Topic voor onze oudjes!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Femke_Tweety

Berichten: 12023
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 13:30

Die ouwe van mij was gister even zijn leeftijd vergeten...

Hij gaat goed vooruit, en zijn vieze kreupelheid lijkt echt goed te gaan nu. Afgelopen weken 2 x per week een stuk gewandeld met hem.
Gisteren dacht ik even wat simpel stapwerk aan de dubbele lange lijnen te doen. Droog mennen eigenlijk vooral, rondje door de bak, wat links rechts en weer klaar.
Gewoon schoftje van het tuig, hoofdstel en leidsels, verder geen gedoe, geen peesbeschermers, toch alleen even wat stappen met die ouwe.

Dat was mijn idee.

NIET zijn idee.
Mafklapper,

Vanaf dat ik het tuig erop had stond hij al klaar voor de start. Hem zelfs twee keer terug achteruit laten stappen omdat hij al weg was voor mijn commando.

In de bak ook heel erg eraan, hoof tempo.
Goed, dan ga ik wel even richting middenpositie ipv erachter, loop dan maar een rondje om mij heen.

Mafketel von dat wel het signaal om te laten zien dat hij ook nog kan draven op een cirkel van 5 meter, en eigenlijk galop ook nog wel. Enorm zitttend, op zijn achterhand, voor heel mooi van de grond...
Idioot. Wel wat stijf, maar niet eens heel erg. Dan zo willen werken op zijn leeftijd.
Was niet de bedoeling natuurlijk, dus ik heb het -lachend en wel- afgekapt.
Nog een kort rondje de andere kant om, en dan klaar dacht ik.

NIET zijn idee...

Ook op de andere kant laat je nog even met je ouwe lijf zien wat je kan, en als dat dan dus niet mag van je baas dan gooi je er nog even een fikse halszwaai uit, met weggedraaid oog en maaiend voorbeen, gevolgd door een bok.
Om daarna twee geweldige passen verzameld galop, ook weer heel mooi zittend, te laten zien. Om daarna rustig verder te stappen alsof dat de normaalste zaak van de wereld is.
Het is en blijft een Lusitano :+

Ik moest echt heel erg lachen om hem gisteren. Hij geeft al een poosje aan dat hij eigenlijk weer aan het werk wil, ook enorm op mij gericht weer. Maar dit had ik niet helemaal verwacht.
Ik ben maar niet te lang door gegaan, Tweet is altijd een behoorlijk hete geweest in het werk, en ik zag dat hij alleen maar drukker zou gaan worden nu. Das allemaal prima, maar we zijn nog niet helemaal klaar met het herstel van zijn blessure, dus nu nog ff niet...
Terug naar stal gestapt vanuit de bak, nu achter positie (droog mennen) laat hij verdorie zowat een passage zien richting stal.

Dat beest is maf. Ik ben stapelgek op hem, maar hij is wel maf.


Stalgenoot die vrij nieuw is, en hem ook nooit echt in het werk gezien heeft: "Zo, die heeft er wel zin in, of niet dan???"


Maf dier.

Als hij zo goed blijft gaan, ook als hij volledig van de pijnstillers af is, zal ik hem weer eens wat vaker oppakken in het werk aan de hand. Ik denk niet dat hij ooit nog echt onder het zadel of voor de kar komt, maar zoals hij zich de laatste weken laat zien durf ik het niet eens 100% uit te sluiten.


:D :D

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 14:04

Zolang ze het zelf aangeven... dan maar aangepast aan het werk hoor. Blijven ze fris van in t koppie

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 15:24

Welkom Inge! Wat fijn dat je een oud manegepaardje dat gunt! Leukerd hoor!
En mooie verzameling zo haha.

Hahha heerlijk toch Femke! Inderdaad, als ze het zelf aangeven is het alleen maar goed!!

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 15:21

Even een egopostje, toch niks bij te lezen haha.
Ik kan toch zo genieten van Pepje.
Daarstraks dacht ik even een stapritje te maken.
Daar dacht Pep anders over :+
Hoe dichter we bij het racepad kwamen, hoe sneller ze ging. We gingen het pad op en ze ging er al vandoor, zat ik daar met lang teugeltje haha.
Even een filmpje hoor

https://youtu.be/xjg0rweuInY

nessinator
Berichten: 1798
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 07:51

Sandy heeft gisteren haar eerste Endurance uitgelopen!
Ze liep echt geweldig :D (ik reed de jongere, zwarte merrie, Sandy is de vos waar mijn moeder op zit)
Afbeelding
We hebben een hele goede rit gehad, fantastisch opgebouwd en goed volbracht, smaakt naar meer. Omdat mijn merrie nogal een zeikerd was (bijna afgekeurd op hartslag al bij de voorkeuring omdat ze alles zó spannend vond) neem ik Sandy binnenkort mee naar een 'echte' klasse 1!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34781
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 09:15

Wat leuk endurance! Wat was de afstand die jullie gereden hebben?

