaan en volgens mij gaat het gras nu ook ook erg hard. Qua brok krijgen ze pavo liga tweemaal daags ongeveer 300 gram. Ze hebben geen bevangheidsproblemen ooit gehad en de gebitten zijn in orde

Afbeelding

Afbeelding

Denisejazz

Berichten: 297
Geregistreerd: 01-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 12:57

Gisteren heeft het nichtje van mijn vriend voor het eerst op Jazz gereden. En wat is Jazz toch een geweldige pony, onwijs rustig en acceptatie dat het niet allemaal even soepel en rustig gaat. Jazz word 13 juni alweer 26 *\o/*


Afbeelding

Afbeelding

ElCamino

Berichten: 8938
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 14:14

Chico het weekend : 31 jaar en voor het eerst een echte klote-blessure.
Hij knapt langzaam op van zijn blessure.... loopt nog wel scheef en de ene dag erger dan de andere....
Hij krijgt de tijd....

Afbeelding
Afbeelding

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 22:41

Moon heeft een nieuw vriendinnetje gemaakt
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 08:25

rina schreef:
Ik heb vanmiddag de oude heer nog maar een keer geschoren. Hij had alweer zoveel vacht en met de temperaturen die ze voor het weekeinde voorspellen vond ik het verstandiger hem maar even van die dikke jas af te helpen. en hij vond het lekker :') Elke scheerbeweging kreeg ik een lippie en hij begon al zelf van voor naar achter en weer terug te bewegen. Zelfs het hoofd was lekker hahaha.

[ [url=m/ZxirKk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ahh lekker zeg, maar wat een haar dan als je al voor de 2e keer geschoren heb


Welkom marjo, geen erge kwaaltjes hoop ik?

Napie, gras doet vaak ook wel veel goed hoor, merk ik ook aan die van mij.
Ik ben zelf niet zo een fan van die repen, schijnen ook veel paarden last van jeuk te krijgen.
Is het een optie om bijvoorbeeld lina mix bij te voeren, of vitalbix?

Elcamino, wat voor blessure heeft Chico dan?
Wat vervelend zeg!

Jumpyhorse, wat schattig <3
Wat heeft mooi voor grijze plek bij haar schouders trouwens?

Voor de rest zie ik ook weer heerlijke foto’s voorbij komen :D


Hier alles zo goed dat ik bijna bang word wanneer het weer mis gaat ofzo.
Zadelmaker geweest, ze rijd als een zonnetje, zit heerlijk in dr vel, mag niet klagen voor een 26 jarig paard.
Van een vriendinnetje een klaviertje 4 gekregen voor aan het hoofdstel voor wat geluk, altijd welkom :D

Afbeelding


Afbeelding