Topic voor onze oudjes!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Es_ther

Berichten: 18718
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 07:04

Kale Mau!

Wat een knapperd Hennos :).

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34679
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 07:44

Wij hebben nog geen idee hoe wollig Branco wordt. Zweten valt nu nog mee, dus zoals ik het nu in schat laten we hem wollig :j

Hennos is idd knap!

En Mau lekker kaal.

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 07:58

Mau heeft een super moore wintervacht, maar 5 minuten stappen en hij klonk al als een kettinroker met copd. Dus tja.... dan moet je wel.

War een knapperd hennos!

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 09:10

Mau ziet er goed uit zo kaal!
Snap dat je m geschoren hebt inderdaad, das niet leuk als die zo snel benauwd wordt ervan.

Wat een knapperd Hennos!

Hier de dekens alvast tevoorschijn gehaald.
Ze hebben nu 0 gramsdeken op, maar als het kouder wordt heb ik de 100 gram alvast op stal liggen in ieder geval!

ElCamino

Berichten: 8938
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 11:53

Als Chico het warm heeft met wintervacht of benauwd is dan scheer ik een streep over zijn luchtpijp en ernaast. Dan kan hij zijn warmte kwijt en zonder deken blijven lopen. Deed ik ook al toen ik nog fanatiek reed.

Lau07
Moderator

Berichten: 1582
Geregistreerd: 10-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 12:27

ElCamino schreef:
Als Chico het warm heeft met wintervacht of benauwd is dan scheer ik een streep over zijn luchtpijp en ernaast. Dan kan hij zijn warmte kwijt en zonder deken blijven lopen. Deed ik ook al toen ik nog fanatiek reed.


Oh dit is wel slim ElCamino! Ik zat al te denken aan een mooi jachtpatroontje als de vacht te dik wordt.

Ik heb een bijrijdertje gevonden voor Chantal! Ze had 9 maanden niemand op de rug, en ze liep zo met haar weg. Het is een hele schattige combinatie, het meisje is heel zacht en rustig. Volgens mij kan ze veel van Tal leren. :D

Es_ther

Berichten: 18718
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 12:29

Ah super dat je een bijrijdertje hebt :D

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 12:30

ElCamino schreef:
Als Chico het warm heeft met wintervacht of benauwd is dan scheer ik een streep over zijn luchtpijp en ernaast. Dan kan hij zijn warmte kwijt en zonder deken blijven lopen. Deed ik ook al toen ik nog fanatiek reed.

Heb ik ook weleens gedaan, helaas werkte dat niet voldoende.

Wat leuk! Heerlijk als de ervaren ponys weer iemand het geluk en de wijsheid kunnen meegeven.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34679
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 13:42

Leuk een bijrijdster :j

Ik heb voor volgende week een afspraak gemaakt met de paarden tandarts. Wilde eigenlijk onze eigen da er bij, maar zij hadden hem al in behandeling en zei dat hij een heel moeilijk gebit heeft. Ze komen ook op zijn nieuwe plekje en kennen Branco al jaren, dus dat is ook een fijn idee.

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 12:28

Toch fijn als ze weer geschoren zijn, vooral als ze zon last van de vacht hebben. De mijne gelukkig niet, maar als dat ooit wel zo gaat zijn krijgt hij een race-streep :D

De tandarts/dierenarts komt hier toevallig morgen ook voor controle. Komt ‘goed’ uit want ik trof mijn paard gisteren half op drie benen aan.. in al die 11 jaren heb ik hem nog nooit kreupel zien lopen of pijn zien hebben. Ja ooit een keer eerder gaf hij duidelijk aan pijn te hebben, bij een slokdarmverstopping die zeer heftig was. Hij trekt heel vreemd met zijn linker achterbeen maar als hij gewoon een rechte lijn stapt belast hij hem wel voor 90% normaal.. dus nu mag de dierenarts naast tandcontrole ook zielig-kreupel-paard-controle doen.. ik hoop dat het met een sisser af gaat lopen en met de pijnstillers ging het al snel weer beter. Zorgenkindje. Is niet leuk als je paard pijn heeft :(:)

Lau07
Moderator

Berichten: 1582
Geregistreerd: 10-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 12:40

Oh jeetje Queelens, dat klinkt net fijn.