Die Pep, die had er zin in :j

Ik heb vrijdagavond Branco gereden, dochter had geen zin en ik wel. Branco ook :))

nessinator
Berichten: 1798
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 09:35

SusanH, we hebben de kortste 23,5 (werkelijk bijna 24) km gereden met bijna 9 km/h! (daarmee was ik laatste overigens, mijn moeder was 1 seconde eerder binnen en dus één-à-laatste. Geloof het of niet, maar mijn merrie (de jongere dus) is de snelheidslimiterende factor hier!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34781
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 09:37

Dat geloof ik best hoor. Bij mijn proefwit op Branco maakte ik een buitenrit met iemand op een veel groter en jonger paard. Met het galopje stoof Branco er langs, die wilde hard :')

Ik vind het echt knap, 24 km is best een afstand.

Es_ther

Berichten: 18728
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 09:51

nessinator schreef:
Sandy heeft gisteren haar eerste Endurance uitgelopen!
Ze liep echt geweldig :D (ik reed de jongere, zwarte merrie, Sandy is de vos waar mijn moeder op zit)
[ [url=m/4tacGz.jpg]Afbeelding[/url] ]
We hebben een hele goede rit gehad, fantastisch opgebouwd en goed volbracht, smaakt naar meer. Omdat mijn merrie nogal een zeikerd was (bijna afgekeurd op hartslag al bij de voorkeuring omdat ze alles zó spannend vond) neem ik Sandy binnenkort mee naar een 'echte' klasse 1!


Gaaf zeg :D

Lekker gereden Susan :)?

Hier heeft pony ff vakantie, incl verzorgster :D . Missen doen ze mij niet met 24/7 buiten en vreten :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34781
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 11:09

Ja heerlijk :j hij is echt heel leuk.

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 06:30


emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 07:46

Wat een leuke updates allemaal! Zeker al die actieve oudjes! Jeetje, ik ben dan toch wel stiekem jaloers. :o
Van de DA heb ik al heel lang gewoon groen licht om lekker op te stappen maar ik blijf een stemmetje in mijn achterhoofd hebben dat het egoïstisch zou zijn ofzo. Ik kan het niet loslaten. Lotje is gewoon super fit en het zou makkelijk moeten kunnen, maarja, stemmetjes he :').

Dus terwijl Lotje lekker op de wei mag genieten, ga ik rennend naar stal. Dan is het toch een beetje "paarden+sport" _O-.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 07:48

Nou ik ben hier echt giga aan het balen, mijn oudje staat in een soort van overkapping van in totaal 4 boxen, stonden echt super daar, des gaar beste maatje waar ze ook mee buiten staat staat naast haar, daarnaast een paard met gezellige eigenaar en er stond nog een paard van de eigenaar.
Nu is er wat geswitched met stallen, eigenaar zijn paard weg en van die andere meid en zijn er 2 anderen voor teruggekomen wat nogal wat commotie gaf, en paard van mijn vriendin (des haar vriendje) nu zijn been verwond heeft vanwege zijn nieuwe buurvrouw.
Nu gaat zij dus vandaag ook switchen van stal (naar de grotere schuur) en wil ik dat eigenlijk ook maar zijn er geen stallen beschikbaar (pas begin volgend jaar en dan mag ik ook die kant op).

Ik knijp m nu wel, des gaat zo goed laatste tijd maar is nogal gehecht aan dr beste vriend, staat dus vanaf vandaag tot vrijdag (dan komt er een nieuw iemand) met een lege box naast haar en krijgt dan een nieuwe buur, ze heeft altijd al moeite gehad met buurpaarden, snel bang, waardoor ze qua gedrag behoorlijk achteruit kan gaan. Maar ik heb geen andere keuze aangezien ik niet van stal kan seitchen. Baal hier zo van, kan nu ook nog niet elke dag op stal komen omdat ik pas bevallen ben...

ElCamino

Berichten: 8948
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 09:17

aaai, Romy, dat is een rot situatie.
Verhuizingen hou je altijd natuurlijk op een stal en ze wennen best aan een ander maar leuk is het zeker niet!

Chico moest tijdelijk verhuizen ivm schoonmaak van de stal en was best van slag omdat hij zijn maatjes niet zag. Gelukkig maar paar dagen maar wat jij hebt is kl*te, als het zolang gaat duren.

Es_ther

Berichten: 18728
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 09:23

Aah wat rot Romy! Hopelijk gaat het snel goed!
Hoe is t met de kleine?

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 09:33

Die van mij went dus zo goed als niet aan een ander paard :( ze staat al bewust in een stal waar ze maar 1 buurman heeft en dat is dus haar maatje, enige paard wat ze in haar buurt dult.
Gelukkig staat ze overdag wel gewoon buiten met haar maatje maar hoop niet dat ze de stal afbreekt, ze flipt m al als haar maatje gereden word en even uurtje weg is.

Ja mijn kleine gaat goed, op zich heel tevreden meisje, alleen deze ochtend wil ze niks :( voelt mijn spanning ben ik bang.

Lau07
Moderator

Berichten: 1602
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 09:58

Mooi resultaat nessinator! *\o/*

Het is lastig Romy, maar probeer zo te denken: je kunt de situatie nu niet veranderen en misschien krijgt ze wel een hele leuke buurman/buurvrouw. Dus probeer er niet teveel over te stressen en geniet van je kleine dametje. :knuffel:

Hier heeft vorige week een meisje van 13 voor het eerst op Chantal gereden. Ze heeft 9 maanden niemand op haar rug gehad, maar het ging zo goed dat we het volgende week nog een keertje doen. :D

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 10:07

Ja ik weet dat ik niet moet stressen maar ben nou zo blij dat ze eindelijk goed is, loop al zo lang te etteren en ben bang dat ze straks weer een terugval krijgt.

ElCamino

Berichten: 8948
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 10:52

en terecht, Chico kan geen stress hebben, met zijn blessure is dat een enorme trigger voor een terugval. Ik begrijp je heel goed!!!

Lau07
Moderator

Berichten: 1602
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 11:06

We gaan heel hard duimen dat alles goed gaat! En is het anders een optie om naar alternatieven te kijken? En heb je hier al met de staleigenaar over gesproken?

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 12:01

Staleigenaar is op vakantie momenteel, ik snap mijn stalgenoot ook heel goed hoor dat ze haar paard verplaatst want als het zo uit de hand loopt dat haar paard blessure heeft zou ik dat ook doen. Als mijne niet zo moeilijk met andere paarden was hadden we van stal kunnen ruilen maar dat is dus ook geen optie.
En die 2 nieuwe die er staan willen bij elkaar blijven, de rest wil allemaal blijven staan waar ze staan wat ik ook weer snap. Begin volgend jaar komen er 2 binnenstallen vrij en dan mag ik die kant op maar dat duurt nog even dus.
Vanavond zelf maar even naar stal toe en kijken hoe het gaat, misschien valt het mee.

Queelens

Berichten: 8029
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 12:06

Vervelend is dat romy. Dat is indd het vervelende aan pensionstallen. Maar sowieso paarden komen en gaan ooit ook. Mijn paard heeft ook 2x afscheid van een beste maatje moeten nemen waar hij enorm aan plakte (de mijne was altijd het sukkeltje van de groep maar had altijd wel een paard waar hij lekker veilig aan kon plakken) die zijn beide helaas overleden.. het is gelukkig al die keren goed gekomen desondanks hij altijd het pispaaltje van de groep was. Nu staat die zelfs halverwege de rangorde :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34781
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 12:21

Romy zoiets is niet leuk. Hopelijk is er snel weer rust.

Die Moon is lekker fanatiek! Echt leuk om te zien.

Dochter gaat as zondag op wedstrijd debuut, een F proefje op de manege. Normaal rijdt ze met een manege pony, nu met haar eigen pony. Ben benieuwd hoe ze het gaan doen.

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 22:07

Gaaf zeg Nessinator!

Ahh snap t hoor emilyslaluna!
Ze zal het vast goed aankunnen, maar inderdaad die stemmetjes..

Balen zeg Romy.. snap je angst hoor..

Britta31

Berichten: 13180
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 20:13

Wat denken jullie?Zou 6 kilo hooi per dag genoeg zijn voor Max de haflinger.Hij is 25 en iets te dik.De heren zijn niet blij,ze moeten 3/4 weken op de grote paddockwei blijven omdat de andere wei moet herstellen.