Nou hier is het even helemaal mis. Chantal heeft al jaren een stofallergie, dus met het wisselen van de seizoenen is ze vaak wat benauwd. Ik vond het vorige week te heftig worden dus toen de dierenarts gebeld voor een cortisonenspuit en ventipulmin. Na een week gaat het alleen maar slechter. Haar longen klinken wel beter, maar ze heeft een hele droge nare hoest. Er kwam zelfs bloed vrij bij het hoesten. Gisteren toen de dierenarts maar weer gebeld en nu blijkt dat het strottenhoofd zo extreem geïrriteerd is, dat we eerst dat moeten gaan behandelen voor we verder kunnen kijken. We gaan nu aan een nieuwe reeks ventipulmin beginnen en ook prednison om de irritatie weg te nemen.
Ik baal er echt van, ze staat er zo zielig bij. Alle prikkels zijn zo ver mogelijk al weggenomen, het enige dat ik nu nog kan bedenken qua stoffigheid is het zaagsel, dus daar gaan we haar z.s.m. vanaf halen.

Pfoe, ze houden je wel van de straat die oudjes. :\

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 12:42

Ohjee ook al zo’n lief oudje als zorgenkind. Ook succes en beterschap voor jullie, hopelijk is ze weer snel op de rit!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34679
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 12:47

Aggos :knuffel:

nessinator
Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 15:00

Sterkte allebei Queelens en Lau07... Hoop dat het inderdaad met een sisser afloopt...

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 18:49

Hier lijkt het voor nu met een sisser af te lopen. Met de pijnstillers is er niets meer aan te zien dus morgen en overmorgen halve dosis en dan zonder en hopen dat het dan ook goed gaat. Heb hem 2 dagen in een eigen weitje apart van de kudde gehad (wel tussen andere paarden). Nou, vond die niet leuk.. hij heeft voornamelijk lopen ijsberen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34679
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 19:05

Gelukkig.

Ik had gisteren even de bibbers in de benen. Wilde Branco terug zetten in de paddock, dochter had gereden. Shet die er bij hem staat kwam tegen de draad en schrok van de schok, dus Branco schrok ook een beetje. Ik dacht, beetje hulp is wel handig. Dus ik roep mijn dochter. Komt ze keihard aanrennen waardoor Branco echt schrikt en zich los wil trekken. Hij is er al 3 keer eerder een keer vandoor gegaan, toen hij zich wel los kon trekken dus ik zag de bui al hangen. Gelukkig was dochter zo slim om te stoppen met rennen en stil te gaan staan met haar armen wijd. Ik had nog net het uiteinde van het touw vast, toen hij haar zag staan stopte hij met rennen. Geen idee waar hij heen rent als hij los komt. En daar wil ik liever ook niet achter komen := . Doe normaal altijd het touw over zijn neus sinds we hem hebben (en hij dus 3 keer dat kunstje van lostrekken geflikt heeft) maar had het touw nu al weg bij zijn neus zodat ik hem zo los kon klikken in de paddock.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34679
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 13:07

Rustig hier! Net de tandarts erbij gehad. Foto's gemaakt. Zag er niet best uit. Nu kijken wat we doen, iig 1 kies moet er sowieso uit. Mogelijk ook nog een andere. En 1 voortand is ook niet goed, daar is de tandwortel ernstig vergroot.

Es_ther

Berichten: 18718
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 19:50

Tandarts is nooit heel fijn!

Afbeelding
Volgens mij hadden ze honger :')

Britta31

Berichten: 13152
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 19:54

Zo staan ze hier ook altijd te wachten.Heel hongerig.Ze kunnen ook klok kijken.

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 21:45

Ohh dat is altijd eng inderdaad SusanH!
Wel fijn dat de tandarts geweest is. Hopelijk niet te ernstig

Haha Es_ther, lijkt maar zo! Haha

Es_ther

Berichten: 18718
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 19:34

Afbeelding
Met mini ijsbeer op pad :D

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 19:47

Heerlijk.

Ik moet nog naar stal... maar het regent

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 19:50

[/b]
Es_ther schreef:
[ [url=m/Rafsw0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Met mini ijsbeer op pad :D

Een hele leuke ijsbeer! <3

Ik kon gisteren eindelijk weer eens na 3 weken naar huis en dus ook maar stal. Lekker op pad geweest met de verzorgster erop, hond en ik ernaast. Zulke ritjes vind ik toch wel het leukst!

Afbeelding

Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34679
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 20:01

Lekker genieten allemaal!

Emptywords het is ook echt rotweer vanavond. Wij zijn gelukkig net voor de regen geweest.

Het is wel ernstig, met de kiezen is van alles mis en de tanden ook (eorth) maar voor nu zijn de kiezen eerste prioriteit. Plan is om er 2 te trekken. Hopelijk kan hij dan beter ruwvoer opnemen.

Sanet

Berichten: 7971
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 20:16

Wij hadden gister echt mazzel!

Afbeelding

Het was heerlijk weer en mijn meisje doet het echt heel goed!